پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

هر آنچه در مورد دانشگاه غیرانتفاعی رفاه تهران باید بدانید

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانشگاه غیر انتفاعی رفاه تهران در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی احداث گردیده است و در این دوران دانشجویانی نیز داشته است. پس از انقلاب و با فعالیت گسترده مسئولین دهه 60 در سراسر کشور مدارسی در قالب مدارس رفاه و تحت نظر بنیاد رفاه برای دختران افتتاح گردید. پس از توسعه این دامنه فعالیت و در اواخر دهه 80، شورای عالی وزارت علوم با اعطا مجوز بنیاد رفاه را به دانشگاه غیر انتفاعی دخترانه رفاه تبدیل کرد. در ادامه ، تیم مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور سراسری آکو درباره شرایط دانشگاه غیر انتفاعی رفاه تهران و رشته های ارائه شده در این دانشگاه بیشرت توضیح خواهد داد.

دانشگاه غیرانتفاعی رفاه تهران

در حقیقت دانشگاه غیرانتفاعی رفاه تهران ، آماده سازی بانوان فرهیخته و متخصص در حوزه‌های مختلف و با پیروی از خط و مشی اسلامی را هدف قرار داده است. همچنین دانشگاه غیر انتفاعی دخترانه رفاه تنها به فعالیت‌های آموزشی بسنده نکرده و سعی می‌کند که همواره در مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت پررنگی داشته باشد.

همان طور که تا به اینجا متوجه شده اید، دانشگاه غیر انتفاعی دخترانه رفاه آموزشی برای کسانی خوب است که روحیات کمی مذهبی داشته باشند. این به معنای عدم پذیرش دیگران نیست، بلکه شما ممکن است که در این مرکز نتوانید خود را از لحاظ روحی با شرایط دانشگاه غیرانتفاعی رفاه تهران وفق دهید و به مشکل بخورید. باز هم اول و آخر شما تصمیم گیرنده هستید.

دانشگاه غیرانتفاعی رفاه مانند دانشگاه حضرت معصومه قم ویژه خواهران است و پوشش چادر برای دانشجویان این دانشگاه جزو مقررات است. پس بهتر است پیش از انتخاب رشته کنکور سراسری درباره شرایط این دانشگاه بیشتر بخوانید.

شرایط دانشگاه غیر انتفاعی دخترانه رفاه تهران

شرایط دانشگاه غیرانتفاعی رفاه

برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی رفاه تهران شما به دو طریق می‌توانید اقدام کنید. روش اول ورود به دانشگاه غیر انتفاعی دخترانه رفاه از طریق کنکور سراسری و روش دوم با تاثیر سوابق تحصیلی و بدون کنکور است.

ورود به دانشگاه رفاه با کنکور : در این حالت برای ورود به دانشگاه غیرانتفاعی رفاه تهران شما ابتدا باید در کنکور سراسری طبق زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش ثبت نام کنید. سپس در آزمون شرکت کرده و منتظر نتیجه شوید. با آمدن نتیجه آزمون می‌توانید طبق دفترچه انتخاب رشته، اقدام به تحصیل در هر کدام از رشته‌های دانشگاه غیر انتفاعی رفاه کنید. برای این منظور کد رشته را حتماً در بین 150 انتخاب، برگه انتخاب رشته سراسری وارد کنید.

ورود به رشته های دانشگاه رفاه تهران بدون آزمون: در این روش شما صرفاً با سوابق تحصیلی قادر به تحصیل در هر کدام از رشته های دانشگاه غیر انتفاعی دخترانه رفاه خواهید بود. حواستان باشد که شرط معدل بسیار اهمیت دارد و عموماً به راحتی و ساده نمی‌توانید بدون آزمون در این مرکز آموزشی قبول شوید.

نکاتی درباره ورود به دانشگاه غیرانتفاعی رفاه تهران

در هر دو حالت با کنکور و بدون کنکور دانشجو باید قبل از ورود به دانشگاه در مصاحبه حضوری پیدا کنید. عموماً اسامی پذیرفته شدگان در دانشگاه غیرانتفاعی رفاه تهران 7 الی 10 روز پس از پایان انتخاب رشته، روی سایت سازمان سنجش قابل رویت است. پس از رویت اسم خود باید وارد سایت دانشگاه رفاه شوید و تایم مصاحبه را ببینید. حواستان باشد که ورود به مصاحبه به معنای قبولی نیست و نتایج نهایی پس از مصاحبه اعلام می‌شود.

شرایط دانشگاه غیر انتفاعی رفاه چیست و سوالات مصاحبه برای ورود به این مرکز آموزش عالی چگونه است؟ در پاسخ باید گفت که سوالات عموماً سیاسی، مذهبی، تاریخی و غیره هستند. برای قبولی در مصاحبه دانشگاه غیر انتفاعی دخترانه رفاه نیاز به دانش عمیق نیست و علم تخصصی در سطح معمولی کفایت می‌کند.

رشته های دانشگاه رفاه تهران

رشته های دانشگاه رفاه تهران در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس ارائه میشود. در صورتی که در مقطع لیسانس در مرکز دیگری تحصیل کرده باشید، مشکلی برای تحصیل در این مرکز ندارید. همچنین مشکلی در مورد تحصیل از این دانشگاه در دانشگاه دیگر در مقاطع دیگر وجود ندارد. مدرک دانشگاه رفاه تهران درست مثل مدرک دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ معتبر و قابل ترجمه برای مهاجرت تحصیلی است.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی دخترانه رفاه تهران

رشته های لیسانس دانشگاه غیر انتفاعی دخترانه رفاه

رشته های دانشگاه دخترانه رفاه تهران در دوره کارشناسی بیشتر جزو رشته های کنکور انسانی است. البته برخی رشته های ارائه شده در مقطع لیسانس دانشگاه غیرانتفاعی رفاه تهران نیز رشته های شناور کنکور سراسری هستند. برخی از گرایش های ارشد رشته های مقطع کارشناسی نیز در خود دانشگاه غیر دولتی رفاه ارائه میشوند که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم.

  • ارتباطات اجتماعی
  • روزنامه نگاری
  • حقوق
  • روانشناسی
  • مشاوره
  • علوم تربیتی( گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی)
  • علوم تربیتی ( گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی)
  • الهیات و معارف اسلامی( گرایش مبانی فقه و حقوق اسلامی)
  • مهندسی کامپیوتر

گرایش های کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه

گرایش های مقطع ارشد رشته های کارشناسی در دانشگاه غیر دولتی رفاه تهران عبارتند از:

  • ارتباطات اجتماعی
  • علوم اجتماعی( گرایش مطالعات فرهنگی)،
  • آموزش ریاضی
  • روانشناسی عمومی
  • مشاوره خانواده
  • حقوق خانواده
  • فقه و مبانی حقوق اسلامی
  • علوم تربیتی(گرایش آموزش و پرورش ابتدایی)

فضای کلی دانشگاه غیردولتی رفاه تهران

محیط  دانشگاه غیرانتفاعی رفاه تهران به طور کلی مخصوص بانوان خواهد بود و اساتیدی که در آن تدریس می‌کنند، عموماً بانوان هستند. دانشگاه رفاه دارای 9 عضو هیئت علمی فعال است. حدود 1032 دانشجو در حال حاضر در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

دانشگاه غیر انتفاعی دخترانه رفاه در محله بهارستان تهران است و محیط دانشگاه 1 ساختمان اصلی دارد که رشته‌ها به صورت اشتراکی از کلاس‌ها بهره می‌برند. عموماً کلاس یا ساختمان خاصی برای هر رشته وجود ندارد. اما به طور کلی کلاس‌ها بزرگ و به نسبت دانشجویان از فضای آموزشی خوبی برخوردار است.

دانشگاه غیرانتفاعی رفاه تهران

راه‌های دسترسی به دانشگاه رفاه

آدرس دانشگاه تهران، بهارستان،ضلع شرقی مجلس شورای اسلامی، علامه شریف رضی، ابتدای خیابان مردم، بین کوچه شهید ندایی پور و دیالمه واقع در پلاک 1 است. شما می‌توانید برای دسترسی به دانشگاه غیرانتفاعی رفاه تخران از ماشین شخصی خود، مترو، اتوبوس و تاکسی بهره ببرید. با توجه موقعیت جغرافیایی که دارد، نگرانی بابت رسیدن به آن را نخواهید داشت.

تلفن تماس دانشگاه رفاه تهران: 33521776-021

انتخاب رشته کنکور سراسری با مشاوره آکو

دانشگاه غیر انتفاعی دخترانه رفاه مخصوص بانوان است و در جهت ترویج سنت اسلامی به وجود آمده است. هدف دانشگاه غیرانتفاعی رفاه تهران اعتلا جایگاه زن و ایجاد بانوانی علمی با پشتوانه اعتقادی است. شرایط دانشگاه غیرانتفاعی رفاه تهران در دو مقطع ارشد و لیسانس ویژه است و این دانشگاه دارای رشته‌هایی است که می‌توانید با کنکور یا بدون کنکور در آنها مشغول به تحصیل شوید.

مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور سراسری آکو همراه داوطلبان است برای انتخاب بهترین رشته و دانشگاه باتوجه به تیپ شخصیت تحصیلی دانش آموز.

بیشتر بخوانید: اینستاگرام مشاور انتخاب رشته کنکور

دانشگاه غیر انتفاعی رفاه تهران مخصوص بانوان است؟

بله. در رشته های هر دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس مخصوص بانوان است. و حضور در دانشگاه غیرانتفاعی رفاه با چادر الزامی است.

آیا مدرک دانشگاه دخترانه رفاه معتبر است و برای ادامه تحصیل میتوان در دانشگاه های دیگر درس خواند؟

بله دانشگاه غیر انتفاعی دخترانه رفاه تهران مدرک معتبر و زیر نظر وزارت علوم دارد. این مدرک قابل ترجمه و معتبر است و برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در دانشگاه های دیگر مشکلی ندارد.

گرایش های ارشد دانشگاه رفاه به چه صورتی است؟

گرایش های ارشد دانشگاه رفاه عموما فقط برای ادامه تحصیل در رشته های کارشناسی همین دانشگاه ارائه میشود. یعنی رشته های روانشناسی، حقوق، مشاوره، ارتباطات اجتماعی، روزنامه نگاری، علوم تربیتی، الهیات و مهندسی کامپیوتر

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا