نرم افزار انتخاب رشته

02633408944

مشاور من

مجتبی سادات رسول بهترین مشاور کنکور فنی حرفه ای هم شد!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4.5/5 - (12 امتیاز)

کنکور فنی حرفه ای مظلوم ترین کنکوری است که تابحال داشته ایم. حتی کنکوری های انسانی هم تا حدودی امکانات دارند و با وجود تمام مشکلاتی که خانم لک مشاور تخصصی رشته علوم انسانی درباره ان صحبت کردند، بازهم در نبود منبع متنوع و سطح بندی شده، نداشتن دبیر خوب برای تدریس کلاس های گروهی مباحث تخصصی هر رشته از کنکور فنی حرفه ای و به ویژه نداشتن مشاور کنکور فنی حرفه ای و مرجع معتبر قابل مقایسه با کنکور بچه های هنرستانی نیستند.

آقای مهندس مجتبی سادات رسول که پیش از این هم درباره سابقه شغلی و زمینه فعالیت ایشان مفصلا صحبت کرده ایم، باتوجه به این کمبود فاحش و نیاز دانش آموزان، حدودا سال 95 تصمیم گرفتند در اطلاعات کافی در زمینه کنکور فنی حرفه ای کسب کرده و با تلاش و نتیجه گرایی در بالا بردن توانایی های علمی و عملی خودشان، لقب بهترین مشاور کنکور فنی حرفه ای را در جامعه هدف ازآن خود کنند.

آنچه ما را به عنوان یک تیم مشاوره تحصیلی به خود مفتخر میکند، نتیجه ای است که میگیریم و باتوجه به نتایج خوبی که مهندس سادات رسول در این سال ها در زمینه مشاوره کنکور فنی حرفه ای گرفته اند، با کمال میل ایشان را به عنوان بهترین مشاور کنکور فنی و حرفه ای نیز معرفی میکنیم.

مجتبی سادات رسول بهترین مشاور کنکور فنی حرفه ای با شما حرف دارد!

مشاوره کنکور فنی حرفه ای کاری نیست که هر کس باتوجه به تجربه شخصی خودش بتواند انجام دهد. رشته های تجربی و ریاضی و انسانی تا حد زیادی برای مشاوران راهنما و برای دانش آموزان نقشه مسیر دارند و در این زمینه مشاور وظیفه در جاده اصلی نگه داشتن دانش آموز را دارد. اما در کنکور فنی حرفه ای به تعبیر من:

مشاور کنکور فنی حرفه ای باید راه را برای دانش آموز بسازد نه اینکه فقط راه را نشان دهد! چون جاده مشخص نیست و مسیر باریکی که وجود دارد خاکی و پر از سنگلاخ است!

من مجتبی سادات رسول هستم و حدودا 6 الی 7 سال پیش تصمیم گرفتم که به دو دلیل کارم را در زمینه مشاوره هنرستان هم گسترش دهم. اولین دلیل نبودن منبع و مشاور مناسب بود و ما از طرق مختلف با شکایت دانش آموزان هنرستان و فنی حرفه ای مواجه بودیم. دلیل دوم و مهمتری که داشتم علاقه ام به زمینه رشته های فنی حرفه ای بود که شاید از قدیم در من وجود داشته ولی به دلیل همان باور عمومی که “هنرستان برای تنبل هاست” هرگز سراغش نرفتم.

حالا خودم با اطلاعاتی که درباره شرایط تحصیل رشته های فنی و نظری دارم و به عنوان مشاور تخصصی انتخاب رشته نهم به دهم، سعی میکنم بچه ها رو واقعا به سمت علایقشون راهنمایی کنم و در ادامه مسیر هم بتونم اونها رو با منبع و آموزش مناسب برای رسیدن به بهترین دانشگاه های فنی حرفه ای تهران مثل دانشگاه شریعتی تهران یا دانشگاه شمسی پور برسونم.

پس مشاوره کنکور فنی حرفه ای فقط برنامه ریزی هفتگی نیست، شناخت منابع مربوطه و از همه مهمتر تکنیک های تست زنی دروس تخصصی هر رشته وظیفه مشاوره کنکور فنی و هنر است. لازم میدانم توضیحات مختصری درباره تفاوت کنکور های هنر و کنکور فنی حرفه ای بدهم تا متوجه تفاوت میان مشاوره هنرستان و مشاوره کنکور هنر شوید.

مشاوره هنرستان

مشاوره کنکور هنر با مشاوره کنکور فنی حرفه ای متفاوت است

کنکور هنر همزمان با کنکور های نظری برگزار میشود و منابع آن نیز از طریق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری اعلام میشود. داوطلبان کنکور هنر باید مثل همه داوطلبان کنکور سراسری نمرات سوابق تحصیلی داشته باشند و در امتحانات نهایی برای دروس عمومی شرکت کنند. البته کنکور فنی حرفه ای نیز از کنکور 1402 به بعد نیاز به سوابق تحصیلی دارد با این تفاوت که کنکور فنی حرفه ای در شهریور ماه برگزار میشود.

همه رشته های ارائه شده در کنکور فنی حرفه ای فوق دیپلم هستند و برای ادامه تحصیل میبایست در کنکور کاردانی به کارشناسی شرکت کنید و در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه دهید. اگر بچه های فنی و حرفه ای بخواهند در دانشگاه های ارائه دهنده کارشناسی پیوسته شرکت کنند، میتوانند دانشگاه های آزاد بدون کنکور را انتخاب کنند یا با ایجاد سوابق تحصیلی برای خود در کنکور نظری شرکت کنند و سپس از میان رشته های موجود در هر زیرگروه اقدام به انتخاب رشته کنند.

کنکور هنر آزمون عملی دارد و این آزمون بعد از برگزاری کنکور سراسری و قبل از اعلام نتایج برگزار میشود. آزمون عملی در نتیجه نهایی کنکور تا حدود 30 درصد تاثیر دارد و بچه هایی که در آزمون عملی رشته تخصصی ثبت نام نکرده باشند نمیتوانند برای قبولی در دانشگاه های سراسری به نام در رشته هنر امید داشته باشند. رشته هایی که آزمون عملی دارند:

  • بازیگری
  • کارگردانی
  • موسیقی ایرانی و جهانی
  • آهنگسازی
  • طراحی صحنه
  • نمایش عروسکی
  • عکاسی
  • سینما
  • مجسمه سازی
  • کتابت و نگارگری
  • ادبیات نمایشی

کنکور فنی حرفه ای برای 5 رشته به صورت تخصصی برگزار میشود و مابقی رشته های فنی حرفه ای باید انتخاب رشته بدون کنکور داشته باشند. این رشته ها شامل رشته های تربیت بدنی، کامپیوتر، حسابداری، مکانیک خودرو و الکتروتکنیک میباشند. پس اگر در هنرستان درس میخوانید و میخواهید در کنکور هنر شرکت کنید یا در رشته های خدمات یا تاسیسات فنی حرفه ای درس میخوانید باید تفاوت رشته ها و دانشگاه های آن را بدانید.

مشاوره کنکور فنی

رزرو مشاوره هنرستان و مشاوره فنی حرفه ای با آقای سادات رسول

مشاوره هنرستان به صورت تخصصی توسط مهندس مجتبی سادات رسول در مجموعه مشاوره آکو برگزار میشود. در این جلسه مشاوره میتوانید برای انتخاب رشته فنی حرفه ای ، کنکور فنی حرفه ای، بازار کار رشته ها و شرایط کنکور هنر مشاوره دریافت کنید.

برای رزرو مشاوره کنکور هنر یا فنی حرفه ای با آقای سادات رسول میتوانید با شماره 02633408944 تماس بگیرید و یا از طریق کانال تلگرام تیم مشاوره آکو که سوال و جواب کنکوری در اختیار دانش آموزان میگذارد، سوالات خود را بپرسید. برای رزرو مشاوره آنلاین فنی حرفه ای با شماره 09025646234 تماس بگیرید.

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن