پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

معرفی استاد محمودرضا ذهبی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

اگر تصمیم گرفته اید از کلاس های کنکور مجموعه تاملند استفاده کنید، احتمالا در انتخاب بین فیزیک استاد محمودرضا ذهبی و استاد یحیوی شک دارید. پیش از اینکه به مقایسه کلاس های استاد محمودرضا ذهبی و مهدی یحیوی بپردازیم، بهتر است درباره رزومه کاری و بیوگرافی زندگی استاد ذهبی فیزیک اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم.

درباره زندگی شخصی استاد محمودرضا ذهبی در حد اینکه بدانیم چهل و چندساله و متاهل هستند و پسری به نام ایلیا دارند میدانیم و ایشان در صفحه اینستاگرام خود هم علاقه ای به انتشار مطالب شخصی ندارند. در عوض ویدئو های حل تست فیزیک، تصاویر و جملات انگیزشی برای کنکوری ها و نماد های فیزیک در زندگی عادی را منتشر کرده اند.

آنطور که از پست های اینستاگرام استاد ذهبی فیزیک بر می آید، استاد محمودرضا ذهبی فیزیک را واقعا از روی علاقه درس میدهند و فیزیکدان مورد علاقه شان هم آلبرت انیشتین است. او معتقد است که فیزیک همه جای دنیا کاربرد دارد و اساس زندگی بشر است.

کلاس استاد ذهبی

استاد ذهبی فیزیک را از دوران کارشناسی به صورت جدی دنبال میکنند و مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه صنعتی اصفهان دارند و دوران بیرستان را نیز در رشته ریاضی در مدرسه البرز(یکی از بهترین دبیرستان های کرج) گذرانده اند. درباره روش تدریس و شرایط کلاس های استاد محمود رضا ذهبی در ادامه بیشتر بخوانید.

بررسی روش تدریس استاد محمودرضا ذهبی

استاد ذهبی کلا به عنوان یکی از مدرسین باتجربه درس فیزیک به ویژه برای کنکوری ها شناخته میشود که تا به امروز در مدارس فرزانگان، ابوریحان، اندیشه سازان و بسیاری از مدارس تراز اول دیگر در تهران تدریس کرده اند. از آنجایی که میدانیم محمودرضا ذهبی فیزیک را با عشق و با باور به مفید بودن تدریس میکند، انتظار یک تدریس کاملا مفهومی و عملی را در کلاس های درسی وی داریم که البته:

شاهد رضایت دانش آموزان از تدریس کاملا مفهومی و حتی گاها با آزمایش های دم دستی و اثبات کننده قانون مورد نظر در کلاس هستیم!

استاد تست زیاد حل نمیکند اما تا آنجا که میدانیم، تست هایی هم که در کلاس حل میکنند، از نظر سطح سوالات و مبحث مورد ارزیابی با سوالات کنکور همخوانی دارند. مثلا در سال گذشته(فیزیک کنکور ۱۴۰۲) تا ۹۰ درصد با تست هایی که در کلاس فیزیک محمود رضا ذهبی حل شده بود همخوانی داشتند.

کلاس های فیزیک استاد محمودرضا ذهبی

نظر دانش آموزان درباره جزوه اختصاصی این استاد هم همین بوده که با تسلط به تست های جزوه قطعا بر تست های کتاب های کمک آموزشی هم تسلط خواهید داشت. او درباره فیزیک و نحوه خواندن آن طرح درس خوبی دارد که میتواند واقعیت فیزیک را به ما نشان دهد و حتی برای کسانی که از کلاس های فیزیک استاد ذهبی استفاده نمیکنند، مفید واقع شود.

طرح درس فیزیک استاد ذهبی برای پایه و دوازدهم چگونه است؟

کلا استاد ذهبی در تدریس فیزیک بر این باور است که تست زنی به اندازه چندتا تست زدن مهمه و حتما بعد از یادگیری باید تست زنی انجام شود و بخش هایی که بلد نبودی رو مجدد درسنامه بخونید ولی این سری درسنامه رو نباید خیلی با سخت گیری بخونید.

استاد ذهبی همیشه به دانش آموزانشون میگن که هر گزینه از تست های فیزیک خودش میتونه یک تست باشه و حتما وقتی یک تست رو تحلیل میکنید باید بررسی کنید که اگر صورت سوال چطوری بود این گزینه درست بود.

مثلا درباره حرکت شناسی باید حتما بررسی بشه که این تست از من سرعت رو خواسته اگه شتاب رو خواسته بود باید چطوری سوال رو حل میکردم.

استاد ذهبی فیزیک رو با فورمول هاش میشناسه و میگه که باید مرور و خوب و کاملی توی فیزیک داشته باشی که دیگه فورمول ها در جلسه امتحان از ذهنت نره! سه اشتباهی که با کلاس های فیزیک استاد ذهبی دیگه انجام نمیدی، اول از همه نادیده گرفتن کتاب درسیه و، انتخاب نکردن منبع مناسب و حذف کردن مباحث هست.

در کلاس های استاد ذهبی حتی نکات آزمون ها نیز بررسی میشود و رفع اشکال به صورت کامل حتی در کلاس های آنلاین نیز برگزار میشود. روش تدریس مبحث دما و گرما استاد محمودرضا ذهبی رو در ویدئو زیر مشاهده کنید.

نظر دانش آموزان درباره کلاس محمودرضا ذهبی فیزیک

آنها میگویند که از اعتماد به کلاس های فیزیک استاد ذهبی خوشحالند و نمیدانیم برای خود شیرینی یا واقعا گفته اند که۹ هکس از کلاس های محمود رضا ذهبی فیزیک استفاده نکند، نمیتواند در فیزیک درصد خوبی بگیرد!

این یک دروغ بزرگ است چون هر کسی ممکن است با روش مطالعه یا تدریس خودش، برای گروهی از بچه ها بهترین استاد فیزیک کنکور شناخته شود و قرار نیست همه دانش آموزان با کلاس های فیزیک استاد ذهبی ارتباط خوبی برقرار کنند.

استاد ذهبی از نظر دانش آموزان استاد خوبی است که همه مطالب را هنگام تدریس حداقل دوبار تکرار میکنند و تست های آموزشی هم حل میکنند. اما روش های تستی و میانبر برای حل سوالات فیزیک کنکور از نظر استاد ذهبی نمیتواند راه حل خوبی باشد چون طراح سوال هم این را میداند و احتمالا یک جوری سوالات را پیچیده میکند که دانش آموز نتواند از آن استفاده کند.

این یکی از نقاط ضعفی است که کلاس کنکور فیزیک استاد ذهبی میتواند داشته باشد چون در کنکور رقابت بر سر سرعت است و اگر نتوانید سرعت بالایی همراه با دقت داشته باشید، بی شک از رقبا عقب میمانید.

کلا سرعت و عمق تدریس بالاست و تقریبا در نظر های داده شده کمتر ویژگی های منفی ذکر شده است. احتمالا این کیفیت بالای کلاس های محمود رضا ذهبی به علت علاقه ای است که این استاد به فیزیک دارد و واقعا از تدریس آن لذت میبرد.

مقایسه استاد ذهبی و استاد یحیوی

با اینکه استاد یحیوی استاد نام آشنا تری است اما در نظر دانش آموزان استاد ذهبی فیزیک را در حد کنکور و با کیفیت بالایی تدریس میکند و نمیتوان گفت که چون استاد یحیوی شناخته شده تر است کیفیت تدریس بالا تری نیز دارد.

برخی دانش آموزان میگویند که استاد ذهبی بیان شیوا تر و قابل فهم تری دارند ولی برخی دیگر نیز بر این باورند که اساتید دیگر هرچقدر هم که خوب باشند، بازم استاد مهدی یحیوی یک سر و گردن از همه آنها بالا تر است.

استاد محمودرضا ذهبی ظاهرا از روش نوین تدریس استفاده میکنند و دانش آموزان استاد محمودرضا ذهبی به سطح تسلطی از فیزیک رسیده اند که توانسته اند تست های چالشی و جدید را خودشان حل کنند. البته در روش تدریس استاد یحیوی هم استفاده از تصاویر و شکل های زیادی استفاده میکنند که تسلط ایشان را بر مبحث تضمین میکند.

قیمت کلاس های استاد ذهبی و استاد یحیوی در مجموعه آموزشی تاملند تقریبا یکسان است ولی باتوجه به اینکه ظرفیت کلاس های استاد یحیوی صرفا به خاطر شناخته شده تر بودن زودتر پر میشود، دانش آموزان کمی با تردید کلاس های استاد ذهبی را انتخاب میکنند که به نظر بی دلیل و صرفا تاثیر تبلیغات میباشد.

استاد ذهبی و استاد یحیوی برای کدام دانش آموزان مناسب هستند؟

اگر دانش آموزی هستید که در درس فیزیک از اول قوی بوده اید و حالا فقط چون سال کنکور است و نیاز به برنامه ریزی برای رسیدن به بودجه بندی کنکور دارید میخواهید در کلاس فیزیک کنکور شرکت کنید، کلاس های استاد یحیوی برای شما مناسب تر است و میتواند شما را یک پله از جایی که هستید بالاتر ببرد.

اما اگر از آن دسته دانش آموزانی هستید که با درس فیزیک مشکل دارند و تا الان نتوانسته اند درک صحیحی از مباحث فیزیک کنکور داشته باشند، کلاس های فیزیک استاد ذهبی که برای پایه یا کنکور(به اختصاص پایه دانش آموز) میتوانید در آن ثبت نام کنید برای شما مناسب است.

کلاس های استاد محمودرضا ذهبی میتواند شما را در مرحله اول به شیرینی درس فیزیک برساند، علاقه را ایجاد کند و سپس با آموزش های ماهرانه و مرور های جلسه ای که دارند مبحث را به خوبی جا بیاندازند و شما را در سطح فیزیک کنکور بالا بکشند.

ثبت نام کلاس های استاد ذهبی فیزیک

استاد ذهبی همه جا اعلام کرده اند که با عشق مجموعه تاملند را انتخاب کرده اند و چون میدانستند که امکانات کافی برای اساتید و دانش آموزان جهت داشتن یک کلاس با کیفیت و با بازدهی بالا فراهم است. با این اوصاف به نظر نمی آید این استاد برجسته فیزیک کنکور در آموزشگاهی بجز آموزشگاه تاملند تدریس فیزیک انجام دهند و شما عزیزان میتوانید دوره های آنلاین وی را در همین مجموعه تهیه و استفاده کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا