پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

دانلود نمونه سوال

۵۰ سوال تشریحی زبان دوازدهم با موضوع گرامر

۵/۵ - (۱ امتیاز)

در این بخش ۵۰ سوال تشریحی زبان دوازدهم با موضوع گرامر را خواهیم داشت. سوال تشریحی زبان دوازدهم در مورد گرامر، به این صورتی که تیم مشاوره آکو جمع آوری کرده، بسیار نایاب و مهم است.

گرامر زبان دوازدهم یکی از بخش های مهم در درس زبان است که دانش آموزان مشکل عمده ای با آن دارند. برای یادگیری گرامر زبان دوازدهم کار سختی نداریم و فقط کافیست اصول آن را بلد باشیم.

ضریب زبان دوازدهم در امتحان نهایی و تاثیر در معدل کتبی

ضریب زبان دوازدهم در امتحان نهایی و تاثیر در معدل کتبی به این صورت است که در هر سه رشته تاثیر یکسان دارد. قبل از بیان ضریب این درس باید به اهمیت بالای دروس عمومی در امتحان نهایی و ورود به کنکور، اشاره کنیم. در مدل جدید کنکور و تاثیر بالا و مثبت سوابق تحصیلی در کنکور، درس های عمومی مورد توجه واقع شده.

ضریب درس زبان در امتحان نهایی در هر سه رشته (ریاضی، تجربی، انسانی) ۱۰/۸۰ است. این عدد از مجموع ۱۰۰ نمره است. به صورتی که می توان گفت برای اخذ تاثیر سوابق تحصیلی به صورت کامل، درس زبان بیش از ۱۰ درصد نقش دارد.

نحوه خواندن گرامر زبان انگلیسی

قبلا در سایت آکو در مورد نحوه مطالعه زبان انگلیسی و اهمیت این درس صحبت کردیم.در این مقاله قصد داریم نحوه مطالعه گرامر زبان انگلیسی را آموزش دهیم.

همان طور که گفتیم مطالعه گرامر زبان انگلیسی کار سختی نیست چون گرامر ساختار مشخصی دارد و در صورت یادگیری الگو آن و مطالعه منظم و با برنامه آن، بسیار مهم است.آموزش گرامر دوازدهم نیاز به تسلط به گرامر پایه دهم و یازدهم دارد. به همین علت باید آموزش را از پایه دهم شروع کرد.

در وحله اول باید ساختار جملات انگلیسی را بدانید، مثل؛ نقش اسم،فعل ها، قید، صفت و … باید یاد بگیرید هر یک از این ها در جمله به چه شکلی قرار می گیرند. اگر ساختار جملات را بدانید، معنای جملات را هم درک می کنید.

همچنین باید فعل ها و زمان آن ها،شیوه سوالی و منفی کردن جملات را یاد بگیرید. برای آموزش کامل گرامر دوازدهم خلاصه نویسی و نکته برداری و فلش کارت نویسی نیز، بسیار کاربردی است.

بهترین کتاب های امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم

برای گرامر زبان انگلیسی، کتاب خوبی که فقط به گرامر بپردازد وجود ندارد. ولی کتاب های بسیار خوبی مخصوص امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم در بازار موجود است که در ادامه به آن می پردازیم:

سیر تا پیاز گاج، ماجراهای من ‌و درسام زبان انگلیسی دوازدهم خیلی سبز، بیسترس زبان انگلیسی دوازدهم کاگو، غولِ امتحان زبان انگلیسی دوازدهم مبتکران، گذرنامه زبان انگلیسی دوازدهم کانگرو مبتکران، شب ‌امتحان زبان انگلیسی دوازدهم خیلی‌ سبز، امتحانِت زبان انگلیسی دوازدهم مهروماه، گلبرگ زبان انگلیسی دوازدهم گل‌واژه، جزوه امتحانی زبان انگلیسی دوازدهم اسفندیار، زبان انگلیسی دوازدهم بنی هاشمی خامنه… از جمله کتاب هایی هستند که برای امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم استفاده می شوند.

کتاب های فوق به ترتیب از اهمیت شان کاسته می شود.

گرامر زبان انگلیسی دوازدهم شامل چه مباحثی است؟

گرامر درس اول شامل :

جمله معلوم و مجهول و پرسش کوتاه و تأکیدی (tag question) است. نگارش این درس نیز در مورد جملات مرکب (Compound Sentences) است.

گرامر درس دوم شامل :

Clause یا همان عبارت (یا جمله واره) بخشی از یک جمله می باشد. Sentence یا همون جملۀ ترکیبی از حداقل فاعل، فعل و نقطه است. مثلا:

 Mr. Karimi is a doctor. (جمله)
 Mr. Karimi is a doctor who lives next to our house. (عبارت)

گرامر درس سوم شامل :

  • جمله معلوم و مجهول چیست؟
  •  چه مواقعی از جملات مجهول استفاده می‌کنیم؟
  •  نحوۀ تبدیل جمله معلوم به جمله مجهول:
  •  سوال و منفی کردن جملات مجهول:
  •  نحوه تشخیص جملات مجهول در تست‌های کنکور:
  •  زمان گذشته کامل (ماضی بعید)، ساختار ماضی بعید: (p.p) قسمت سوم فعل + had + فاعل
  •  قید‌ها و نشانه‌های زمان ماضی بعید:

گذشته ساده + فاعل + when/ before/ by the time             کاربرد اول
before + ماضی بعید + گذشته ساده
گذشته ساده + ماضی بعید +  After / As soon as
قید زمان گذشته + by + ماضی بعید
ماضی بعید + because/since / as + گذشته ساده                  کاربرد دوم

  •  مقایسه گذشته ساده و ماضی بعید

تیم مشاوره آکو به عنوان یکی از بهترین گروه های مشاوره تحصیلی و کنکور در تهران و کرج، سال ها است که خدمات مشاوره ای خود را به صورت حضوری و آنلاین به تمام دانش آموزان در سراسر کشور، عرضه می کند. در راستای این هدف سایت گروه مشاوره آکو خدمات رایگانی مثل همین نمونه سوالات را ارائه می دهد. برای دانلود نمونه سوالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مشخصات
اطلاعات
نام درس:
زبان
پایه :
دوازدهم
رشته:
رياضي،تجربي،انساني
نوع سوالات:
تشريحي
تعداد سوالات :
50
مرجع سوالات:
امتحانات نهايي، تأليفي
طراح:
سهيل حاج كرم
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (159)
  • نیلی

    کسی ک شاگردش باشه هیچوقت از حرفاش ناراحت نمیشه چون یا طرف وا...

  • سروناز

    سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید من پایهٔ دهم رشته انسانی هستم...

  • علی

    سلام خسته نباشید، من کنکوری ۱۴۰۲ هستم و دانشگاهم درحال حاضر...

  • مجتبی سادات رسول

    سلام خیر امکانش وجود ندارد...

  • امین

    سلام من یازدهم رشته ریاضی ام خواستم بدونم آیا امکانش هست که...

دکمه بازگشت به بالا