پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

شرایط ثبت‌نام در این مدارس هرساله مورد سؤال بسیاری از دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها قرار می‌گیرد.
شرایط ورود به مدارس سمپاد

شرایط ورود به مدارس سمپاد

به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله می خواهیم توضیحات کاملی دربارۀ شرایط ورود به مدارس سمپاد به شما ارائه دهیم. حتمأ این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

در ادامه تمام شرایط ورود به مدارس سمپاد را شرح می دهیم.

دانش‌آموزان متقاضی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم لازم است پایه‌های پنجم و ششم آن‌ها بسیار قوی داشته باشند.

و همچنین دانش‌آموزان متقاضی آزمون نهم به دهم علاوه بر اشتغال به تحصیل در پایه نهم باید معدل سالانه حداقل ۱۹ را در پایه هشتم کسب نمایند.

مدارس تیزهوشان به دلیل کیفیت آموزش و سطح علمی بسیار بالا همیشه مورد استقبال دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها بوده است.

شرایط ثبت‌نام در این مدارس هرساله مورد سؤال بسیاری از دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها قرار می‌گیرد.

شرایط ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی

در سال گذشته شرایط ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی تغییر کرد و شرط آن کسب مقیاس خیلی خوب در همة درس‌های نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی و همچنین کسب مقیاس خیلی خوب در همه درس‌ها در نوبت دوم پایه ششم ابتدایی بود.

در صورت هرگونه تغییراتی از طرف آموزش‌وپرورش این مقاله به‌روزرسانی خواهد شد.

از شرایط دیگر این آزمون داشتن تابعیت ایرانی است. البته دانش‌آموزانی که ایرانی نیستند هم می‌توانند با شرایط خاص در آزمون ثبت‌نام کنند.

شرایط ثبت‌نام تیزهوشان نهم به دهم

از شرایط ثبت‌نام این آزمون اشتغال به تحصیل دانش‌آموز در پایه نهم می‌باشد و معدل سالانه دانش‌آموز در پایه هشتم باید حداقل ۱۹ باشد.

از شرایط دیگر این آزمون داشتن تابعیت ایرانی است. البته دانش‌آموزانی که ایرانی نیستند هم می‌توانند با شرایط خاص در آزمون ثبت‌نام کنند.

ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و مدارس تیزهوشان نهم به دهم در هنگام ثبت‌نام الکترونیکی از طریق سایت ثبت‌نام به اطلاع دانش‌آموزان خواهد رسید.

دانش‌آموزان باید باتوجه‌به محل زندگی خود در سال تحصیلی گذشته نسبت به انتخاب مدارس اقدام نمایند.

و در شهرستان‌هایی که دارای چند دبیرستان دوره اول و دوم تیزهوشان هستند، هر داوطلب می‌تواند حداکثر سه دبیرستان دوره اول یا دوم تیزهوشان را به ترتیب اولویت انتخاب نمایند.

شرایط آزمون میان پایه تیزهوشان یازدهم به دوازدهم

در ابتدا بدانید که عنوانی به نام میان پایه در مدارس تیزهوشان وجود ندارد مگر در شرایط خاص و نادر.

مرکز ملی استعدادهای درخشان بازه زمانی را برای انتقال داوطلبانی که قصد انتقالی دارند مشخص می‌کند که این بازه زمانی توسط مرکز ملی استعدادهای درخشان در داخل و خارج شهرستان متفاوت است.

حالت اول

دانش‌آموزانی که به هر دلیلی قصد بر جابه‌جایی مدارس تیزهوشان خود دارند باید پایة اول در محل قبولی خود تحصیل کنند و پس از پایان امتحانات خردادماه به آموزش‌وپرورش ناحیه خود مراجعه کنند و فرم تقاضای انتقالی خود را پر کنند.

حالت دوم

تقاضای انتقال دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان از شهر به شهر دیگر

دانش‌آموزانی که قصد انتقال بین دو شهر مختلف را دارند بعد از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان با داشتن شرایط لازم برای انتقالی به آموزش‌وپرورش ناحیة خود برای ثبت‌نام انتقالی از شهر قبولی به شهرستان مدنظر خود مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا