پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

وسایل مورد نیاز جلسه کنکور

توصیه های سازمان سنجش در مورد وسایل مجاز در جلسه کنکور 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

هر ساله سازمان سنجش برای داوطلبان کنکور اطلاعیه ای مبنی بر این که می توانند چه وسیله در جلسه کنکور با خود به همراه داشته باشند و چه وسیله ای غیر مجاز می باشد ارائه می کند، در سال 1401 نیز سازمان سنجش این اطلاعیه را برای داوطلبان کنکور 1401 ارائه نموده است، داوطلبان عزیز کنکور 1401 به اطلاعیه زیر توجه کنند تا در جلسه کنکور مشکلی جدی و غیرقابل حل برای آن ها اتفاق نیوفتد. در ادامه با مرکز مشاوره تخصصی آکو همراه باشید تا با وسایل مورد نیاز جلسه کنکور و وسایل غیر مجاز آشنا شوید.

سر جلسه کنکور چه وسایلی باید همراه داوطلب باشد و چه وسایلی برای داوطلب محرومیت ایجاد می کند.

وسایل مورد ضروری مورد نیاز در جلسه کنکور

لوازمی که داوطلب مجاز است در جلسه آزمون به همراه داشته باشد:

  1. داوطلب می بایست کارت ورود به جلسه خود را همراه داشته باشند کارت باید به صورت پیرینت شده باشد و کاملا واضح باشد و فرد می بایست کارت ورود به جلسه را با یک سنجاق یا یک سوزن ته گرد بر روی سینه خود قرار دهد.
  2. داوطلب می بایست مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشد ، مدارک شناسایی به این صورت می باشد:
  • اصل کارت ملی

یا

  • اصل شناسنامه
  1. داوطلب می بایست همراه خود دو عدد مداد نرم مشکی و تراش و پاک کن همراه خود داشته باشد.
  2. مواد خوراکی هم داوطلب همراه داشته باشد بهتر است در صورتی که اگر افت فشار برای داوطلب ایجاد شد بتواند از آن استفاده کند ، مواد خوراکی مانند:

وسایل مورد نیاز روز کنکور

خرما ، شکلات ، بیسکوییت ، انواع مغزها و …… .

و انواع نوشیدنی ها مانند ، آب ، انواع شربت ها ، انرژی زا

  1. در زمان کرونا نیز متاسفانه چند قلم وسایل به وسایلی که داوطلبان باید بر سر جلسه آزمون ببرد اضافه شده است که عبارت است از:
  • ماسک
  • مواد ضدعفونی کننده
  • دستمال کاغذی
  • این موارد از جمله مواردی است که داوطلب موظف است بر سر جلسه کنکور با خود داشته باشد.

وسایل ممنوعه کنکور

وسایل ممنوعه کنکور که داوطلبان مجاز نیستید در جلسه کنکور با خود این وسایل را به همراه داشته باشند:

  1. داوطلب به هیچ عنوان نباید بر سر جلسه کنکور هیچکدام از وسایل الکترونیکی زیر را که به شرح زیر می باشد با خود داشته داشته باشد زیرا در صورت کشف این تجهیزات الکترونیکی از داوطلب باعث محرومیت وی شده و عواقبی در پی خواهد داشت ، توجه به این موارد توسط داوطلبان از اهمیت زیادی برخوردار است.
  2. داوطلب به هیچ عنوان نباید یادداشت یا جزوه یا کتاب همراه خود به حوزه امتحان بیاورد در صورتی که موارد ذکر شده از داوطلب در سر جلسه آزمون کشف شود باعث محرومیت وی شده و فرد را از شرکت در جلسات کنکور بعدی منع می کند.
  3. در صورتی که داوطلب می خواهد گل سر یا تل با آینه همراه خود بر سر جلسه آزمون بیاورد پیشنهاد می شود که کلا از آوردن این موارد به جلسه آزمون جلوگیری کنند در صورت آوردن این وسایل ترجیحا باید پلاستیکی باشند.
  4. داوطلب باید به این نکته توجه کند که همه وسایل های وی باید در یک پلاستیک شفاف گذاشته شود و فرد باید به این نکته توجه کند از آوردن ساک دستی ، کیف و…. خودداری کنند.

تمام موارد ذکر شده بر اساس اطلاعیه ایی است که توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

  • پس داوطلبان باید به این نکات توجه لازم را بکنند تا در سر جلسه آزمون دچار مشکل نباشند و با آرامش خاطر به حوزه برگذار کننده آزمون رفته و کنکور خود را بدهند.

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور به شرح زیر می باشد:

توصیه های سازمان سنجش درباره وسایل مجاز و غیر مجاز جلسه کنکور

 

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا