مشاور من

شهریه دانشگاه مجازی ۱۴۰۳

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

یکی از بیش ترین سوالی که دانشجویان دارند شهریه دانشگاه مجازی 1403 است. شهریه دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه مجازی بایکدیگر متفاوت است و دانشجویان می توانند پرداخت شهریه دانشگاهشان را به دو صورت از طریق وام دانشجویی و یا پرداخت یکجا انجام بدهند.در ادامه همراه مشاوره تحصیلی آکو باشید تا از هزینه های شهریه دانشگاه مجازی در سال جدید مطلع شوید.

توجه داشته باشید که دانشگاه های مجازی برای دانشجویانی است که زمان کافی برای حضور در دانشگاه را ندارند و اکثرا دانشجویان شاغل دانشگاه های مجازی را برای تحصیل انتخاب می کنند. البته کم تر بودن هزینه شهریه این دانشگاه ها در قبال دانشگاه های آزاد و غیر دولتی نیز قابل توجه است.

از طریق شماره تلفن ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ وقت مشاوره تان را با مشاوران حرفه ای آکو رزرو کنید.

شهریه دانشگاه مجازی ۱۴۰۳ (کارشناسی و کارشناسی ارشد)

دانشگاه های مجازی هم به صورت دولتی و هم به صورت آزاد ارائه می شوند. از ویژگی های این دانشگاه ها انعطاف بودن زمان دسترسی به منابع آموزشی و کلاس های درسی و برگزاری امتحانات آنلاین است. این دانشگاه ها هم مانند سایر دانشگاه های کشور افزایش 35 الی 40 درصدی در هزینه ها داشته اند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

شهریه مقطع کارشناسی دانشگاه مجازی سال ۱۴۰۳

شهریه ثابتشهریه متغیرشهریه عملی
حداقل شهریه7,624,065 میلیون تومان11,048,178 میلیون تومان2,910,897 میلیون تومان
حداکثر شهریه50,545,950 میلیون تومان22,240,218 میلیون تومان10,783,136 میلیون تومان
  • نکته:حداقل شهریه مجازی مقطع کارشناسی در ترم یک سال تحصیلی۱۴۰۳ مربوط به دانشگاه شیراز است که با احتساب ۱۸ واحد نظری و عملی حدودا ۲۸,۳۶۷,۳۵۳ میلیون ریال می شود.
  • نکته: حداکثر شهریه مجازی مقطع کارشناسی در ترم یک سال تحصیلی ۱۴۰۳ مربوط به دانشگاه علم و صنعت ایران است که با احتساب ۱۸ واحد نظری و عملی حدودا ۱۵۶,۶۹۲,۴۴۵ ریال می شود.

شهریه یک ترم = شهریه ثابت + (۷ * شهریه متغیر واحد نظری پایه) + (۷ * شهریه متغیر واحد نظری اختصاصی) + (۴ * شهریه متغیر واحد عملی)

(فرمول محاسبه شهریه یک ترم مقطع کارشناسی )

شهریه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مجازی سال ۱۴۰۳

شهریه ثابتشهریه متغیرشهریه عملی
حداقل شهریه17,156,205 میلیون تومان4,900,500 میلیون تومان6,130,080 میلیون تومان
حداکثر شهریه37,909,060 میلیون تومان7,953,400 میلیون تومان7,527,089 میلیون تومان
  • نکته: توجه داشته باشید که حداقل شهریه مجازی مقطع کارشناسی ارشد در ترم یک سال ۱۴۰۳ مربوط به دانشگاه شیراز است که با احتساب ۸ واحد نظری و عملی حدودا ۲۱,۲۵۰,۳۵۰ میلیون ریال می شود.
  • نکته: و در ادامه حداکثر شهریه مجازی مقطع کارشناسی ارشد در ترم یک سال ۱۴۰۳ مربوط به دانشگاه صنعتی سهند است که با احتساب ۸ واحد نظری و عملی حدودا ۱۰۸,۶۰۶,۷۳۶ میلیون ریال می شود.

شهریه یک ترم = شهریه ثابت + (۸ * شهریه متغیر واحد نظری پایه، اختصاصی، عملی)

(فرمول محاسبه شهریه یک ترم مقطع کارشناسی ارشد)

هزینه دانشگاه مجازی دولتی با آزاد فرقی دارد؟

بله. باتوجه به این که روش های تامین مالی هر یک از این دانشگاه ها باهم فرق دارد، هزینه شهریه آن ها هم با یکدیگر متفاوت است و شهریه دانشگاه های مجازی دولتی کم تر است دانشگاه های مجازی آزاد است. شهریه دانشگاه کجازی دولتی برای هر ترم در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حدودا 1 تا 3 میلیون تومان است در حالی که شهریه دانشگاه مجازی آزاد برای هر ترم و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین 5 تا 10 میلیون تومان است.

اگر برایتان جالب است پیشنهاد می کنیم: شهریه رشته های پزشکی و پیراپزشکی بیشتر است یا تحصیل در دانشگاه های شهرستان ها؟

1

دانشگاه های مجازی دولتی و آزاد

حالا که شهریه دانشگاه مجازی در سال تحصیلی 1403-1404 را بررسی کرده و گفتیم که هزینه های دانشگاه مجازی دولتی با آزاد چه تفاوتی دارد، بهتر است تا نکاهی به دانشگاه های مجازی دولتی و دانشگاه های مجازی آزاد بی اندازیم. دانشگاه های مجازی که دولتی هستند بدین صورت می باشند:

  • دانشگاه صنعتی سهند تبریز.
  • دانشگاه شیراز.
  • دانشگاه صنعتی شریف.
  • دانشگاه تهران.
  • دانشگاه پیام نور.
  • نکته: دانشگاه صنعتی سهند تبریز و دانشگاه پیام نور دوره های مجازی خود را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند در حالی که سایر دانشگاه های معرفی شده دوره های مجازیشان برای مقاطع کارشناسی ارشد است.

شهریه پردیس خودگردان دانشگاه تبریز ۱۴۰۳-۱۴۰۴

اما دانشگاه های مجازی آزاد بدین صورت هستند:

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی.
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران(جنوب).
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد.
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان.
  • نکته: دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد دوره های مجازی را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهند.

مشاوره تحصیلی آکو

توجه داشته باشید که هزینه های شهریه هریک از دانشگاه ها چه مجازی و چه حضوری هر ساله در حال تغییر است و برای این که بدون استرس و با توجه به شرایطی که دارید انتخاب رشته کرده و بهترین دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنید پیشنهاد می کنیم با مشاوران حرفه ای گروه آکو حتما در ارتباط باشید. شما برای آشنایی با مشاوران ما می توانید به بخش تیم ما سر بزنید.

همچنین برای دنبال کردن جدیدترین اخبار کنکور و تحصیلی به اینستاگرام آکو بپیوندید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن

به مناسبت آغاز سال تحصیلی 2 هفته کلیه خدمات مشاوره تحصیلی برای همه رایگان شد.