پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تکنیک های کنکورکنکور سراسریمشاور من

شروع صفر کنکور از عید

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

این که شروع صفر کنکور از عید، داشته باشید مقوله متفاوتی خواهد بود. این کار وابستگی زیادی به رشته‌ای که قصد شروع آن را دارید، خواهد داشت. در حقیقت باید تعیین کنید که هدف کجاست و شما در کجا قرار دارید. تمام این مسائل را می‌توان به عنوان منابع اولیه کار بیان کرد. حال با این تفاسیر وقت آن است که شروع کنید و ببینید که تا کجا قادر به پیش رفتن هستید. با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر صحبت کنیم.

[aparat id=’Vbzwt’]

شروع صفر کنکور از عید نوروز امکان پذیر است؟

برای خواندن باید این را در ذهن داشته باشید که عید فرصت بسیار خوبی برای جبران زمان از دست رفته خواهد بود. البته اما و اگر های خود را خواهد داشت. در دو رشته انسانی و ریاضی رقابت آسان‌تر خواهد بود ولی برای تجربی به همین سادگی نخواهد بود. برای این موضوع بهتر است که طبق موارد زیر عمل کنید.

شناسایی درس ها و منابع برای شروع کنکور از عید

شروع صفر کنکور از عید، نیازمند شفاف سازی منابع خواهد بود. در دوران عید، کشور به خواب خواهد رفت. پس همه چیز به قبل آن ربط خواهد داشت. در این مورد از دو نظر باید دسته بندی صورت پذیرد. اول از همه آن که باید ببینید که چه میزانی از مباحث را بلدید. هر چقدر بیشتر، بهتر خواهد بود. البته حواستان باشد که این میزان را الکی بیان نکنید که بعداً به مشکل بر خواهید خورد.

شروع صفر کنکور از عید و نگرانی های آن

مورد دوم در بحث شناسایی بحث منابع مطالعاتی خواهد بود. در حقیقت هر چقدر که مهندسی منابع بهتری داشته باشید، راحت‌تر مطالعه خواهید کرد. منظور از منابع شلوغ کردن دور خودتان نخواهد بود. بلکه داشتن کتاب یا فیلم برای مطالعه است.

مواردی که امتحان خود را پس داده باشند و بتوانید در راستای موفقیت خود از آن بهره ببرید. الزاما نیاز به چند مورد نیست و 1 عدد کتاب کمک آموزشی نیز کافی خواهد بود. زیرا بیشتر از آن هم فرصت نخواهید کرد.

در مقوله شناسایی دروس حواستان باشد که فقط بلد بودن یا نبودن اهمیت ندارد. بلکه باید بتوانید درجه اهمیت هر کدام را مشخص کنید. شما قرار نیست در کنکور 100 درصد سوالات را پاسخ دهید، حتی اگر از تیرماه شروع کرده باشید. پس باید به ترتیب تعداد تست شروع به درجه بندی کنید تا به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

حواستان باشد که در درجه بندی دروس اختصاصی را جداگانه و عمومی‌ها را به صورت مجزا، بخش بندی کنید. این کار باعث خواهد شد که بتوانید در هنگام مطالعه راحت‌تر درس بخوانید.

بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین منابع کنکور

شروع برنامه ریزی برای کنکور از عید

شروع صفر کنکور از عید، نیاز به برنامه ریزی دارد. شاید بپرسید که از کجا آغاز کنیم؟ باید بیان کرد که بهتر است که از دروس پایه یعنی دهم و یازدهم شروع به مطالعه کنید. همان طور که در مقاله برنامه ریزی برای عید بیان کردیم، اولویت با دروس تخصصی است و در کنار آن عمومی قرار دهید.

همچنین بهتر است که از نظر تقسیم بندی روز، به دو قسمت کل عید را جدا کنید. قسمت اول که پایه هست و قسمت دوم نوبت ترم 1 مقطع دوازدهم خواهد بود. برای دانستن دقیق کاری که باید در این زمینه انجام دهید به مقاله برنامه ریزی در کنکور بپردازید.

نکات ساده و مهم در رفتار کنکوری ها

شاید خیلی از افراد فکر کنند که برنامه ریزی همه آن چیزی است که یک نفر باید انجام دهد. در حالی که همه چیز برنامه درسی نیست و نحوه زندگی نیز بسیار اثر گذار خواهد بود. پس حتماً باید در نحوه خواب و غذا خوردن خود عادات جدیدی را به وجود آورید.

خواندن صفر کنکور عید و رفتار داوطلب

اول از همه آن که شب‌ها خواب را به ساعات 11 شب نزدیک کنید و روز نیز حتی‌الامکان زود و نزدیک به 7 یا 8 بیدار شوید. روزی حداقل 7 ساعت مطالعه بسیار اهمیت دارد. بهتر است که در مورد غذا خوردن هم تجدید نظر کنید. اول از همه تایم آن را فیکس کنید.

یعنی در یک بازه 1 ساعته مشخص هر روز وعده‌های غذایی را بخورید. از پرخوری در ناهار بپرهیزید. این موضوع می‌تواند خواب غیر عادی را به همراه داشته باشد. پس بهتر است که حواستان به چیزی که می‌خورید، باشد. به هیچ وجه به سراغ غذاهای کم ارزش غذایی نروید. این کار باعث می‌شود که میزان فعالیت مغز را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. پس بهترین انتخاب را انجام دهید و سالم بخورید.

مورد بعدی که در این بین کم اهمیت به نظر می‌رسد، تنقلات درسی است. در حین درس از خوردن چیزهایی که صدا دار هستند، تا حد امکان پرهیز کنید. یکی از این موارد خیار خواهد بود. همچنین مواردی همچون چیپس و پفک نیز کاملاً غدغن است. از موادی که حاوی قند برای مغز هستند استفاده کنید. بهترین منابع برای این موضوع مویز، کشمش، پسته، بادام و غیره است. نوشیدن یک لیوان آب در حین یک زنگ درسی معجزه بسیار زیادی خواهد کرد.

دور شدن از دیگران برای درس خواندن بیشتر

در عید این را باید قبول کنید که دیگر وقت دیدن آن فامیل و آن دوست نخواهد بود و باید درس بخوانید. همه چیز کنسل و صرفاً درس باید باشد. شاید روزهای اول سخت باشد، اما به مرور عادت خواهید کرد. البته بین 1 الی 2 روز را با نظر مشاورتان می‌توانید استراحت کنید. اما به معنای مسافرت نیست. بلکه کمتر درس بخوانید.

میزان و زمان مطالعه از عید تاکنکور

همه این موارد حاکی از این است که توانایی شما باید به مطالعه کردن خرج گردد. شاید بسیاری بپرسند که برای عید چه میزان ساعت مطالعه کافی است؟ واقعیت این است که نتایج کنکور بر اساس میانگین مطالعه نخواهد بود و کیفیت حرف اول را می‌زند. بله درست است که رتبه‌های برتر، میزان ساعت بالایی دارند، اما کیفیت امری بسیار مهم خواهد بود.

شروع از صفر برای کنکور از عید

به طور کلی باید در عید میزان مطالعه به حداقل 6 الی 7 ساعت برسد و حداکثر نیز تا 12 ساعت مطالعه مفید می‌تواند افزایش پیدا کند. حواستان باشد که از تکنیک‌های پخش در طول یک روز یا مطالعه یکی در میان دروس تخصصی و عمومی حتماً بهره ببرید تا راحت‌تر و بهتر بتوانید این مدت زمان مطالعه را طی کنید.

تخصصی یا عمومی؟

مقوله دیگر که اهمیت خواهد داشت، بحث نوع درسی است که می‌خوانید. حتماً سعی کنید در برنامه درسی تنوع داشته باشید و حداقل دو درس اختصاصی و یک درس عمومی در برنامه باشد. به هیچ وجه به دنبال خواندن تمام درس‌ها در روز نباشید که تمرکزتان را برهم خواهد زد.

بهترین گزینه تمرکز روی 3 الی 4 درس خواهد بود که باعث می‌شود، نتیجه دلخواه شما به دست آید و موفق شوید. همچنین حل سوال تستی برای دروس تخصصی هم‌زمان با مطالعه مهم است و برای عمومی‌ها نهایتاً تا 48 ساعت بعد از مطالعه است.

به هیچ وجه سریعاً بعد از خواندن یک درس عمومی تست نزنید. اجازه دهید که درس در ذهنتان ته نشین شود و سپس اقدام به تست زنی کنید. بدین صورت متوجه عمق اثر گذاری مطالعه خود خواهید شد.

بعد از عید

همان طور که انتظار دارید، قطعاً روند سخت‌تر خواهد بود و شروع صفر کنکور از عید، تنها اول راه بوده است. در این برهه تا اواخر اردیبهشت باید به دنبال جمع کردن دروس دوازدهم باشید. در حقیقت در اینجا به هیچ وجه فرصت دوره دروس عید را نخواهید داشت. پس خوب از عید خود استفاده کنید.

مورد بعدی که اهمیت دارد، امتحانات است. اگر دوازدهم هستید و پشت کنکوری نیستید، نگران موضوع تشریحی نباشید. زیرا اگر خوب برای کنکور خوانده باشید، به راحتی از پس عمومی‌ها برمی‌آیید. در مورد دروس تخصصی نیز با مطالعه مباحث تشریحی قادر هستید که به سلامت عبور کنید.

پس از آن نیز کافی است که دوره‌های تست زنی سه روز یکبار را انجام دهید تا نتیجه مد نظر به راحتی به دست آید. در این بازه که تقریباً 20 الی 30 روز تا کنکور هست، می‌توانید تمامی خلأها را در مورد مباحث مطالعه شده پوشش دهید و به نتیجه مد نظر دسترسی پیدا کنید.

مشاور و شروع صفر کنکور از عید

شروع صفر کنکور از عید، یعنی مینیمایز کردن همه چیز. حال فکر کنید یک فرایند پیچیده مثل کنکور را بخواهید کوچک هم بکنید. اگر فقط درصدی خطا بروید، نتیجه قطعاً افتضاح خواهد شد. اصلاً فکر نکنید که می‌توانید از این مرحله عبور کنید. زیرا امری کاملاً محال خواهد بود. پس چه کاری باید انجام داد؟

مشاوران افرادی هستند که از بیرون به ماجرای شما و کنکورتان نگاه می‌کنند. آنان قادر هستند که همه چیز را تشخیص دهند و خیال شما را راحت سازند. دقیقاً می‌دانند، رابطه هر بخش از هر کتاب با کتب دیگر مقاطع چگونه است و میزان تستی که در کنکور می‌آید به چه میزانی است؟ همین افراد هستند که قادر خواهند بود که نتایج دلخواه شما را برایتان رقم بزنند.

بزرگترین اردوی نوروزی در کرج برای شروع کنکور از عید

این افراد همچنین تمام استرس را از وجودتان دور خواهند کرد و قادر هستید که به نتیجه مد نظر دست پیدا کنید. آرامش رکنی بسیار مهم در هنگام مطالعه خواهد بود. همچنین در صورت بروز اتفاقات ناخواسته در برنامه این افراد هستند که همه چیز را برطرف خواهند کرد و نگرانی بابت مطالعه نخواهید داشت.

مرکز مشاوره آکو درباره شروع از صفر برای کنکور در عید میگوید

شروع صفر کنکور از عید، یک مقوله بسیار حساس است که اگر به درستی صورت نگیرد، می‌تواند نتایج بسیار بدی را به همراه داشته باشد. مشاوران با برنامه ریزی درست قادر هستند که همه چیز را برای شما تغییر دهند و خیالتان را راحت سازند. همچنین در مورد این که در کجا ایستاده‌اید و تا کجا قادر به پیش روی هستید، این موضوع را باید بیان کرد که همه چیز به خودتان بستگی دارد. درست است که زمان کوتاهی تا کنکور در اختیار شما خواهد بود، اما رتبه شدن ممکن خواهد بود. بهتر است که تلاش خود را بکنید و عقب نشینید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام من پشت کنکوری هستم رشتع تجربی.از عید می خوام از صفر شروع کنم برای رشته فیزیو تراپی یا پزشکی .میشه راهنماییم کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا