"دو هفته خدمات برنامه ریزی و مشاوره تحصیلی رایگان برای تمام پایه ها از هفتم تا کنکور" تنها کافی ست عدد  2 را به 09025646234 ارسال کنید.

اطلاعات بیشتر
مشاور من

معرفی شغل دیجیتال مارکتینگ

به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله به معرفی یکی از پرطرفدارترین شغل این روزها یعنی شغل دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت. پس اگر به این شغل علاقمند هستید و می خواهید تمام جزئیات مربوط به آن را بدانید در ادامه همراه مشاوره تحصیلی آکو باشید. دیجیتال مارکتینگ به معنی استفاده از رسانه ها و ابزارهای دیجیتالی است که برای تبلیغ برندها و محصولات مختلف استفاده می شود.

تمامی فعالیت هایی که در بستر اینترنت و بسترهای دیجیتالی انجام می شود تا مخاطبان را جذب کند در حوزه دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد. برای آشنایی با بخش های مختلف این شغل همراه ما باشید. شما می توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ با ما تماس گرفته و وقت مشاوره تان را رزرو کنید.

معرفی شغل دیجیتال مارکتینگ

برای واضح تر شدن مفهوم این شغل بیایید عناصر کلیدی دیجیتال مارکتینگ را مورد بررسی قرار بدهیم. این شغل می تواند سه عنصر کلیدی داشته باشد. اولین آن عنصر بسترهای آنلاین است. وب سایت ها، شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، موتورهای جست و جوگر مانند گوگل و ویدیوهای آنلاین و اپلیکیشن ها همگی بسترهای آنلاین در این حوزه هستند.

عنصر کلیدی دوم ابزارهای تبلیغاتی می باشند. تولید محتوا، بهینه سازی موتور جست و جو و یا همان SEO، بازاریابی ایملی و … همگی ابزارهای تبلیغاتی حوزه دیجیتال مارکتینگ می باشند. تماس با مخاطب آخرین عنصر کلیدی است که از طریق روش هایی مانند مدیریت شبکه های اجتماعی، پاسخ به کامنت ها، ایجاد تجربه کاربری جذاب و … راه های ارتباطی با مخاطب در این حوزه می باشند.

شما به عنوان مخاطب زمانی که در گوگل با تبلیغات مواجه می شوید و یا پست ها و تبلیغات اسپانسری در ایستاگرام برایتان نمایش داده می شود و یا محتواهای سرگرم کننده و آموزشی که در فضای آنلاین می بینید همگی جزو حوطه دیجیتال مارکتینگ محسوب می شوند.

وظایف دیجیتال مارکتینگ

مدیر دیجیتال مارکتینگ و افرادی که در این حوزه کار می کنند وظیفه برنامه ریزی، ارزیابی و اجرا و … دارد. البته باید توجه داشت بسته به نوع کسب و کارو اهداف آن و استراتژی های مختلف وظایف افراد می تواند متفاوت باشد. در ادامه سایر وظایف را بررسی می کنیم:

  • تحلیل مخاطبان هدف و بازار.
  • تعیین اهداف بازاریابی.
  • انتخاب فضای مناسب در شبکه های اجتماعی و … .
  • تولید محتوای متنی، تصویری، ویدیویی که جذاب باشند و از معنی و مفهوم هم داشته باشند.
  • هماهنگی با تیم نویسندگان و طراحی محتوا برای تولید مطالبی که با اهداف مجموعه هماهنگی دارد.
  • به روزرسانی منظم وب سایت.
  • زمان بندی و برنامه ریزی دقیق برای پست ها.
  • تعامل با کاربران از طریق کانت ها و یا دایرکت.
  • تحلیل و بررسی عملکرد شبکه های اجتماعی یا ابزارهایی مثل Google Analytics.
  • تحقیق کلمات کلیدی مربوط به اهداف مجموعه و کسب و کار.
  • بهینه سازی صفحات وب برای رتبه بندی بهتر در گوگل.
  • تولید محتوای سئو پسند.
  • اجرای تبلیغات کلیکی در لینکدین، گوگل، اینستاگرام و … .
  • بهینه سازی هزینه ها و بازدهی تبلیغات.
  • تحلیل و بررسی داده های تبلیغاتی برای بهبود عملکرد.
  • طراحی و ارسال ایمیل های تبلیغاتی، خبرنامه و یا پروموشن ها.
  • مدیریت لیست ایمیل و تقسیم بندی مشتریان طبق علاقمندی ها.
  • بررسی نرخ باز شدن صفحات و نرخ کلیک ایمیل ها.
  • استفاده از ابزارهایی مثل Google Analytics, SEMrush, HubSpot.
  • ارائه گزارش های منظم به تیم مدیریتی یا مشتریان.
  • رصد و تحلیل نظرات و بازخوردهای مشتریان.
  • برندسازی به صورت درست در فضای مجازی.
  • آشنایی و کار با جدیدترین ابزارها، تغییرات الگوریتم ها و … .
  • حضور در وبینارها و دوره های تخصصی برای افزایش مهارت.
  • هماهنگی با تیم طراحی، تیم فروش، پشتیبانی مشتریان و … .
  • مدیریت و بررسی استراتژی بازاریابی در تمام بخش ها.

مهارت ها و توانایی های لازم برای دیجیتال مارکتینگ

قبل از ورود و اقدام برای هر شغلی بهتر است ابتدا مهارت ها و توانایی هایی را که بهتر است داشته باشیم را مورد بررسی قرار بدهیم و با آگاهی از آن وارد حیطه کاری مورد نظر بشویم. بریا موفقیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ به ترکیبی از مهارت های فنی، خلاقیت و درک استراتژیک نیاز است که در ادامه می توانید بطور دقیق تر مهارت های لازم برای ورود به حوزه دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنید:

  • مهارت های فنی:

مهارت های فنی شامل علاقه به یادگیری و کار با موتورهای جست و جو می باشد. یکی از مهارعت هایی که شاغلان باید داشته باشند یادگیری اصول سئو، تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل رقبا است. همچنین این افراد باید با مواردی مانند: Google Ads, Excel,Word Press و نیز آشنا باشند.

  • مهارت هایی که شامل خلاقیت می شود:

بخشی از مهارت های لازم در این حوزه مهارت هایی هستند که به خلاقیت و تمرین و تکرار نیاز دارند. توانایی نوشتن متن های جذاب برای شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها و کار کردن با ابزارهایی مانند Figma, Canva, Photoshop و مهارت در تولید و ویرایش با استفاده از ابزارهایی مثل CapCut و Adobe Premiere مهارت هایی هستند که بخش زیادی از آن به خلاقیت فرد بستگی دارد.

  • مهارت های مدیریتی:

این مهارت شامل توانایی برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف مشخص، شناسایی و درک مخاطبان هدف، طراحی برنامه های مناسب برای رفع نیازهای مخاطبان، توانایی مدیریت هزینه ها و تبلیغات کوکل ادز یا اینستاگرام می شود.

  • مهارت های ارتباطی:

مهارت های ارتباطی شامل نشوتن پیام های کوتاه و جذاب در تبلیغات و کمپین ها و کلا شبکه های اجتماعی، پاسخگویی حرفه ای و سریع به مشتریان و همکاری با تیم های طراحی و فروش و توسعه برای یکپارچه سازی استراتژی های بازاریابی می شود.

مشاوره تحصیلی آکو

آیا تا به حال به این موضوع فکر کردی که مسیر تحصیلی و برنامه ریزی درسی چقدر می تونه در موفقیت و آینده ات تاثیر بگذاره؟ تیم مشاوره تحصیلی آکو اینجاست تا با کمک تجربه و تخصصی که داره بهت کمک کنه تا راه درست و پیدا کنی و در طول مسیر با اطمینان بیش تری قدم بگذاری.

فرقی نمی کنه که در چه مقطعی هستی و یا با چه چالش هایی رو به رو هستی، تیم مشاوره آکو در کنارته و با برنامه ریزی های شخصی سازی شده و روش های مطالعه و مشاوره هایی که به موفقیتت سرعت میده سعی داره تا مسیر تحصیلی رو برات هموارتر کنه.

پس اگه حس می کنی به کمی راهنمایی و همراهی نیاز داری از مشاوره ها تیم آکو استفاده کن. همچنین می تونی از طریق اینستاگرام آکو و یا تلگرام آکو با ما در ارتباط باشی و جدیدترین خبرهای تحصیلی رو دنبال کنی.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا