پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

اعلام نتایج کنکور دی ۱۴۰۱

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
۵/۵ - (۱ امتیاز)

باتوجه به آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموز کشور در هفته دوم اسفندماه ۱۴۰۱ باید منتظر خبر های زیادی از سوی وبسایت رسمی سنجش باشیم. این سازمان اعلام کرده است که نتایج کنکور دی ۱۴۰۱، تقریبا همزمان با برگزاری آزمون های سراسری کارشناسی ارشد و دکتری اعلام میشود.

کنکور سراسری 1402

آنطور که اینفوگرافی گاهنامه برگزاری آزمون های تخصصی ۱۴۰۲ پیش از این نشان داده است، آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری در تواریخ ۱۱ و ۱۲ اسفند برگزار میشوند.

لینک مشاهده اعلام نتایج کنکور دی ۱۴۰۱

اما مسئله آزمون و اعلام نتایج کنکور دی ۱۴۰۱ آن به همینجا ختم نمیشود و بیش از هرچیز باید به فکر آمادگی برای کنکور تیر ۱۴۰۲ و مهم تر از آن انتخاب رشته کنکور در مرداد ماه ۱۴۰۱ باشیم. بهرحال هیچ کنکوری نمیخواهد یک فرصت دیگر را از دست بدهد.

انتخاب رشته بعد از اعلام نتایج کنکور دی ۱۴۰۱

مطابق اولین اعلام سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۲ و تغییرات آن در تعداد دفترچه، حذف دروس عمومی و روز و زمان برگزاری کنکور ها، انتخاب رشته کنکور دی ۱۴۰۱ و ورود داوطلبان به مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها همزمان با داوطلبان کنکور تیرماه میباشد.

شاید بتوان مزیت برگزاری و اعلام نتایج اولیه کنکور دی ۱۴۰۱ آن را محک زدن داوطلبان از خودشان و نحوه پیشرفتشان، کوتاه تر شدن زمان مصرفی برای داوطلبان فارغ التحصیل در زمان پشت کنکور ماندن و کاهش اضطراب داوطلبان دانست.

اما با این حال دو مرحله ای برگزار شدن کنکور ۱۴۰۲ باتوجه به عدم تاثیر زیرگروه ها در انتخاب رشته و حذف ضریب دروس در اعلام نتایج کنکور دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ اهمیت انتخاب رشته چندبرابر میشود و مطالعه صحیح و برنامه ریزی درسی برای بودجه بندی کنکور ۱۴۰۲ نیز خود را بیش از پیش به نمایش میگذارد.(پیش بینی کنکور تیر ۱۴۰۲)

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا