پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

معرفی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
1/5 - (1 امتیاز)

یکی از جالب ترین فعالیت های دانش آموزان در دوران کنکور تحقیق و مطالعه در ارتباط با دانشگاه های مختلف سراسر کشور است. دانش آموزان با کسب اطلاعات درباره دانشگاه های مختلف کشور انگیزه بیشتری می گیرند تا بیشتر تلاش کنند و بتوانند در بهترین دانشگاه های ایران به تحصیل بپردازند. 

مطالعه در ارتباط با دانشکده ها و رشته های مختلف ارائه شده در دانشگاه های مختلف کشور و دیدن عکس ها و تصاویر از آن دانشگاه ها دانش آموزان را به شکل در می آورد تا بیشتر تلاش کنند و بتوانند به این دانشگاه‌ها ورود پیدا کنند.

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی یکی از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته های علوم پزشکی مطرح و معتبر در شهر تهران است که در این مقاله می خواهیم به تفسیر در مورد این دانشگاه صحبت کنیم. برای معرفی دانشگاه های ایران و جهان با وبسایت تخصصی مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته کنکور آکو همراه باشید.

دانشگاه علوم توانبخشی تهران

معرفی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی دانشگاه دولتی است و وابسته به وزارت بهداشت است که در شهر تهران مستقر است پیش از این این دانشگاه با نام دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی شناخته می‌شد.

این دانشگاه بر اساس اساسنامه در تاریخ ۹/۸ سال ۱۳۷۱ رسما تاسیس گردید و اولین فعالیت خود را با گروه آموزشی مددکاری اجتماعی آغاز کرد. با گسترش گروههای آموزشی در این دانشگاه اکنون این دانشگاه از ۲۲ گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقاتی و همچنین بیش از ۱۵۰ عضو هیات علمی و یک ۱۷۰۰ دانشجوبرخوردار می باشد. 

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در زمینه های آموزشی پژوهشی و درمانی فعالیت های بسیاری دارد که به تشریح هرکدام از آنها می پردازیم. در ادامه راه های ارتباطی با دانشگاه علوم توانبخشی تهران را معرفی میکنیم.

آدرس: تهران، اوین، بلوار دانشجو، بن بست کودکیار

تلفن: 02171732000

کد پستی: 1985713834

سایت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تهران

فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی تهران

فعالیت های آموزشی در این دانشگاه به صورت شبانه روزی است و دانشجویان مختلفی در مقطع کارشناسی و همچنین تحصیلات تکمیلی مشغول به فعالیت هستند.

به لحاظ فعالیت های پژوهشی این دانشگاه در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و به عنوان مثال در سال ۱۳۹۹ ۲۶۱ مقاله در همایش های داخلی ۴۷ مقاله در همایش های خارج از کشور و ۹۷ مقاله انتشار شده در مجله های علمی و پژوهشی داخلی و ثبت کرده است.

دانشگاه علوم توانبخشی

فعالیت های درمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت

همینطور این دانشگاه فعالیت های درمانی را نیز انجام می دهد به عنوان مثال این دانشگاه توانایی دارد و جوامع تحت آسیب را حمایت کند و در این راستا با بیمارستانها کلینیک و مرکز مختلفی مشغول به فعالیت میباشد.از جمله مراکز درمانی و توانبخشی دانشگاه می توان به مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی رازی بیمارستان توانبخشی رفیده، مرکز توانبخشی اسما و کلینیک تخصصی درمانی و توانبخشی نظام مافی اشاره کرد.

رشته های دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی

از بین گروه‌های آموزشی موجود در این دانشگاه ۶ گروه ان مربوط به دوره کارشناسی از وسایل گروه ها در دوره کارشناسی ارشد و دکتری و دوره تخصصی پزشکی فعالیت میکنند. گروه های آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت روان به شرح زیر میباشند.

گروه های آزمایشی مقطع کارشناسی دانشگاه علوم توانبخشی
گروه آموزشی پیش دبستانیگروه آموزشی روانشناسی بالینی
گروه آموزشی مددکاری اجتماعیگروه آموزشی کاردرمانی
گروه آموزشی ارتوز و پروتزگروه آموزشی کودکان استثنایی
گروه آموزشی گفتاردرمانی 

این دانشگاه در مقاطع ارشد و دکتری فعالیت پررنگ تری دارد و میتوان زمینه تخصصی فعالیت این دانشگاه بر خلاف دانشگاه های سراسری علوم پزشکی در زمینه تخصص، کارشناسی ارشد و دکتری است. رشته های دانشگاه علوم توانبخشی تهران در جدول زیر ذکر شده است.

گروه های آزمایشی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم توانبخشی
گروه آموزشی روانشناسی کودکان استثناییگروه آموزشی ژنتیک
گروه آموزشی رفاه اجتماعیگروه آموزشی مددکاری اجتماعی
گروه آموزشی مدیریت توانبخشیگروه آموزشی کاردرمانی
گروه آموزشی فیزیوتراپیگروه آموزشی ارتوز و پروتز
گروه آموزشی روانشناسی بالینیگروه آموزشی گفتاردرمانی
گروه آموزشی کودکان استثناییگروه آموزشی مشاوره
گروه آموزشی ارگونومیگروه آموزشی پرستاری
گروه آموزشی آمار زیستی و اپیدمیولوژیگروه آموزشی سالمندی
گروه آموزشی شنوایی شناسیگروه آموزشی روانپزشکی
گروه آموزشی معارف اسلامیگروه آموزشی علوم پایه
گروه آموزشی سلامت در حوادث و بلایا 

گروه های ارائه شده در مقطع دکتری دانشگاه علوم توانبخشی تهران کاملا مشابه گروه های ارشد است به استثناء گروه آموزشی سلامت در حوادث و بلایا که در مقطع دکترا به صورت تخصصی تدریس میشود.

مراکز تحقیقاتی دانشگاه توانبخشی و سلامت

دانشگاه علوم بهزیستی و سلامت اجتماعی به جهت فعالیت های خود در زمینه های توانبخشی بسیار حائز اهمیت است. این دانشگاه به منظور توسعه خدمات درمانی و فعالیت در حوزه های مختلف مراکز تحقیقاتی مختلفی دارد و همواره در جهت به روز شدن دانش دانشجویان فعالیت میکند. مراکز تحقیقاتی دانشگاه عبارتند از:

  • مرکز تحقیقات مدیریت رفاه اجتماعی
  • مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
  • مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد
  • مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا
  • مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال
  • مرکز تحقیقات سالمندی
  • مرکز تحقیقات ژنتیک

مشاوره انتخاب دانشگاه

انتخاب دانشگاه یکی از مقوله های مهم در زمان انتخاب رشته است که باید تصمیم درستی درباره آن گرفت. کمک گرفتن از مشاوره تحصیلی و مشاوره انتخاب دانشگاه برای شناخت رتبه علمی دانشگاه ها و شرایط خوابگاه و امکانات تحصیلی هر دانشگاغه میتواند یکی از راه ها تصمیم گیری عقلانه باشد. برای دریافت اولین جلسه مشاوره تحصیلی کنکور خود را با شماره گیری 02691620517 رزرو کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا