پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

منابع کنکور معماری

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله به معرفی منابع کنکور معماری می پردازیم. کنکور کاردانی فنی و حرفه ­ای و کاردانش یک آزمون مهم است که در مسیر دانش‌آموزان فنی قرار می‌گیرد. دانش‌آموزان با موفقیت در این آزمون می‌توانند در دانشگاهی خوب به ادامه تحصیل بپردازند. یکی از عوامل موفقیت در این مسیر داشتن منبع خوب کمک درسی است تا بتواند کامل‌کننده کتاب درسی باشد. منابع کنکور فنی و کاردانش فراوانی بسیاری دارند و همین موضوع، انتخاب منبع را برای هنرجویان سخت می‌کند. در این مقاله قصد داریم بهترین منابع کنکور معماری را به شما معرفی کنیم تا با انتخابی مناسب از هدررفتن وقت و هزینه خود جلوگیری کنید.

بودجه بندی کنکور معماری

رشته معماری در سال 1400 به لیست رشته‌های بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ­ای اضافه شده است. اما ممکن است در دوره‌های بعد برای تحصیل در این رشته نیاز باشد تا متقاضی در آزمون سراسری شرکت کند در این حالت نیاز است مواد و منابع امتحانی این رشته را بداند. در ادامه به معرفی مواد و منابع رشته معماری می‌پردازیم.

مواد امتحانی در رشته معماری شامل موارد زیر می‌شود:

  • دروس عمومی: تعداد سؤالات دروس عمومی 40 سؤال می‌باشد که هر درس دارای ضریب 3 است.
  • دروس شایستگی پایه: تعداد سؤالات این دروس در مجموع 35 عدد می‌باشد که ضریب هر درس 6 است.
  • دروس شایستگی غیرفنی: تعداد سؤالات این درس در کنکور در مجموع 20 عدد می‌باشد و ضریب هر درس 3 است.
  • دروس شایستگی فنی: دروس شایستگی فنی در کنکور سراسری دارای 65 سؤال می‌باشد و ضریب هر درس 12 است.

در ادامه به معرفی منابع کنکور رشته معماری می‌پردازیم.

کنکور معماری

منابع کمک آموزشی رشته معماری

در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که منبع اصلی شما کتاب‌های درسی­تان می‌باشد و اگر داوطلب تسلط کافی بر روی مطالب کتاب‌های درسی را نداشته باشد استفاده از کتاب‌های کمک‌درسی نیز تأثیری در سرعت یادگیری او نخواهد داشت. در ضمن باید تلاش کنید کتاب‌های کمک آزموشی را باتوجه‌به سطح درسی و نیاز خود انتخاب کنید تا برایتان مفید باشد.

کتاب های معماری انتشارات قلم چی

در زمینه کنکور معماری به معرفی دو کتاب از کتاب‌های انتشارات قلم چی می‌پردازیم.

مجموعه سوالات کنکور کاردانی نقشه کشی معماری قلم چی

یکی از منابعی که تاکنون مورداستفاده رتبه‌های برتر کنکور معماری بوده است کتاب مجموعه سؤالات کنکور انتشارات قلم چی می‌باشد که شامل سؤالات کنکور 12 سال اخیر است. حل سؤالات این کتاب می‌تواند به داوطلب کمک کند تا با نوع و نحوه طراحی سؤالات در کنکور آشنا شود. در انتهای کتاب نیز پاسخنامه کاملاً تشریحی وجود دارد که تمامی گزینه‌های صورت سؤال را بررسی کرده است. تمامی دانش‌آموزانی که به‌خوبی بر روی مفاهیم تسلط پیدا کرده‌اند می‌توانند در دوران نزدیک به کنکور با استفاده از این کتاب خود را مورد سنجش قرار بدهند.

نقشه کشی معماری قلم چی

کتاب نقشه کشی معماری قلم چی کتابی آموزشی است که به بیان نکات درسی و مفاهیم هر درس پرداخته است و شما می‌توانید از این منبع جهت یادگیری مفاهیم استفاده کنید. همچنین این کتاب دارای سؤالات تستی نیز می‌باشد که می‌توانید از آنها به‌عنوان تست آموزشی استفاده کنید. پاسخنامه این کتاب تشریحی است و یادگیری را برای داوطلب آسان‌تر می‌کند.

Architectural drawing of Qalam Publications 1
Collegium Engineering College 1

کتاب های معماری انتشارات چهارخونه

این انتشارات به تألیف کتابی با عنوان مجموعه سؤالات کنکور کاردانی معماری یگانه چهارخونه فارابی پرداخته است که در ادامه این کتاب را بررسی می‌کنیم. به‌علاوه به معرفی کتاب نکته به نکته دروس معماری از همین انتشارات نیز می‌پردازیم.

مجموعه سؤالات کنکور کاردانی معماری یگانه چهارخونه فارابی

این کتاب شامل پرسش‌های چهارگزینه ای مربوط به سؤالات کنکور سراسری، المپیادها و تست‌های تالیفی می‌شود. کلیه آزمون‌های موجود در این کتاب مطابق با سرفصل‌های کتاب درسی می‌باشد. همین مورد به دانش آموز کمک می‌کند تا بتواند تست‌های آموزشی از بخش موردمطالعه را انجام دهد تا مطلب در ذهنش تثبیت شود. همهٔ تغییرات لازم در این کتاب نیز لحاظ شده است.

آموزش نکته به نکته دروس معماری چهارخونه

ویژگی اصلی این کتاب جامع بودن آن است. در این کتاب به طور کامل به توضیح مفاهیم و نکات با بیانی قابل‌فهم پرداخته شده و همین امر سبب می‌شود دانش‌آموزانی که می‌خواهند برای آموزش از منبعی استفاده کنند از این کتاب بهره ببرند. وجود جدول‌ها نمودارها از طریق حافظه تصویری منجر به فهم و یادگیری بیشتر می‌شود.

Assemblage of exam papers for the sole architect of the Farabi Circle 1
Teaching Point to the Curriculum of Architecture

کتاب های معماری انتشارات اخوان

در این بخش به معرفی دو کتاب پرفروش از انتشارات اخوان می‌پردازیم. این کتاب‌ها همواره جز انتخاب افراد موفق در کنکور معماری بوده است.

مجموع تست سیر تا پیاز عمومی پایه اخوان

این کتاب به طرح سؤال در زمینه دروس عمومی پرداخته است. دروس عمومی از دروس مهم در کنکور های کاردانی هستند چراکه داوطلبان می‌توانند از طریق این دروس به درصدهای خوبی دست پیدا کنند. انتشارات اخوان با دانستن این موضوع این کتاب را تألیف و طراحی کرده است. کتاب سیر تا پیاز عمومی شامل تست‌های تالیفی و سؤالات کنکور سراسری به همراه پاسخنامه تشریحی می‌باشد. در پاسخنامه به بیان نکات درسی پرداخته شده که به داوطلب کمک می‌کند با مطالعه آن اشکالات خود را رفع کند.

درسنامه و تست نقشه کشی معماری اخوان

این کتاب دارای درسنامه های خلاصه می‌باشد و در هر درسنامه به بیان نکات مهم آن درس پرداخته شده است. کتاب درسنامه و تست اخوان برای دانش‌آموزان پایه و دوازدهمی بسیار منبع مناسبی است چراکه در یادگیری درس نقشه کشی معماری به آنها کمک می‌کند. علاوه بر درسنامه تست‌های تألیفی و کنکور های اخیر نیز در این کتاب قرار داده شده است که حل آنها برای هر داوطلبی ضروری است. پاسخنامه تشریحی این کتاب نیز به دانش آموز جهت رفع اشکالات بسیار کمک‌کننده است.

Garlic Tissue Collection to General Brotherhoods Onion
Drawing and Drawing Architectural Brotherhood Test

جمع بندی

در انتها مجدداً لازم میدانیم اشاره کنیم که منبع اصلی شما کتاب‌های درسی‌تان است و از کتاب‌های کمک آموزشی تنها جهت یادگیری بهتر می‌توانید استفاده کنید. با استفاده از مقاله بالا می‌توانید در انتخاب کتاب از سردرگمی خارج شوید و باتوجه‌به نیاز درسی خود کتاب‌هایتان را خریداری کنید.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در مقاله منابع کنکور معماری سعی کردیم دید جامع و کاملی از این موضوع را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا