پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

جبران عقب ماندگی آزمون آزمایشی 1402

جبران عقب افتادن از اولین آزمون آزمایشی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

احتمالا از بودجه بندی آزمون ها جا مانده اید و اولین آزمون آزمایشی را خیلی خوب جواب نداده اید. به عنوان مشاوره تحصیلی کنکور میخواهیم در مورد جبران اولین آزمون آزمایشی 1402 بپردازیم. برای جبران عقب ماندگی آزمون آزمایشی و یا جبران آزمون آزمایشی راهکار های موثری برای شما فراهم کرده ایم.

پیش از هرچیز باید بدانید که در برنامه بودجه بندی آزمون ها، پیشرفت مباحث و سوالات آزمون ها بگونه ای است که که اگر در اولین آزمون قرار است مطالب 1 تا 10 خوانده شود در آزمون بعدی مطالب 6 تا 20  خوانده می شود.

یعنی درواقع همان بخش نگاه به گذشته آزمون ها و بخش های اجباری و اختیاری در برنامه راهبردی آزمون های قلمچی 1402 یا آزمون های آزمایشی گاج!

برنامه ریزی برای جبران عقب ماندگی آزمون آزمایشی

رویکرد نگاه به گذشته و مطالب اجباری و اختیاری دو مزیت را برای دانش آموزان به دنبال دارد. اول اینکه برای دانش آموزان ضعیف تری که  به فکر جبران اولین آزمون آزمایشی هستند، باعث مرور مطالب درسی گذشته و آزمون قبل می شود. مثلا اگر در آزمون دو هفته گذشته مبحث تابع و آمار از ریاضی مطرح شده بودند، در آزمون بعدی میتوانید با مطالعه درست مبحث تابع را مطالعه و جبران کنید.

باتوجه به اهمیت بیشتر مبحثی مثل تابع، احتمالا همین درس در بخش نگاه به گذشته ریاضی آزمون بعدی باشد و بتوانید این عقب افتادن از آزمون را در همین جا جبران کنید.

جبران عقب ماندگی آزمون آزمایشی برای کنکور 1402

مزیت دومی که نگاه به گذشته و بخش های اجباری و اختیاری در آزمون آزمایشی دارد، برای دانش آموزان قوی است. دانش آموزان قوی تر احتمالا در طول هفته ساعات مطالعه ای بیشتری دارند و یک یا دو مبحث برای مطالعه در دو هفته کم خواهد بود. به همین دلیل مرور و بخش های اختیاری را میتوان در برنامه هفتگی آنها جا داد.

اما در مورد موضوع مورد بحث یعنی جبران عقب ماندگی آزمون آزمایشی باید این نکته را به یاد داشته باشید که مطالبی که در آزمون های پاییزه مطالعه می کنید در انتهای پاییز یک بار به صورت کامل مرور خواهد شد و فرصت بعدی که برای جبران خواهید داشت فروردین ماه است.

به نظر من به عنوان مشاوره تحصیلی کنکور، اینکه همه چیز را قبل از تمام شدن ترم اول و در پایان پاییز جبران کنید و به تراز و رتبه دلخواهتان قبل از دوران امتحانات دی ماه برسید، خیلی به نفع شماست. اما چگونه تراز آزمون را افزایش دهیم؟

برای جبران عقب ماندگی آزمون آزمایشی 1402 باید به چند نکته خیلی مهم بپردازیم تا بتوانیم از اشتباهات خود درس بگیریم.

  • مطالعه صحیح مفاهیم
  • انتخاب منبع مناسب
  • تست زنی صحیح
  • شناخت نقاط ضعف و قدرت
  • تحلیل آزمون های قبلی

روش مطالعه هر درس برای جبران عقب افتادن از آزمون

مطالعه کردن باید اصولی و صحیح باشد در غیر این صورت نتیجه ای حاصل نخواهد شد و کاری بیهوده و بی حاصل خواهد بود. مطالعه هر درس و هر مبحث به شیوه ای خاص انجام میشود که باتوجه به ماهیت آن درس متفاوت است. مثلا درسی مثل روانشناسی یا زیست شناسی در کنکور، کاملا حفظی است و اسم ها و تعریف های آنان باید حفظ شود. درحالی که درسی مثل ریاضی و هندسه یا اقتصاد کاملا مفهومی و مسئله ای است.

البته ماهیت درس ها باتوجه به رشته تحصیلی نیز تاحدودی متفاوت است. مثلا ادبیات تخصصی یا عربی تخصصی انسانی ماهیت مفهومی و قواعد دارند، این درحالی است که همین دروس در کنکور تجربی و ریاضی درسی حفظی است که با تکرار در ذهن مینشیند.

پس نمیشود عربی کنکور انسانی و عربی عمومی ریاضی و تجربی را به یک روش مطالعه کرد همانگونه که نمی توان با روش مطالعه درس ریاضی، زبان انگلیسی را مطالعه کرد. شما به مشاور کنکور نیاز خواهید داشت!

روش مطالعه ریاضی کنکور روش مطالعه زیست کنکور روش مطالعه دین و زندگی روش مطالعه عربی کنکور
روش مطالعه روانشناسی روش مطالعه شیمی کنکور روش مطالعه تاریخ ادبیات روش مطالعه فیزیک کنکور

نکته مهم دیگر در این قسمت این است که هیچ گاه کیفیت مطالعه را فدای کمیت نکنید. باکیفیت بودن آموزش و تست زنی بسیار باارزش تر آموزش همه مطالب و حل تمامی تست ها اما بی کیفیت می باشد.

انتخاب منابع مناسب برای جبران آزمون آزمایشی

منابع مناسب باید با توجه به سطح دانش آموز انتخاب شود این منابع شامل کلاس های آموزشی، کتب کمک درسی و فیلم های آموزشی می باشد. در اکثر مواقع دانش آموزان برای یک درس چند منبع متفاوت انتخاب میکنند و دچار آشفتگی خیال می شوند.

این از اشتباهات بارز و مهلک دانش آموزان است و بهترین و صحیح ترین کار انتخاب یک منبع متناسب با سطح علمی دانش آموز می باشد.

همه دانش آموزان به کلاس های کنکور نیاز ندارند و اینکه سطح دانش آموز با شرکت در بهترین کلاس های کنکور بالا میرود یا خیر! مشاوره تحصیلی کنکور در زمان ارائه راهکار های جبران عقب ماندگی آزمون آزمایشی باید دقت کنند در صورت نیاز واقعی به کلاس های آموزشی مراجعه کنند.

چون یک دانش آموز روزانه در کمترین حالت 5ساعت خود را در مدرسه به سر برده و از ساعت مطالعه شخصیش کم خواهد شد و اگر هم بخواهد کلاس اضافه ای ثبت نام کند چندساعت دیگر هم از دست میدهد. پس شرکت در کلاس های کنکور باید با احتیاط صورت بگیرد.

پس اولین و مهمترین کار قبل از ثبت نام در هرگونه کلاس فوق العاده باید این نیاز به صورت جدی در ما وجود داشته باشد و دانش آموز به این نتیجه برسد قطعا هزینه ای که صرف کلاس میکند مثمر به ثمر خواه بود.

مهمترین هزینه ای که برای کلاس های کنکور میکنید، زمان میباشد.

تست زنی صحیح برای جبران اولین آزمون آزمایشی 1402

مهمترین مسئله در مطالعه صحیح برای کنکور ، تست زدن است. میدانید که مطالعه با خواندن فرق دارد و شما باید بهترین روش مطالعه را انتخاب کنید. برای گرفتن جواب مثبت باید از مبحث مورد مطالعه حتما تست زده شود. دو دسته تست برای دانش آموزان تعریف شده است. ابتدا تست های آموزشی که بدون در نظر گرفتن زمان و فقط با قصد و نیت مسلط شدن بر مطلب مطالعه شده و بعد از تسلط کامل روی مبحث، در زمان مناسب حل تست زماندار برای تثبیت مطالب لازم خواهد بود.

عدم رعایت فاصله بین تشریحی خواندن و تست زنی یکی دیگر از مشکلات دانش آموزان در دوران آمادگی برای کنکور و علت عقب افتادن از آزمون است.

دانش آموزان سال دوازدهم امتحان نهایی دارند و باید فرمت صحیح تشریحی نویسی را رعایتت کنند و در کنار آن به تست زنی تخصصی نیز بپردازند.

در تست زنی به این نکته توجه کنید که از کنار سوالاتی که اشتباه حل کردین یا نزده گذاشتین به راحتی عبور نکنین و حتما برای تحلیل پاسخ آن، به درسنامه، پاسخنامه تشریحی و کتاب درسی مراجعه کنید.

بعد از تست های آموزشی پاسخنامه را به طور کامل مطالعه بفرمایید حتی در دروسی مثل زیست شناسی و شیمی و زمین به مطالعه ی پاسخ درست و گزینه های درست نیز بپردازید.

اما در زمان حل تست های سرعتی و کنکوری این شیوه درست نیست و باید داوطلب خودش به تحلیل پاسخ های چند گزینه ای در وقت و زمان مناسب بپردازد.

شناخت نقاط قوت و ضعف در آزمون

برای کنکور خیلی مهم است که بتوانید به شیوه درستی نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. در طول مطالعه کنکور نقاط قوت باید پایدار بمانند و نباید به امید پاسخگویی مناسب به این مباحث در آزمون آزمایشی ، خواندن آنها فراموش شود یا در برنامه ریزی برای آنها کم کاری شود.

عقب افتادن از آزمون های آزمایشی کنکور

و در این میان نقاط متوسط تحصیلی داوطلب هم باید با تلاش بیشتر، آموزش تمرین صحیح و مطالعه و تست زنی سودمند به نقاط قوت تبدیل شوند. اما درباره نقاط ضعف دیگر مشاوره تحصیلی کنکور میتواند تصمیم درست را بگیرد.

مثلا اگر دانش آموز کنکور انسانی نتواند به هیچ روش ممکن و غیر ممکنی درس منطق را نمیتواند تست بزند یا اصلا بفهمد! در این شرایط مشاور تصمیم میگیرد که تست های سخت و غیر قابل فهم منطق کنکور انسانی را برای او حذف کند و فقط در حد تست های خیلی آسان کنکور منطق را جواب بدهد.

در این شرایط باقی برنامه های کنکوری داوطلب به دروس قوی تر و متوسط دانش آموز متکی میشود و منطق کنار گذاشته میشود. این یعنی شناخت نقاط قوت و ضعف درست دانش آموز.

به طور کلی مرز تمایز رتبه های برتر کنکور موفق با بقیه دانش آموزان در شناسایی و تثبیت نقاط قوت و مسلط شدن و تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت است.

تحلیل آزمون های آزمایشی

پس از طی گام های ذکر شده در بالا باید خاطرنشان شوم که مطالعه و تست زنی بدون سنجش آموخته ها عملا هیچ معنایی ندارد و باید به صورت دوره ای و برنامه ریزی شده از خودمان آزمون بگیریم. شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور 1402 برای داوطبانی که شرایطشان فراهم است میتواند یکی از این روش های سنجش آموخته ها باشد. برای سایر داوطلبان دانلود نمونه سوالات آزمون های آزمایشی و یا استفاده از منابع آزمون های جامع نیز میتواند روش سنجش باشد.

آزمون دادن تکنیک های خاص خود را دارد و داوطلب باید تمرین کرده و در زمان مناسب با مهارت های لازمه آزمون داده و در انتها به تحلیل آزمون که مهمترین بخش آزمون دادن است بپردازد. تحلیل آزمون یعنی من به عنوان داوطلب کنکور تجربی چرا نتوانسته ام مبحث گوارش را که هم در کلاس یاد گرفتم و هم درسنامه های اموزشی خواندم و هم تست زنی کردم را در آزمون درست پاسخ دهم.

آیا علت جواب ندادن سوالات عقب افتادن از آزمون و بودجه بندی سوالات بوده است؟ آیا اضطراب و استرس از یادآوری دقیق خوانده هایم در جلسه آزمون جلوگیری کرده است؟ آیا مباحث ترکیبی بوده و من نتوانستم مفهوم را درست دریابم؟ یا کلا اساسا سوال را اشتباه متوجه شده ام و پاسخ اشتباه داده ام؟

تحلیل کارنامه ازمون های قلمچی

تحلیل کارنامه آزمون های گاج

مشاوره تحصیلی کنکور آکو

مشاوره تحصیلی کنکور آکوبا آرزوی رقم خوردن بهترین اتفاقات برای دانش آموزان سرزمینمان و با هدف بهتر شدن شرایط برای تک تک داوطلبانی که با مشاکلات زیادی در دوران کنکور دست و گنجه نرم میکنند، به بررسی نکات مهم در جبران عقب ماندگی آزمون آزمایشی پرداخته است.

مشاوره تحصیلی کنکور

اگر فکر میکنید به برنامه ریز کنکور بر اساس آزمون های قلمچی نیاز دارید، میتوانید از طریق شماره 02633408944 اولین وقت مشاوره تلفنی یا حضوری خود را دریافت کنید و یا در کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی کنکور آکو سوالات خود را درباره مشاوره کنکور و نحوه برنامه ریزی برای کنکور انسانی و تجربی و ریاضی بپردازید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا