پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعیدانشگاه های آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانشگاه آزاد خرم اباد یکی از دانشگاه های آزاد در استان لرستان می باشد که از مهر ماه ۱۳۶۴ فعالیت خود را آغاز نمود، این دانشگاه در ابتدا تنها ۲۵۰ دانشجو در سه رشته پذیرش نمود و در طی این سال ها این دانشگاه رشته های بسیار متفاوتی را به دانشجویان ارائه داده است، در ادامه این مقاله با تیم مشاوره آکو همراه باشید تا با دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد بیشتر آشنا شوید.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد

این دانشگاه در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار دانشجو دارو و فضای آموزشی آن بالغ بر ۱۰۰ هزار متر مربع می باشد و فضای سبز و باقی امکانات دانشگاه نیز فضای بیشتری را به خود اختصاص داده است، رشته هایی که در این دانشگاه ارائه می شود رشته های پرطرفداری هستند.

دانشکده ها و رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد

این دانشگاه دارای ۶ دانشکده فعال می باشد که در هر کدام از این دانشکده ها رشته های بسیار متفاوتی وجود دارند، دانشگاه آزاد واحد خرم آباد در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد، همچنین داوطلبانی که می خواهند تحصیلات دانشگاهی خود را در این دانشگاه بگذرانند هم می توانند رشته های با ازمون و هم رشته های بدون آزمون این دانشگاه را انتخاب نمایند، در جدول زیر می توانیدب ا رشته های با ازمون این دانشگاه اشنا شوید.

دانشکده ها رشته ها
دانشکده فنی و مهندسی مهندسی کامپیوتر – مهندسی عمران – مهندسی معماری – مهندسی صنایع – مهندسی مکانیک
دانشکده علوم پایه فیزیک – شیمی – علوم تجربی – زمین‌شناسی – ریاضی – میکروبیولوژی – زیست شناسی – فیزیک – تربیت معلم علوم تجربی
دانشکده کشاورزی زراعت – گیاه پزشکی – گیاهان داروی – تولیدات گیاهی – ژنتیک و به نژادی گیاهی – بیماری شناسی گیاهی – آگرو تکنولوژی
دانشکده حقوق و علوم سیاسی علوم سیاسی – حقوق – علوم قضایی – علوم تربیتی
دانشکده ادبیات و علوم انسانی ادبیات عرب – آموزش ابتدایی – ادبیات – ادبیات فارسی – زبان انگلیسی
دانشکده پرستاری پرستاری

رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور خرم آباد

همانطور که گفته شد در دانشگاه ازاد خرم آباد هم رشته های بدون آزمون ارائه می شود و هم رشته های با آزمون، رشته های بدون آزمون رشته هایی هستند که برای پذیرش در ان ها سوابق تحصیلی داوطلب مورد بررسی قرار می گیرد و برای انتخاب این رشته ها نیازی به شرکت در آزمون سراسری نیست، در ادامه با رشته های بدون آزمون این دانشگاه آشنا خواهید شد.

  1. زبان و ادبیات فارسی
  2. زبان و ادبیات عربی
  3. آموزش زبان انگلیسی
  4. مترجمی زبان انگلیسی
  5. فلسفه و حکمت اسلامی
  6. علوم تربیتی
  7. روان شناسی
  8. حقوق
  9. علوم سیاسی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد

رتبه دانشگاه ازاد اسلامی خرم آباد

دانشگاه آزاد خرم اباد با این که تعداد دانشجویان بسیاری دارد اما یکی از دانشگاه هایی می باشد که سطح متوسطی دارد، دانشگاه آزاد اسلامی خرم اباد تا به امروز ۳۰۶۵ مقاله داخلی و ۳۸۰ مقاله بین المللی منتشر نموده است، این دانشگاه در سال ۱۴۰۰ در بین دانشگاه های ازاد رتبه ۴۹ و در بین کل دانشگاه های کشور رتبه ۱۲۱ را از آن خود نموده است.

دانشگاه ازاد خرم اباد قریب به ۳۵ سال است که در حال فعالیت می باشد و دانشجویان بسیاری نیز داشته است، اما تا به امروز نتوانسته رتبه مطلوبی را در بین دانشگاه های ازاد کسب کند، امید است از این پس این دانشگاه بتواند رتبه مطلوبی را از آن خود کند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد

امکانات دانشگاه ازاد اسلامی واحد خرم آباد

دانشگاه آزاد خرم آباد دارای مراکز تحقیقاتی و کارگاه ها و ازمایشگاه ها، گلخانه و … می باشد که در این مراکز برای کلاس های عملی فعالیت هایی صورت می گیرد.

دانشگاه ازاد خرم اباد دارای چندین سالن ورزشی می باشد که قابل استفاده برای تمامی دانشجویان و کارکنان می باشد.

دانشگاه آزاد خرم آباد دارای چندین خوابگاه می باشد که دانشجویان غیر بومی می توانند در این خوابگاه ها اسکان یابند.

این دانشگاه در هر یک از دانشکده های خود به صورت مجزا دارای اتاق های کنفرانس و اتاق های دفاع از پایان نامه و طرح ها می باشد.

دانشگاه ازاد اسلامی واحد خرم اباد دارای ۸۹ هزار متر مربع فضای سبز و بوستان می باشد.

این دانشگاه دارای ۲۵۰۰ متر مربع کتابخانه مرکزی می باشد، این کتابخانه در حال حاضر دارای ۲۰۲۵ نفر عضو و ۴۵۰ عضو فعال می باشد، این واحد دارای کتابخانه دیجیتال با اشتراک ۸ پایگاه خارجی، اشتراک یکساله نشریات داخلی و پایگاه مگ ایران از سال ۷۷ تا کنون و اشتراک ۵ مجله و نشریه خارجی می باشد.

در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی نیز عالوه بر قسمت های مختلف شامل امور مشمولین، فارغ التحصیالن، صدور -مدرک، اتوماسیون، اداره تربیت بدنی، صندوق رفاه دانشجویی و مرکز مشاوره دانشجویی در حوزه فرهنگی نیز کانون های قرآن و عترت خواهران و برادران و ۱۱ کانون مختلف دانشجویی دیگر مشغول به فعالیت می باشند.

مرکز مشاوره واحد با نام مرکز مشاوره دانشجویی امین، با ارائه مشاوره های دوره ای به دانشجویان توسط اساتید مجرب با توجه به اینکه دوران دانشجویی، به لحاظ رشد فردی، روانی و اجتماعی، یکی از دوران اثرگذار زندگی هر فرد به شمار می آید و عملکرد دانشــجویان در این دوره، اثرات محسوس و شگرفی بر آینده آنان خواهد گذاشت.

در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد به منظور رفاه دانشجویان، کارکنان و اساتید محترم این واحد دانشگاهی سالن های غذاخوری به صورت مجزا برای خواهران و برادران دانشجو و اساتید و کارکنان ایجاد گردیده و در کنار این سالن ها آشپزخانه ها طبخ غذا و سردخانه های باالی صفر و زیر صفر در نظر گرفته شده است که نظارت مستمر و دقیق بر پخت و توزیع غذا ثبت کارت های هوشمند و فعال سازی آن ها، تسویه حساب کارت های تغذیه، نظارت بر بوفه، نظارت بر نحوه نظافت بوفه و رستوران ها پس از پایان توزیع غذا توسط مدیریت امور دانشجویی واحد صورت می گیرد.

انتخاب دانشگاه

آدرس دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد

نشانی : خرم آباد – کیلومتر ۵ جاده تهران – شهرک دانشگاهی آیت الله کمالوند – دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد

شماره تماس : ۱۹ – ۰۶۶۳۳۱۲۰۰۱۱

لوکیشن دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد در گوگل مپ

انتخاب دانشگاه با مرکز انتخاب رشته آکو

در این مقاله تا حدودی با دانشگاه ازاد اسلامی خرم اباد آشنا شدید، این دانشگاه از دانشگاه های غیر دولتی و شهریه پرداز می باشد که برای تحصیل در آن باید در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد کد رشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته وارد نمایند، یک انتخاب رشته درست و دقیق مستلزم داشتن اطلاعات دقیقی می باشد که می توان این اطلاعات را در اینترنت و مشاوران  و … کسب نمود، مشاوران ما در مرکز مشاوره اکو می توانند با پاسخگوی سوالات داوطلبان عزیز در زمینه انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه باشند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته آکو

بیشتر بخوانید :

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا