پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

چند قدم اول را برای شروع کنکور 1403 همراه شما هستیم!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

همه ما این حس را تجربه کرده ایم که وقتی به شروع یک مسابقه نزدیک میشویم احساس هیجان و سر در گمی میکنیم. هیجان داریم و نمیدانیم برای موفقیت از کجا باید شروع کنیم؟ احتمالا همیشه شنیده اید که میگویند “قدم اول سخت ترین قدم برای انجام کار های بزرگ است.” پس اولین کلماتی که درباره شروع کنکور 1403 میشنوید قرار است تاثیر گذار ترین جملاتی باشند که در مسیر موفقیت در کنکور 1403 شما را یاری خواهند کرد و اولین اقداماتی که در این زمینه انجام میشوند سخت ترین و مهمترین قدم هایی هستند که در زندگی شغلی و تحصیلی تان بر خواهید.

آنچه که درحال حاضر باید تمام فکر و ذکر شما را مشغول کرده باشد موفقیت در کنکور است. آنچه میتواند مسیر را برای شما روشن کند روزی است که نام خود را در میان رتبه های برتر کنکور سراسری میبینید و با خیال راحت انتخاب رشته های مورد علاقه تان را در سایت سنجش وارد میکنید.

توجه داشته باشید که در بین همه شما داوطلبان کنکور 1403 قشر های مختلفی هستند. قشری که هیچگونه آمادگی ندارند و از سال دهم تا به امروز یک تست هم نزده اند. برخی دیگر هم در دو سال گذشته که در واقع وقت اضافه کنکور 1403 محسوب میشود، کم و بیش خود را برای کنکور آماده کرده اند. برخی دیگر هم توانسته اند بیش از 90% مواقع برنامه ریزی درستی داشته باشند و برای تست زنی و مطالعه تشریحی به صورت همزمان در سال دهم و یازدهموقت گذشته باشند.

موفقیت در کنکور 1403 با تیم مشاوره آکو

خب آیا شرایط این سه گروه از نظر درسی برای شروع کنکور 1403 یکسان است؟ قطعا خیر. اما به عنوان یک تیم متعهد و مجرب در زمینه مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور، میگوییم که در هر قشری هستی این نکاتی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم برای برنامه ریزی کنکور 1403 ضروری است.

میخواهیم در ابتدا نکاتی را با شما در میان بگذاریم و بعد از اینکه توانستیم مسیر را برایتان از سنگ و کلوخ خالی کنیم، روش های بالا بردن شتاب درس خواندن و نقطه عطف های سبقت گرفتن از سایر رقبا را برای موفقیت در کنکور 1403 با شما به اشتراک میگذاریم.

برای شروع کنکور 1403 اولین قدم رو امروز بردار اما با آگاهی کامل!

اولین قدم رو برای موفقیت در کنکور 1403 همین حالا بردار. شاید فکر کنی میخوام تبلیغ مشاوره بکنم یا بگم حتما باید مشاور داشته باشی و … البته که حتما باید مشاور داشته باشی وگرنه برنامه ریزی کنکور 1403 کار کسی که تا امروز نمیدونست تست زنی رو با کدوم “ط” مینویسن نیست! شما باید با کمک مشاور روش تمرکز روی درس خواندن و مطالعه برای امتحانات نهایی رو یاد بگیری تا فرق بین شما و دانش آموز های معمولی مشخص بشه.

اما فاکتوری که من مد نظرم بود اصلا مشاور یا کلاس کنکور خاصی نیست. اولین فاکتور به یاد داشتن خدا در لحظاتی است که فکر میکنید بریده اید. هول نکنید و سعی کنید آرامش داشته باشید با مثبت نگری این مسیر رو پیش ببر و از الان برای خودت عامل استرس و اضطراب ایجاد نکن. در این مسیر تاثیر والدین را نیز نمیتوان نادیده گرفت.

برای خرید کتاب و منبع و شروع تست زنی و ثبت نام کلاس کنکور و … چشم بسته تصمیم نگیرید و به قول انگلیسی ها “Don’t rush inti this”.

برای موفقیت در کنکور 1403 خدا را فراموش نکنید! این نکته کلیدی است چون دو مورد دیگر یعنی مثبت نگری و آرامش داشتن را هم خود به خود به سمت شما می آورد. فراموش نکنید که پروردگار در هر عمل مثبتی که انجام دهید همراه شماست و بی شک در مسیر شروع کنکور 1403 نیز هدف و دیدگاه شما را میبیند و میداند.

خدا را به یاد داشتن به معنی تلاش نکردن، نگشتن به دنبال بهترین مشاور یا بهترین آموزشگاه کنکور و درس نخواندن نیست! خدا را به یاد داشتن یعنی تلاش کنی، اول از همه بهترین مشاور تحصیلی رو پیدا کنی که بدون در نظر گرفتن شرایط مطلوب مالی که براش پیش میاری کمکت کنه بهترین دوره های آموزشی، کلاس کنکور و منابع رو پیدا کنید.

بعد از اینکه با توکل بر خدا انتخاب هات رو کردی وقت اینه که تمام تلاشت رو بکنی و به آینده ای که پیش روت داری خوش بین و مثبت نگر باشی.

شروع قوی برنامه ریزی کنکور 1403

موفقیت در کنکور نیاز به خوش بینی دارد

لطفا خوش بینی را در تمام طول مسیر همراه خود داشته باشید. خود را جایی بجز هدف اصلی تان تصور نکنید و بدانید که برای موفقیت در کنکور 1403 باید افکار منفی رو بریزید دور. افکار منفی شما رو از هدف دور میکنه واسترس و اضطراب بیخودی وارد روند برنامه ریزی کنکور 1403 میکنه که میتونه کشنده باشه.

اینکه من تا الان هیچی درس نخودندم و بقیه خودندن، اینکه من سال دوممه و قراره از کسایی که دوازدهم هستن عقب بمونم، اینکه پارسال اونهمه تلاش کردم ولی نشد و اینکه فلانی بهم میگه تو هیچوقت موفق نمیشی یا چشم و هم چشمی با فامیل و خیلی حرف ها و فکر های منفی دیگه ای که خواه نا خواه داری کنترل کن و سعی کن هربار که فهمیدی داری به این فکر میکنی برعکسش کنی و خودت رو در حالی که به هدفت رسیدی تصور کنی. متن زیر رو بخون و قبل از شروع کنکور 1403 و رتبه برتر کنکور شدن بهش فکر کن.

من بخشی از این جهان هستی هستم که تا به امروز لیاقت زندگی در آن را داشته ام. من اجازه دارم به عنوان یک موجود مستقل در زندگی ام درخواست های نتفاوتی داشته باشم و برای رسیدن به آنها تلاش کنم. آیا در خودم میبینم که از حالا تا سال آینده بی وقفه تلاش کنم و به هدفم برسم؟ آیا میتوانم یک سال تمام زندگی ام را معطوف درس خواندن کنم؟

اگر مشاور تحصیلی نداری و کسی رو نداری که بتونه حقیقت هایی که برای موفقیت در کنکور 1403 لازمه رو بهت بگه، خودت مثل یک دوست کنار خودت بشین و بگو:

من قرار است در روزهای آینده گاهی خسته و گاهی ناامید باشم. احتمالا بعضی ها در این مسیر به من خواهند گفت که تو نمیتوانی یا با شنیدن هدفت بگن که “سنگ بزرگ نشونه نزدنه” و مسخرت کنن. ببین تو قراره یه روزایی متاثر از محیط باشی، مهمونی بری یا با دوستات بری بیرون و یک روز رو برای کنکورت از دست بدی. ممکنه اتفاق عجیبی توی زندگیت بیوفته و تو شوکه بشی و روز هایی رو از دست بدی!

ولی میتونی بهم قول بدی که این روز ها و اتفاقات سر راهت باعث نشه از هدفت دست بکشی و فقط انگیزه ات رو برای کنکور 1403 بیشتر کنه؟ اگر بله پس بسم الله…

این اقرارنامه ات رو مکتوب کن و جایی بذار که تو روزای ناامیدیت کنارت باشه و بتونه دوباره بهت انگیزه بده. مثلا میتونی توی کانال تلگرام تیم مشاوره آکو این عهد رو با خودت ببندی و با کمک گرفتن از قانون عمومی کردن هدف هات، به این شرایط پایبند باشی.

خوشبینی برای شروع کنکور 1403

اینطوری میتونی مطمئن باشی تا روز های پایانی کنکور هم به اندازه این روز های شروع کنکور 1403 انرژی و انگیزه خواهی داشت. درست مثل رستگار رحمانی که از بهمن درس خواندن برای کنکور را شروع کرد اما با انگیزه قوی و ارده پولادینی که داشت در 5 ماه تبدیل به اعجوبه کنکور شد!

بحث سختی و آسونی سوالات کنکور نیست! مطمئن باشید اگر رستگار رحمانی امروز هم بود کنکور 1403 رو میترکوند چون به خودش باور داشت.

حفظ آرامش و منطق برای برنامه ریزی کنکور 1403 ضروری است

ببینید ما به عنوان یک تیم تخصصی مشاوره کنکور اینجاییم تا قدم های اول رو براتون راحت تر کنیم پس اگر خیلی رک و راست و خودمانی بخواهیم درباره حفظ آرامش برای شروع کنکور 1403 صبت کنیم باید بگوییم :

لازم نیست 100 تا منبع مختلف بخری و هیچکدوم رو استفاده نکنی یا 2 میلیون 2 میلیون پول بدی دوره های آنلاین برای شروع کنکور 1403 بخری! هی از این مرکز مشاوره به اون مرکز مشاوره نرو! هر دکتر یه دارو بهت میده و اونوقت گیج میشی و نمیدونی چه مسیری رو باید برای موفقیت طی کنی!

مشاور خوب مشاوریه که بتونه شما رو به بهترین مسیری که میتونی توش قرار بگیری راهنماییت کنه! ایراد هات رو بشناسه و بفهمه که کجای کارت میلنگه! این اطلاعات توی یک جلسه مشاوره قطعا به دست نمیاد و هر دانش آموزی برای اخت گرفتن با مشاورش باید حداقل دوماه کلنجار بره و تلاش کنه تا به اون نقطه امن برنامه ریزی کنکور 1403 برسه!

سبک زندگی سالم نکته ای هست که برای یک داوطلب کنکور حیاتیه. سبک زندگی یعنی ساعت خواب، میزان فعالیت روزانه، تغذیه، روش برخورد با خود و حتی روش برخورد با دیگران در طول روز که برای موفقیت در کنکور 1403 در بهترین حالت ممکن باشه. نه اینکه از روز اول شروع کنکور 1403 باید همه تفریح ها و خوراکی های ناسالم و … رو بذاری کنار. نه اما باید به مرور این کار ها رو انجام بدی و تا روز های طلایی عید خودت رو به داشتن یک زندگی منظم عادت داده باشی.

حفظ آرامش برای کنکور 1403

سبک زندگی سالم برای کنکور 1403

. با وجود اهمیتی که داشتن لایف استیال مناسب برای کنکوری ها دارد، برخی مشاور هایی که میخواهند فقط کار خودشان را مهم جلوه دهند، نه میگذراند دانش آموز تفریح در سال کنکور داشته باشد و نه میتوانند او را با این شرایط سمی که در آن قرار دارند مجبور به مطالعه کنند.

این نکته ها رو مشاورت باید بهت بگه اما برای داشتن یک برنامه ریزی خوب در کنکور باید زمان هایی رو برای برقراری صلح درونیت بذاری. صلح درونی از کجا میاد؟ با سه فاکتور اصلی:

  • ورزش کردن

ورزش کردن به معنی ادامه دادن حرفه ای یک رشته ورزشی خاص یا گذاشتن ساعت های زیادی برای تمرین های سخت ورزشی که جون به تنتون نمیذاره نست. بلکه چند حرکت کششی ساده و کمی بالا بردن ضربان قلب برای سرال شدن و رها شدن مغز از استرس، پیاده روی و استفاده از وسایل ورزشی پارک یا حتی استفاده از ویدئو های یوتیوب برای ورزش کردن در خانه میتواند شما را از استرسی که در این دوران دارید رها کند.

به علاوه بهتر است که این مسیر ورزش کردن یا حرکات ورزشی که انتخاب میکنید دقیق و اصولی باشند و شما را فقط یک پله از مرحله ای که هستید بالاتر ببرند. قطعا هیچکس دوست ندارد در بهبوهه شروع کنکور 1403 کمر درد و زانو درد و گردن درد تجربه کند و گوشه نشین شود.

  • انجام تکنیک تنفس عمیق

هرچقدر که درباره تاثیر تنفس عمیق بر اعصاب و آرامش آن دارد بگویند کم است. همین حالا درحالی که برای موفقیت در کنکور 1403 تصمیم میگیری چشم هات رو ببند و چند نفس عمیق با این تکنیکی که بهتر میگم بکش. اگه حوصله ات سر جاش نیومد وخود بخود آروم نشدی، اصلا برای کنکور 1403 درس نخون!

دم عمیق و آرام به صورت شکمی انجام دهید به طوری که زیر قفسه سینه (حبابچه ها) پر از هوا شوند و شکمتان هم متاثر از دم عمیق کمی به سمت بالا بیاید. سپس چند ثانیه نفستان را نگه دارید تا به اندازه کافی تبادل کربن دی اکسید و اکسیژن در سلول های ریوی تان انجام شود.

نهایتا با بازدمی عمیق و آرام هوا را از از بینی خارج کنید و سعی کنید هوای باقی مانده را نیز از طریق یک فشار مکم از طریق دهان خارج کنید.(ورزش کردن و بالا بردن جریان خون ناخودآگاه این حس تخلیه بازدم را در شما ایجاد میکند و یکی از علت های تاثیر ورزش برای حفظ آرامش و شادابی در سال کنکور همین است.

علت این شادابی ناگهانی با یک دم عمیق شکمی ایجاد خلا در حفره شکمی است که مثل مکش، شتاب لنف را 15 برابر میکند و موجب شادابی میشود. بالا رفتن فشار خون با ورزش نیز تقریبا همین نتیجه را خواهید دید.

  • تغذیه سالم

داشتن تغذیه سالم در سال کنکور، مسئله ای است که کمتر مشاوری درباره آن میگوید درباره باید ها و نباید هایی که تغذیه کنکوری ها را ویژه امسال میکند پیش از این مفصلا صحبت کرده ایم اما اگر بخواهیم نکته وار بگوییم:

  • از مواد غذایی شیرین و بی فایده مثل شکلات، بستنی و آبمیوه های غیر طبیعی دوری کنید
  • سعی کنید سبزیجات و میوه زیاد بخورید
  • رژیم نگیرید اما با بهانه درس خواندن پر خوری نکنید (چاقی میتواند اعتماد بنفس شما را در همه زمینه ها تحت تاثیر قرار دهد)
  • برای شروع کنکور 1403 از پانسیون و مطالعه با دوستان کمک بگیرید
  • شب ها زود بخوابید و حداقل 2 ساعت قبل از خواب هیچ مواد غذایی قندی و چربی داری نخورید

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا