نرم افزار انتخاب رشته

02633408944

تست جغرافیا دوزدهم درس 2
تماس با ما وب پی

تست جغرافیا دوازدهم درس 2

3.9/5 - (19 امتیاز)

تست جغرافیا دوازدهم درس 2 برای دانش آموزان رشته انسانی می باشد و شما میتوانید با حل این تست ها تسلط خود را نسبت به درس به چالش بکشید. این تست ها به شما کمک میکنند تا هم در کنکور وو هم در امتحان نهایی با تسلط کافی به سوالات جواب دهید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشید و تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خود داشته باشید.

دانلود تست جغرافیا دوازدهم درس 2

تست جغرافیا دوازدهم درس 2 دارای 149 سوال به همراه پاخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل این تست ها به پاسخنامه کلیدی مراجعه کرده و بفهمید چقدر روی درس تلسط دارید همچنین اگر تسلط کافی روی درس نداشتید میتوانید با مراجعه کردن بهه پاسخنامه تشریحی و خوانش تست های آن تمام ایرادات خود را برطرف کنید. تیم مشاوره تحصیلی اکو این تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا بتوانید با حل این تست ها تسلط کافی را روی درس پیدا کنید.

image 22

برای دریافت لینک تست جغرافیا دوازدهم درس 2 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

جغرافیا دوازدهم درس 2

جغرافیا دوازدهم درس 2 به شما کمک میکند تا شما بتوانید با تسلط کافی سر جلسه امتحان نهایی و کنکور بروید با اعتماد به نفس بالا به سوالات پاسخ دهید. در این قسمت ما توضیحاتی از درس 2 را به شما عزیزان میدهیم وو شما میتوانید قبل از حل تست ها این توضیحات را مرور کنید.

  • اهمیت شهرها و روستاها: شهرها و روستاها مکان  سکونت، کار و فعالیت اقتصادی، روابط اجتماعی و به طورکلی محل زندگی جوامع انسانی هستند.
  • مهم ترین مسائل و مشکلات شهرها و روستاها دردوره معاصر: الف)افزایش شهرنشینی و رشد و توسعه شهرها و تمرکز زیادجمعیت در آنها ب) کاهش تدریجی روستانشینی و مهاجرت نیروی کار کشاورزی از روستاها به شهرها
  • منظور از نابرابری فضایی درشهرها: در بیشترشهرها امکانات و خدمات شهری به طور عادلانه و متوازن توزیع نشده اند و بین مناطق برخوردار و مرفه و مناطق محروم تفاوت های چشمگیری از نظر فضای جغرافیایی مشاهده می شود. برنامه ریزی و مدیریت شهری باید برای رفع این نابرابری ها چاره اندیشی واقدام کند.
  • علل پیدایش پدیده حاشیه نشینی در شهر های بزرگ: وقتی مهاجران فقیر به شهرها وارد می شوند با توجه به گران بودن قیمت زمین و خانه در شهر به ساخت غیرقانونی مسکن موقتی در حاشیه و اطراف شهر می پردازند.
  • زاغه نشینی: زاغه نشینی نیز نوعی اسکان غیررسمی ست که علاوه بر حاشیه شهر ممکن است در نقاط مختلف شهر به وجود بیاید. برای مثال در شهر مانیل در کشور فیلیپین زاغه ها در بخش های مختلف شهر پراکنده شده اند.
  • وَندالیسم شهری: خسارت وارد کردن به اموال عمومی، بناها و آثار فرهنگی
  • مهم ترین انحرافات اجتماعی در شهرهای بزرگ: سرقت و خشونت، اعتیاد، طلاق و وَندالیسم شهری
  • تعریف نابرابری فضایی در شهرهای بزرگ: در بیشتر شهرها امکانات و خدمات شهری به طور عادلانه و متوازن توزیع نشده و بین مناطق برخوردار و مرفه و مناطق محروم تفاوت های چشمگیری در فضای جغرافیایی مشاهده می شود که به آن نابرابری فضایی گفته می شود.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم به شما کمک میکنند تا شما بتوانید در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید. شما میتوانید با تیم مشاوره تحصیلی اکو هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین مشاوره داشته باشید و با برنامه هایی که دریافت میکنید گام های مثبتی به سمت کنکور خود بردارید. تیم مشاوره تحصیلی اکو به شما در زمینه های انتخاب رشته و مهاجرت تحصیلی هم کمک های بسیار زیادی میتوانید بکند.

انسانی
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
جغرافیا درس 2
پایه :
دوازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
149
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (158)
سؤالات و پاسخ‌های اخیر