پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

مصاحبه با رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
۳/۵ - (۱ امتیاز)

رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ چند روز قبل از اعلام نتایج اولیه تقریبا در روز های پایانی مرداد ماه ۱۴۰۲ اعلام شدند! همانطور که در مطلب مربوطه مشاهده کردیم و در اطلاعاتی که از این عزیزان به دست آوریم، تقریبا همه رتبه های برتر کنکور در مدارس تیزهوشان درس خوانده بودند .

با وجودیکه مجموعه هایی مثل قلمچی، گزینه دو و … ادعای همکاری با آنها را داشته اند، مجموعه آموزشی ماز اولین ویدئو مصاحبه با رتبه های برتر را منتشر کرد و بر این باوریم که این مجموعه در سال گذشته واقعا توانایی خود را در تربیت رتبه های برتر با سوالات نکته دار آزمون ها و کمک گرفتن از تدریس بهترین اساتید ثابت کرده است.

در این مصاحبه ها علاوه بر صحبت درباره شرایط مطالعه شان در سال کنکور، نظر داوطلبان درباره آزمون های آزمایشی ماز و کلاس ها و منابع مورد استفاده رتبه های برتر کنکور نیز سوال پرسیده شده است که احتمالا بتواند راهنمای مسیر شما داوطلبان موفقیت در کنکور ۱۴۰۳ باشد.

یک نکته در همه مصاحبه با رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ تجربی مشترک بود!

شاید روش های مطالعه هر شخص متفاوت باشد و باتوجه به اینکه از سال دهم شروع کرده است به درس خواندن یا در سال دوازدهم میخواهد هر سه پایه را جمع بندی کند و خیلی عوامل دیگری که در جلسات مشاوره از او پرسیده میشود متفاوت باشد اما یک نکته در مصاحبه با رتبه های برتر تکراری بود و احتمالا برای شما هم به درد بخوره!

در سال کنکور صد خودمون رو گذاشتیم و روزهایی که ناامید بودیم بازهم ادامه دادیم و از حواشی دوری کردیم!

اگر در این لحظه هنوز به فکر شروع برای کنکور هستی و فکر میکنی تا الان خیلی هم صدت رو برای درس خوندن نذاشتی و میتونستی بهتر باشی، برای دریافت دوهفته مشاوره رایگان شامل برنامه ریزی و پیگیری مکرر که انگیزه و عامل شروع قوی میتونه باشه با شماره های ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ یا ۰۹۰۲۵۶۴۶۲۳۴ تماس حاصل نمایید و یا از طریق کانال تلگرام برای دریافت مشاوره تحصیلی کلمه “مشاوره دوهفته ای” را برای ادمین ارسال کنید.

بهترین کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کنکور

چند نکته ای که از مصاحبه با رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ به دست آوردیم:

  • از کانال های تلگرامی که خبر کذب پخش میکنند و استرس وارد میکنند دوری کنید!
  • حاشیه های بی مصرف کنکور را رها کنید و به فکر عدالتی یا ناعدالتی در کنکور نباشید.
  • تابستان را از دست ندهید.
  • کنکور مرحله اول ۱۴۰۲ (دی ماه ۱۴۰۱) برای ما کنکور اصلی بود و برای شما هم باید کنکور اردیبهشت هدف باشد.
  • تفریح داشته باشید ولی به اندازه
  • نداشتن مشاور اشتباهیه که بعد از تمام شدن دردسرها میفهمید اشتباه بوده!

مصاحبه با پرهام مصطفوی رتبه ۱ کنکور ۱۴۰۲ تجربی

اولین سوالی که در مصاحبه با پرهام مصطفوی رتبه ۱ کنکور ۱۴۰۲ تجربی پرسیدیم ساعت مطالعه او بود. پرهام مصطفوی چند ساعت در روز درس میخواند؟

در طول تابستان بین ۶ تا ۸ ساعت در روز، بعد از شروع مهر تا کنکور دی ماه ساعت مطالعه ام از ۹ الی ۱۱ ساعت متغیر بود و بعد از کنکور دی تا تیرماه ۱۴۰۲ بین ۹ تا ۱۰ ساعت درس خواندم.

درباره ساعت خواب و استراحت در مصاحبه با رتبه برتر کنکور تجربی پرسیدیم. پرهام مصطفوی چند ساعت در روز میخوابید؟

من ساعت خوابی ام از ۱۲ شب تا ۷ صبح بود و در طول روز هم بین نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه چرت میزدم. حتما باید استراحت کافی داشته باشید و باتوجه به شرایط خودتان تنظیم خواب در سال کنکور را برنامه ریزی کنید.

خیلی از مشاورها میگن کسی که دنبال تفریح در سال کنکور بگرده باید دور موفقیت رو خط بکشه. نظر شما به عنوان رتبه برتر کنکور ۱۴۰۲ چیه؟ در سال کنکور تفریح هم داشتی؟

اصلا این حرف را قبول ندارم. من عاشق فوتبال هستم و همه بازی های جام جهانی رو هم دیدم و بازیکن مورد علاقه ام مسی است.

میدونیم که منبع اصلی هر درسی کتاب درسیه ولی قطعا تو کتاب تست هم داشتی و کلاس هم شرکت میکردی. کتاب های کمک آموزشی و کلاس هایی که در سال کنکور از آنها استفاده کردی چیا بودن؟

خب من تقریبا برای هر درس دوتا منبع داشتم چون تعداد تستم در طول سال بالا بود و هردو را در سال کنکور کامل مطالعه کردم و تست زدم. کلاس نداشتم چون مدرسه ام تیزهوشان بود ولی از آزمون های آزمایشی ماز استفاده میکردم که سطح خوبی داشت و میتونست منو به چالش بکشه.

در مصاحبه با رتبه برتر کنکور تجربی ۱۴۰۲ منابع زیر به عنوان کتاب های تست مورد استفاده پرهام مصطفوی معرفی شد.

منابع کنکور پرهام مصطفوی و مصاحبه با رتبه های برتر کنکور

مصاحبه با محمد قانع از یزد رتبه ۲ کشوری کنکور ۱۴۰۲

محمد قانع از آن دسته دانش آموزانی بود که تراز کنکورش از تراز سوابق تحصیلی اش خیلی بالاتر بود و حتی در مقایسه با درصد های رتبه ۱ کشوری، پرهام مصطفوی هم درصد های بهتری در کارنامه خود داشت اما چون تراز سوابق تحصیلی اش پایین بود، از رتبه ۱ شدن جا ماند. درصد ها و تراز سوابق و کنکور رتبه ۲ کنکور ۱۴۰۲ تجربی را در ادامه میبینید.

image 43

این اتفاق احتمالا برای خود محمد از همه تلخ تر بوده است اما خب اهمیت نمرات امتحانات نهایی را میتوانید در همین رقابت به وضوح مشاهده کنید و اگر برای موفقیت در کنکور ۱۴۰۳ برنامه ریزی کرده اید، امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ را جدی بگیرید. مصاحبه با رتبه برتر کنکور تجربی را در ادامه مطالعه نمایید.

محمد قانع رتبه ۲ کشوری رشته تجربی از شهر یزد بوده است و جالب است بدانید که او هم در صحبت هایش از سطح خوب سوالات آزمون های آزمایشی ماز صحبت کرد و گفت که در سال دوازدهم از این آزمون ها استفاده کرده است.

رتبه های برتر کنکور مدارس تیزهوشان همیشه بیشتر از مدارس عادی بوده اند و سوال ما هم در مصاحبه با رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ درباره مدرسه نیز بود. محمد جان آیا در مدرسه سمپاد(تیزهوشان) درس میخوندی؟

بله در هر دو مقطع متوسطه اول و دوم در مدارس تیزهوشان درس خواندم و عاشق درس خواندن بودم. تقریبا از تابستان سال نهم به صورت خودجوشدرس خواندن را خیلی جدی می‌گرفتم و از همان روزها ۸ ساعت درس میخواندم.

باورمان نمیشد که او از تابستان نهم روزانه ۸ ساعت درس خوانده باشد! میبینید که رد مصاحبه با رتبه های برتر کنکور متوجه شدیم شرایط موفقیت برای هر کس متفاوت است.

مثلا رتبه ۷۴ کنکور تجربی هم از سال دهم درس خوانده است اما مثلا محمدمقداد ابراهیمی کلا یک سال دوازدهم را آنهم از عید شروع کرده به درس خواندن و رتبه ۳۰۰۰ شده و در سال بعد خود را به رتبه ۱۰۰۰ رسانده است و پزشکی دانشگاه آزاد شهرشان قبول شده است!

سوال بعدی ما در مصاحبه با رتبه برتر کنکور تجربی این بود که واقعا اگر از سال نهم روزی هشت ساعت درس میخواندی پس در سال کنکور چیکار میکردی؟

من از تابستان بعد از سال دهم وارد جو کنکور شدم! واقعا در سال های گذشته چون با درس خواندن حال میکردم درس میخوندم اما از تابستان دهم کنکور برای من استارت کنکوری درس خواندن زده شد و چون مدارس هم آنلاین بود و در دوران شیوع ویروس کرونا بود، روزانه به مطالعه ۱۲ یا ۱۳ ساعت در روز هم میرسیدم.

چند اشتباهی که در سال کنکور داشتی چی بوده؟

با اینکه همه میگن که خیلی زود شروع کردی، خودم دوست داشتم که زودتر درس خوندن رو شروع کنم و اگر به عقب برمیگشتم قبل از تابستان دهم شروع به مطالعه برای کنکور میکردم.

اشتباه دیگرم دیر مشاور گرفتن بود! من فکر میکردم که شرایط خوبی دارم و تا وقتی نعمت مشاور داشتن و راحتی و آزادی که ذهن با مشاور داره رو درک نکرده بودم فکر میکردم همه چیز داره خوب پیش میره ولی حقیقت چیز دیگه ای بود.

ما دروس عمومی رو هم برای کنکور خونده بودیم و بخش زیادی از وقت من در سال های دهم و یازدهم به خواندن عمومی ها هدر رفت که در سال دوازدهم فهمیدیم که حذف دروس عمومی از کنکور قطعی است.(البته این اشتباه من نبود بلکه بی برنامگی سازمان سنجش بود)

تفریحات و استفاده از فضای مجازی رتبه ۲ کنکور تجربی در چه حدی بوده

من هم صفحه اینستاگرام داشتم و هم در کانال های تلگرامی عضو بودم و روزانه حدود یک ساعت(تقریبا نیم ساعت صبح و نیم ساعت شب) استفاده میکردم. به علاوه من در سال کنکور ورزش هم میکردم با اینکه در سال های دهم و یازدهم ورزش رو کنار گذاشته بودم ولی در سال کنکور در خانه ورزش میکردم.

کتاب های تست محمد قانع رتبه 2 کنکور تجربی 1402

مصاحبه با رتبه برتر کنکور تجربی ۱۴۰۲ آوا شهریاری

آوا شهریاری رتبه ۳ کشوری کنکور تجربی ۱۴۰۲ درواقع مایل به مصاحبه با هیچ گروه آموزشی نبودند و به نظر میرسد وبسایت های مختلف صرفا برای تبلیغ خودشان مطالبی را به نفع خودشان منتشر کرده اند. ترجیح میدهیم که اطلاعات غلط به داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ ندهیم و امید های بیخودی درباره مجموعه آموزشی خاصی ارائه نکنیم. تنها اطلاعاتی که درباره شرایط مطالعه کنکوری آوا شهریاری میدانیم این است:

او سهمیه منطقه ۱ داشته است و سه سال دبیرستان را در مدرسه متوسطه ۲ دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان ۷ تهران درس خوانده است و نقاط قوت وی ریاضی و فیزیک بوده است و اعلام کرده است که تقریبا در سه آزمون آزمایشی شرکت میکرده و منبع مطالعه اش همیشه کتاب درسی بوده است.

نیلگون سپاس چهارمین رتبه برتر کنکور و دومین دختر در ۱۰ نفر اول داوطلبان کنکور ۱۴۰۲

شاید برایتان جالب باشد که نیلگون هم در مصاحبه اش گفت که از سال هشتم به مطالعه سرسختانه اقدام کرده است و به اجبار مدرسه در آزمون های قلمچی هم شرکت میکرده. سرکار خانم سپاس در مصاحبه با رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ گفتند که “پدرم بزرگترین مشوقم بود و همیشه میگفت تو رتبه تک رقمی خواهی شد.” اودر ادامه درباره جلسه کنکورش میگوید:

من خیلی استرسی بودم و سر جلسه کنکور هم آنطور که فکرش را میکردم خوب عمل نکردم ولی بهرحال سعی کردم به اون شرایط مسلط بشم.

همه رتبه های برتر کنکور حسرت هایی دارند که فکر میکنند میتوانستند بهتر عمل کنند. اشتباه شما در سال کنکورتان داشتید چه بود؟

نتوانستم زمان آزمون را مدیریت کنم. در جلسه کنکور چند سوال سخت دروسی مثل ریاضی کنکور تجربی ۱۴۰۲ و زیست کنکور تیر ماه وقتم را حسابی گرفتند و آخر هم به جواب درست نرسیدم. انگار اون لحظه داشتم با سوالات لجبازی میکردم و آخر هم شکست خوردم! اشتباه کردم.

البته اگر مشاور داشتم مدیریت استرس بهتری میتونستم داشته باشم و قطعا تکنیک های تست زنی مثل ضربدر منفی میتونست توی برنامه ام پررنگ تر باشه تا مدیریت زمان بهتری داشته باشم. این رو بعدا فهمیدم.

آزمون های آزمایشی؟ کلاس؟ منابع درسی؟ توی سال کنکور نیلگون کلا از چی کمک گرفت برای موفقیت؟

من زیاد اهل کلاس نبودم و بیشتر درس هام رو خودخوان میخوندم البته پیش میومد که از دوره ای آموزشی آفلاین یا دوره های رایگان استفاده کنم.

منابعم هم کتاب های تستی معمولی مثل خیلی سبز، آیکیو و .. بود فقط نکته مهم این بود که همه تست ها رو چند بار میزدم و اولین و مهمترین منبع همیشه برام کتاب درسی بود.

آزمون های آزمایشی قلمچی رو از سال هشتم شرکت میکردم و چون آدم لجبازی هستم، از مشاور هم کمک نمیگرفتم. برنامه ریزی بر اساس برنامه راهبردی قلمچی داشتم و به نظر من برای من خوب بود.

نیلگون سپاس در مصاحبه با رتبه های برتر کنکور 1402

در مصاحبه با رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ پرسیدیم چند ساعت درس میخوندی؟ بیشتر تست میزدی یا بیشتر درس میخوندی؟

کلا خیلی اینطوری نبودم که برنامه عجیب و غریب درس خوندن ۱۲ ۱۳ ساعت در روز داشته باشم. هر روز همون برنامه ای که دوست داشتم اجرا میکردم و درسی که حال میکردم رو میخوندم. و قطعا شروع با کتاب درسی بود حتی برای ریاضی و فیزیک.

من در طول دوسال آخری که دیگه خودم رو برای کنکور آماده میکردم، تقریبا ۷۰ به ۳۰ یا ۶۰ به ۴۰ درس میخوندم. یعنی ۶۰ یا ۷۰ تست میزدم و ۳۰ الی ۴۰ درصد مطالعه آموزشی بود. البته در روز های جمع بندی و بعد از عید دوازدهم که آزمون های جامع میدادیم، این نسبت ۹۰ به ۱۰ هم میرسید!

مصاحبه با رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ انسانی

رتبه های برتر کنکور انسانی همیشه کمتر مورد توجه بوده اند اما امسال باتوجه به سختی بیش از اندازه سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۲ و البته افزایش روز افزون تعداد داوطلبان علاقه مند به کنکور انسانی، رتبه های برتر کنکورانسانی هم مورد توجه بیشتری قرار گرفته اند.

مصاحبه با رتبه برتر کنکور انسانی در این مطلب شامل مصاحبه با آقایان مهدی نیکوکار(رتبه ۱ کنکور انسانی، علیرضا بابایی(رتبه برتر خنده رو کنکور انسانی) رتبه ۲ کنکور انسانی، ملیکا حاجی لو و علی اکبر افتخاری میشود.

فورمول هایی که در این مصاحبه ها از رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ انسانی برای موفقیت در کنکور سال آینده دریافت کردیم کمی متفاوت از مصاحبه با رتبه های برتر کنکور تجربی بود. در این هم صحبتی ها متوجه شدیم که برای موفقیت در کنکور انسانی:

  • اینکه خیلی درس بخوانی فایده ندارد، باید درست درس بخوانید.
  • اهمیت امتحانات نهایی را جدی بگیرید.
  • دنبال منبع عجیب غریب و خاصی نباشید، در کنکور انسانی انتشارات مختلف خیلی تنوع سوال و درسنامه ندارند.
  • کنکور مرحله اول باید اولویت باشد.
  • آزمون آزمایشی اهمیت ویژه ای دارد ولی کلاس کنکور خیلی نمیتونه کمک کنه مگر برای علوم فنون یا عربی!
  • فلسفه و منطق و اقتصاد برای رتبه های برتر کنکور هم چالش بوده اند و باید دام های آن را خوب شناخت!

مصاحبه با رتبه برتر کنکور انسانی مهدی نیکوکار

مهدی نیکوکار رشته کارشناسی ارشد پیوسته قضاوت دانشگاه حقوق و علوم قضایی تهران را انتخاب کرده است و بجز افتخار رتبه اول شدن در کنکور سراسری، مدال طلای المپیاد ادبیات را نیز دارد. او هم مثل ۹۰درصد رتبه های برتر دیگر در مدارس تیزهوشان بوده است.

در مصاحبه با وی متوجه شدیم که رشته انسانی عمیقا با شخصیت او همخوانی داشته است و برخلاف باور عموم شاید این پسر اگر رشته تجربی میخواند آنقدر ها هم موفق نبود!

مهدی نیکوکار دانش آموز خراسانی باوجودیکه به علت مدال طلای المپیاد او را از کنکور معاف کرده بود اما بازهم در کنکور شرکت کرده است و واقعا هم موفق بوده است.

در مصاحبه با رتبه برتر کنکور انسانی درباره اشتباهی که در سال کنکور مرتکب شده است پرسیدیم! و او گفت که تقریبا هیچ اشتباهی نکرده است و قطعا مسیر را درست رفته است که توانسته به رتبه ۱ کنکور انسانی برسد!

image 44

دوازدهمی بودی یا فارغ التحصیل؟ از کی برای کنکور خوندن رو شروع کردی؟ میزان مطالعه رتبه ۱ کنکور انسانی چقدر بود؟

امسال اولین کنکورم بود و مدرسه میرفتم. از پایه دهم شروع کردم به درس خوندن برای کنکور و در سال های دهم و یازدهم چون مدارس غیر حضوری بودن بیشتر درس میخوندم و به ۱۰ الی ۱۱ ساعت میرسید ولی سال دوازدهم چون درگیر المپیاد ادبیات هم بودم حدود ۸ الی ۹ ساعت در روز مطالعه داشتم.

تفریحات رو در سال کنکور چیکار کردی؟

من در سال کنکور تفریح و طبیعت گردی با دوستام رو کنار نگذاشتم. از شبکه های اجتماعی هم کم و بیش استفاده میکردم. البته بیشتر استفاده ام مربوط به مطالب درسی بود ولی کلا تفریحات متنوعی داشتم.

چه منبعی استفاده میکردی برای تست زنی در سال کنکور؟

من تفاوت زیادی بین کتاب های تست رشته انسانی ندیدم و به نظرم اهمیت میزان تلاش و نحوه استفاده از کتاب مهم تر از کتابی هست که میخرید! قطعا باید سوالات نکته دار چندبار تکرار شوند و در قالب های مختلف موضوع را مورد سوال قرار دهید.

کدام آزمون های آزمایشی را پیشنهاد میکنید؟

من به سوالات تالیفی خلاقانه و آزمودن میزان پیشرفتم نیاز داشتم که آزمون های ماز این کار رو به خوبی برای من انجام داد. آزمون های ماز در درس های علوم و فنون، ریاضی و فلسفه و منطق خیلی سطح بالا و چالشی عمل میکند ولی در درس های دیگر میتوان آن را هم سطح دیگر آزمون های آزمایشی دانست.

درباره انتخاب بهترین آزمون آزمایشی هم نظرم همون اهمیت بیشتر تلاش داوطلب برای تحلیل درست آزمون است تا اسم آموزشگاه یا مرکز آموزشی!

نظر رتبه برتر کنکور انسانی درباره تغییرات کنکور ۱۴۰۲ چه بود؟

من به شخصه با تاثیر مستقیم نمره امتحانات نهایی در تراز کنکور ۱۴۰۲ مخالف بودم و به علاوه اینکه ما از سال دهم مطالعه و تست زنی دروس عمومی رو شروع کرده بودیم و تغییرات کنکور خیلی دیر به ما اعلام شد و وقتمون هدر رفت!

ولی با دو مرحله ای شدن کنکور موافقم و به نظرم برگزاری کنکور در اردیبهشت حتی از دی هم بهتره! بچه ها باید تکیه خود را روی کنکور اول بگذارند و در فاصله بین دو کنکور فقط تست جمع بندی و سوالات کنکور و … بزنند تا رتبه خوبی داشته باشن!

علیرضا بابایی رتبه ۲ کنکور انسانی درباره خودش درس خواندنش چه میگوید؟

علیرضا بابایی از محدود رتبه برترهایی بود که در مدارس سمپاد و تیزهوشان درس نخوانده است و البته در مدارس عادی هم نبوده و از مدرسه ماندگاران البرز(کالج آمریکایی ها سابق)که یک مدرسه هیئت امنایی است دیپلم گرفته است. او درباره رشته ای که رتبه ۲ را در آن کسب کرده است میگوید:

رشته انسانی زیربنای مملکت است و خوشحالم که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است! برعکس باور عموم بچه های انسانی آدم ها منزوی و درس نخونی نیستن بلکه فقط چون درونگرا هستن علاقه بیشتری به تفکر و تدبر و دیدگاه های فلسفی دارند!

در ادامه مصاحبه با رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲، مادر علیرضا بابایی که واقعا پسر پر انرژی بود گفت که پسرش عاشق رشته روانشناسی است و احتمالا هم در همین رشته ادامه تحصیل دهد.

علیرضا بابایی

البته که نظر خود علیرضا در اینباره کمی متفاوت بود ولی به هرحال برای او آرزوی موفقیت داریم و از او میخواهیم درباره ساعت مطالعه، زمان شروع کنکور، روش مطالعه و .. کمی توضیحات بهمون بده.

من از سال دهم برای کنکور درس میخوندم و تست میزدم و تابستان یازدهم یعنی شروع سال کنکورم رو هم با روزانه ۱۴ ساعت مطالعه شروع کردم که بتوانم خودم را به کنکور دی ماه برسانم!

من در مرحله اول کتاب درسی را میخواندم بعد اگر جزوه یا درسنامه ای داشتم میخواندم و بعد درس را مجددا برای خودم مثل یک معلم توضیح میدادم و نهایتا سراغ تست زنی میرفتم.

از چه کلاس های کنکوری استفاده میکردی و تدریس مدرسه چطوری بود؟

من از کلاس کنکور خاصی استفاده نمیکردم و مدرسه هم بهم اجازه میداد که هر دو یا سه هفته یکبار برم و سر بزنم که خب اوضاع رو خیلی خوب کرد و تونستم ساعت مطالعه ام رو بالا ببرم و همون کفایت میکرد. اما قطعا آزمون های ازمایشی یکی از مهمترین چیزهایی است که هر کنکوری باید داشته باشه.

آزمون های آزمایشی قلمچی به نظر میرسه که برای کنکور انسانی هم جامعه آماری بالا تری داشته باشن هم سوالات بهتری ارائه بدن!

من بیشتر از بانک تست هایی که خودم و دوستم(محمدعلی شیری رتبه ۴۲۰ کنکور انسانی ۱۴۰۲) جمع آوری کرده بودیم استفاده میکردم که سطح سوالات همگی ساخت یا خیلی سخت بود.

به عنوان رتبه برتر کنکور چقدر درس میخوندی و چقدر تست میزدی؟

واقعیتش را بخواهید درس خواندن من از روی کتاب درسی بیشتر از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه طول نمیکشید. مثلا اگر یک وعده ۷۵ الی ۹۰ دقیقه ای داشتم فقط ۱۵ الی ۲۰ دقیقه را از روی کتاب یا درس نامه ورق میزدم و باقی تست و سوال حل کردن بود. البته در درسی مثل ریاضی و آمار کنکور انسانی همین ۱۰ دقیقه یک ربع هم وجود نداشت!

من برای همه تست هایی که میزدم دفترچه اشتباهات داشتم یعنی هر تستی در هر کتاب یا آزمونی که اشتباه میزدهم با صورت سوال و نکته مورد سوال وارد دفترچه میشد و قبل از آزمون بعدی مرورش میکردم حتما.

نظر رتبه برتر کنکور علیرضا بابایی درباره تراز کنکور و تراز سوابق تحصیلی و کنکور تغییرات کنکور ۱۴۰۲

خب ببینید من تراز کنکور ۱۳۶۱۰ و تراز سوابق تحصیلی ام ۱۲۰۷۰ بود که باتوجه به نمره های امتحانات نهایی ام تراز سوابق تحصیلی به شدت پایین بود و فکر میکردم رتبه ام رو خیلی خراب کنه چون من برای رتبه ۱ شده بودن آماده بودم.

اما مشکلی که من باهاش روبرو بودم این بود که نمیدونستم کنکور های تیر و دی قراره هم تراز بشن و برای کنکور تیر هم هنوز تلاش میکردم. اگر میدونستم که میتونم از همون درصد های کنکور دی برای موفقیت استفادهذکنم، زمان بیشتری روی مطالعه امتحانات نهایی میگذاشتم.

مصاحبه با ملیکا حاجی لو رتبه برتر کنکور انسانی ۱۴۰۲

ملیکا حاجی لو دانش آموز دوازدهمی بود که در یک خانواده تحصیل کرده به دنیا آمده و رشد کرده است. او از سال دهم مطالعه برای کنکور را شروع کرده است و از همان ابتدا هم در آزمون های آزمایشی قلمچی شرکت کرده است.

تراز میانگین رتبه ۳ کنکور انسانی ۱۴۰۲ در سال دوازدهم تقریبا هفت هزار و صد بوده است که البته نمودار پیشرفت ملیکا حاجی لو در این سال را مشاهده میکنید.

image 45

خانم حاجی لو درباره انتخاب رشته در مصاحبه با رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ گفت که میخواهد مطالعات ارتباطی در دانشگاه علامه طباطبایی یا جامعه شناسی بهشتی بخواند. در ادامه جزئیات صحبت با ملیکا را برایتان آورده ایم.

درس خواندن شما چکونه بود؟ چطور به رتبه ۳ کنکور ۱۴۰۲ انسانی رسیدید؟

بی شک ناامید شدن بخشی از تلاش است و من هم پیش می آمد که از نظر روحی حالم نامساعد باشد. این حس و حال را با وقت گذراندن کنار دوستانم و درس خواندن و رفع اشکار با آنها پشت سر میگذاشتم.

من علت اصلی موفقیت را معلم هایی میدانم که خیلی برای ما زحمت کشیدند. البته که تشویق و حمایت های پدر و مادر هم بی تاثیر نیست و البته که خودم هم تلاش کردم و تست زدن را برای موفقیت در کنکور انسانی مسیر اصلی میدانم.

ملیکا جان در جلسه کنکور چیکار کردی؟

در جلسه کنکور از خودم راضی بودم فقط درس ریاضی کنکور امسال خیلی سخت بود و من فقط تونستم ۱۸ درصد از سولات را درست پاسخ دهم و دروس دیگه خوب بودند و فقط جامعه شناسی را صد زدم.

کلا شرایط که ایده آل نبود! یعنی مثلا خیلی داخل فضا گرم بود و کسی که پشت بلندگو محل آزمون بود خیلی باعث عدم تمرکز میشد ولی خب دیگه یه کنکوری باید یاد بگیره در شرایط بد هم بهترین خودش باشه!

روش مطالعه ملیکا حاجی لو رتبه ۳ کنکور انسانی چه بود؟

همانطور که گفتم من تمرکزم روی تست زدن بود! یعنی هر تستی که میزدم اگر اشتباه بود یا من رو به چالش کسیده بود حتما نکته اش رو یادداشت میکردم و در روز های قبل از آزمون حتما نکته هارو مرور میکردم.

برای علوم و فنون ادبی و ریاضی که نقاط قوت من و بیشتر درس هایی مفهومی بودند، در دوران جمع بندی تعدادی تست زماندار میزدم.

کلا به نظر من در کنکور انسانی هرچقدر بیشتر تست بزنی شرایط بهتری داری و ساعت مطالعه و این ها مهم نیست!

پیشنهادی برای کنکور انسانی ۱۴۰۳؟

امتحانات نهایی را جدی بگیرید! اگر خودتان هم نگاهی به ضرایب دروس امتحانات نهایی کنکور انسانی بیاندازید متوجه اهمیت تشریحی خواندن میشوید. سعی کنید در کنکور مرحله اول بهتر عمل کنید و تکنیک های تست زنی رو یاد بگیرید و حتی توی خونه هم تست ها رو با استفاده از همون تست ها بزنید.

مصاحبه با رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ ریاضی

این روز ها انگار کنکور ریاضی جایش را با کنکور انسانی عوض کرده است و کسی زیاد رتبه های برتر کنکور ریاضی را تحویل نگرفته است. مصاحبه با رتبه های برتر کنکور ریاضی محدود به علی رضایی و مسیحا باقری تنها میشود.

که البته ظاهرا هردو آنها در آزمون های آزمایشی قلمچی شرکت کرده اند و به بچه های کنکور ۱۴۰۳ هم پیشنهاد همین آزمون ها را دارند. در مصاحبه با رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ درباره رشته ریاضی متوجه شدیم که:

  • کتاب درسی برای این رشته هم باید منبع اصلی باشد و نمیتوان صرفا به استفاده از کتاب تست بسنده کرد.
  • آزمون های آزمایشی میتوانند چشم انداز خوبی از آنچه در کنکور اتفاق می افتد به شما دهد
  • پیش خوانی دروس رشته ریاضی برای موفقیت بیشتر در کلاس و کنکور معجزه میکند.
  • برای هر درس روش مطالعه مخصوص به خودش رو پیدا کن

مصاحبه با علی رضایی رتبه برتر کنکور ۱۴۰۲

علی رضایی رتبه ۱ کنکور ریاضی بود و با اینکه پدرش دامپزشک بود، ترجیح داد که در رشته ریاضی درس بخواند. او در سال نهم به دهم وارد مدرسه علامه حلی شده است و قبل از آن هم در مدرسه نمونه دولتی درس میخوانده.

او هم در مصاحبه با رتبه برتر کنکور ریاضی گفت که از سال دهم درس خواندن را شروع کرده است ولی روز هایی هم بوده که در ازمون ها تست غلط میزده. علی رضایی گفته است که سال :

هفتم در آزمون های قلمچی ثبت نام کردم ولی چون متوسطه اول بودم در سال های بعدی ول کردم و خودم درس خوندم. از سال دهم که وارد دبیرستان علامه حلی شدم، دوباره آزمون دادن رو شروع کردم. البته من به صورت جدی از تابستان دهم برای کنکور درس خودم و از همان زمان هم همیشه بین ۳ یا چهار نفر اول آزمون بود!

آیا در سال هایی که برای کنکور درس میخوندی اشتباهی هم کردی؟ ناامید شدی؟

یادم هست که یکبار در درس فیزیک در آزمون های آزمایشی سه سوال اشتباه زدم و ترازم خیلی اومد پایین و رتبه ام شد ۳۰ کشوری و اون روز خیلی ضربه بدی خوردم اما ناامید؟ نه! رفتم با مشاور صحبت کردم، دوستام کمکم کردن و نهایتا تونستم در آزمون های بعدی دوباره به جایگاه قبلی برگردم.

برنامه ریزی و روش درس خواندن رتبه ۱ کنکور ریاضی ۱۴۰۲ چگونه بود؟

من از مشاور کمک میگرفتم و با او بر اساس آزمون های قلمچی برای درس خواندن برنامه ریزی میکردیم. البته من کلا دوست داشتم از برنامه جلوتر باشم مثلا از تابستان سال دهم شروع کرده بودم به خواندن دروس پایه یازدهم و بخش های اختیاری نگاه به آینده هم جزو سوالاتی بودند که پاسخ میدادم.

باتوجه به اینکه مدرسه هم تا حد زیادی با برنامه راهبردی تدریس دوازدهم را پیش میبرد کم پیش می آمد که به مشکل بخورم و در همان زمان ها هم برای من اولویت مدرسه بود.

کنکور ریاضی تیر ماه یا دی ماه؟

کلا به نظر من ایده دومرحله ای شدن کنکور خیلی ایده خوبی بود و من خودم به شخصه هدفم رو روی کنکور دی ماه ۱۴۰۱ گذاشتم. من حدود دوهفته قل از کنکور دی ۱۴۰۱ همه درس ها رو تموم کرده بودم. توی اون دوهفته آزمون های جامع میزدم و بعد از دی ماه هم تمرکزم رو روی امتحانات نهایی و بیشتر روی نقاط ضعفم گذاشتم.

البته در کنکور تیر در فیزیک و شیمی بهتر عمل کردم ولی چون ریاضی کنکور ریاضی تیر ۱۴۰۲ خیلی سخت تر از دیماه بود، خیلی در تیرماه ریاضی رو خوب نزدم.

ریاضی کنکور ریاضی و فیزیک ۱۴۰۲ خیلی سخت بود! واکنش رتبه ۱ کنکور ریاضی چی بود؟

من کلا خیلی راحت متزلزل نمیشوم و بعد از اینکه دفترچه اول رو باز کردم متوجه شدم که سطح سوالات خیلی بالاست. از طرفی خوشحال بودم که درصد ریاضی کنکور دیماه من خوب بوده و با آرامش در سه دور سوالات رو حل کردم.

دور اول فقط آسان ها که تقریبا ۲۰ سوال بود و در دور دوم و سوم سوالات زمان گیر و سخت را سعی کردم حل کنم و تقریبا در هر دور ۵ یا ۶ سوال رو جواب دادم.

در مصاحبه با رتبه برتر کنکور ریاضی ۱۴۰۲ از او پرسیدیم که از چه منابعی استفاده میکرد؟

من کلا منابع سه سطحی داشتم و از همه چیز درباره این کتاب ها راضی بودم. به ویژه اینکه کلا کنکور ریاضی زیاد نیازی به درسنامه ندارد و فقط باید یاد بگیرید مسیر را پیدا کنید.

مثلا من اگر یک سوال در گروه متوسط را اشتباه میزدم، بعد از بررسی نکته سوال، سعی میکردم حداقل ۶ یا ۷ سوال دیگر در همان سطح را حل کنم و بعد اطمینان از تسلطم روی موضوع را با چند تست سخت چک میکردم.

سوالی که از همه رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ پرسیدیم این بود که تفریحات و رفت و آمد شما با دوستان در این دوران چکونه بود؟

من چند دوست صمیمی و قدیمی دارم اما در سال کنکور بیشتر با هم مدرسه ای هایم که از بین شاگرد های زرنگ کلاس بودند وقت میگذراندم و همه سعی میکردیم سطح یکدیگر را بالا بکشیم.

قبل از کنکور دی اوضاع خیلی سختگیرانه تر بود چون باید درس ها را خیلی زودتر از مدرسه تموم میکردم و پدر و مادرم هم همه شرایط مناسب برای درس خواندن را برایم فراهم میکردند. البته کلا من به درس خواندن علاقه داشتم و همین برایم تفریح حساب میشد.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا