پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروس

تحلیل سوالات فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۲

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

سوالات فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۲ رو به صورت ویژه بررسی کن تا رتبه برتر کنکور بشی. چرا؟ چون بررسی و تحلیل سوالات کنکور های سال های گذشته به داوطلبان این امکان را میدهد تا با دید بازتری بتوانند مسیر خود را برنامه ریزی کرده و به سوی هدف گام بردارند چرا که داوطلبان دیدگاهی نسبت به نحوه طراحی سوالات کنکور پیدا میکنند و این مسئله منجر میشود تا بتوانند برنامه ریزی بهتری مختص با اهمیت هر درس داشته باشند.

پس مطالعه تحلیل و برنامه ریزی دروس کلا محدود به هیچ درسی نیست و هرچقدر بیشتر به این قضیه توجه شود بهتر است!

باتوجه به اینکه درس فیزیک جز دروس تخصصی به حساب می آید نیاز است تا داوطلبان رشته ریاضی توجه زیادی به این درس داشته باشند. از آنجایی که درس فیزیک شامل مفاهیم و حفظیات و مسئله است داوطلبان باید با دقت زیادی آن مطالعه آن را برنامه ریزی کنند.

البته که روش مطالعه فیزیک کنکور به سبک رتبه های برتر کنکور رو آقای حاج کرم قبلا برامون توضیح دادن ولی خب ما تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم هم با تحلیل فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۲ سعی داریم کمکی هرقدر کوچک به شما عزیزان کرده باشیم.

دانلود دفترچه سوالات به همراه پاسخ در متن فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۲

تحلیل کلی سوالات فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۲

تعداد سوالات فیزیک در کنکور ریاضی ۱۴۰۲ طبق هرسال ۳۵ سوال است و مدت زمان پاسخگویی به سوالات ۴۵ دقیقه است این بدین معنی است که داوطلب باید برای هر سوال حدودا ۷۷ ثانیه زمان بگذارد. که طبق تحلیل سوالات فیزیک کنکور تایم خیلی کمی است.

با این حساب دانش آموزان باید بخشی از سوالات را که سطح سختی دارند، بیخیال شوند و وقت خود را به سوالات قابل حل تر اختصاص دهند. البته که تعداد سوالات فیزیک خیلی سخت در کنکور ۱۴۰۲ ریاضی زیاد نبودند اما بازهم برنامه ریزی برای مدیریت زمان دومین دفترچه اهمیت زیادی دارد.

تعداد سوالات مطرح شده از فیزیک پایه دوازدهم ۱۷ سوال بود که حدود ۴۹ درصد سوالات را به خود اختصاص داده بود. سطح سوالات فیزیک دوازدهم کمی از سوالات فیزیک پایه بالاتر بود و بیشتر سوالات مطرح شده از پایه دوازدهم نکته دار و زمانبر بودند.

باقی سوالات درس فیزیک از فیزیک پایه مطرح شده بود و ۱۸ سوال از ۳۵ سوال به آن اختصاص داده شد. از این ۱۸ سوال، ۸ سوال مربوط به فیزیک دهم و ۱۰ سوال مربوط به فیزیک یازدهم بود. به صورت کلی میتوان گفت سوالات طرح شده از فیزیک پایه به نسبت آسان بودند و جز سوالات روتین قرار میگیرند.

پاسخنامه کلیدی سوالات فیزیک کنکور ریاضی تیر ۱۴۰۲ را در تصویر زیر مشاهده میکنید و در ادامه نیز میتوانید در کنار مشاوره تخصصی کنکور ریاضی تحلیل فیزیک کنکور ۱۴۰۲ رشته ریاضی را به صورت پایه به پایه و سوال به سوال ببینید.

کلید سوالات فیزیک کنکور ریاضی 1402

تحلیل فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۲ به صورت پایه به پایه

مثل هرسال فیزیک پایه دوازدهم بیشترین سهم سوالات فیزیک کنکور را به خود اختصاص داده بود و سوالات سخت نیز بیشتر از همین پایه بودند. سخت ترین سوالات فیزیک دوازدهم مربوط به فصل ۱ یعنی حرکت شناسی میشد و اصلا پایه یازدهم سوال سخت نداشت! سوالات فیزیک کنکور تیر ۱۴۰۲ ریاضی کلا پر چالش نبودند ولی سوالات محاسباتی و زمان گیر داشتیم.

به طور کلی سطح سوالات فیزیک کنکور تیر ۱۴۰۲ برعکس ریاضی کنکور ریاضی، به نسبت سخت بود.

  • تحلیل سوالات فیزیک ۱۴۰۲ ریاضی پایه دوازدهم:

۴ سوال از فصل ۱ دوازدهم طرح شده بود و ۳ تا از این سوالات مربوط به نیروی متحرکه بوده و یکی از سوالات مربوط به سقوط آزاد بود. در بین این ۴ سوال در مجموع یکی از سوالات آسان و ۲ سوال جز سوالات زمانبر و سوال دیگر جز دسته متوسط قرار میگیرند.

از فصل ۲ نیز ۴ سوال مطرح شده بود که ۳ سوال جز سوالات آسان بود و یکی از سوالات نکته دار بود و جز سوالاتی بود که ممکن بود دانش آموزان را به دام بیاندازد.

فصل ۳ و ۴ فیزیک دوازدهم روی هم رفته ۵ سوال داشت و کل این ۵ سوال جز سوالات آسان بودند و با فرمول نویسی و جای گذاری حل میشد.

فصل ۵ و ۶ نیز دارای ۴ سوال بود. از این ۴ سوال، یکی از سوالات آسان و دیگری جز سوالات زمان بر دسته بندی میشد.

  • بررسی سوالات فیزیک یازدهم در کنکور تیر ۱۴۰۲:

۳ سوال از فصل ۱ فیزیک یازدهم مطرح شده بود که ۲ تا از سوالات آسان و دیگری سطح متوسطی داشت. از فصل ۲ فیزیک یازدهم نیز ۳ سوال مطرح شده بود که هر سه ی آنها را میتوان جز سوالات آسان دسته بندی کرد.

فصل سوم فیزیک یازدهم دارای ۲ سوال بود که یکی از آنها آسان و دیگری به نسبت سوال های دیگر سطح بالاتری داشت. از فصل ۴ نیز ۲ سوال مطرح شده بود که یکی از آنها آسان و دیگری متوسط بود.

  • سوالات فیزیک کنکور ۱۴۰۲ ریاضی از پایه دهم:

از فصل ۱ فیزیک دهم هیچ سوالی مطرح نشده بود. فصل دوم شامل ۲ سوال بود که از این دو سوال یکی از آنها آسان و دیگری ترکیبی با فصل دینامیک پایه دوازدهم بود که همین موضوع، سوال را زمانبر کرده بود.

از فصل ۳، دو سوال مطرح شده بود که هر دوی آن آسان بودند و فصل ۴ فیزیک دهم نیز شامل ۲ سوال بود که یکی از آنها آسان و دیگری زمانبر بود. فصل ۵ نیز مانند فصل ۴ دارای یک سوال آسان و یک سوال زمانبر بود.

تحلیل تک به تک سوالات فیزیک کنکور تیر ۱۴۰۲

همانطور که در جدول زیر مشاهده میکنید، بیشتر سوالات فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۲ از پایه دوازدهم است و ۹۰درصد سوالات از فیزیک کنکور تیر ۱۴۰۲ به ترتیب فصل و پایه قرار گرفته اند یعنی اول دوزادهم را داریم بعد سوالات به سمت سوالات یازدهم و دهم سوق پیدا میکنند.

نکته بعدی تشابه بیش از ۷ سوال از فیزیک کنکور ۱۴۰۲ ریاضی به سوالات کتاب ریاضی وزارتی پایه های دهم و دوازدهم است. البته این به این معنا نیست که کتاب وزارتی یازدهم که در کنکور ۱۴۰۲ از آن سوالی مطرح نشده است اهمیت نداشته باشد بلکه صرفه به این معناست که:

بر خلاف سال های گذشته، که دانش آموز باید فقط کتاب های کمک درسی و تستی را برای کسب حداقل درصد در درس فیزیک مطالعه میکرد و تست میزد، داوطلبان برای کسب ۲۰ درصد درصد مثبت در سوالات فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۲ باید فقط و فقط کتاب درسی را کامل میخواندند و سوالات آخر فصل را با دقت حل میکردند.

پاسخ تشریحی استاد پارسا فرد برای فیزیک کنکور

شماره سوالفصل و پایهمبحث
۴۱فصل ۶ دوازدهم(مشابه سوال کتاب درسی)فیزیک هسته ای
۴۲فصل ۳ دهمکار و انرژی
۴۳فصل ۴ دهم(مشابه سوال کتاب درسی)دما و گرما
۴۴فصل ۵ دهم(اختصاصی رشته ریاضی)ترمودینامیک
۴۵فصل ۱ دوازدهمحرکت شناسی
۴۶فصل ۱ دوازدهم(اختصاصی رشته ریاضی)حرکت شناسی
۴۷فصل ۱ دوازدهمحرکت شناسی
۴۸فصل ۱ دوازدهمحرکت شناسی
۴۹فصل ۲ دوازدهم(اختصاصی رشته ریاضی)دینامیک
۵۰فصل ۲ دوازدهمدینامیک
۵۱فصل ۲ دوازدهمدینامیک
۵۲فصل ۲ دوازدهم(اختصاصی رشته ریاضی – مشابه سوال کتاب درسی)دینامیک
۵۳فصل ۴ دوازدهم(اختصاصی رشته ریاضی- مشابه سوال کتاب درسی)برهم کنش موج
۵۴فصل ۳ دوازدهمنوسان و موج
۵۵فصل ۳ دوازدهمنوسان و موج
۵۶فصل ۳ دوازدهمنوسان و موج
۵۷فصل ۳ دوازدهم(اختصاصی رشته ریاضی – مشابه سوال کتاب درسی)نوسان و موج
۵۸فصل ۵ دوازدهمآشنایی با فیزیک اتمی
۵۹فصل ۵ دوازدهم(اختصاصی رشته ریاضی)آشنایی با فیزیک اتمی
۶۰فصل ۶ دوازدهم(اختصاصی رشته ریاضی)آشنایی با فیزیک مواد
۶۱فصل ۱ یازدهمالکتریسیته ساکن
۶۲فصل ۱ یازدهمالکتریسیته ساکن
۶۳فصل ۱ یازدهمالکتریسیته ساکن
۶۴فصل ۲ یازدهمجریان الکتریکی
۶۵فصل ۲ یازدهمجریان الکتریکی
۶۶فصل ۲ یازدهمجریان الکتریکی
۶۷فصل ۳ یازدهم(اختصاصی رشته ریاضی – تیپ سوال جدید است)مغناطیس
۶۸فصل ۳ یازدهممغناطیس
۶۹فصل ۴ یازدهم(اختصاصی رشته ریاضی)القای الکترومغناطیس
۷۰فصل ۴ یازدهمالقای الکترومغناطیس
۷۱فصل ۲ دهمویژگی های فیزیک مواد
۷۲فصل ۲ دهم(مشابه سوال کتاب درسی)ویژگی های فیزیک مواد
۷۳فصل ۳ دهم(مشابه سوال کتاب درسی)کار و انرژی
۷۴فصل ۴ دهمدما و گرما
۷۵فصل ۴ دهم(اختصاصی رشته ریاضی)دما و گرما

جمع بندی کلی سوالات فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۲

باتوجه به پنج نکته ای که در ادامه میبینید به نظر تیم مشاوره تحصیلی استاد حاج کرم، تمرکز روی کتاب درسی اولویت دانش آموزان ضعیف باشد و اگر سطح خوبی در فیزیک کنکور دارید، وقتش است که روی بخش های حفظی فیزیک وقت بیشتری بگذارید. تست های زیادی در طول مطالعه بزنید و اگر با مبحثی مشکل دارید، به صورت مستمر آن مبحث را در روتین درسی خود قرار دهید.

  • ۱۱ سوال از مطالب اختصاصی رشته ریاضی مطرح بود. که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم.
  • در حالت کلی سوالات مبتنی بر مفاهیم کتاب درسی بودند.
  • بسیاری از سوالات آزمون مشابه تمارین و مثال های کتاب درسی بودند که در قسمت قبل به آنها اشاره شد.
  • سوالات ترکیبی موجود در آزمون به نسبت بالا بود.
  • حس دشواری سوالات از همان ابتدا با سوالات حرکت شناسی به داوطلبان القا شد.
تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا