پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منتحلیل و برنامه ریزی دروس

هر آنچه که باید در مورد روش تحلیل آزمون آزمایشی بدانید

تحلیل آزمون به سبک سهیل حاج کرم

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

من سهیل حاج کرم به عنوان بهترین مشاور کنکور در کرج ، بسیار معتقد به شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور هستم. روش تحلیل آزمون خودم را دارم و روش من در ایجاد آمادگی آزمون دادن دانش آموز و متعاقبا بررسی نقاط ضعف و قدرت آنها متفاوت است. به نظر من مهمترین قسمت شرکت در آزمون های آزمایشی تحلیل آزمون است. اگر در آزمون شرکت کنید اما کارنامه و پاسخنامه را تحلیل نکنید میتوان گفت که پول خود را درون سطل زباله ریخته اید.

پس با من و تیم فوق العاده مشاوره تحصیلی آکو همراه باشید تا سبک خاص من رو یاد بگیرید. شما حق انتخاب دارید که رتبه برتر باشید یا نه پس طبیعتا اجباری برای انجام این کار نیست. اما عدالت آموزشی و کمک به داوطلبان ضعیف تر هدف من از انتشار این راز مگوی تحلیل آزمون کنکور است. برای شروع فایل زیر رو دانلود کن و با دقت بخون، بعدش ویدئو هام اطلاعاتت رو درباره روش تحلیل آزمون مشاور رتبه های برتر کنکور تکمیل میکنه!

روش تحلیل آزمون مهندس سهیل حاج کرم مشاور رتبه های برتر کنکور

دانلود فایل پی دی اف روش تحلیل آزمون های آزمایشی کنکور

روش تحلیل آزمون آزمایشی مهندس سهیل حاج کرم

اینکه برای موفقیت در کنکور باید به دفعات بالا آزمون داد، بر هیچ کس پوشیده نیست و حتی مشاوران خیلی مبتدی نیز اهمیت آزمون های آزمایشی کنکور را درک میکنند. بعد از سال ها مشاوره تحصیلی در زمینه کنکور، ترس از آزمون دادن رو یکی از مهم ترین دلایل عدم موفقیت در کنکور می دونم و به نظرم آزمون دادن هفته ای روش کنار آمدن با این مشکل است.

در حقیقت اون قدر  مهم نیست که آزمون آزمایشی ثبت نام کردی یا خودت آزمون هارو دانلود می کنی و از خودت امتحان می گیری.(دانلود آزمون های آزمایشی) مهم نیست آزمون استاد در کلاس کنکور باشه یا مشاور تحصیلی ازت آزمون های هفتگی و ماهیانه بگیره، مهم نیست کوییز از یک درس باشه یا آزمون جامع از تمام دروس، قلم چی و گاج و گزینه دو و سنجش و ماز و … مهم نیست، مهم اینه که به هر طریقی شده آزمون بدی اونم منظم و به تعداد زیاااااااااااد!

اما تحلیل آزمون شاید از خود آزمون هم مهم تر باشه. در واقع کسی که تحلیل آزمون انجام نده بهتره از اول آزمون نده. چه کاریه آخه همین جوری آزمون دادن و وقت تلف کردن و پول خرج کردن؟؟ آزمون وقتی تاثیر خودش رو نشون میده که تحلیل شه

اگر تصمیم دارید در آزمون های آزمایشی شرکت کنید، با من همراه شو تا روش درست آماده شدن برای آزمون را یاد بگیرید. آنقدر این روند را تکرار کنید تا آزمون کنکور نیز برای شما به یک تکه کیک تبدیل شود.

در روش تحلیل آزمون من، سهیل حاج کرم مشاور کنکور، هر آزمون به سه بازه تبدیل میشودیعنی قبل از آزمون، خود آزمون و بعد از آزمون که در هر مرحله باید اقدامات مخصوص به خود آن را انجام دهید. این سه بازه را باید به اعمال زیر اختصاص دهید:

  • ماما (قبل از آزمون)
  • آزمون
  • تحلیل آزمون(بعد از آزمون)

چرا آزمون آزمایشی کنکور را تحلیل کنیم

شناخت نقاط قوت و ضعف اولین تاثیر تحلیل آزمون آزمایشی است و ما را با بخش هایی از بعد تحصیلی ما که هنوز به آنها تسلط کافی نداریم آشنا میکند. به این ترتیب میتوانیم راحت تر هدفگذاری کنیم و مثلا بگوییم من در کنکور قطعا به 3 سوال از بخش x جواب نمیدهم و به این طریق زمانبندی بهتری نیس داشته باشیم.

ایجاد عادت زمان بندی و تسلط به زمان تاثیر مثبت بعدی است که زیاد آزمون دادن و تحلیل آزمون میتواند روی توانایی های مطالعاتی ما بگذارد. وقتی در 20 آزمون خود را سنجیده اید و بالا و پاین شدن درصد ها و تراز را با میزان وقت گذاشته شده روی هر درس درک کرده اید، احتمالا در کنکور میتوانید موفق تر و با زمانبندی منطقی تری برنامه ریزی کنید.

یادگیری مدیریت بحران و کنترل اضطراب و استرس: در کنکور ممکن است همه چیز آنطور که میخواهید پیش نرود! بعضی از سوال ها از بخش حذفیات کنکور 1402 مطرح شوند یا اصلا در آزمون به مشکل فیزیکی یا روحی قرار بگیرید که ادامه آزمون برایتان غیرممکن است! استفاده از سرویس بهداشتی و … همه از جمله بحران های قابل حل با مدیریت در کنکور هستند که با آزمون های آزمایشی از این نظر نیز پیشرفت و دریافت آرامش بیشتری خواهید داشت.

این سه مورد مهمترین اتفاقاتی است که با آزمون دادن مداوم برای شما می افتد. اما حقیقت این است که شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور تنها برای شناخت نقاط ضعف و قدرت درسی، کنترل استرس و ایجا زمانبندی مناسب نیستند. سایر تاثیرات مشاوره کنکور در کنار شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور را در تصویر زیر میتوانید مشاهده کنید.

اهمیت آزمون و تحلیل آزمون برای رتبه برتر شدن

مامآ مهمترین مرحله آمادگی برای تحلیل آزمون کنکور

“ماما” یا “مجموعه اقدامات ماقبل آزمون” اولین مرحله ای است که باید پیش از شرکت در آزمون به آن فکر کنید. برای شروع “ماما” نیاز به چند ابزار اولیه دارید که عبارتند از برنامه راهبردی یا همان بودجه بندی مباحث آزمون، شناخت کافی از توانایی های تحصیلی و هدف نهایی که در هر آزمون متناسب با آن تلاش میکنیم! بهتر است باهم نگاهی به این مجموعه اقدامات قبل از آزمون و روش کنار آمدن با آن بپردازیم:

تصویر سازی: کلیات یک آزمون را باید قبل از شروع آن، تصور کرد و به صورت ذهنی شرایط آن را تصور کرد. تعداد سوالات، بودجه بندی و شرایط آزمون را میتوان از موارد مورد بررسی قبل از آزمون آزمایشی در نظر گرفت.

زمان بندی: زمان بندی به این معناست که از قبل آزمون می بایست جدول زمانی را برای تعداد و مدت زمان پاسخگویی به سوالات مشخص نمایید. تسلط به زمان در آزمـون یکـی از مـهم ترین توانایی هایی است که داوطلب نیاز به کسب آن دارد و در این مسیر مشاور کنکور میتواند نقش مهمی داشته باشد.اولین مرحله قبل از شرکت در آزمون آزمایشی کنکور

مشخص کردن RT: آر تی یا Red Type به معنای تیپ قرمز است. در هر درس مبحثی وجود دارد که ممکن است با آن مشکل داشته باشید یا از آن بترسید. همچنین شاید تیپ خاصی از یک مبحث باشد که مشکل شما با حل این تست ها هنوز حل نشده باشد. نکته مهم این است که قبل از آزمون می بایست RTها مشخص شود.

هدف گزاری برای آزمون: قبل از آزمون باید اهداف آن را تعیین کرد. این هدف گذاری نباید خیلی بلند پروازانه و یا خیلی سطح پایین باشد. اگر از قبل توقع خود را مشخص کنید بعد از مشاهده نتیجه نا امید نمی شوید و با حال خوب تحلیل را انجام می دهید.

تغذیه، پوشش و وسایل: شب قبل از آزمون باید لوازم مورد نیاز جلسه را فراهم کنید و روز آزمون بجز برداشتن اونها از روی میز کاری نداشته باشید. همچنین با توجه به شرایط جسمی خودتون، خوراکی مغذی آماده کنید. نوع پوشش هم باید از قبل مشخص شود و یک لباس راحت و مناسب فصل باشد.

خودمان را برای آزمون آماده کنیم

قبل از آزمون آزمایشی از RT ها حلالیت بگیر

قدیما اشخاصی که قصد زیارت خانه خدا یا عتبات عالیات را داشتند، قبل از عزیمت، به خدمت دوستان و آشنایان رفته و از آنها طلب حلالیت می کردند.زائر قصد داشت تمام پاک و منزه به سفر برود. قبل از هر آزمون هم داوطلب می بایست از RTهای خود حلالیت طلبیده و مشکل خود را با آنها برطرف کند.

یا آنها را جزو مباحث حذفی این دوره از آزمون های آزمایشی قرار دهید و یا آنقدر این مبحث را مرور کنید و تست بزنید که مشکلتان با حل کردن نمونه سوال های این مبحث حل شود. یک نکته را در کل زندگیتان هرگز فراموش نکنید :

نادیده گرفتن و چشم پوشی از مشکلات، باعث از بین رفتن آنها نمی شود.

اهمیت آزمون و تحلیل آزمون آزمایشی کنکور

آزمون دادن میتواند شما را از سعودی بودن روند پیشرفت، درست بودن مسیر مطالعه و روش مطالعه تان مطمئن کند. یکی از اشتباهات رایجی که ممکن است در روند آزمون دادن و به ویژه تحلیل آزمون رخ دهد، پشت گوش انداختن انجام مراحل آمادگی یا تحلیل آزمون است.

اگر در آزمون قلمچی شرکت میکنید تحلیل آزمون قلمچی باید تا پایان روز جمعه آزمون تمام شده باشد. اما روش تحلیل آزمون قلمچی (حضوری) و روش تحلیل آزمون ماز (آنلاین) متفاوت است که در این باره توضیحات کاملتری را به شما خواهیم داد.

ویدئو زیر یک قدم فوق العاده در تحلیل کارنامه آزمون به شما یاد میده که پیشنهاد میکنم از دستش ندید!

در ویدئو بالا به شما گفتم که زمان تحلیل آزمون چقدر اهمیت داره و اینکه یک داوطلب اگر هدفمند باشد اولین کاری که بعد از اتمام آزمون و انتشار دفترچه پاسخ میکنه تحلیل و بررسی دروسه! چرا؟ تا هر چه سریع تر از نکاتی که یاد گرفته شده، در مطالعه استفاده شود. من به عنوان مشاور رتبه های برتر کنکور میگویم که:

بهتره تا پایان روز جمعه، آزمون رو تحلیل کنید و در صورتی که به هر دلیلی جمعه شرایط تحلیل وجود نداشت، نهایت تا شنبه یا یکشنبه تحلیل انجام شود.

در این مسیر پر پیچ و خم چند اشتباه رایج هست که ممکنه شما رو از هدف آزمون و تحلیل آزمون دور کنه! و اولین اشتباه این است که خیلی از دبیرها و مشاورین معتقد هستند که برای خلاصه نویسی باید از دفتر مخصوصی برای نوشتن نکات هر درس استفاده کرد. اینکه نکات یادداشت شوند اصلا کار اشتباهی نیست، اما هر چیزی که باعث اتلاف وقت یا هدر رفت بیشتر زمان شود، اشتباه است.

تحلیل آزمون قلمچی چگونه باید باشد؟

تحلیل آزمون را از کجا شروع کنیم؟

همان طور که قبلاً گفتیم، برای تحلیل آزمون نیازی به دفتری جدا و نوشتن ایرادات تک تک تست ها نیست. نه اینکه ضرر داشته باشه،نه! دلیل حرفم اینه که زمان زیادی برای نوشتن خرج میشه و عده ای از بچه ها وسواس هم دارند که تمیز و مرتب بنویسن پس چند ساعتی وقت مفید و با انگیزه دانش آموز گرفته میشود!

راه حل جایگزین نوشتن جواب در دفترچه جداگانه: طبق تصویر اسلاید بعد، برای هر درس باید برگه ای جدا تهیه شود. سپس درصد به دست آمده رو در آزمون بالای صفحه یادداشت کنید (درصد بلفعل) . بعد از حل هر تست به صورت جداگانه و در زمان آزاد، یک بار دیگر درصد گیری انجام دهید و  نتیجه اون رو هم یادداشت کنید (درصد بلقوه).

من از شما نمی خوام که پاسخ هر تست رو کامل یادداشت کنید، از شما میخوام مواردی که برای مطالعه بهتر درس، بعد از تحلیل هر تست به ذهنتون می رسه رو تو کاغذ بنویسید.

مواردی که یادداشت می کنید میتونه شاملچند مورد باشه که برای کنکور قراره بهتون کمک کنه:

  • نکات درسی
  •  هدف گزاری تا آزمون برای آزمون های بعد
  • اشاره به یک ایراد درسی یا مهارتی

برگه ای که از تحلیل هر درس نوشته می شود، هدیه ای است از طرف آزمون به شما که باید به خوبی از آن استفاده کنید. آن برگه مثل یک آینه است و این امکان را به شما می دهد تا ایرادات خود را در آن ببینید. از روبرویی با مشکلات خود نترسید و از آن استقبال کنید.

ایرادی که در آینه دیده شود، ما را ناراحت نمی کند، بلکه خرسند خواهید بود که آن مشکل را به بیرون و در مقابل چشم دیگران نمی برید بلکه پیش مشاور میبرید و او مثل یک مرکز تخصصی درمانی همه مشکلات را با روش مخصوص به خود حل و ما را برای روز بزرگ آماده میکند!

نمونه تحلیل آزمون کنکور

مراحل تحلیل آزمون آزمایشی

دیگر وقت تلف کردن بس است! میخواهم مراحل تحلیل آزمون را به تفکیک نام ببرم تا توی دانش آموز همین حالا به تحلیلی آزمونت مشغول بشی و اگر همکارم هستی و میخواهی به روش من، آزمون شاگرداتو تحلیل کنی برات آرزوی موفقیت میکنم عزیزم! این مراحل به شرح زیرند:

باید در زمان آزاد و بدون محدوديت تايم، بايد تست های «پاسخ نداده و غلط زده شده» را يك بار ديگر جواب دهيد. و اگر در زمان آزاد، موفق به پاسخ تست شدید،مشکل شما «مهارتی» است.

مشکلات مهارتی در تحلیل سوالات آزمون های آزمایشی

اگر در زمان آزاد، موفق به پاسخ تست نشدید، مشکل شما «آموزشی» است. اگر نمیدانید مشکل آموزشی چیست و راه حل این نقاط ضعف چیست، تصویر زیر را ببینید!

تست های آموزشی در تحلیل آزمون

در طول تحلیل آزمون اگر متوجه نکته مهمی شدی، میتونی کنار تست در دفترچه آزمون یادداشت کنی، یا تو استیکر بنویسی و بالای دفترچه بچسبونی.یا اگر نکته خیلی مهم بود میتونی تو کتاب درسی یا کمک درسی در صفحه مبحث همون تست، یادداشت کنی. اما فکر دفترچه جدا و جایی که اصلا خبری از نمونه تست نکته دار نیست رو از سرت بیرون کن!

هربار که به یک سوال غلط زده شده میرسی از خودت بپرس چرا غلط زدم؟ شک نکن که بیشترین ریزش رتبه و تراز در سوالاتی هست که غلط زدی و نه در سوالاتی که نزدی! پس فراموش نکن تو در کنکور فرصت جبران نداری و یادت نره که تو نمیتونی کم توجهی کنی یا بی دقت باشی چون این سرنوشت توئه! اصلا به نظر من:

کم توجهی به سوالات در آزمون آزمایشی کنکور یک اشتباه رایج است!

در ویدئو زیر مرحله “چرا چطور چگونه” یا “WHW” رو براتون کامل توضیح دادم و معتقدم این مرحله است که از تکرار اشتباهات جلوگیری میکنه. ویدئو زیر رو ببینید تا متوجه بشید چطور یک گزارش تمام عیار از توانایی های فعلی، نقاط ضعف و نکته های قابل تاکید تحصیلیتون ایجاد کنید. اما این آخرین مرحله روش تحلیل آزمون های آزمایشی کنکور مهندس حاج کرم نیست!

[pars-player webm=”https://dl.akoedu.ir/hajkaram/%D8%AA%D8%AD%D9%84%D9%8A%D9%84%20%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86%203.webm” aspect_ratio=”16:9″ id=”19780416″]

آخرین مرحله تحلیل آزمون و نظر مشاور کنکور

در آخرین مرحله باید برگه تحلیل آزمون(درس به درس) به همراه برگه حلالیت طلبی (مشکلات و RTهایی که قبل از آزمون  برای هر درس متوجه آن شدیم و یادداشت کردیم) رو به دفترچه آزمون منگنه کنیم. با اینکار شما قبل از هر آزمون یه سر به دفترچه آزمون قبلی میزنین و مشکلات و قول و قرارهای خودتون در آزمون گذشته رو بررسی میکنید، تا مطمئن شید که برطرف شدن یا نه.

همچنین در دوران جمع بندی، وقت دوره هر مبحث، آزمون های مربوط بهش رو به همراه همین برگه ها چک می کنیم. میگم میکنیم چون من قدم به قدم توی هر دوره طلایی از زندگی طلایی شاگردانم همراهشون هستم. ما قراره باهم موفق بشیم و من باید بهترین دوست شاگردانم باشم.

زندگی تحصیلی و کنکور و درس خواندن رو فدای پول نمیکنم و قدم به قدم حتی برای تحلیل آزمون ها کنار شاگردانم هستم. به تیم پشتیبانی مرکز مشاوره تحصیلی خودم افتخار میکنم و مطمئنم که شاگردانم بهترین تجربه رو در کنارشون خواهند داشت. از طریق اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو با مشاوران من در ارتباط باشید.

مشاوره کنکور با سهیل حاج کرم

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا