نرم افزار انتخاب رشته

02633408944

تحلیل و برنامه ریزی دروس

تحلیل ریاضی تجربی کنکور 1401

سوالات ریاضی کنکور تجربی 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
1/5 - (1 امتیاز)

تحلیل ریاضی تجربی کنکور به چه درد داوطلبان کنکور تجربی 1402 میخوره؟ اصلا چرا بشینیم ریاضی تجربی کنکور 1401 رو با هزار مشقت تست به تست تحلیل کنیم و بودجه بندیش رو دربیاریم؟ بررسی ریاضی کنکور تجربی 1401 به شما کمک میکند برای شروع کنکور تجربی 1402 از تابستان دید بازتری در این درس مهم داشته باشیم و زمان خود را به صورت بهینه تری تقسیم بندی کنیم.

اول از هم بدونید که این یک مشاوره کنکور تجربی است که در آکو، بهترین مرکز مشاوره کنکور سراسری با شما به شتراک گذاشتیم. اما موضوع تاثیر تحلیل ریاضی کنکور 1401 بر مسیر تحصیل داوطلبان چه میشود؟

من سهیل حاج کرم دو روز کامل برای تهیه پادکست بررسی سوالات ریاضی کنکور و پرسیدن نظر تک تک کارشناسان تحلیل ریاضی کنکور تجربی 1401 وقت گذاشتم! این کار رو یک جورهایی بخاطر کمال گرایی خودم انجام دادم وگرنه میتونستم مثل بقیه مشاور های کنکور یک تحلیل عددی و رقمی برای شما بیارم و ده دیقه ای تمومش کنم! اما میخوام مشاوره کنکور تجربی که از تیم من میگیری حتی در وبسایتم کاملا تخصصی و شسته و رفته باشه پس وویس زیر رو از دست نده و ازش درست استفاده کن!

تحلیل ریاضی کنکور تجربی 1401
تحلیل آماری درصد داوطلبان در ریاضی 1401مشاوره ریاضی کنکور تجربی 1402تحلیل روش حل تک تک سوالات ریاضی کنکور تجربی 1401تحلیل تک به تک سوالات ریاضی تجربی کنکور 1401

تحلیل درس ریاضی کنکور تجربی کنکور 1401

ریاضی کنکور تجربی 1401 مثل همه کنکور های سراسری در ایران 30 سوال داشته است و زمانی که برای آن در نظر گرفته شده بود نیز مثل همیشه 50 دقیقه بود. اما خبر خوب درباره سوالات ریاضی کنکور تجربی 1401 این بود که شاهد سوالات منطقی تر و قابل درک تری نسبت به ریاضی کنکور تجربی 1400 بودیم.

سوالات ریاضی کنکور 1400 تقریبا فاجعه بود و آمار و ارقام نشان داده بود که بجز یک درصد برتر کنکور تجربی، کسی نتوانسته در این درس موفق باشد. درحالی که در کنکور 1401، کسانی که زحمت کشیده بودند و درس خوانده بودند به اندازه تلاششان نتیجه گرفتند و این خبر خیلی خوبی برای کنکور است! بیایید باهم نگاه اجمالی به ریاضی کنکور تجربی 1400 بیاندازیم.

تعداد سوالات هر مبحث ریاضی در کنکور تجربی

نکته ویژه ای که در میان سوالات ریاضی کنکور 1401 تجربی مشاهده میشد، آسان بودن سوالات صفحه اول بود! خب این آسون بودن و قابل پاسخ بودن اولین سوالات میتونه در اعتماد بنفس و انگیزه دانش آموزان خیلی تاثیر داشته باشه.

در سوالات ریاضی 1401 تجربی روی مباحث توابع و معادلات و نامعادلات تاکید خاصی شده بود. یعنی اگر به ترتیب سوال ها را نگاه کنیم، کل 10 تست اول ریاضی کنکور تجربی بین معادلات درجه 2 و معادلات جبری، توان های گویا، توابع و نامعادلات و چند مجهولی ها در گردش بوده است! خب اگر این مباحث به اندازه کافی کار شده باشند، تا همینجا یک سوم سوالات را درست پاسخ داده ایم و از حداقل 200 هزار داوطلب که ریاضی را صفر و منفی میزنند جلو میوفتیم!

از طرف دیگر مبحث مشتق و کاربرد آن در میان سوالات ریاضی کنکور 1401 تجربی از سوالات سطح بالایی برخوردار بود. یعنی از این مبحث اصلا تست آسون نداشتیم و اگر رفیق این مبحث نبودید احتمالا هیچکدام از سوالات مشتق را جواب نمیدادید. درست برعکس مبحث آمار که اگر فقط از بغلش رد شده بودید، جواب دادن سوالاش کاری نداشت.

برای سوالات هندسه باید بهتون بگم که کسایی که نخوندنش در کنکور 1401 چند تست رو کاملا از دست دادن! این تست ها در کنکور 1402 هم تکرار میشه و من از الان با پیش بینی سوالات کنکور تجربی 1402 بهت میگم این درس رو جزو حذفیات نذار تا تراز بالاتری داشته باشی! یکم تلاش کن! اصلا سطح سوالات رو نگاه کن! خودت خجالت میکشی.

  • 14 تست ساده 47%
  • 12 متوسط 40%
  • 4 تست سخت 13%

تحلیل ریاضی کنکور تجربی 1401

بودجه بندی سوالات ریاضی کنکور 1401 تجربی

نکته مهم سوالات ریاضی تجربی 1401 این بود که روی پایه تمرکز و تاکید زیادی شده بود و ریاضی پایه دوازدهم اونقدر اهمیت نداشت برای طراحان! تازه همون سوالا هم انقد ساده بودن که انگار فرزندان طراحان سر جلسه کنکور بودن! تست های ریاضی معمولا ترکیبی هستن و نمیشه به صورت پایه ای از هم جداشون کرد. اما تقریبا 8 تست دهم و 13 تست یازدهم و 9 تست از دوازدهم مطرح شد. بودجه بندی سوالات ریاضی کنکور 1401 تجربی را در ادامه ببینید.

بودجه بندی سوالات ریاضی کنکور تجربی 1401

تحلیل سوالات ساده ریاضی کنکور 1401 تجربی

سوال اول ریاضی کنکور تجربی 1401 درباره اتحاد ها و عبارات جبری یعنی فصل 3 دهم بود. شروع سوالات ریاضی کنکور تجربی با همچین تستی باتوجه به سوالات کنکور سال های گذشته کاملا قابل انتظار بود و میتوان برای کنکور تجربی 1402 نیز انتظار همچین شروع ساده و راحتی را داشت. سطح سوال بسیار ساده براورد شده است و گزینه 2 جواب درست این تست بود.

تست 104 که از نظر من اساسا تست مسخره ای بود و نمیدونم طراحان کنکور چه فکری پیش خودشون کردن و این سوال رو توی سوالات ریاضی کنکور تجربی 1401 گذاشتند. این سوال با یک تعیین علامت ساده از بحث معادلات و نامعادلات شروع میشد. برای حل این سوال کافی بود ریشه صورت و مخرج رو مشخص کنیم و دامنه جواب صحیح رو مشخص کنیم و تعداد رو درنهایت بدست بیاریم و بفهمیم که 8 عضو در مجموعه جواب های صحیح قرار میگیرد.

دانستن نکته در نظر گرفتن عدد 1- در بازه جواب ها برای پاسخ صحیح کافی بود.

سوال 105 از مبحث تابع ثابت در ریاضی کنکور 1401 تجربی یکی از چرت و پرت ترین سوالات کنکور بود. این مبحث انقدر راحت است که تا بحال از آن سوالی در کنکور مطرح نشده بود! در توابع ثابت متغیر x نداریم و با داشتن a و b به راحتی c به دست میاد! احتمالا برای دانش آموزان ضعیف تر نیز حل این سوال حتی زیر 20 ثانیه طول کشیده است! دانستن مبانی حل توابع در حد متوسط برای اینکه به جواب صحیح برسیم کافی بود.

سوال 106 نیز از مبحث انتقال تابع بود. توجه به مبحث تابع در ریاضی کنکور 1401 به طور قابل بررسی زیاد بود که پیش از این به تحلیل ریاضی کنکور 1401 تجربی پرداختیم. دانستن این نکته که راست منفی و چپ مثبت در انتقال تابع است، برای حل سوال 106 کافی بود! حالا چون انتقال 2 واحد به سمت منفی بوده پس یعنی به سمت راست میشه! همین! نه مبحث انبساط در این سوال مطرح شده و نه موضوع انتقال عمودی مطرح است. پس سوال به طور کلی آسان و بدون چالش ارزیابی میشود!

سوال 111 الحق که سوال ساده ای بود و با دانستن یک نکته کاملا حل میشد. این سوال درباره توابع لر بود که در منفی ضرب میشود. آنهم اینکه در توابع اکیدا نزولی با افزایش ایکس ها y کاهش پیدا میکند. پس با یک عدد گذاری دلخواه به جواب صحیح یعنی عدد 0 و گزینه 1 میرسیم.

تحلیل ریاضی تجربی کنکور 1401 در مشاوره آ:و

سوال 113 دوباره به جمع سوالات مسخره ریاضی کنکور اضافه میشه. این سوال به نسبت تحلیل ریاضی کنکور تجربی سالهای گذشته کاملا ساده و پیش پا افتاده بود. برای حل این سوال از مبحث مثلثات ریاضی باید سینوس و کسینوس را از روی نسبت های داده شده آنها با یکدیگر بدست می آوردید و سپس به عدد تانژانت x میرسیدید.

میتوان ادعا کرد که حل این سوال حتی 40 ثانیه زمان هم نیاز نداشت و اصلا نمیفهمم چرا باید طراح کنکور این سوال رو قابل بحث در کنکور بدونه!

سوال 114 هم از مثلثات بود. این سوال یک تیپ سوال ثابت و بی نهایت تکراری است. یعنی اگر داوطلبی در کل سال کنکورش 20 تا دونه سوال مثلثاتی حل کرده بود، میتونست به این سوال جواب بده چون بی شک نمونه این تیپ سوال رو در او 20 تا تست دیده. وقتی در یک تابع max و min رو داریم برای بدست آوردن c کافی است ماکزیمم و مینیموم را جمع و تقسیم بر 2 کنید. جواب سوال “عدد 3” بود.

سوال 117 یک عجب بزرگ دارد! این سوال در حد ریاضی دبستانی ها مطرح شده بود و واقعا علت مطرح شدن این سوال را در کنکور درک نمیکنم. این سوال ترکیب تابع نمایی شناسایی شده اما من به شخصه معتقدم که این سوال ترکیب تابع و وارون تابع و البته تابع نمایی است. به هرحال حل کردن این سوال یک جایگذاری ساده فورمول ها بود. و اینو از ته دل میگم:

هرکس که کار کرده و بدون استرس این سوال رو درست حل کرده نوش جونش و بهترین لطفی که در حق خودش کرده این بوده که با این اوضاع سادگی سوال ها ، وقت اضافی که آورده رو بذاره برای زیست شناسیش.

تست 119 که دیگه به نظر من برای دانش آموزی که میانگین و میانه رو هم یاد گرفته آسونه! فقط تصور عدد های فرضی 1 و 2 و 3 میشه. مثلا میانه 1 و 2 و 3 میشه 2 حالا مراحلی که گفته بود رو انجام بدیم به نتیجه صفر میذاریم. هر عددی بذاریم همین نتیجه رو میگیریم و به راحتی آب خوردن سوال 119 رو حل میکنی و گزینه 1 رو به درست علامت میزنی.

برای دانش آموزایی که کلا آمار رو در ریاضی کنکور تجربی 1401 گذاشتن کنار خیلی ناراحتم چون نمیدونن چه سوالات راحتی رو از دست دادن! پس به عنوان مشاوره کنکور تجربی 1402 بهت میگم که آمار رو کنار نگذارید و این سوالات رو از دست ندید که خیلی حیفه!

سوال 122 هم از مبحث حد بود ولی اینیکی به شدت ساده بود و اصلا نمیشه راجبش تحلیل خاصی گفت. فقط بگم که باید به جای f(X) صورت لیمیت ، معادله داده شده رو میگذارید و به نتیجه میرسید. این تست یک تست مفت و مجانی برای داوطلبان کنکور 1401 تجربی بود.

130 تست ساده اما پرحاشیه ای بود! چون کسی که کلا 5 دقیقه مبحث بیضی رو خونده بود و درباره خروج از مرکز اطلاعات داشت میتونست تست رو چشم بسته بزنه! اول از همه خروج از مرکز همیشه باید بین 0 و 1 باشد و همینطوری دو گزینه رد میشه. میمونه گزینه 1 و 2 که خودش گفته کانونش 12 هست و فیثاغورس رو میگیریم و مستقیم به جواب (0.8) میرسیم. اما حاشیه تست 130 ریاضی تجربی کنکور 1401 کجاش بود؟

حاشیه این سوال آنجاست که سایت معتبری سنجش جواب این سوال رو در کلید اولیه اشتباه (گزینه 1) منتشر کرده است و جنجال عجیبی به پا شد! در همه سایت های معتبر مثل کانون و … که اساتید برتر کلید پیشنهادی دادن ، جواب گزینه 2 بود و حالا باید ببینیم که سازمان سنجش به اشتباه خودش اقرار میکنه یا حق اینهمه داوطلب رو ضایع میکنه؟

تحلیل سوالات متوسط ریاضی کنکور 1401 تجربی

تست 102 کنکور تجربی از مبحث دنباله ها یعنی فصل 1 دهم بود و تستی بود که اگر داوطلب حل آن را از دست میداد واقعا کارش ساخته بود. این سوال کاملا مشابه تمرین های آخر فصل ریاضی دهم تجربی بود و اگر داوطلب دوره و مرور برنامه ریزی شده ای در دوران جمع بندی کنکور داشت، میتوانست تسلط کافی برای حل زیر 30 ثانیه ای این سوال داشته باشد. جواب صحیح گزینه 4 بود.

سوال 103 ریاضی کنکور تجربی 1401 درباره سهمی و معادلات درجه 2 بود که سطح سوال متوسط ارزیابی میشه. البته این سوال برای داوطلبان پرتلاش تر میتوانست حتی تست راحتی باشد و مزد کار خود را بگیرند. گزینه صحیح برای سوال 103 ، گزینه 1 بود و دلیل آن هم دو فکت اساسی درباره سهمی هاست. اولا اینکه برای اینکه سهمی از ناحیه سوم عبور نکند باید رو به بالا باشه پس a مثبت باشد و چون c نداریم و صفر است باید از مبدا مختصات عبور کند. نتیجه اینکه دلتا مثبت است و از فورمول دلتا باید استفاده کنیم و عدد منفی رو بدست بیاریم و باتوجه به فکت اول به هیچ مقدار a میرسیم.

سوال 107 کنکور تجربی از معادله درجه 2 بود. این سوال از نظر داوطلبان بی برنامه خیلی سوال آسونی نبود اما از نظر دانش آموزی که با مشاوره کنکور تجربی درس ها رو پیش برده و در روز های جمع بندی و مرور ، حداقل 20 تا 30 تست کنکور و تالیفی از مبحث معادلات به صورت آزمونی حل کرده، میتوانست سوال بسیار ساده ای باشد.

خب برای حل این سوال دو روش وجود داشت. یکی از این روش ها از کتاب درسی نظام جدید حذف شده و شاید خیلی از دانش آموزن الان این فورمول رو بلد نباشن. این فورمول به ما میگفت که اگر ریشه یک معادله برابر باشد با k برابر ریشه یک معادله دیگر، میتوانی از فورمول خاصی برای حل آن ها استفاده کنیم.  روش دیگر که روش راحت تری هم بود استفاده از فورمول های حل معادلات درجه 2، a و b و  c استفاده میکردیم. به هرحال جواب نهایی ریشه های 8 و -8 بود که اختلاف آنها 16 است.

حل معادلات درجه 2 در سوالات ریاضی کنکور تجربی 1402

تست دهم ریاضی کنکور تجربی یعنی تست شماره 110 یک سوال کاملا متوسط از مبحث توابع f و g بود که میتوان آن را پایه ثابت سوال های ریاضی کنکور تجربی دانست. این سوال وقت زیادی از داوطلب نمیگرفت اما دانستن روش حل کردن آن مستلزم مطالعه و یاد گرفتن دقیق مراحل حل توابع g(f) بود.

تست 112 ریاضی کنکور تجربی یک سوال کاملا متوسط و خلاقانه و قشنگ از مبحث مثلثات ریاضی بود. شاید ظاهر این سوال کمی سخت به نظر می آمد اما اینجا بازهم تکنیک عدد گذاری به کمک داوطلب میاد. البته راه حل های مختلف تستی وتشریحی برای این تیپ سوال ها وجود داره اما من به دو دلیل عددگذاری رو پیشنهاد کردم.

اول اینکه از حفظ کردن و قاطی کردن یک عالمه فورمول جلوگیری میکنه و دوم اینکه خب وقت کمتری ازمون میگیره و سریع به جواب میرسیم. 

مثلا در گزینه 2 و 3 و 4 مولفه m=1 وجود دارد و با این عدد صورت سوال 0 و درنتیجه x برابر با p/4 است. درحالی که در صورت سوال گفته شده که x بزرگتر از p/4 است. درنتیجه در کمتر از 45 ثانیه سوال به این بزرگی و قلمبه سلمبگی حل شد و به جواب درست رسیدیم.

تست 118 تست آمار بود و تست متوسطی بود. خب میدانیم که واریانس یعنی میانگین مجذور اختلاف داده ها از میانگین است و از همین فورمول واریانس را 8/9 بدست میاوریم و انحراف معیار هم جذر واریانسه پس جواب میشه دو رادیکال دو سوم که به راحتی به دست میاد. این سوال برای کسی که خوب تست زده بود و اعتماد بنفس کافی رو داشت میتونست مثل آب خوردن باشه. باور کنید این تست ها ظاهر خوب دارن ولی هیچ چالشی برای داوطلب ایجاد نمیکند.

سوال 120 از مبحث حد بود و یک سوال متوسط حساب میشد! برای حل آن اول از همه ترکیب براکت رو باید حساب میکردی. و بعد به لیمیت میرسی و بعدش هوبیتال میگیری. البته هوبیتال از همون اول هم میتونست جواب بده اما برای اینکه برات مشخص باشه من اول تکلیف براکت رو مشخص کردم. نمیشه جزو سوالات آسون در نظر گرفتش اما الحق ک نکته خاصی برای حل کردنش مورد نیاز نبود.

تحلیل سوالات ریاضی کنکور تجربی

سوال شماره 127 ریاضی کنکور تجربی 1401 فقط یک نکته در حل آن دارد. به همین دلیل این سوال در گروه تست های متوسط قرار گرفته است. خیلی از اساتید از یک نکته کوچک غافل شدند و حتی در تحلیل ریاضی کنکور تجربی 1401 جواب را اشتباه حساب کردند! این نکته کوچک اینجا بود:

در این سوال فقط باید pa اشتراک pb  را حساب کنید و نتیجه به راحتی میشود 0.4 و یکی از گزینه ها هم همین بود. اما در صورت سوال درصد خواستیم یعنی باید در نهایت جواب رو در 100 ضرب کنیم و جواب درست را به دست بیاوریم.

تست شماره 128 از هندسه تحلیلی مطرح شده بود و جزو آخرین سوالهای این مبحث بود. سطح سوال متوسط بود ولی برای داوطلبی که خوب تست زده بود، جواب دادن آن راحت بود. باید رسم شکل میکردیم و متوجه عمود بودن یک خط بر دیگری میشدیم و از روی فورمول مختصات نقطه b  و درنهایت bh را حساب میکردید.

سوال 129 مجدد از هندسه یازدهم یعنی قضیه تالس مطرح شده بود. باید با کمک قضیه تالس از طریق قدر نسبت مساحت مثلث abc را حساب میکردیم و سپس مثلث bce را حساب و درنهایت به جواب میرسیدیم. شاید یکی از علت هایی که اکثر داوطلبان تست 129 ریاضی کنکور تجربی 1401 رو نزده بودن، خستگی و استرس بود. وگرنه من دلیل دیگه ای نمیدیدم برای کسی که هندسه خونده باشه و نتونه این سوال رو جواب بده!

تحلیل تست های سخت ریاضی تجربی کنکور 1401

سوال 108 آخرین سوال صفحه اول بود و خب منطقی بود که بعد از 7 سوال ساده و متوسط این سوال با چالش طرح شود! البته نکته اینجاست که سوال 108 ریاضی تجربی کنکور 1401 علاوه بر چالشی بودن، خیلی هم راه حل طولانی داشت. نکته و چالش این سوال دو ریشه ای بودن معادله و تک جوابی بودن پاسخ ها بود! این تست که از مبحث معادلات گویا و رادیکالی مطرح شده بود، دوبرابر یک تست عادی ریاضی نیاز داشت.

البته یادمان نرود که تست های 101 تا 107 انقدر برای ما وقت اضافه به جا گذاشته بودن که بتونیم یکم وقت بیشتری روی سوال 108 بگذاریم. با این حال خیلی از داوطلبان کنکور برای این سوال وقت نگذاشته بودن و آن را جزو تست های منفی علامت زده بودند.

رسیدیم به تست 109 ریاضی تجربی که سوالی از مبحث تابع بود. هرچند این سوال به صورت کلی جزو سوالات سخت و چالشی نبود اما انقدر سطح سایر سوال ها پایین بود که میتوان این سوال را جزو سوالات چالشی دانست. گزینه 2 گزینه صحیح است و برای حل این سوال یک عدد گذاری ساده از روی گزینه ها میتوانست ما را به پاسخ درست برساند. البته استفاده از روش جایگذاری و رد گزینه یکی از تکنیک های اساسی برای حل سوالات کنکور است که بی شک بدون مشاوره کنکور تجربی داوطلبان آن را اجرایی نمیکردند.

اگر داوطلب میخواست این تست را از روش مرسوم تشریحی حل کند و درنهایت به جواب برسد این سوال جزو سوال های سخت و چالشی بود اما با تکنیک های تست زنی ، این تست به سوال های آسان ریاضی کنکور تجربی 1401 تبدیل شده است.

سوال 116 سوال سخت و نکته داری بود. که دانستن نکته تجزیه لوگاریتم برای حل کردن این سوال لازم بود. تا 50 درصد به دانش آموزان حق میدم که این سوال را خیلی سخت بدانند چون خودم هم برای حل کردن آن کمی به مشکل خوردم. اما فرق من با دانش آموز کنکوری این است که من درسنامه رو هزاربار تکرار و مرور نکردم و تست خاصی هم از این مبحث نزدم. اما داوطلب یکسال مباحث رو تست زده پس یکمم میشه انتظار داشت که بتونه سوالات سخت تر رو هم حل کنه!

سوال 121 سوالی در رابطه با حد است و به نظرم سوال سخت و نکته داری بود. طبق تحلیل ریاضی کنکور تجربی 1401 خیلی از اساتید هم با حل کردنش مشکل داشتن و قطعا داوطلبان کنکور 1401 هم باهاش به مشکل خوردن. برای کنکور 1402 سعی کن این مبحث رو کامل تر تست بزنی و تا وقتی ازش به نتیجه نرسیدی، دست نکشی.

سوال 123 سوال خوبی بود و جزو تست های مشتق بود. این سوال سخت بود و به شخصه این سوال رو دوست داشتم چون چالش برانگیز بود.کار با استاندارد کردن ضریب x و به دست آوردن شیب خط مماس شروع میشه. سپس به مقادیر تابع 1 بدیم و جواب رو بدست بیاریم. گزینه 4 در نهایت بدست آمد.

سوالات سخت ریاضی کنکور 1401 تجربی

تست 124 از کاربرد مشتق بود و سوال زمانبری بود. به خاطر زمانبر بودن این سوال رو من در گروه تست های چالشی و سخت قرار میدم. اول c رو بدست می آوردیم و  بعد xها و کل مشتق رو برابر با صفر میذاشتیم و الی آخر. این سوال برای کسانی که مشتق رو خوب کار کرده بودن در سطح متوسط بود.

سوال 125 محل تلو تلو خوردن اساتید کنکور بود! سوال 125 رو خیلی از اساتید جزو سوالات مبحث مقاطع مخروطی در نظر گرفتن ولی این سوال درواقع فقط مربوط به استفاده از فورمول حجم مخروط مورد سوال بود. به نظرم این سوال کلا جزو سوالات مبحث بهینه سازی است. چون بیشترین حجم رو میخوایم پس قاعدتا از مبحث بهینه سازی است.

این سوال چالش داشت و باید هم از فورمول های حجم مخروط بعد از بدست آوردن پاره خط به عنوان شعاع دایره، شروع میشود. سپس کار مشتق گیری و برابر صفر قرار دادن مشتق شروع و نهایتا جواب به دست می آید. سوال سوال خوبی بود و واقعا نمیشه ادعا کرد که راخت حل میشه.

سوال 126 خیلی سوال نکته ای و عجیبی بود و حدود 30 % بهترین استاد های ریاضی کنکور این سوال رو اشتباه جواب دادن. با اینکه شاید این انتظار نمیرفت! این سوال از مبحث احتمال بود و تونست اساتید و داوطلبان را به چالش بکشد. برای حل این سوال باید اولا برای کتاب ها اسم بگذارید تا قاطی نکنید و سپس سه فکت و موضوع ثابت رو برای خودمون باز کنیم و تعداد احتمال ها رو به دست بیاریم. درنهایت جواب میشه 6 و  4 به علاوه یک احتمال سوم که 5 است. که جواب را نهایتا به عدد 15 میرساند.

اکثر اساتید این شرایط چهارم را در نظر نگرفته بودند و عدد 10 را به عنوان جواب صحیح انتخاب کرده بودند.

پاسخنامه های پیشنهادی اساتید برای سوالات ریاضی کنکور تجربی 1401

سوال های 108 126 و 127 و 130 بیشترین اختلاف را در پاسخنامه پیشنهادی اساتید برتر داشتند. برای 108 که نظرات تقریبا نصف نصف بود ولی برای سوال های 126 و 127 اختلاف کمتر بود. برای سوال 130 که کلا 98 درصد اشتباه جواب دادن و بی سوادی خودشون رو پای پاسخنامه اولیه سازمان سنجش گذاشتن!

کلید پیشنهادی رتبه های برتر هم خیلی عجیب بود چون باوجود آسون بودن سوالات ریاضی تجربی کنکور 1401 ، فقط 1 نفر تونسته بود همه سوالات رو درست جواب بده و خب این قابل بررسیه! اکثر رتبه های برتر حداقل یک غلط را در پاسخنامه پیشنهادی خود داشتند.

ریاضی کنکور تجربی2 1401

مشاوره کنکور تجربی 1402

تحلیل ریاضی کنکور تجربی 1401 به ما نشون میده که داوطلبان خیلی راحت و با یکم تلاش به درصد 50 میرسیدن درحالی که کنکور 1400 ریاضیش به حدی عجیب و سخت بود که به زور میشد 20% زد! پس این یه فرصت بود! خودت فکر کن که 47% سوالات آسون بودن!

ببین کنکور در لحظه امتحانش سخته اما اگه واقعا بشینیم و سوالات کنکور تجربی رو تحلیل کنیم، میبینیم که اصلا غول بی شاخ و دمی نبود. مخصوصا کنکور 1401 که میشه گفت کنکور 50 درصد به بالا ها بود! برای اینکه اطلاعات کافی رو به عنوان مشاور برتر کنکور تجربی در اختیارتون بگذارم واقعا با دل و جان حرف زدم و امیدوارم که این تلاش ها بی نتیجه نباشه و بدردتون بخوره.

برای ارتباط مستقیم با من اینستاگرام مرکز مشاوره کنکور آکو کرج رو فالو کن و از طریق دایرکت باهام در ارتباط باش. یا همین حالا با شماره 02633408944 تماس بگیر و مشاور کنکور تجربی 1402 را الان دریافت کن.

مشاوره کنکور تجربی 1402

ریاضی کنکور تجربی 1401 چطور بود؟

خیلی آسون! انقدر آسون که اگر تو کل سال تحصیلی فقط درسنامه خونده بودید میتونستید 40 درصد سوالات رو پاسخ بدید!

تحلیل ریاضی کنکور تجربی چگونه است؟

برای تحلیل ریاضی کنکور تجربی میبایست تک تک سوالات رو باتوجه به مبحث و سطح سوال و البته روش رسیدن به جواب بررسی کنید. علاوه بر اون مقایسه ریاضی کنکور 1401 با کنکور 1402 هم خالی از لطف نیست.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن