پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروس

تحلیل ریاضی کنکور انسانی ۱۴۰۲

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
۵/۵ - (۱ امتیاز)

در رابطه با ریاضی کنکور انسانی باید گفت که این درس با تمرین و حل سولات بیشتر می تواند شیرین و دلپذیر باشد اما اگر مطالب را به دقت یاد نگیرید و تمرین کردن را فراموش کنید به علت زیاد بودن مطالب به احتمال زیاد به نتیجه مطلوبتان دست نخواهید یافت. تحلیل ریاضی کنکور انسانی ۱۴۰۲ میتواند دیدگاه وسیع تری برای انتخاب روش مطالعه و بودجه بندی این درس به شما بدهد.

بهترین کار این است که با کمک گرفتن از مشاور ویژه کنکور انسانی، یک برنامه ای اصولی داشته باشید و درست و حسابی دروس را دوره کنید و در این برنامه از حل تمرین های کتاب هم غافل نشوید. 

پیش از سال ۱۴۰۰ سطح سوالات ریاضی کنکور انسانی متوسط بوده است اما از سال ۱۴۰۰ به بعد تست های ریاضی سخت تر و دشوار تر می شوند.

ریاضی کنکور انسانی ۱۴۰۰

سطح سوالات ریاضی و آمار کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ برخلاف پیشبینی ها متوسط رو به بالا بود. سوالات چالش برانگیز و نفس گیر بودند و به زمان زیادی را برای حل شدن نیاز داشتند. درس ریاضی کنکور تیر ماه ۱۴۰۲  انسانی با وجود سولاتی با سطح بالا،  بسیار به سوالات ریاضی کنکور سال ۱۳۹۹ و سال های قبل ان شبیه است؛ پس اگر سولات ریاضی این سال ها را برسی می کردید احتمال موفقیتتان در حل سوالات کنکور تیر ماه بیشتر بود.

ناگفته نماند که متاسفانه برخی از سولات حتی از حیطه رشته انسانی خارج بود که البته این اتفاق در فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۲ و ریاضی کنکور تجربی ۱۴۰۲ هم دیده شد و نمیتوان علت را پیدا کرد!

تحلیل ریاضی کنکور انسانی 1402

تحلیل ریاضی کنکور انسانی ۱۴۰۲ از نظر بودجه بندی

دانش اموزان برای بخش ریاضی کنکور انسانی ۱۴۰۲ می بایست ۳ کتاب ریاضی و امار دهم و یازدهم و دوازدهم را مطالعه می کردند. دفترچه اختصاصی کنکور تیر ماه سال ۱۴۰۲ با ۲۰ سوال ریاضی اغاز شد که فرصت پاسخگویی به ان ۲۵ دقیقه بود. به طور کل سوالات اصلا ساده نبودند. به طوری که مهدی نیکوکار که رتبه یک کنکور انسانی ۱۴۰۲ به دست اورده بود، درصد ریاضی اش ۳۴/۳۸% بود. به طور کل رتبه های برتر کنکور تیر ۱۴۰۲ انسانی درصدی بین ۳۰% الی ۵۰% در ریاضی به دست اورده بودند.

  • سطح سولات یک تا هشت ریاضی امار انسانی متوسط رو به سخت بود.
  • سوالات نه تا سیزده متوسط و قابل حل بود.
  • سوال پانزده سوالی کاملا جدید بود که نمونه ان در سال های گذشته دیده نشده بود.
  • سوالات شانزدهم تا بیست از سوالات استاندارد و به طوری، تکراری بود که در سال های گذشته مشابه ان را مشاهده کرده ایم.
نرگس لک مشاور کنکور انسانی برنامه شروع از آبان را برای بچه های انسانی میچیند.

کلا در سوالات ریاضی و آمار کنکور انسانی ۱۴۰۲ سوالات سختی را شاهد بودیم و به همین دلیل هم ۹۰ درصد داوطلبان ریاضی کنکور انسانی تیر ۱۴۰۲ را سخت تر از حد انتظار دانسته اند. میزان سختی هر مبحث را در جدول زیر مشاهده میکنید. با این جدول میتوانید برای داشتن یک برنامه ریزی دقیق تر برای جمعبندی کنکور و حتی شروع کنکور از آبان راحت تر تصمیم بگیرید.

تعداد سوال دشوارتعداد سوال متوسطتعداد سوال اسانعنوان  
 ۱ عبارت های جبری  (1 سوال)
 ۳ معادله درجه دوم (۳ سوال)
۶  تابع ( ۶ سوال)
 ۲ کار با داده ها (۲ سوال)
۲  استدلال و گزاره ها(۲ سوال)
 ۱ شاخص اماری ( ۱ سوال )
۲  آمار و احتمال (۲ سوال)
۱۱ الگوهای خطی (۲ سوال )
۱  تابع نمایی (۱ سوال )
۱۲ سوال۸ سوال مجموع سوالات: ۲۰

تحلیل سوال به سوال درس ریاضی و آمار کنکور انسانی ۱۴۰۲

پاسخنامه کلیدی سوالات درس ریاضی و آمار کنکور انسانی ۱۴۰۲ را میتوانید در ادامه ببینید و یا برای بررسی تک به تک سوالات ریاضی کنکور انسانی ۱۴۰۲ میتوانید در ادامه با ما همراه باشید.

۱.  سوال یک از فصل ۳ دوازدهم درس دو طراحی شده است.

سوال 1 ریاضی کنکور انسانی 1402

۲. متاسفانه این سوال خارج از کتاب است و در تحلیل ریاضی کنکور انسانی ۱۴۰۲ بررسی سوال ۲ در برنامه نیست اما پاسخ ان را در این بخش قرا می دهیم.

سوال 2 از سوالات ریاضی و آمار کنکور انسانی 1402

۳. سطح این سوال سخت بود و محاسبات بسیاری داشت و وقت زیادی را از شما می گرفت. بهترین کار برای حل این سوال این بود که بعد از پاسخ به مابقی سوالات به سراغ این سوال می امدید و بهتر و منطقی تر ازمون خود را مدیریت می کردید.

تحلیل ریاضی کنکور انسانی 1402 سوال 3

۴. حل سوال شماره ۴ چندان سخت نبود اما از ان جهت که فرایند حل ان وقت زیادی را به خود  اختصاص می داد بهتر بود که اول به سراغ حل ان نروید.

ریاضی کنکور 1402 انسانی سوال 4

 ۵. این سوال نیز از جمله سوالات سخت ازمون به حساب می اید که دانش اموزان هنگام حل ان با مشکل مواجه می شدند.   

سوال 5 ریاضی کنکور انسانی 1402

 ۶. حل این سوال برای دانش اموزان رشته ریاضی و تجربی به راحتی امکان پذیر بود اما از این جهت که دانش اموزان انسانی ان را بلد نیستند برایشان مشکل ساز شد، البته کسانی که مطالعه و تمرین شان را تنها به دروس کتاب محدود نکرده بودند می توانستند موفق در حل ان شوند.

سوال 6 از سوالات ریاضی کنکور انسانی 1402

۷. حل این سوال نیازمند هوش هیجانی بالایی است چرا که سوال ۷ نکات ریز و مهمی دارد که باید به انها توجه ویژه ای شود.

سوال 7 در تحلیل ریاضی کنکور انسانی 1402

۸. سوال ۸ چندان سخت نیست ولی همچون سوالات دیگر نیاز است که به نکات ان توجه کاملی داشته باشید تا بدون هیچ اشتباهی به ان پاسخ دهید.

تحلیل سوال 8 ریاضی کنکور انسانی 1402

۹. این سوال نیز خارج از کتاب درسی دانش اموزان انسانی است. نمومنه این سوال در کتاب های رشته های تجربی و ریاضی وجود دارد اما به قدری سطح سوال سخت و پیچیده است که داننش اموزان تجربی و ریاضی نیز نمی توانند این سوال را به راحتی حل کنند با این که در مدرسه بارها نمونه این سوال را کار کرده و با ان اشناییت دارند.

سوال 9 از سوالات ریاضی کنکور انسانی 1402

۱۰. سوال شماره ۱۰ در حالت های مختلف  ممکن بود جواب های مختلفی داشته باشد. اما به نگاه تخصصی تر می توانستید به جواب برسید. پاسخ  تشریحی این سوال را نیز در این بخش قرار داده ایم.

بررسی سوال 10 از سوالات ریاضی و آمار کنکور انسانی 1402

۱۱. این سوال  از جمله سوالات مفهومی به شمار می رود که اگر این مبحث را به طور کامل خوانده بودید می توانستید ان را حل کنید.

سوال 11 ریاضی و آمار کنکور انسانی 1402

۱۲. سوال ۱۲ چندان نواوری نداشت نمی توان گفت که سوال نادرستی است اما با این وجود سوال کاملی هم به حساب نمی اید.

سوال 12 از سوالات ریاضی کنکور انسانی 1402

۱۳. سوال شماره ۱۳ نیز از جمله سوالات سخت به شمار می اید و راه حل ان بسیار طولانی است بهترین کار این بود که این سوال را در ابتدای ازمون پاسخ نمی دادید  و یا به کل از حل ان چشم پوشی می کردید.

تحلیل سوالات ریاضی کنکور انسانی 1402 سوال 13

۱۴. این سوال نیز از سوالات سخت ریاضی کنکور ۱۴۰۲ به حساب می اید ام با دقت زیاد می شود به پاسخ داد.

سوال 14 از سوالات ریاضی کنکور انسانی 1402

۱۵. سوال ۱۵ نیز از سوالات پیچیده کنکور است اما با وجود پیچیدگی اش، می توان با توجه درست به نکات مهم ان، به پاسخ درست دست پیدا کرد.

سوال 15 ریاضی و آمار کنکور انسانی 1402

۱۶. این سوال از دروس دوازدهم است. سطح سوال متوسط است اما کمی دارای اشکال است چرا که مقصود سوال چندان واضح نیست.

سوال 16 ریاضی و آمار کنکور انسانی 1402

۱۷. سوال شماره ۱۷ مربوط به درس های دوازدم است. این سوال از جمله سوالاتی است که می توان به راحتی ان را حل نمود چرا که چندان سوال سختی نیست و با توجه درست به این سوال دست یابی به پاسخ درست ان نیز امکان پذیر است.

تحلیل سوال 17 ریاضی کنکور 1402 انسانی

۱۸. این سوال از جمله سوالاتی است که حل کردن ان به زمان زیادی نیاز دارد. بهترین کار این بود که یا از حل ان صرفه نظر کنید و یا در اخر ازمون در صورت وجود تایم اضافه به حل ان بپردازید.

سوال 18 از سوالات ریاضی و آمار کنکور 1402 انسانی

۱۹. سوال شماره ۱۹ نیز می توانست که شما را مقداری در حل ان گیج کند و وقت تان را حدر بدهد.

سوال 19 ریاضی کنکور انسانی 1402

۲۰. و اما سوال اخر از سوالاتی است که دشوار است. اما اگر نکات تستی این مبحث را بلد بودید می توانستید به سرعت ان را حل کنید. در ادامه پاسخ تشریحی این سوال را نیز قرار دادیم.

تحلیل سوالات ریاضی کنکور انسانی 1402 به تفکیک سوال

نکاتی درباره ریاضی و آمار کنکور انسانی ۱۴۰۳

دیدیم که کنکور انسانی ۱۴۰۲ ریاضی سختی را به ما ارائه داد این درحالی بود که سوالات ریاضی امتحانات نهایی خرداد رشته انسانی میتوانست نمره خوبی به دانش آموز بدهد. پس نکته ای که برای ریاضی و آمار کنکور انسانی ۱۴۰۳ باید به آن توجه داشته باشید، تمرکز روی یادگیری تشریحی از ترم دوم اهمیت زیادی دارد.

این در حالی است که مثلا سال ۱۴۰۱ یا ۱۴۰۰ همچین چیزی را شاهد نبودیم و اگر کلا به صورت تستی کار میکردید نتیجه بهتری میگرفتید. همچنین میانگین درصد های داوطلبان کنکور انسانی در این درس تا حد زیادی افت کرده است که برای بچه های قوی تر در درس ریاضی خبر خوبی است. حتی رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ نیز در کنکور انسانیدرصد ریاضی بالای ۹۰ نداشته اند!

مطالعه روش اختصاصی مطالعه دروس به تفکیک رشته ها

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا