پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

دانشگاه های سراسریمعرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

دانشگاه خلیج فارس

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

با این مطلب از گروه مشاوره آکو در مورد معرفی دانشگاه خلیج فارس همراه باشید. با معرفی دانشگاه خلیج فارس که دانشگاهی دولتی است، می خواهیم رشته ها و دانشکده ها، شرایط و امکانات این دانشگاه را برایتان قرار دهیم.

 دانشگاه خلیج فارس در شهر بوشهر، استان بوشهر قرار دارد و تاسیس دانشگاه خلیج فارس به سال 1370 بر می گردد. همچنین دانشگاه خلیج فارس موفق به برگزاری 8 همایش بوده است. 4567 مقاله را در نشریات و همایش های داخلی منتشر کرده است و 1852 مقاله بین المللی معتبر را هم در کنار آن ها دارد. در برخی از این مقالات، دانشگاه خلیج فارس با سایر مراکز علمی مانند دانشگاه تهران، دانشگاه شیراز، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه آزاد اسلامی (واحد بوشهر) و دانشگاه پیام نور همراهی داشته است.

دانشگاه خلیج فارس

دانشکده ها و گروه های آموزشی دانشگاه خلیج فارس

دانشگاه خلیج فارس دوازده دانشکده را با گروه های آموزشی مخصوص به خود شامل می شود. همچنین دبیرستانی با نام دبیرستان دانشگاه خلیج فارس در سال 1373 تحت نظارت دانشگاه برای جامعه مخاطب روستایی، تاسیس شده است.

دانشگاه خلیج فارس بوشهر

دانشکده ادبیات و علوم انسانی

دانشکده ادبیات در حال حاضر درون ساختمان فعلی قرار دارد. شما می توانید برای پذیرش رشته هایی مانند تاریخ، روانشاسی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی، علم اطلاعات و دانش و تربیت بدنی، که در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خلیج فارس تشکیل می شود، اقدام کنید.

گروه های آموزشی تاریخ، روانشناسی و گروه های آموزشی زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، به همراه گروه های آموزشی علم اطلاعات و دانش شناسی و علوم ورزشی، در دانشکده ادبیات و علوم انسانی فعالیت می کنند.

دانشکده مهندسی

دانشکده مهندسی، اولین دانشکده دانشگاه خلیج فارس است که فعالیت خودش را با 34 دانشجو مهندسی مکانیک و 35 دانشجو مهندسی عمران، آغاز کرده است. این دانشکده موفق به انجام چندین پروژه مستقل دانشگاهی و صنعتی به همراه ثبت چند اختراع شده است. گروه آموزشی مهندسی دریا، گروه آموزشی مهندسی عمران و گروه آموزشی مهندسی مکانیک، گروه های آموزشی دانشگاه خلیج فارس را تشکیل می دهند.

دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی

گروه های آموزشی که در این دانشکده فعالیت می کنند شامل گروه های زیر است:

  • گروه آموزشی مهندسی علوم دامی
  • گروه علوم و مهندسی علوم باغبانی
  • گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی
  • گروه مهندسی گیاه پژشکی

این دانشکده 24 نفر اعضای هیئت علمی دارد همچنین 4 رشته در مقطع کارشناسی و 4 رشته هم در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می کند.

image 3

دانشکده هنر و معماری

نکته ای که در مورد این دانشکده می تواند برایتان جالب باشد معماری آن است. معماری دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج فارس بوشهر، تلفیقی از معماری مدرن و سنتی است و با الهام از معماری قدیم بوشهر در بافت تاریخی شهر بوشهر و ساختمان های مربوط به دوران قاجار است.

گروه های آموزشی مهندسی و معماری و گروه مهندسی شهرسازی، گروه های آموزشی دانشگاه خلیج فارس بوشهر هستند.

دانشکده مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی

هدف این دانشکده تربیت نیروی انسانی در زمینه مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی است و دانشجوها می توانند در رشته های مهندسی شیمی و مهندسی نفت در این دانشکده تحصیل کنند. گروه های آموزشی این دانشکده، گروه های مهندسی نفت، مهندسی شیمی ومهندسی پلیمر را شامل می شود.

دانشکده علوم و فنون دریایی

این دانشکده فعالیت خودش رو سال 1390 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد برای رشته زیست فناوری دریا آغاز کرد. این دانشکده در رشته های مدیریت حمل و نقل دریایی، محیط زیست دریا و رشته زیست دریا با چهار گرایش جانوران، گیاهان، آلودگی و بوم شناسی در کنار رشته های اقیانوس شناسی، شیمی دریا، سازه های دریایی، مهندسی سواحل، مهندسی کشتی، فرآوری محصولات شیلاتی و بیوتکنولوژی دریا، دانشجو می پذیرد.

دانشکده کسب و کار

شما می توانید برای پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی در رشته های مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی، حسابداری و اقتصاد در دانشکده کسب و کار، از دانشکده های دانشگاه خلیج فارس بوشهر، اقدام کنید.

همچنین در مقطع کارشناسی ارشد برای رشته مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات و گرایش تحقیق در عملیات و رشته مدیریت بازرگانی با گرایش های بازاریابی، استراتژیک و کارآفرینی و رشته اقتصاد با گرایش اقتصاد انرژی، دانشجو می پذیرد.

دانشگاه خلیج فارس بوشهر

دانشکده مهندسی جم

محل این دانشکده در بخش مرکزی شهرستان جم در شهرک پردیس شهر جم است و شروع فعالیت این دانشکده از دانشکده های دانشگاه خلیج فارس بوشهر رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار و مهندسی صنایع بوده است و همپنان هم در این دو رشته با 8 نفر اعضای هیئت علمی فعالیت می کند.

image 6

کنفرانس ها و همایش های دانشگاه خلیج فارس

  • اولین کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس
  • اولین همایش ملی توسعه پایدار خلیج فارس (اکوسیستم های حساس)
  • دومین کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی
  • سومین کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس
  • چهارمین کنفرانس بین المللی دوسالانه نفت، پاز و پتروشیمی
  • دومین همایش ملی توسعه پایدار خلیج فارس (محیط زیست بر مناطق ساحلی)
  • چهارمین همایش ملی توسعه دانایی محور “خلیج فارس، دریای فرصت ها” اولین کنفرانس ملی نانوفناوری در صنایع نفت، گاز و پتروشمی

می توانید برای اطلاعات بیشتر از دانشگاه خلیج فارس بوشهر و اطلاعیه های این دانشگاه به سایت دانشگاه خلیج فارس هم مراجعه کنید. یا از سایت خود دانشگاه دانشجویان و استادان هر دانشکده دانشگاه خلیج فارس را بررسی کنید.

رشته های فعال دانشگاه خلیج فارس بوشهر را در مقطع کارشناسی برایتان قرار می دهیم:

آمار
تاریخ
حسابداری
روانشناسی
ریاضیات و کاربرد ها
زبان و ادبیات انگلیسی
زبان و ادبیات عربی
زبان و ادبیات فارسی
زیست شناسی سلولی و ملوکی
شیمی محض
علم اطلاعات و دانش شناسی
علوم اقتصادی
علوم دامی
علوم و مهندسی باغبانی
علوم ومهندسی شیلات
فیزیک
گیاه پزشکی
مدیریت بازرگانی
مدیریت صنعتی
مهندسی برق
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی
مهندسی دریا_کشتی سازی
مهندسی شهرسازی
مهندسی شیمی
مهندسی صنایع
مهندسی عمران
مهندسی کامپیوتر
مهندسی کامپیوتر_جم
مهندسی معماری
مهندسی مکانیک
مهندسی نفت

گروه مشاوره آکو

اگر در مورد شرایط پذیرش دانشگاه ها نیاز به مشاوره داشتید یا در مورد کنکور خود، انتخاب رشته و ثبت نام کنکور دانشگاه نیاز به راهنمایی دارید، می توانید از گروه مشاوره آکو، بهترین راهنمایی ها را دریافت کنید. برای ارتباط با گروه مشاوره آکو می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید یا اینستاگرام مشاوران آکو را دنبال کنید.

02633406346

02633406537

دانشگاه خلیج فارس بوشهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا