پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

شروع ثبت نام اینترنتی خرید کتب درسی دانش آموزان

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

از اساس گزارش خبرنگار آموزش و پرورش، بعد از دو هفته وقفه به دلیل مشکل کاغذ یارانه ای از 9 اردیبهشت خرید و ثبت سفارش کتاب های درسی سال تحصیلی 1403- 1402 آغاز شد.

دانش آموزان از پایه های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازهم از امروز نهم اردیبهشت ماه باید برای ثبت نام کتاب درسی سال تحصیلی جدید اقدام کنند، اما ثبت نام کتاب درسی بقیه پایه های ورودی اول دبستان، دهم و هفتم از 5 تیر ماه 1402 شروع میشود.

ثبت سفارش تمام کتاب های درسی برای دانش آموزان سال تحصیلی 1403-1402 از روش پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir و همچنین سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.com و www.irtextbook.ir انجام میشود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: پیش بینی میشود که قیمت تمام شده کتاب درسی به مراتب بیشتر از مبلغی که هست باشد. همچنین محمد علوی تبار در ادامه حرف خود گفتند چه در ححث کاغذ و جه در بحث سایر اقلام، در قیمت مواد اولیه برای تولید کتاب، افزایش قیمت چشمگیر را شاهد هستیم.

در ادامه نیز با بیان اینکه با توجه به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر نداشتن افزایش بالای کتاب درسی، افزایش کتاب درسی 30 درصد شده است. همچنین افزوند که از کاغذ های خارجی برای کتاب ها استفاده نکرده اند و به جای آن از کاغد های ایرانی استفاده کرده ایم زیرا اگر از کاغذ های خارجی استفاده میکردیم قیمت تمام شده نزدیک به 3 الی 4 برابر افزایش می یافت. با توجه به سیاست های سازمان پژوهش سال گذشته 30 هزار تن کاعذ مورد نیاز کتاب های درسی از شرکت های اخلی تامین شد و این حداکثر ظرفیتی بود که در کشور موجود بوده است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اضافه کرد: در سال های پیش تمام مقواهای استفاده شده برای کتب های درسی از خارج از کشور وارد میشد ولی در سال جاری صد در صد از مقوای داخل استفاده کرده ایم. درنتیجه حدود 70 درصد از مقوایی که در کتاب ها به کار میبریم ایرانی است.

نکته مهم این است که ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب های درسی سال تحصیلی 1403-1402 به صورت انفرادی و گروهی از 9 اردیبهشت ماه برای میان پایه های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول و یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم آغاز میشود و تا 31 خرداد ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا