پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

اصطلاحات کلیدی آزمون سراسری

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

قبل از هر چیزی میخواهیم دلیل این که در مورد اصطلاحات کلیدی آزمون سراسری صحبت میکنیم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اول از همه به شما عزیزان کمک میکند تا زمانی که دفترچه را مطالعه میکنید متوجه شوید که در مورد چی دارد صحبت میکند.

کد دانش آموزی همان کد ملی است منتها بدون صفر اول و همچنین برای تاییدیه تحصیلی همه دانش آموزان به آن نیاز دارند. نمرات امتحانات کتبي نهايي در کنکور 40 درصد تاثیر دارد و برای دانش آموزان خیلی مفید میباشد اگر بتوانند این 40 درصد را بدست آورند و همچنین نظام تحصیلی برای این میباشد که بفهمی در نظام تحصیلی قدیم هستید یا جدید. همانطور که در ادامه خواهید خواند در مورد تک به تک اصطلاحات با شما عزیزان صحبت میکنیم.

در ادامه توضیحات بیشتری در مورد اصطلاحات کلیدی آزمون سراسری به شما عزیزان میدهیم و همچنین قبل از آن شما میتوانید تغییرات کنکور 1402 را مطالعه کنید.

تیم مشاوره تحصیلی آکو با مدیریت مهندس حاج کرم این اصطلاحات را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا شما عزیزان بتوانید اطلاعات مفیدی بدست آورید همچنین شما میتوانید با کلیک کردن روی لینک کنکور 1402 را با هم پیشبینی کنیم مقاله ای مفید دریافت کنید.

توضیح تک به تک اصطلاحات کلیدی آزمون سراسری

توضیح تک به تک اصطلاحات کلیدی آزمون سراسری به شما عزیزان کمک میکند تا آمادگی های لازم را برای کنکور بدست بیاورید.

کد دانش آموزی: کد دانش آموزی شماره ای 8 تا 10 رفمی میباشد (در نظام ترمي – واحدي 8 رقمي و در نظام سالي – واحدي آموزش‌ و پرورش 9 يا 10 رقمي است) شماره کد دانش آموزی روی کارنامه فارق تحصیلی و یا روی کارنامه فارق تحصیلی درج شده است.

نظام تحصيلي: اول از ما دو نوض نظام تحصیلی داریم، نظام تحصیلی قدیم و جدید. 1- نظام آموزشي جديد (3-3-6)، 2- نظام آموزشي سالي – واحدي يا ترمي – واحدي، 3- نظام آموزشي قديم (دورۀ چهارسالۀ دبيرستان)، 4-سطح يک حوزۀ علميه

سال و دورۀ فارغ‌التحصيلي: سال تحصیلی میباشد که دانش آموزان متوسطه دوم به پایان رسانده اند و بعد از دریافت مدرک دیپلم فارغ تحصیل میشوند. اين سال و دوره، در گوشۀ سمت راست بالاي کارنامۀ فارغ‌التحصيلي دانش‌آموز، مشخص شده است.

شاخۀ تحصيلي: شاخه هایی که دانش آموزان بعد از سال نهم میتوانند انتخاب کنند. مانند شاخه های نظری، فنی و حرفه ای، کار و دانس میباشد. عنوان شاخه در کادر بالاي کارنامۀ دانش‌آموزان مشخص شده است.

رشتۀ تحصيلي: رشته ای که دانش آموز در آن فارق تحصیل شده است ( مانند انسانی، ریاضی، هنر و..) و در کادر بالاي کارنامه درج شده است.

معدل کتبي: به حاصل ضرب تعداد واحد های دروس نهایی در نمره کتبی کسب شده را تقسیم بر تعداد کل واحد های دروس نهایی میکنیم و معدل کتبی بدست می آید. اين نمره در کادر پايين سمت چپ کارنامه، با عنوان معدل کتبي نهايي مشخص شده است.

نمرات امتحانات کتبي نهايي: به نمره هایی گفته میشود که دانش آموزان با شرکت در امتحانات کتبی نهایی سال سوم دبيرستان نظام سالي – واحدي يا ترمي واحدي يا پايه دوازدهم نظام جديد آموزشي 3-3-6 در حوزه‌هاي امتحاني کسب ميکند. این نمره ها در ستون آخر کارنامه فارغ التحصیلی درج شده است.

کد منطقه يا ناحيۀ اخذ مدرک ديپلم: یک عدد چهار رقمی میباشد که دانش آموزان نظام جدید در آن منطقه یا ناحیه فارق التحصیل شده اند. کد در بالاي برگ کارنامۀ فارغ‌التحصيلي، مقابل منطقه/ناحيه درج شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا