پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

انتخاب رشته کنکور سراسری

ثبت نام در رشته داروسازی بدون کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

فارغ‌التحصیلان رشته علوم تجربی اغلب برای قبولی در سه رشته مطرح دانشگاهی با یکدیگر رقابت می‌کنند. این سه رشته شامل دندان‌پزشکی، پزشکی و داروسازی است. ازآنجایی‌که رقابت برای قبولی در این سه رشته بسیار بالا است در نتیجه برخی از افراد متقاضی ثبت نام در رشته داروسازی بدون کنکور حتی در دانشگاه های آزاد یا پیام نور هستند. انتخاب رشته دانشگاهی همیشه یکی از چالش‌ برانگیزترین انتخاب‌های زندگی انسان به‌حساب می‌آید. انتخاب رشته صحیح می‌تواند راهگشا و تضمین‌کننده زندگی آینده افراد باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم که روش‌های ثبت نام و شرایط در رشته دارو سازی به‌شرط بدون کنکور بودن آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

رشته داروسازی بدون کنکور واقعیت یا خیال؟

شاید همه شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری بر این باور باشند که ثبت‌نام در دانشگاه، بدون قبولی در کنکور برای رشته‌هایی است که اغلب رقابت تنگاتنگی برای ثبت‌نام در آن‌ها وجود ندارد. باید به شما بگوییم که این موضوع صحیح نیست. طی سال‌های اخیر متقاضیان زیادی در رشته‌های محبوب توانسته‌اند بدون آزمون ثبت‌نام کنند. اما متاسفانه خبرها حاکی از آن است که قوانین جدید مانع از ثبت نام در رشته داروسازی بدون کنکور خواهد شد. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از آن‌که برای شرکت در آزمون یا عدم شرکت در آن تصمیمی بگیرید از صادر شدن مجوز ثبت‌نام رشته‌های بدون کنکور اطمینان حاصل کنید.

در سال‌های گذشته روند ثبت‌نام به صورتی بوده است که دانشجویان می‌توانستند با توجه به شرایطی در رشته‌های محبوب علوم تجربی بدون کنکور ثبت نام کنند. در ادامه به این شرایط و دانشگاه‌های اشاره خواهیم کرد.

ثبت نام در رشته داروسازی بدون کنکور امکان پذیر نیست؟

همان‌طور که می‌دانید رشته داروسازی زیرگروه رشته علوم تجربی است. دانشجویان پس از تحصیل به مدت 6 سال در این رشته موظف‌اند به مدت 2 سال طرح خود را بگذرانند. شرایطی که در ادامه گفته‌شده است با توجه به شرایط ثبت نام بدون کنکور در رشته داروسازی سال‌های گذشته است؛ چراکه تا به اینجا شرایط ثبت نام بدون کنکور در این رشته از طریق سازمان مربوطه اعلام‌نشده است.

1 3
تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور

همه فارغ‌التحصیلان رشته علوم تجربی بر این باورند که تنها را ه قبولی در رشته دارو سازی و رشته‌های مشابه قبولی در کنکور است، اما در ادامه به 4 روش دیگر برای قبولی در رشته داروسازی بدون کنکور اشاره خواهیم کرد.

گذراندن آزمون سراسری و تحصیل در پردیس‌های خودگردان

شاید متعجب شوید که چرا در این بخش نامی از آزمون سراسری به میان آمده است، درصورتی‌که قرار بود روش‌هایی غیر از قبولی در این آزمون نام‌برده شود. خب این راه روش راحت‌تری به‌حساب می‌آید. می‌دانید برای قبولی در دانشگاه به رتبه بسیار مناسبی برای رشته دارو سازی نیاز خواهید داشت، اما برای قبولی در پردیس‌های خودگردان به‌واسطه رتبه آزمون سراسری می‌تواند با رتبه بالاتری قبول شوید.

پس اگر به هر دلیل نتوانستید در آزمون سراسری عملکرد مناسبی از خود به نمایش بگذارید یا در میانه‌های راه انگیزه و علاقه خود را برای درس خواندن از دست دادید می‌توانید نیم‌نگاهی به قبولی در پردیس‌های خودگردان داشته باشید.

لازم است بدانید که شهریه ثبت نام در دانشگاه‌های پردیس خودگردان در رشته داروسازی بدون کنکور به نسبت دانشگاه‌های دیگر بالاتر است. علاوه بر آن تمامی هزینه‌های زندگی مثل تأمین مسکن ، سرویس رفت‌وبرگشت به دانشگاه و هزینه‌های این‌چنینی نیز به عهده دانشجو خواهد بود. نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که دانشجویان دانشگاه‌های سراسری دیگر می‌توانند به پردیس دانشگاهی انتقالی بگیرند، اما دانشجویانی که در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند نمی‌توانند در دانشگاه دیگر مهمان شوند یا به آن انتقالی بگیرند.

شرایط ثبت نام داروسازی بدون کنکور
شرایط ثبت‌نام داروسازی بدون کنکور

ثبت نام با آزمون اختصاصی پردیس‌های دانشگاهی

پردیس‌های دانشگاهی یا همان دانشگاه‌های بین‌الملل علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری از طریق آزمون اختصاصی خود نیز اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند. به نظر برخی افراد آینده‌ای که از طریق ثبت نام در رشته داروسازی بدون کنکور ساخته می‌شود ارزش پرداخت شهریه بالای دانشگاه بین‌الملل را دارد. تا به اینجا در سراسر کشور 22 دانشگاه علوم پزشکی اقدام به پذیرش دانشجو بین‌الملل کرده است. جالب است بدانید که دانشجوهای انتخاب به این طریق همگی با دانشجویان پذیرش‌شده به‌واسطه آزمون سراسری روزانه همه در یک محیط با یکدیگر تحصیل می‌کنند.

تحصیل در رشته داروسازی در خارج از کشور

یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که به شما برای خواندن رشته دارو سازی آن‌هم بدون دغدغه کنکور کمک می‌کند، گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور است. بهتر است قبل از اقدام برای دریافت پذیرش تصمیم بگیرد که قصد دارید بعد از تحصیل یا حین تحصیل برای کار به کشور برگردید یا قصد دارید به‌صورت کامل مهاجرت کنید. برای هرکدام از موارد گفته‌شده شرایط و نکاتی است که باید به آن توجه کنید در ادامه به آن اشاره‌شده است.

درصورتی‌که قصد بازگشت به کشور را دارید

ازآنجایی‌که یک قانون دوست‌داشتنی برای دانشجویان خارج از کشور وجود دارد، شاید مایل باشید که حین تحصیل به کشور بازگردید. طبق این قانون دانشجویانی که 72 واحد درسی را دریکی از دانشگاه‌های مورد تائید وزارت بهداشت و وزارت علوم را گذرانده باشند می‌توانند به کشور بازگشته و تحصیل خود را با توجه به رتبه‌بندی دانشگاه دریکی از دانشگاه‌های داخلی ادامه دهند.

روش‌های ثبت نام دارو سازی بدون کنکور
روش‌های ثبت‌نام داروسازی بدون کنکور

پس اگر قصد دارید به‌واسطه این قانون بدون کنکور به ادامه تحصیل در رشته داروسازی اقدام کنید، حتماً توجه کنید در دانشگاهی پذیرش بگیرید که در ایران مورد تائید باشد. در آن صورت چه قصد داشته باشید بعد از اتمام تحصیل و چه در زمان تحصیل به کشور بازگردید، زحمات شما بی‌جهت نخواهد بود.

درصورتی‌که قصد مهاجرت دارید

اگر قصد دارید به کشور دیگر مهاجرت کرده و در آن کشور در رشته داروسازی بدون کنکور ثبت نام کنید، بهتر است قبل از هر اقدامی تمامی شرایط مهاجرت، ادامه تحصیل، کار و زندگی در آن کشور را برای مهاجر ایرانی بسنجید. این روش به شما کمک می‌کند که بهترین تصمیم را بگیرید. برای مشاوره مهاجرت کلیک کنید.

ثبت نام داروسازی بدون کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی

اگر جایی شنیدید که میگویند توانایی ثبت نام شما را در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته داروسازی آن‌هم بدون کنکور را دارند یقین بدانید که حقیقت را نمی‌گویند. دانشگاه آزاد اسلامی هیچ شرایطی برای ثبت نام دانشجو در رشته داروسازی به‌صورت بدون کنکور را ندارد. پس بی‌جهت خود را سردرگم نکنید. سعی کنید، تلاش کنید و درنهایت در رشته‌ای که می‌خواهید قبول شوید.

هزینه ثبت نام بدون کنکور در رشته داروسازی

همان‌طور که گفته شد ثبت‌نام در رشته دارو سازی بدون کنکور تنها در دانشگاه‌های بین‌الملل یا پردیس‌ها امکان‌پذیر است. طبق آخرین آمار ثبت‌نام برای آخرین ورودی دانشجویان ترمی 20 تا 25 میلیون تومان است. البته بازهم تکرار می‌کنیم هنوز خبری مبنی بر صدور مجوز ثبت‌نام دانشجویان برای این رشته بدون کنکور از سمت سازمان سنجش اعلام‌نشده است.

نظر مرکز مشاوره کنکور آکو درباره ثبت نام در رشته داروسازی بدون کنکور

رشته داروسازی یکی از 3 رشته محبوب برای فارغ‌التحصیلان رشته علوم تجربی است. همه میدانیم که قبولی در این رشته دانشگاهی در آزمون سراسری کار آسانی نیست. یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای ادامه تحصیل در این رشته مدنظر قرار دهید ثبت‌ نام در رشته داروسازی بدون کنکور است. در این مقاله به روش‌های و دانشگاه‌هایی که دانشجویان را بدون کنکور پذیرش می‌کنند اشاره‌کرده‌ایم. به خاطر داشته باشید قبل از اقدام برای ثبت‌نام تمامی نکات برای ثبت‌نام را از سایت رسمی دانشگاه و سازمان سنجش پیگیری کنید. یا با مشاور متخصص انتخاب رشته کنکور مشورت کنید.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا