پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

شروع ثبت نام امتحانات ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۳ از ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

امتحانات ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۳ تنها امتحاناتی هستند که داوطلبان و فارغ التحصیلان کنکور میتوانند از نمره آن به عنوان نمره جایگزین برای تاثیر در سوابق تحصیلی کنکور خود استفاده کنند. اهمیت ثبت نام امتحانات ترمیم معدل هم به علت تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در قبولی دانش آموزان است.

شروع ثبت نام امتحانات ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۳ از ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ از طریق سامانه رسمی وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است و طبق این اعلامیه مهلت ثبت نام امتحانات ترمیم معدل تا ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ خواهد بود. برای اطلاع از آخرین اخبار کنکور ۱۴۰۳ میتوانید در اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو با ما همراه باشید.

اینستاگرام

خبر شروع مهلت ثبت نام امتحانات ترمیم معدل

باوجودیکه آخرین مهلت ثبت نام امتحانات نهایی ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است، باتوجه به تمدید چندباره ثبت نام امتحانات ترمیم معدل در سال گذشته، انتظار میرود ثبت نام امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۳ نیز تا حداقل اواخر فروردین ماه برای همه داوطلبان اعم از فارغ التحصیل نظام جدید، نظام قدیم و حتی مدارس برای دانش آموزان دوازدهمی تمدید شود.

همه ما میدانیم که این روزها حتی دیدن نمرات، نظر سنجی درباره معلم های مدارس، ثبت نام در آزمون های ضمن سال از قبیل تیزهوشان یا المپیاد ها توسط درگاه اینترنتی مای مدیو و به اختصاص در پنل هر دانش آموز انجام میپذیرد.

سعی کرده ایم در این مطلب مراحل ثبت نام را به صورت تصویری برای شما قرار دهیم تا فارغ التحصیلان پشت کنکوری که بعد از مدت ها تصمیم به ادامه تحصیل گرفته اند برای ثبت نام امتحانات ترمیم معدل دچار مشکل نشوند.

مراحل ثبت نام امتحانات ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۳

توضیحات بیشتر درباره مهلت ثبت نام امتحانات نهایی

هرچند هنوز بخشنامه رسمی در زمینه شرایط ثبت نام امتحانات خرداد ۱۴۰۳ ارائه نشده است اما بر اساس زمانبندی سال های گذشته، بازه ی ثبت نامی در همین روز ها شروع میشود و شرایط دانش آموزان و داوطلبان فارغ التحصیل کنکور ۱۴۰۳ هم به تفکیک به شرح زیر است:

  • دانش آموزان دوازدهمی برای ثبت نام امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۳

دوازدهمی ها به صورت خودکار از طریق مدارس خود چه دولتی و چه غیر انتفاعی برای شرکت در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ ثبت نام میشوند و برای دریافت مدرک دیپلم خود تلاش میکنند.

  • شرایط ثبت نام امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۳ برای دانش آموزانی که سال های ۹۷ تا ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شده اند

شرایط بچه های نظام جدید(۶-۳-۳) به طور کلی هیچ فرقی باهم ندارد و نمره امتحانات نهایی دوازدهم آنها به عنوان سوابق تحصیلی تاثیر گذار در تراز کنکور برای آنها در نظر گرفته میشود. حالا بهتر است شرایط هر دیپلمه نظام جدید را در جدول زیر به دقت مشاهده کنید.

شرایط کارنامه امتحان نهایی و دیپلمراهکار برای ثبت نام امتحانات ترمیم معدل
داوطلبان فارغ التحصیل دیپلم مرتبط با گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۳ و میانگین نمرات بالای ۱۸نیازی نیست در امتحانات ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۳ شرکت کنند.
داوطلبان فارغ التحصیل دیپلم مرتبط با گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۳ و میانگین نمرات زیر ۱۸بهتر است در امتحانات نهایی شرکت کنند و نمره بالایی به ویژه در دروس مهمی مقل ادبیات، زیست یا شیمی
داوطلبان فارغ التحصیل دیپلم غیرمرتبط با گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۳(بدون توجه به نمرات)به طور کلی اگر دیپلم غیر مرتبط دارید(مثلا با دیپلم ریاضی ۱۴۰۱ میخواهید در کنکور تجربی شرکت کنید) باید برای دروس تخصصی در امتحانات نهایی شرکت کنید.
اگر نمره خوبی در دروس عمومی ندارید، میتوانید شانس شرکت در آزمون های نهایی دروس عمومی را هم به خود بدهید.

توجه داشته باشید که امتحان کردن شانستان برای شرکت در آزمون ترمیم معدل هیچ آسیبی به شما نمیرساند و حتی اگر نمره تان از نمره قبلی پایین تر شود، نمره ای که بالاتر است در ایجاد سوابق تحصیلی کنکور شما تاثیر خواهد گذاشت.

  • داوطلبان دیپلمه نظام قدیم برای صبت نام امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۳

به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، اگر دیپلم نظام قدیم دارید و میخواهید در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کنید، بدون توجه به نمره هایی که در آن سال ها دریافت کرده اید بهتر است فرصت ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۳ را از دست ندهید.

حتی با نمرات کتبی ۲۰ هم نمرات امتحان نهایی سال های قبلی “به ویژه قبل از ۹۷” تراز بیشتر از ۷۵۰۰ را برای شما نخواهند داشت و این تراز سوابق تحصیلی عددی نیست که با آن بتوانید به رشته های تاپ و دانشگاه های برتر کشور فکر کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا