پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

قبولی دندانپزشکی در کنکور ۱۴۰۳ با توصیه های مهیار زارع رتبه ۷۸ کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

مهیار زارع یکی از داوطلبان دوازدهمی کنکور ۱۴۰۲ بوده است که توانسته رتبه سه رقمی کشوری و دو رقمی منطقه رو کسب کنه. با این رتبه قبولی دندانپزشکی در کنکور ۱۴۰۲ مورد انتطار بوده و الان اینجاست تا با نکته های خفن برنامه ریزیش دوستانش رو هم برای رسیدن به آرزوهاشون همراهی کنه. برای اینکه مهیار زارع را بیشتر بشناسید:

مهیار از شهر رشت در استان گیلان در این مصاحبه همراه ما بوده و برای کنکور هم فقط همین سهمیه منطقه ۲ رو داشته و رتبه ۷۸ شده و الان دانشجو دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی هست.

او هم مثل ۹۰درصد رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ از دانش آموزان مدارس تیزهوشان بوده و در مصاحبه با او بار دیگر متوجه شدیم که تنها علت زیاد بودن رتبه های برتر مدارس تیزهوشان همان جو رقابتی بین دانش آموز ها است و نه هیچ چیز دیگر.

در ادامه خلاصه ای از مهمترین تصمیمات مهیار زارع رتبه ۷۸ کنکور ۱۴۰۲ برای قبولی رشته دندانپزشکی در کنکور را مشاهده میکنید و برای صحبت های رتبه برتر کنکور تجربی تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

  • افتخار میکنم که برای قبولی رشته دندانپزشکی پشت کنکور نموندم و هرگز لحظه دیدن نتایج رو یادم نمیره. این لحظه انگیزه زندگیم و تلاشم بود!
  • هر پایه رو همون سال خوندم و سال کنکورم بیشتر مرور پایه میکردم ولی شروع کنکوری خوندنم بعد از پایان یازدهم بود.
  • دروس عمومی رو از عید شروع کردم به خوندن
  • معدلم بالای ۱۹ بود و به نظرم داشتن تراز سوابق تحصیلی خوب خیلی تاثیر داره
  • دوتا آزمون آزمایشی شرکت میکردم (قلمچی و گزینه دو)
  • منابع تست زنی خوبی هم انتخاب کردم ولی منبع اصلیم به خصوص برای دروس عمومی کتاب درسی بود.
  • از کانال های تلگرامی برنامه ها و مشاوره های آنلاین استفاده میکردم
تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

راهکار های قبولی دندانپزشکی در کنکور با مهیار زارع

همونطور که گفتیم، آقای زارع تونست در همان سال اول رشته دندانپزشکی قبول شود که از سال دهم شروع کرد به جمع بندی درس هاش. یعنی تابستون هر سال(دهم و یازدهم) درس های همون پایه رو مرور میکرد و تا جایی که میتونست به مطالب مسلط میشد. اینطوری سال دوازدهم فقط باید مرور میکرده و روی دوازدهم تمرکز داشته.

بله همین تمرکز روی دوازدهم و هماهنگی دوازدهم و کنکور باهم باعث شده هم معدل کتبی بالای ۱۹ داشته باشه و توی آزمون ها هم انقدر موفق عمل کنه. اما به نظر میرسه شرایط بچه های کنکور ۱۴۰۳ از مهیار بهتر باشه. چون شرایط برگزاری کنکور کاملا مشخصه و “تقریبا همه” تکلیف خودشون رو میدونن.( چون هنوز شرایط برگزاری کنکور ویژه فرهنگیان مشخص نیست گفتیم تقریبا همه) مهیار زارعی در این باره میگه:

ما کنکوری های ۱۴۰۲ چالش های خیلی زیادی داشتیم چون وضع تاثیر نمرات امتحانات نهایی، حذف شدن یا نشدن دروس عمومی و ضرایب دروس تا مدت زیادی مشخص نبود ولی ما تو جمع دوستامون سعی کردیم کنار هم پیشرفت کنیم و خودمون رو بالا بکشیم.

قبولی رشته دندانپزشکی با معدل امتحان نهایی بالا

بله همونطور که گفتیم مهیار زارعی معدل کل دیپلم ۱۹.۸۶ بود و معدل کتبی دیپلمش ۱۹.۳۱ داشته! این نمره در تراز سوابق تحصیلی بهش ۱۰.۲۰۰ داده که البته برای نمره به این خوبی کمی ناعادلانه بود ولی به هرحال مهیار تونست به هدفش برسه.

او درباره نحوه خواندن عمومی ها گفت که سال دوازدهم کلا عمومی نخوند و از عید تا کنکور فقط روی عمومی ها تمرکز کرد ولی این را یکی از اشتباهاتش در سال کنکور میداند و به داوطلبان قبولی رشته دندانپزشکی کنکور ۱۴۰۳ اینطور پیشنهاد میکنه:

اگه پایه ضعیفی در دروس عمومی دارید، باید حتما از همون ابتدا به ویژه آرایه های ادبی و زبان فارسی رو بخونید و به هرحال پیشنهاد من اینه که از همان شروع دوازدهم هم عمومی بخونید که مشکل من برای شما تکرار نشه.

فراموش نکنید که چون عمومی ها از کنکور حذف شده، دلیل نمیشه شما از این درس ها اصلا تست نزنید! لازم نیست سرعت و دقت را کار کنید اما حتما تست کار کنید و نکته برداری داشته باشید و مرور کنید. چون خودتون دارید تغییرات سبک سوالات امتحانات نهایی رو میبینید!

مهیار زارعی رتبه ۷۲ کنکور تجربی ۱۴۰۲ در مدرسه

سوالی که از او پرسیده شده درباره برنامه ای بود که در سال دوازدهم داشته و گفته که عمومی هارو از عید شروع کرده پس مدرسه رو چیکار کرده؟ مهیار در میگه این یکی از اشتباهات من در سال کنکور بود.

من سال دوازدهم کلا عمومی نخوندم و این توی سه ماه آخر خیلی بهم فشار میاورد. اما همکاری مدرسه با ما زیاد بود و چون میدونستن که ما واقعا داریم درس میخونیم، بهمون اجازه میدادن که دو روز در هفته فقط بریم مدرسه.

من از همان تابستان با روزی ۸ ساعت شروع کردم ولی خب شما اگه به انقدر درس خوندن عادت ندارید میتونید با تکنیک های افزایش ساعت مطالعه در تابستان از ۳ الی ۵ ساعت شروع کنید تا به ۸ ساعت برسید.

من از همین روش ها استفاده کردم و ساعت مطالعه ام رو تا عید به ۱۰ ساعت رسوندم و ناخواسته ساعت مطالعه ام بعد از عید حتی به ۱۱ ساعت یا بیشتر هم رسید.

برنامه ریزی از روز اول دهم همراه من بود و قبولی رشته دندانپزشکی رو مدیونشم!

شاید جالب باشه که بدونید مهیار زارعی گفته من از پایه دهم هم حتی تعداد ساعت هایی که در روز درس میخوندم رو مینوشتم و به درس هام علاقه داشتم و هرروز حداقل از سه درس تخصصی تست میزدم. به نظر خودم این بهترین قسمت کارم بود چون میتونستم نتیجه زحماتم رو ببینم و ازشون انگیزه بگیرم.

من نسبت به خیلی از رقبا تعداد تست کمتری میزدم. جمعا اگه بخوام حساب کنم من خیلی تعداد تست بالایی نداشتم و حدودا ۱۰۰ الی ۲۰۰ تست در روز میزدم چون بیشتر تست هام مروری بودن و قبلا در سال دهم یا یازدهم همه رو کار کرده بودم.

البته که در دوران جمع بندی و شرکت در آزمون های جامع و حل کردن سوالات کنکور این تعداد بیشتر شد ولی این رو در نظر داشته باشید که من تست های آموزشی کمی داشتم و همه تست هایی که میزدم مروری و سرعتی بود! یعنی کاربرد تست برام متفاوت بود.

واقعا هم درسته، ما در مصاحبه با رتبه ۱۹۰۴ کنکور تجربی ۱۴۰۲ همین سوال را پرسیدیم و مقداد ابراهیمی به ما گفت که روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تست میزده! و یک بار دیگه تکرار میکنیم که برنامه برای رتبه برتر شدن باید متناسب با شرایط خودتون باشه و مشاور هم برای همین کنار شماست.

آزمون های آزمایشی برای قبولی رشته دندانپزشکی کنکور

مهیار زارعی که قبولی دندانپزشکی در کنکور رو تجربه کرده، به ما گفت که سال های دهم و یازدهم از آزمون های گزینه دو استفاده کرده بود و سال دوازدهم رفت سراغ آزمون های قلمچی. در سال دوازدهم، تراز های آزمون این دانش آموز روی میانگین ۷۱۰۰ بوده که خیلی تراز بالا و خوبیه.

باوجود تقلب هایی که توی آزمون های قلمچی میشه، بالا رفتن تراز آزمون خیلی سخت میشه و همین سوال رو هم از رتبه برتر کنکور تجربی ۱۴۰۲ پرسیدیم و جواب زیر رو گرفتیم:

من یه روحیه ای دارم که کلا هیچوقت به کم قانع نیست و اصلا به خاطر همین بود که میخواستم دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی قبول شم چون همیشه بهترین بودن رو خواستم. بخاطر همین وقتی یک هفته ترازم کم میشد بعدش یک تحلیل آزمون حسابی انجام میدادم و ساعت مطالعه ام رو میبردم بالا!

تراز پایین چالش بود ولی عامل ناامیدی برای قبولی دندانپزشکی در کنکور نبود!

آقای دکتر زارعی درباره چالش در آزمون هایش گفت که من در تابستان یازدهم به دوازدهم و اوایل سال دوازدهم ترازم حتی تا ۶۰۰۰ هم رسید ولی اولا باعث ناامیدی من نشد و بلکه تلاشم رو بیشتر کردم و شکست رو به انگیزه تبدیل کردم. اگه همچین روحیه و شخصیت جنگجویی ندارید، بهتره که از یک مشاور انگیزشی کمک بگیرید.

بیشترین چالشی که در آزمون ها داشتم، نداشتن وقت کافی به ویژه برای دفترچه دوم بود که تونستم با آزمون های مداوم و آزمون های پشتیبان در خانه دادن این مشکلو حل کنم.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا