پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تست تاریخ 1 درس 8

تست تاریخ ۱ درس ۸

۳.۱/۵ - (۱۶ امتیاز)

تست تاریخ ۱ درس ۸ برای دانش آموزان رشته انسانی میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها تسلط خود را به چالش بکشید و بفهمید چقدر روی درس تسلط دارید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره اکو در ارتباط باشید و تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خود قرار دهید.

دانلود تست تاریخ دهم درس ۸

تست تاریخ ۱ درس ۸ دارای پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل این تست ها از پاسخنامه کلیدی استفاده کنید همچنین میتوانید اگر در سوالی ایراد دارید با چک کردن پاسخنامه تشریحی و خوانش توضیحات پاسخنامه ایرادات خود را برطرف کنید. تیم مشاوره تحصیلی اکو کنار شماست تا به شما کمک کنند در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید و بتوانید با گام های مثبت به موفقیت دلخواه خود برسید.

image 76

برای دریافت لینک تست تاریخ ۱ درس ۸ به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ دهم درس ۸

در این قسمت توضیحاتی مربوط به تست تاریخ ۱ درس ۸ میدهیم و همچنین نکات مهمی مربوط به درس ۸ تاریخ در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم.

  •  ایران به واسطه موقعیت جغرافیایی خاص خود در جنوب غربی آسیا، پل ارتباطی میان شرق و غرب جهان باستان محسوب ی شد. در عصر باستان مهم ترین راههای زمینی و دریایی که تمدن ها و کشورهای بزرگ را به یکدیگر متصل می کردند از ایران می گذشتند و خلیج فارس و دریای مکران نقش مهمی در برقراری ارتباط تجاری، سیاسی، نظامی و فرهنگی میان سرزمین های دور و نزدیک جهان آنروز داشتند. چنین موقعیت جغرافیایی، ایران را به کانون مبادلات فرهنگی، هنری و اقتصادی در جهان باستان تبدیل کرده و موجب شده بود که ایرانیان نقش فعال و مؤثری در انتشار و گسترش فرهنگ و تمدن به عهده گیرند. از سوی دیگر کشور ما بخاطر موقعیت جغرافیایی خود پیاپی در معرض مهاجرت ها و هجوم اقوام مختلف و حمله های نظامی حکومت های خارجی قرار داشت. این مهاجرت ها و هجوم ها تأثیر فوق العاده ای بر جنبه های گوناگون زندگی سیاسی، اجتماعی، فکری، فرهنگی و اقتصادی ایرانیان در طول تاریخ گذاشته است.
  • یکی دیگر از دستاوردهای صنعت فلزکاری ساکنان فلات ایران، ساخت اشیا و ابزارهای مفرغی از طریق آمیختن مس با قلع بود. مفرغ های لرستان بهترین نمونه از صنعت و هنر فلزکاری ایران بشمار می روند.
  • اشیا و ظروف سنگ صابونی، یکی دیگر از مصنوعاتی است که توسط مردم برخی از سکونت گاه های کهن بویژه جیرفت و تپه یحیی در استان کرمان، با مهارت و ظرافت تمام ساخته می شد.
  • به نظر میرسد که ساکنان فلات ایران نیز مانند مناطق دیگر جهان، در ابتدای یکجانشینی، سرپناه و کلبه هایی نه چندان مقاوم از سنگ و چوب و شاخ و برگ درختان و گیاهان می ساختند. آنان اندک اندک آموختند که با استفاده از گل و سنگ و سرانجام خشت، بناهای محکم تری بسازند. آنها سطح دیوارها را با کاهگل می پوشانیدند و گاه رنگ آمیزی میکردند و سقف خانه ها را معمولا با تیرهای چوبی می پوشانیدند.
  • ایلام با دیگر مناطق فلات ایران و سرزمین های مجاور آن مانند آسیای صغیر و هند روابط تجاری داشت. تماس ها و ارتباط های تجاری و سیاسی موجب شکل گیری روابط فرهنگی میان این سرزمین ها شد و دین و فرهنگ . خط و زبان آنها را تحت تأثیر قرار داد.
  • معبد چغازنبیل در نزدیکی شوش، شاهکار معماری آن دوره به شمار می رود. این معبد با استفاده از خشت خام در چند طبقه بنا شده است و روکشی از آجر نوشته ها و آجرهای لعاب دار دارد.
  • ایران به واسطه موقعیت جغرافیایی خاص خود در جنوب غربی آسیا، پل ارتباطی میان شرق و غرب جهان باستان محسوب ی شد. در عصر باستان مهم ترین راههای زمینی و دریایی که تمدن ها و کشورهای بزرگ را به یکدیگر متصل می کردند از ایران می گذشتند و خلیج فارس و دریای مکران نقش مهمی در برقراری ارتباط تجاری، سیاسی، نظامی و فرهنگی میان سرزمین های دور و نزدیک جهان آنروز داشتند. چنین موقعیت جغرافیایی، ایران را به کانون مبادلات فرهنگی، هنری و اقتصادی در جهان باستان تبدیل کرده و موجب شده بود که ایرانیان نقش فعال و مؤثری در انتشار و گسترش فرهنگ و تمدن به عهده گیرند.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم این سوال را در اختیار شما قرار داده اند تا شما بتوانید یک گام مثبت به سمت کنکور خود بردارید همچنین شما میتوانید با تیم مشاوره اکو هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین مشاوره داشته باشید.

تحلیل کنکور انسانی 1401 و سوالات آن به صورت تخصصی درکنار بودجه بندی کنکور انسانی 1401 و مشاوره تحصیلی کنکور انسانی 1402 با یک جلسه مشاوره رایگان | 02633408944
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ
پایه :
دهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
100
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (159)
  • نیلی

    کسی ک شاگردش باشه هیچوقت از حرفاش ناراحت نمیشه چون یا طرف وا...

  • سروناز

    سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید من پایهٔ دهم رشته انسانی هستم...

  • علی

    سلام خسته نباشید، من کنکوری ۱۴۰۲ هستم و دانشگاهم درحال حاضر...

  • مجتبی سادات رسول

    سلام خیر امکانش وجود ندارد...

  • امین

    سلام من یازدهم رشته ریاضی ام خواستم بدونم آیا امکانش هست که...

دکمه بازگشت به بالا