مشاور من

دریافت معافیت تحصیلی اینترنتی sakha.epolice.ir

به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله همه موارد مهم و لازم را درباره دریافت معافیت تحصیلی اینترنتی بررسی می کنیم. معافیت تحصیلی اینترنتی به دانش آموزان و دانشجویان این امکان را می دهد که بدون نیاز به حضور فیزیکی و بصورت آنلاین درخواست معافیت تحصیلی را ثبت کنند.

این معافیت مناسب افرادی است که در حال تحصیل هستند و برای جلوگیری از اعزام به خدمت سربازی باید وضعیت تحصیلیشان را به سازمان نظام وظیفه اعلام کنند. در ادامه بیش تر درباره روش ثبت و دریافت معافیت تحصیلی صحبت می کنیم.

همراه مشاوره تحصیلی آکو باشید و از طریق شماره تلفن ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید.

روش دریافت معافیت تحصیلی اینترنتی

دانشجویانی پسری که در سال تحصیلی جدید می خواهند در هر یک از دانشگاه های آزاد، پیام نور، دولتی، فرهنگیان، غیر انتفاعی، علمی کاربردی و یا … تحصیل کنند باید مدرکی که وضعیت نظام وظیفه شان را مشخص می کند را ارائه بدهند.

کنکور و معافیت تحصیلی داوطلبان پسر

تمامی دانشجویانی که کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت تحصیلی ندارند به شرطی که غیبت نداشته باشند می توانند برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند. در غیر اینصورت نمی توانند در دانشگاه ثبت نام کنند. روش دریافت معافیت تحصیلی در سال های گذشته متفاوت بوده اما در حال حاضر دانشجویان باید از طریق سایت سخا بصورت اینترنتی اقدام به دریافت آن کنند. در ادامه روش دریافت معافیت تحصیلی از سخا را توضیح داده ایم:

  • در ابتدا وارد سایت sakha.epolice.ir شوید.
  • ورود را زده و وارد صفحه شخصیتان شوید. برای ورود باید کد ملی و رمز عبور یا همان کد سخا را وارد کنید.
  • گزینه وطیفه عمومی را انتخاب کنید و از منوی سمت راست گزینه درخواست معافیت تحصیلی داخلی را انتخاب کنید.
  • مشخصات فردیتان را تکمیل کنید.
  • موارد مربوط به مقطع تحصیلی قبلی تان را تکمیل کنید.
  • مشخصات رشته و دانشگاه قبولیتان را وارد کرده و درخواست معافیت تحصیلی دانشجویی را ثبت کنید.
  • هزینه لازم برای صدور معافیت تحصیلی را پرداخت کنید.

نکته: توجه داشته باشید که تمامی داوطلبان مشمول سربازی در هر یک از مقاطع تحصیلی که هستند، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری برای دریافت معافیت تحصیلی و مشخص کردن وضعیتشان اقدام کنند. توجه داشته باشید که این فرایند در سال های گذشته از طریق پلیس 10+انجام می شد.

در ادامه روش ثبت درخواست معافیت تحصیلی را به صورت تصویری می توانید مشاهده کنید تا در طی پروسه ثبت و درخواست دچار مشکل نشوید:

1- مرحله ورود به سایت:

1

2- روی بخش وظیفه عمومی کلیک کرده و گزینه درخواست معافیت تحصیلی داخلی را انتخاب کنید:

22

3- در صفحه باز شده در قسمت ثبت درخواست جدید گزینه نوع درخواست را انتخاب و از بین موارد پیشنهادی گزینه معافیت تحصیلی دانشجویی داخلی را انتخاب کنید و در نهایت هم گزینه ثبت درخواست را بزنید:

3

4- در این قسمت گزینه ضوابت و مقررات را مطالعه نمودم را بزنید و بعد بر روس دکمه تایید کلیک کنید.

4 1

5- در این بخش باید عکستان را بارگزاری کنید و توجه داشته باشید که نام فایل به زبان انگلیسی باشد. بعد از آن تمام مشخصات لازم و ضروری را که با علامت * مشخص شده پر کنید.

5

6- برای دانشجویان صفحه مشابه صفحه زیر باز می شود که در آن می توانید اطلاعات آخرین سابقه تحصیلی را مشاهده کنید. در این بخش باید اطلاعات مدرک تحصیلی دیپلمتان را وارد کنید و دکمه ادامه را بزنید. توجه داشته باشید منظور از مدرک تحصیلی دیپلم فقط پایه دوازدهم است:

7

7- چنانچه فارغ التحصیل هستید و قبلا درخواست معافیت را ارسال کرده اید، با صفحه زیر رو به رو می شوید که باید اطلاعات مربوط به درخواست معافیت تحصیلی قبلی و ثبت اطلاعات اتمام تحصیل در ان وجود داشته باشد:

8

9- در ادامه بخش فارغ التحصیل دانشگاهی گزینه وضعیت اتمام تحصیل را بزنید و از بین درست ترین گزینه ها یکی را انتخاب و سایر موارد لازم را پر کنید.

10

10-در این مرحله تمام داوططلبان برای ثبت درخواست معافیت تحصیلی مقطع جدید باید مشخصات رشته و دانشگاه قبولیشان را وارد کنند:

11

11- در ادامه نام دانشگاه ها و لیست رشته ها را می توانید مشاهده کنید و مقطع تحصیلیتان را انتخاب کنید. در نهایت تیز باید مبلغ لازم را پرداخت و دکمه ثبت را بزنید.

در این بخش نحوه ثبت درخواست معافیت تحصیلی را شرح دادیم اما در بخش بعدی نحوه ورود به سامانه سخا را برای افرادی که آشنایی زیادی با این سایت و نحوه ثبت نام در آن ندارند توضیح می دهیم.

روش ورود به سایت سخا سامانه معافیت تحصیلی

اگر از قبل در سامانه سخا ثبت نام کرده باشید، برای ورود به این سامانه کافی است که نام کاربری یا همان کد ملیتان و رمز عبورتان که همان کد سخا است را وارد کنید. اگر هم رمز عبورتان را فراموش کرده اید و یا به هر دلیلی نمی توانید وارد سامانه شوید بر روی گزینه فراموشی رمز عبور کلیک کرده و در صفحه جدید شماره تلفن و کد ملیتان را وارد کنید و بر روی ارسال پیامک بزنید تا رمز جدید را دریافت کنید. نکته مهم در اینجا این است که مالکیت شماره همراه حتما برای خودتان باشد چون در غیر اینصورت نمی توانید وارد سایت شوید.

اما افرادی که اصلا حساب کاربردی در سامانه سخا ندارند چگونه باید ثبت نام کنند؟ برای این کار ابتدا در صفحه اصلی گزینه ثبت نام را انتخاب کنید و تمامی فرایندهای ثبت نام را به ترتیب پیش رفته و در نهایت ثبت کنید.

مشاوره تحصیلی آکو

تیم مشاوره تحصیلی آکو با کمک از مشاوران تحصیلی حرفه ای و باتجربه ای که دارد به شما کمک می کند تا در مسیر رشد و پیشرفت تحصیلیتان با اطمینان قدم بردارید. این تیم با ارائه مشاوره ها تخصصی و برنامه ریزی های دقیق و در تمامی مراحل یادگیری و از تعیین هدف گرفته تا دستیابی به آن همراه شما است. شما می توانید با مراجعه به بخش تیم ما با مشاروان آکو آشنا شده و در صورت نیاز وقت شماروه تان را رزرو کنید.

شما می توانید از طریق اینستاگرام ما  جدیدترین اخبار تحصیلی را دنبال کنید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا