پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منرشته های دانشگاهی تجربیمعرفی رشته

چقدر رشته ادیان و مذاهب را می شناسید؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

رشته ادیان و مذاهب یکی از رشته های کنکور تجربی است که فقط در دانشگاه غیر انتفاعی مذاهب اسلامی ارائه می شود و متقاضیان این رشته با شرکت در کنکور تجربی می توانند برای انتخاب رشته ادیان و مذاهب و از طریق دفترچه کنکور اقدام کنند. در ادامه مطلب بیشتر درباره شرایط تحصیلی این رشته صحبت می کنیم.

اگر نیاز به مشاوره تحصیلی دارید و یا برای انتخاب رشته سردرگم هستید پیشنهاد می کنیم که حتما با مشاوران تحصیلی آکو از طریق شماره تلفن ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ در ارتباط باشید.

معرفی رشته ادیان و مذاهب

مطالعه دین و شناخت مذاهب در طی سالیان سال یکی از دغدغه هایی است که انسان ها داشته اند. معمولا این مطالعه بر روی چندین مذهب انجام می شود و از جنبه های مختلف و دیدگاه های متفاوت به بررسی می پردازند. بسیاری از انسان های شناخته شده و دانشمندان در طول تاریخ درباره ادیان صحبت کرده اند و دیدگاه هایشان را همراه بادلیل بیان کرده اند. رشته ادیان و مذاهب هم به منظور بررسی و پژوهش ارائه می شود.

مسجد واقع در ابوذبی

علاقه مندان به مطالعه رشته ادیان و مذاهب می توانند در دانشگاه غیر انتفاعی مذاهب اسلامی تا مقطع کارشناسی به تحصیل در این رشته بپردازند. و برای مطالعه مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در آزمون های مربوط به آن شرکت کنند. مدت زمانی که تحصیل در رشته ادیان و مذاهب در مقطع کارشناسی طول می کشد ۴ سال است که در ۸ ترم مجموعا ارائه می شود. مجموع واحدهایی که باید دانشجویان پاس کنند هم ۱۶۰ واحد درسی است.

چه افرادی برای مطالعه رشته ادیان و مذاهب مناسبند؟

افرادی که به بررسی ادیان و مباحث دینی علاقه مند هستند با مطالعه رشته ادیان و مذاهب می توانند در زمینه ای که به آن علاقه دارند تحصیل کنند و دروسی را مطالعه کنند که در آینده شغلی می تواند تاثیر بذارد. یکی دیگر از ویژگی های مهم افراد علاقه مند به رشته ادیان و مذاهب علاقه به پژوهش و تحقیق است. زیرا باید همواره اطلاعات خودشان را بروز کرده و با تحقیقات و بررسی کتاب های مختلف و نظریه های متفاوت حرفی برای گفتن داشته باشند.

رشته هایی مانند فقه و حقوق شافعی یا رشته علوم قرآن و حدیث هم برای علاقمندان به رشته های دینی می تواند مفید باشد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته ادیان و مذاهب

احتمالا همه تان از اهمیت بررسی دانشگاه ها آگاه هستید. قبل از این که انتخاب رشته کنید, باید دانشگاه ها و ظرفیت و محل آن ها را حتما بررسی کنید.برای این کار در دفترچه انتخاب رشته می توانید اطلاعات مربوط به هر دانشگاه را مشاهده کنید. در این قسمت اطلاعات مربوط به دانشگاهی که رشته ادیان و مذاهب را ارائه می دهد را برایتان آورده ایم.

نام دانشگاهنوع رشتهظرفیتشهرجنسیتنوع آزمون
دانشگاه غیر انتفاعی مذاهب اسلامیغیر انتفاعی۴۰تهرانهردوبدون آزمون

بازار کار رشته ادیان و مذاهب

فارغ التحصیلان رشته ادیان و مذاهب با توجه به اینکه در چه دوره هایی شرکت کرده اند و یا چه دروسی را گذرانده اند در مشاغل مختلفی می توانند مشغول به کار شوند. برای مثال سازمان هایی هستند مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, تبلیغات اسلامی, وزارت امور خارجه و … که نیروی کار جدید را استخدام می کنند. در ادامه مشاغل موجودد برای این رشته را معرفی می کنیم:

  • کارشناس مسائل دینی در صدا و سیما یا سازمان های دیگر
  • تدریس درس
  • معرفی مکتب اهل کتاب
  • پژوهشگر
صدا و سیما

مشاوره تحصیلی آکو

در این مطلب اطلاعات لازم درباره رشته ادیان و مذاهب را مطالعه کردید. توجه داشته باشید که رشته ادیان و مذاهب با دانشگاه ادیان و مذاهب متفاوت است. طبق آمار و ارقام بدست آمده تقریبا ۸۰ درصد فارغ التحصیلان جذب بازار کار می شوند. برای آن که درباره سایر رشته های دانشگاهی مطالعه کنید به بخش معرفی رشته در سایت پرسا سر بزنید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا