پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

کنکور هوشمند برگزار میشود!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

چه حسی خواهید داشت اگر به شما بگویند که قرار است هر ماه کنکور هوشمند برگزار شود و میتوانید هرموقع که آمادگی داشتید برای انتخاب مسیر آینده خود آزمون دهید؟ خبر خوشی به نظر می آید اما باید به نحوه برگزاری آزمون، زمان انتخاب رشته، میزان تاثیر معدل و سوابق تحصیلی و خیلی موارد دیگر نیز توجه کنیم و مطمئن شویم که این هرماه کنکور دادن به ضرر ما تمام نمیشود.

این روزها خبری دهان به دهان میچرخد که در بهمن ماه قرار است اولین کنکور هوشمند در دو استان کشور برگزار میشود که بیشتر به یک کنکور آزمایشی برای اطمینان از داشتن شرایط برگزاری کنکور آنلاین شباهت دارد. نباید فراموش کرد که برگزاری کنکور هوشمند نیاز به سالن های مجهز در همه شهر ها دارد و ایجاد این زیرساخت ها شاید حتی تا کنکور 1403 هم تامین نشود!

درباره این حذف آزمون کاغذی در ادامه بیشتر بخوانید و برای شرکت در کنکور هوشمند 1403 برنامه ریزی داشته باشید.

برگزاری کنکور هوشمند هر ماه از سال 1403

طبق آخرین اخبار اعلام شده از طریق کانال رسمی سازمان سنجش آموزش کشور، قرار بر این است که در بهمن ماه 1401 و مصادف با دهه فجر ، فقط در دو شهر کنکور آنلاین و به صورت هوشمند برگزار میشود. کنکور هوشمند به صورت آزمایشی در این دو شهر برگزار میشود و با هدف ایجاد آمادگی برای برگزاری ماهیانه کنکور سراسری به صورت هوشمند درحال اجرا است.

شاید بتوان ادعا کرد که هنوز نه داوطلبان و نه خود سازمان سنجش آموزش کشور آمادگی برگزاری کنکور هوشمند را ندارند و همانطور که انتظار میرود تا 1403 نیز این شرایط فراهم نخواهد شد. به علاوه سخنگوی سازمان سنجش درباره خبر برگزاری کنکور هوشمند 1401 افزود شرکت در این کنکور شرایط خاصی ندارد و نیاز به ثبت نام نیست.

هدف برگزاری کنکور آنلاین از 1403

باتوجه به تقلب در کنکور های سال های گذشته ، ایجاد حس ناامنی و ناحقی برای داوطلبان امری طبیعی است که سازمان سنجش امیدوار است با برگزاری کنکور هوشمند بخش بزرگی از این بی نظمی و کلاه برداری ها از میان برود.

هرچند در کنکور دی 1401 باتوجه به قطع کردن اینترنت و جزئیات برگزاری کنکور دی که برای اولین بار اجرا شده بود تقلب و لو رفتن سوالات تا حد زیادی کاهش یافت اما امید است با برگزاری کنکور هوشمند این کلاهبرداری ها به صفر برسد.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش درباره کنکور 1403 هوشمند میگوید:

قطعا برگزاری کنکور هوشمند بسیار می‌تواند جلوی تقلب را بگیرد اما خود این هم سازوکارهایی دارد؛ ممکن است راه‌های دیگری نیز وجود داشته باشد که خدای ناکرده در مسیر کنکور بتوانند این کار را انجام دهند

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا