"دو هفته خدمات برنامه ریزی و مشاوره تحصیلی رایگان برای تمام پایه ها از هفتم تا کنکور" تنها کافی ست عدد  2 را به 09025646234 ارسال کنید.

اطلاعات بیشتر
مشاور من

معرفی شغل مدیریت هتل

به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله می خواهیم یکی از سخت ترین و در عین حال جالب ترین مشاغل مربوط به حوزه مدیریتی یعنی شغل مدیریت هتل را معرفی کنیم. افرادی که می خواهند در آینده به عنوان مدیر هتل موفق شناخته شوند لازم است تا مهارت های مدیریتی و ارتباطیشان را تقویت کنند و برنامه ریزی و کنترل و مدیریت بخش های مختلف هتل را به خوبی یاد بگیرند. این شغل شغل بسیار پرچالشی است که بخش های متنوع دارد و برای هر بخش آن لازم است تا مدیریت مناسب آن لحاظ شود.

در ادامه همراه مشاوره تحصیلی آکو باشید و برای ارتباط با تیم آکو و یا دریافت مشاوره تحصیلی با شماره تلفن ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ تماس بگیرید.

معرفی شغل مدیریت هتل

مدیریت هتل شغلی است که در آن برنامه ریزی، استراتژی، خدمات و بطور کلی هرگونه سیستم مدیریتی باید به نوعی صورت گیرد که باعث جذب مخاطبان و جذب مشتریان بیش تر بشود. از خوبی های این شغل این است که تقریبا در هر کشوری بخصوص مناطقی که جذابیت توریستی دارند بازار کار خوب و درآمد خوبی هم می تواند داشته باشد. علاقمندان به این شغل تنها از راه تجربه بیش تر است که می توانند مهارت هایشان را به خوبی گسترش بدهند و بهترین روش برای کسب تجربه سفر و آموزش دیدن در خارج از کشور در مدیریت هتل های مختلف در سطح جهانی است.

معرفی رشته هتلداری در دانشگاه

اگر چه در ایران رشته هتلداری و شغل مدیریت هتل آنقدر مورد استقبال قرار نگرفته و محدودیت هایی هم دارد اما همچنان بسیاری از علاقمندان هستند که می توانند ابتدا در دانشگاه به مطالعه رشته هتلداری بپردازند و بعد در ادامه برای یادگیری بیش تر به کشورهایی که در این زمینه پیشرفت کرده اند مهاجرت کنند و آموزش ببینند و یا تجربه کسب کنند.

44

وظایف مدیر هتل چیست؟

مدیر هتل وظایف بسیار متنوع و زیادی دارد که در نگاه اول شاید مدیریت این حجم از وظایف شدنی به نظر نیاید. هریک از این وظایف به مرور و با کسب تجربه بیش تر گسترش پیدا می کند. یکی از مهم ترین وظایف یک مدیر هتل داشتن برنامه ریزی و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت برای کسب و کار خود است.

تمامی مراحل روزانه و هفتگی و ماهانه و سالانه هتل باید زیر نظر مدیر هتل باشد و هر بخش آن به دقت نظارت شود. استخدام کارمندان و بررسی کیفیت و عملکردشان در کارها از دیگر وظایف مدیر هتل است. همچنین باید گفت که در مواقع زیادی لازم است که کارکنان هتل آموزش های ویژه ببینند و این از دیگر وطایفی است که مدیر هتل دارد و باید با توجه به بودجه ای که دارد برنامه های مختلفی برای پیشرفت کارمندان خود بگیرد.

تمامی دانشگاه های رشته هتلداری با ظرفیت

مدیریت بخش مالی هتل از دیگر وظایف بسیار مهم یک مدیر هتل است. مدیر هتل باید بتواند دخل و خرج هتل را به نوعی مدیریت کند که سودآوری داشته باشد و با دقت بالا و به قیمت گذاری اتاق ها و خدمات مختلف بپردازد. همچنین با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته است می تواند به تبلیغات بپردازد و با شبکه های اجتماعی مختلف قراردادهای تبلیغاتی ببندد.

توجه داشته باشید که وظایف مدیران هتل بسیار زیاد است و هرچه نام ببریم باز هم ممکن است موارد زیادی را از قلم بی اندازیم. زیرا بسیاری از وظایف آن ها در حین کار بوجود می آید. بطور مثال مسائل حقوقی از دیگر وظایف این افراد است. مجوزهای قانونی، بیمه، قراردادها و … همگی بخشی از کارهای مدیر هتل است.

لازم است به این بخش از مدیر هتل نیز اشاره کنیم که باید از میزان رضایت و عدم رضایت مشتریان خود مطلع باشند و مشکلات و نواقص را برطرف کنند. روزانه تمامی بخش های هتل را چک کنند و از درست پیش رفتن هه چیز مطمئن شوند. همچنین مدیر هتل لازم است تا شخصا با مهمان های بخصوص خود ملاقات کند و برخورد صمیمی و خوبی داشته باشد.

چگونه یک مدیر هتل شویم؟

اولین روشی که می توانید در نظر داشته باشید روش تحصیلی است. شما می توانید برای اینکه در آینده به مدیریت هتل مشغول شوید در دانشگاه رشته مدیریت هتلداری و یا گردشگری و هتلداری را مطالعه کنید. با مطالعه در دانشگاه و داشتن مدرک تحصیلی معتبر می توانید مشاغل خوبی را در کشور خودتان و یا کشورهای خارج پیدا کنید.

اگر راه تحصیلی را پیش نگرفتید روش دیگر شرکت در دوره های تخصصی است که بطور خاص برای علاقمندان به این حوزه ارائه می شود. اما روش های دیگر هم غیر از تحصیل وجوددارد. بسیاری از افراد با اشتغال در هتل ها به عنوان پیشخدمت، اشتغال در بخش پذیرش و … کار خود را شروع کرده اند و هدفشان کسب تجربیات مختلف بوده است.

آخرین رتبه قبولی رشته هتلداری ۱۴۰۳+کارنامه

مدیر هتل چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

مهارت های مدیر هتل نیز درست مانند وظایفش بسیار گسترده است. اما مهم ترین و اصلی ترین مهارت که در موفقیت و یا عدم موفقیت کسب و کار تاثیر مستقیمی می گذارد، مهارت مدیریت درست هر بخش هتل است. از مدیریت کارکنان گرفته تا مدیریت بخش مالی همگی از وظایف مدیر هتل می باشد.

55

علاوه بر این داشتن ارتباط اجتماعی بالا و قوی و توانایی جذب مشتریان و اهمیت دادن به نیازهایشان می تواند رشد و پیشرفت زیادی را برای کسب و کار به همراه داشته باشد. همچنین اگر مشتریان خارجی و توریست های زیادی به هتل رفت آمد دارند بهتر است که مدیر هتل به زبان های دیگر به ویژه زبان انگلیسی تسلط داشته باشد و با فرهنگ های کشورهای دیگر آشنا بوده و از آن برای جلب رضایت مشتریانش استفاده کند.

به ورت کلی این رشته و شغل مناسب افراد برونگرایی است که دایره اجتماعی وسیعی دارند و به شرکت در وبینارها و نمایشگاه ها و ایونت های مختلف علاقمند هستند و می توانند با افراد این حوزه به خوبی ارتباط گرفته و جدیدترین و مدرن ترین سیاست هایی که مناسب کسب و کارشان است را پیاده سازی کنند.

مشاوره تحصیلی آکو

تیم مشاوره تحصیلی آکو با ارائه بهترین خدمات مشاوره ای و برنامه ریزی تحصیلی به دانش آموزان و داوطلبان عزیز کمک می کند تا بتوانند مسیر تحصیلی مناسب خودشان را پیش بگیرند و باتوجه به علابق و توانایی ها و شرایطی که دارند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند. اگر شما هم می خواهید با تیم مجرب ومتخصص آکو در ارتباط باشید علاوه بر شماره تماس ۰۹۰۲۵۶۴۶۲۳۴ می توانید از طریق تلگرام آکو و یا اینستاگرام آکو نیز با ما در ارتباط باشید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا