پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

رشته های دانشگاهی انسانی

رشته ی مدیریت مالی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله تیم مشاوره تحصیلی آکو قصد معرفی رشته مدیریت مالی را دارد. رشته مدیریت مالی جزو محبوب ترین رشته های گروه علوم انسانی و مشترک بین چند رشته می باشد. با توجه با توسعه بازارهای مالی و اقتصادی مدیران مالی نقش بسیار پر رنگی در سازمان ها ایفا می کنند.

مدریت مالی

تعریف مدیرت مالی

در یک تعریف کلی مدیر مالی یکی از ارکان اصلی هر سازمان یا شرکت است که مثل مدیر اجرایی و مدیر نیروی انسانی، شرکت را به سمت اهداف مشخص شده رهبری می‌کند.
مدیر مالی بر درآمدها و هزینه‌های شرکت منبع های مالی سازمان از جمله وجوه نقد، دارایی‌های سرمایه‌ای، اوراق بهادار و… نظارت می کند.

تاریخچه مدیریت مالی


در سال های گذشته مدیریت مالی از گرایش های مدیریت بازرگانی بود اما چون مبحث مالی اهمیت زیادی دارد این رشته به یکی از رشته های کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان رشته مدیریت مالی تبدیل شد‌.
این رشته فاقد گرایش میباشد اما “رشته مالی” که از سال ۱۳۹۲ ایجاد شد شامل گرایش های مهندسی مالی،مدیریت ریسک، بانکداری، بیمه، مستغلات، حقوق مالی و تامین مالی و سرمایه گذاری در نفت و گاز میباشد.
علاقه مندان به رشته مدیریت مالی باید به این رشته و حساب و کتاب علاقه داشته باشند. چون همیشه با اعداد و ارقام سرکار دارند.
و باید از رویدادهای اقتصادی کشور مطلع باشند.
دانشجویان مدیریت مالی باید اهل ریسک باشند چون دائماً با پول و سرمایه در ارتباط هستند.

مدیریت مالی 2


تفاوت رشته مدیریت مالی و حسابداری

در پایان رشته حسابداری دانشجویان به عنوان حسابدار در شرکت های مختلف استخدام می‌شوند و دخل و خرج شرکت ها را بررسی می کند در حالی که مدیر مالی شخصی ماهر در قسمت سرمایه گذاری است.
معمولاً رشته‌هایی که به حوزه مالی سروکار دارند تا سال هستند و رشته مدیریت مالی در همین گروه قرار می‌گیرد.

واحدها و دروس رشته مدیریت مالی


مدیریت مالی دارای ۱۲۴ واحد است و ۴ واحد از آن مربوط به پایان نامه می باشد.
درسهای این رشته شامل تئوری های مدیریت پیشرفته،اقتصاد مدیریت، بررسی موارد خاص در مدیریت مالی، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته، تجزیه و تحلیل صورتهای مالی، سازمان های پولی و مالی ،سمینار مالی ،مدیریت مالی پیشرفته، حسابداری مدیریت، بازار پول و سرمایه، مدیریت سرمایه گذاری و ارزیابی اوراق بهادار، سیستم های اطلاعات مدیریت، پژوهش عملیاتی پیشرفته می باشد.

دانشگاه های مطرح مدیریت مالی


این رشته هر ساله مورد استقبال دانشجویان زیادی بوده که این دانشجویان می توانند در دانشگاه تهران دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه الزهرا دانشگاه رازی و… مشغول به تحصیل شوند.

امکان ادامه ی تحصیلی رشته مدیریت مالی


همه شرکت ها به منظور سودآوری و درآمدزایی بیشتر به یک مدیر مالی حسابگر نیاز دارند.
که در شرکت های کوچیک این مدیریت بر عهده مدیر عامل و حسابدار شرکت است و در شرکت‌های بزرگ‌تر که دارای یک بخش مالی جدا هستند این وظایف بر عهده مدیر مالی شرکت قرار می گیرد.
پس این رشته در حال حاضر دارای آینده شغلی بسیار مناسبی هست و امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع دکترا وجود دارد.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا