پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

فواید پیاده روی در سال کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

اگر با مشاورین غیر متخصص درباره سال کنکورتان صحبت کنید، احتمالا به شما میگوید که لازم  است همه تفریحات و ورزش و استراحت و عشق و عاشقی و … را در سال کنکور گذاشت کنار تا موفق شد. خب تبریک میگوییم با این روش مسخره شما فقط باعث خستگی مفرط ، ناامیدی و منزوی شدن خودتان شده اید. ما در مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو برای لحظه به لحظه کنکور شما بر اساس توانایی و شرایط زندگی خودتان برنامه ریزی میکنیم. اما بگذریم ، در این مقاله میخواهیم از اهمیت ورزش کردن در سال کنکور برایتان بگوییم. به علاوه نکات مهمی را نیز در رابطه با ورزش مناسب کنکوری ها خواهیم گفت. دیده ایم که داوطلبان کنکور در زمان مشاوره به ما میگویند “چطور هم درس بخوانیم و هم ورزش کنیم” خب با ما همراه باشید تا به صورت رایگان مشاوره تخصصی کنکور خود را در زمینه ورزش و پیاده روی و فواید آن در سال کنکور دریافت کنید.

فواید پیاده روی در سال کنکور اهمیت ورزش در کنکور ورزش مناسب برای کنکوری ها هم درس بخوانیم هم ورزش کنیم مشاوره تخصصی کنکور

چطور هم ورزش کنیم هم درس بخوانیم

جواب یک کلمه است! ” برنامه ریزی” بله برنامه ریزی میتواند شما را به هدفتان برساند. اگر یک نگاه کلی به یک روز درسی خود بیاندازی، میبینی که حداقل 3 ساعت را به گشتن در فضای مجازی و صحبت کردن با دوستان و تلویزیون و فیلم میگذرانی . خب اگر واقعا اهمیت ورزش کردن در سال کنکور را درک کرده باشی، احتمالا ترجیح بدهی وقتت را به پیاده روی بپردازی تا علاوه بر بهره مندی از فواید پیاده روی در سال کنکور خودت ، اندام متناسب و بدن سالم تری نیز داشته باشی. اگر الان داری با خودت فکر میکنی که من وقت ندارم که هم درس بخوانم و ورزش کنم! پس این نکات کوچک را نگاهی بیانداز تا ببینی چقدر راحت میتوان برای ورزش و پیاده روی زمان کوتاهی را خالی کرد:

  • اگر با ماشین ، اتوبوس یا تاکسی به مدرسه یا کلاس های کنکور میروید، کمی قبل تر از مقصدتان پیاده شوید و کمی راه بروید
  • به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید
  • اگر برای خرید بیرون میروید، سعی کنید بیشتر مسیر را پیاده طی کنید
  • در زمان های استراحتتان بجای فیلم و گوشی به پارک نزدیک خانه تان بروید و کمی پیاده روی کنید و ورزش های مناسب را انجام دهید
  • صبح نیم ساعت زودتر بیدار شوید و آن مدت را به پیاده روی یا انجام حرکات ورزشی اختصاص دهید

فواید پیاده روی در سال کنکور اهمیت ورزش در کنکور ورزش مناسب برای کنکوری ها هم درس بخوانیم هم ورزش کنیم مشاوره تخصصی کنکور

اهمیت ورزش کردن در سال کنکور

در سال کنکور قرار است شما مدت زمان زیادی را ( میانگرن روزانه 8 ساعت) به مطالعه در حالت نشسته بگذرانید. احتمالا دچار گردن درد یا کمر درد شدید میشوید، و اینجاست که اهمیت ورزش کردن در دوران کنکور مشخص میشود. علاوه بر فواید  فیزیکی بسیار مثبتی که پیاده روی و ورزش در سال کنکور بر سلامت دانش آموز دارد ، ورزش کردن ، روح و روان ما را نیز جلا میدهد.  پیاده روی از جهت دیگر یکی از ورزش های مناسب برای کنکورزی هاست که اولا وقت زیادی نمیگیرید و ثانیا خستگی چندانی از نظر فیزیکی برای داوطلبان بوجود نمی آورد. پس میتوانیم هم درس بخوانیم هم ورزش کنیم. اما فواید ورزش و پیاده روی در سال کنکور:

ورزش مناسب برای کنکوری ها چیست

اگر از کودکی به ورزش علاقه داشته اید یا ورزشی را به صورت حرفه ای دنبال میکنید ، بهتر است در سال کنکور هم ورزش کردن را کنار نگذاری. شاید تعجب کنید و بگویید که مشاور ها همه میگویند باید در سال کنکور فقط درس خواند. اما این درست نیست. ما به شما میگوییم که حتی اگر در سال کنکور عاشق شدی هم اگر به درست لطمه نزنی میتوانی ادامه بدهی اما با برنامه ریزی و کمک مشاوره متخصص کنکور. اما اگر ورزش خاصی مد نظرت نیست، بهترین ورزش برای سال کنکور میتواند پیاده روی باشد.  اما به شرطی که نکات مهم برای پیاده روی را رعایت کنید.

فواید پیاده روی در سال کنکور اهمیت ورزش در کنکور ورزش مناسب برای کنکوری ها هم درس بخوانیم هم ورزش کنیم مشاوره تخصصی کنکور

نکاتی که باید موقع پیاده روی در سال کنکور رعایت کنی

  • فراموش نکنید که کفش مناسب پیاده روی بپوشید
  • مطمئن شوید که در زمان استراحتتان به پیاده روی میروید نه وسط درس
  • حتما اطرافیانتان را در جریان برنامه پیاده رویتان بگذارید تا در صورت بروز مشکل و نیامدنتان به خانه پیگیر شوند.
  • لباس های رنگ روشن بپوشید به خصوص اگر در شب به پیاده روی میروید
  • بطری آب همراه خودتان داشته باشید و مقدار زیادی مایعات در طول پیاده روی بنوشید
  • مقداری پول برای مواقع اضطراری به همراه داشته باشید
  • مراقب باشید که زمان پیاده روی خیلی طولانی نشود و وقتدرس خواندنتان را نگیرد

نظر مشاوره تخصصی کنکور آکو درباره ورزش مناسب کنکوری ها

اگر به دنبال بهترین مشاوره تخصصی کنکور میگردید ، احتمالا سرچ کردن درباره فواید پیاده روی و اهمیت ورزش در سال کنکور ، شما را به هدفتان رسانده است. گروه مشاوره تخصصی کنکور آکو ، جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان موفق هستند که تقریبا هم سن و سال شما اند و آنچه را که میگویید کاملا درک میکنند. احتمالا مشکل برنامه ریزی و عمل کردن به آن را دارید، این بخاطر سخت گیری های بیخودی به خودتان است. در مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو یاد میگیریم چطور هم درس بخوانیم و هم ورزش کنیم و در کنکور نیز موفق شویم ؟ باهم یاد میگیریم روش درس خواندن مان را درست کنیم و به کمک بهترین منابع کنکور به نقطه اوج خود در کنکور برسیم. با تیم مشاوره آکو همراه باشید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا