رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی درباره خدمات آموزشی در نشستی که با معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه سما داشت مطرح کرد که برای اینکه به اهداف سند تحول برسیم می بایست مدارس غیر دولتی را در مناطق محروم به خصوص مناطقی که در حاشیه شهر های بزرگ است تاسیس کنیم تا همه به یک اندازه از خدمات آموزشی بهره ببرند، در ادامه با مرکز مشاوره تخصصی آکو همراه باشید تا در جریان جزئیات خبر خدمات آموزشی قرار بگیرید.
خدمات آموزشی
احمد محمود زاده روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در نشستی که با شورای موسسان مدارس غیر دولتی و معاونین و مدیران مدارس سما داشت گفت: ما باید افرادی را تربیت کنیم و به جامعه تحویل دهیم که هدف آن ها حفظ دستاوردهای انقلاب باشد و این عمل باید با نگاه انقلابی و حرکتی جهادی اتفاق بیوفتد.
احمد محمودزاده گفت: رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم اتقلاب، به تعلیم و تربیت افراد جامعه بخصوص دانش آموزان و در حالت کلی تربیت نیروی انسانی اهمیت زیادبی قائل شده است و این افرا را سرمایه کشور معرفی کرده اند که ما باید با تعلیم و تربیت درست این سرمایه به آینده کشور کمک کنیم.
آموزش در مدارس غیر انتفاعی
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی گفت: در سند تحول به طور کامل مطرح شده است که افرادی که به عنوان سرمایه کشور یا همان نیروهای انسانی در حال تربیت هستند می بایست که دارای ویژگی های زیر باشند:
- مؤمن باشند
- معتقد به اسلام باشند
- دارای شایستگیهای اخلاقی باشد
و در حالت کلی و برای اجرای سند تحول باید علاوه بر آموزش و پرورش که سهم اصلی را برعهده دارند سایر نهاد ها و ارگان ها نیز به آموزش و پرورش در اجرای سند تحول کمک کنند.
محمود زاده اشاره کرد: حدود 14 میلیون دانش آموز در حال حاضر در کشور در حال تحصیل هستند و حدود 110 هزار مدرسه فعال آموزشی نیز در حال فعالیت می باشند ، آموزش و پرورش علاوه بر اینکه متولی تربیت دانش آموزان است متولی تربیت کدوکان تا 6 سال هم می باشد پس در حالت کلی وظیفه آموزش و پرورش تربیت حدود 22 میلیون کودک و نوجوان می باشد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی افزود: امکان ندارد که آموش و پرورش به تنهایی سند تحول را اجرا کند زیرا باید همه نهادها باهم فعالیت کنند.
ارائه خدمات آموزشی یکسان با تاسیس مدارس غیر دولتی درحاشیه شهرهای بزرگ و روستاها و مناطق محروم
محمود زاده گفت: باید توجه به خدمات آموزشی یکسان و برابر را در اولویت کاری خود قرار دهیم پس باید مطابق سند تحویل این خدمات آموزشی را در سراسر مناطق کشور گسترش دهیم تا همه از خدمات آموزشی یکسانی برخوردار باشند که برای تحول این امر باید همه ارگان ها در اختیار آموزش و پرورش باشند.