پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

کاهش جمعیت دانشجویی کشور

تعداد دانشجویان کشور هر ساله در حال کاهش یافتن است.

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

جمعیت دانشجویی کشور در حال کاهش یافتن است، یکی از دلایل آن شاید نبود شغل مرتبط با رشته تحصیلی فرد باشد، این مساله باعث می شود تا انگیزه داوطلبان در رابطه با تحصیلات دانشگاهی کاهش یابد، در ادامه این خبر با تیم آکو در کرج همراه باشید.

تعداد دانشجویان کشور

در سال تحصیلی ۹۶ – ۹۵ جمعیت دانشجویی کشور ۴ میلیون و ۷۳ هزار بود اما این تعداد  هر ساله کاهش پیدا کرد تا این که در سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ کاهش یافت و حدودا به ۳ میلیون و ۱۷۳ هزار نفر رسید.

زیرا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی نمی توانند مرتبط با رشته تحصیلی خود کاری پیدا کنند یعنی عملا تحصیلی که فرد در دوران دانشجویی خود می گذراند بی فایده خواهد بود، هزینه هایی که دانشجویان در دوران تحصیل خود متقبل می شوند باید نتیجه ای داشته باشد.

وقتی افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه را دارند می بینند که باید هزینه های بسیار بالایی را بپردازند اما پس از فارغ التحصیلی نمی توانند درآمدی کسب نمایند از تحصیل در دانشگاه دلسرد می شوند و به سمت و سوی یادگیری حرفه ای می روند که بتوانند در آن درآمد داشته باشند.

بنابراین یکی از مهم ترین دلایل تحصیل در دانشگاه، درآمدزایی و پیدا کردن یک شغل خوب می باشد، وقتی این اتفاق نمی افتد انگیزه برای تحصیلات دانشگاهی به شدت کاهش می یابد.

اینستاگرام مرکز مشاوره آکو در کرج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا