پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

چشم و هم چشمی با فامیل

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

چشم و هم چشمی با فامیل و در زمینه‌های مختلفی بین افراد می‌بینیم. مثلا بعضی ها درمورد لباس و ظاهرشون با فامیل چشم و هم چشمی دارن و بعضی های دیگه درمورد وسایل خونشون. شاید حتی خیلی ها توی انتخاب کردن شوهر خوشگل و پولدار با فامیل چشم و هم چشمی کنن! اما میدونید بدترین نوع چشم و هم چشمی چیه؟ چشم و هم چشمی در کنکور ! اما این یعنی چی؟ یعنی چون دخترخاله ام رفته کلاس کنکور استاد فلانی پس من هم باید برم کلاس کنکور همون استاد. یا مثلا حسادت در انتخاب رشته از مصادیق دیگه چشم و هم چشمی و حسادت در سال کنکوره! اما آیا میدونید عواقب حسادت کردن و چشم و هم چشمی در سال کنکور آن هم با فامیل چیه؟ با مرکز مشاوره کنکور آکو همراه باشید.

چشم و هم چشمی با فامیل    چشم و هم چشمی در کنکور    عواقب چشم و هم چشمی     حسادت در انتخاب رشته   حسادت در سال کنکور

داستان چشم و هم چشمی با فامیل در کنکور

چشم و هم چشمی با فامیل بیشتر توی نسل قدیمی تر دیده میشه. مثلا مامان هامون بخاطر چشم و هم چشمی با فامیل مارو میفرستن کلاس کنکور یا مجبورمون میکنن توی انتخاب رشته ، رشته هایی که دوست نداریمو انتخاب کنیم فقط چون دخترعمو یا دخترداییمون داره اون رشته رو میخونه و ما باید از اون بهتر باشیم! این نکته رو از طرف مرکز مشاوره کنکور آکو حتما به پدر مادرایی که اینطورین بگید:

پدر عزیز و مادر محترم شما داری اشتباه میکنی و سرنوشت بچتونو میدید دست یک سری معیار های اشتباه. اگر دخترتون پزشکی دوست نداره هیچ ایرادی نداره و اون میتونه یه هنرمند موفق بشه! اگر پسرتون دوست نداره مهندس بشه و فکر میکنه پلیس شدن شغل جذاب تریه ، بخاطر اسم مهندسی که روی رشته دانشگاهی هست اون رو بدبخت نکنید!

اما اگر خودت دانش آموزی و داری این متنو میخونی باید بگم که اگر بخاطر حسادت به هر کسی در فامیل یا غیر فامیل در سال کنکور داری درس میخونی ، از الان خودت رو برای رسیدن به یه نتیجه افتضاح آماده کن. گوش کن! من نگفتم رقابت کردن برای کنکور با هم سن و سال هامون بده! من گفتم حسادت کردن و چشم و هم چشمی در کنکور اشتباهه! اصلا فرق این دوتا رو میدونی ؟

فرق حسادت و رقابت در سال کنکور

چشم و هم چشمی با فامیل    چشم و هم چشمی در کنکور    عواقب چشم و هم چشمی     حسادت در انتخاب رشته   حسادت در سال کنکور
اگر با همکلاسیتان رقابت داشته باشید، سعی نمیکنید او را پایین بکشید بلکه به او کمک هم میکنید

رقابت در سال کنکور با هم سن و سالات در فایل خیلی هم خوبه و میتونه برای بهتر و بیشتر کردن زمان مطالعه موثر باشه. رقابت یعنی قوائد و قانون های اخلاقی در نظر گرفته بشن و شما برای بهتر شدن تلاش کنید اما به منظور چشم و هم چشمی با فامیل به خودت یا دیگری آسیب نزنی! بهترین نوع رقابتی که برای موفق شدن در سال کنکورت میتونی ازش استفاده کنی رقابت با خودته! هرروز سعی کن از دیروز حتی یک دقیقه بیشتر درس بخونی! هرروز یک تست بیشتر از دیروز خودت بزنی و هرطور شده با دیروز خودت در سال کنکور چشم و هم چشمی داشته باشی!

اما امان از حسادت کردن و چشم و هم چشمی با فامیل در سال کنکور…! هرچقدر از بدی و عواقب ناجور چشم و هم چشمی آن هم در سال کنکور و انتخاب رشته و دانشگاه براتون بگم کم گفتم! حسادت و چشم و هم چشمی یعنی علاوه بر اینکه خودت رو بخاطر دیگری اذیت میکنی و به زور میخواهی چیزی باشی که نیست، از بهتر شدن و پیشرفت دیگری نیز ناراحت میشوی. این حسادت و چشم و هم چشمی با فامیل گاهی میتونه خیلی شدید بشه و به جایی برسه که بخاطرش راضی به آسیب فیزیکی یا روحی و نقشه های مخرب برای دیگری کشیدن بشی!  اما برای جلوگیری از این عواقب خطرناک چشم و هم چشمی با فامیل در سال کنکور چکار کنیم؟

عواقب چشم و هم چشمی با فامیل

  • اگر تابحال به درستی درباره عواقلب حسادت های بی جا در سال کنکورت فکر نکردی این چند مورد رو بخون تا ببینی یک احساس زودگذر احمقانه میتونه با زندگی تو چیکار کنه!
  • لذت نبردن از زندگی و کارهای روزمره به ویژه مسائل مربوط به کنکور و درس خواندن
  • عصبانیت همیشگی ( از دست دادن تمرکز و آرامش در سال کنکور بخاطر حسادت و چشم و هم چشمی)
  • بیماری های جسمی و روانی در موارد شدید چشم و هم چشمی با فامیل
  • نرسیدن به اهئاف و آرزوهای حقیقی که دوست دارید بخاطر چشم و هم چشمی و بهتر بودن از دیگری
  • پشیمانی بعد از گرفتن نتایج افتضاح کنکور

جلوگیری از حسادت و چشم و هم چشمی با فامیل در سال کنکور

اول از همه ببین کی اول این حسادت و چشم و هم چشمی رو بین شما راه انداخت؟ اما به خودت و من قول بده که در این مورد بی طرفانه قضاوت کنی! در مرحله دوم باید با راهکارهای زیر سعی کنی این حسودی رو تمومش کنی. شاید بگی خب کن ذاتا آدم حسودی هستم و میخوام همیشه از همه بهتر باشم. اما یادت نره که تو قدرت اراده و تغییر داری. پس با اراده ات میتونی خودت رو تغییر بدی. راهکار هایی که میگم رو دنبال کن و برای مدتی سعی کن انجامشون بدی. ( حداقل 40 روز با راهکار های زیر چشم و هم چشمی با فامیل رو در سال کنکور بذار کنار) بعد از این مدت خواهی دید که دیگه حس حسادت به فامیل یا برای انتخاب رشته تو وجودت کمرنگ شده. پس با مشاوره آکو همراه باش.

چشم و هم چشمی با فامیل    چشم و هم چشمی در کنکور    عواقب چشم و هم چشمی     حسادت در انتخاب رشته   حسادت در سال کنکور
اگر بخاطر چشم و هم چشمی و حسادت انتخاب رشته کنی قیافت موقع گرفتن نتایج این شکلی میشه!!

دیدن مشکلات دیگران برای جلوگیری از حسادت در سال کنکور و انتخاب رشته

بله یکی از راه های مقابله با چشم و هم چشمی با فامیل به ویژه در سال کنکور و انتخاب رشته ، دیدن مشکلات دیگران است. بی شک آن فامیلتان که در رشته پرستاری تحصیل میکند و شما بخاطر حسادت با او میخواهید رشته پرستاری را در کنکور انتخاب کنید، مشکلاتی را هم در این راه تحمل کرده. مثلا شیفت های شب ، دور از خانه بودن و زندگی دانشجویی ، رفت و آمد و یا هزینه های دانشگاه ! یا اگر همکلاسیتان نمرات بهتری میگیرد و شما به او حسودی میکنید بهتر است سختی هایی که او برای درس خواندن متحمل میشود را ببینید و به جای خسودی کردن با برنامه ریزی سعی کنید خودتان را قدم به قدم به موفقیت نزدیک کنید.

پس فکر نکنید دیگران از شما جلوتر هستند و شما از آنها عقب مانده اید! هرکسی در شرایط زندگی خودش است و باید برای پیشرفت نسبت به دیروز خودش تلاش کند.

برای جلوگیری از چشم و هم چشمی به فامیل کمک کنید

یکی دیگر از راه های اثبات شده برای جلوگیری از ادامه چشم و هم چشمی با فامیل آن هم در سال کنکور ، کمک کردن به کسی است که به او حسادت میکنید. مثلا اگر دوستتان در انتخاب شته کنکور با مشکلی مواجه شده است سعی کنید بدون حسادت و با حسن نیت به او برای گرفتن بهترین نتیجه کمک کنید. خواهید دید که چقدر حس بهتری پیدا خواهید کرد و حس حسادت و چشم و هم چشمی تان در این شرایط کنکور از بین میرود.

k 61 chim 104535315
دوستی و کمک به یکدیگر برای جلوگیری از عواقب چشم و هم چشمی در سال کنکور

به یاد آوردن عواقب چشم و هم چشمی در سال کنکور

به خودت یادآوری کن که اگر به حسادت کردن و چشم و هم چشمی ادامه بدم چقدر به خودم و آینده ام آسیب میزنم. مدام با خودت مرور کن که من و او دو فرد متفاوت هستیم و قرار است سرنوشتمان به گونه ای متفاوت رقم بخورد. به خاطر بیار که اگر به حسادت کردن در سال کنکور ادامه بدی چند وقت بعد با انتخاب رشته نادرست یا انتخاب کلاس کنکور غلط به بخت خودت پشت 7ا زدی!

اگر خونوادت باعث این چشم و هم چشمی با فامیل هستن از نظر من بهتره با یک مشاوره تحصیلی و روانشناس مجرب صحبت کنید. هم خودت هم خانوادت!

یادآوری نکات مثبت طرف مقابل

چند روزی حسادت و بدگویی رو در سال کنکور کنار بذار و به جای این کار به گفتن نکات مثبت و ویژگی های خوب اون آدم بپرداز. مطمئن باش خوب گفتن از دیگران به خودت هم حس خوبی میده و برای درس خواندن و پیشرفت کردن انرژی چند برابری میگیری. برعکس عواقب و انرژی های منفی که چشم و هم چشمی با فامیل اونهم در سال کنکور میتونه روت داشته باشه!

خودت رو بیشتر بشناس و برای خودت وقت بذار

تجربه ثابت کرده یکی از علت های اصلی چشم و هم چشمی با فامیل و حسادت در موضوع های مختلف مثلا کنکور ، حاصل اعتماد بنفس پایین و مقایسه شدن دائم تو با دیگری توسط اطرافیانت هست. پس راه حل مشخصه. اعتماد بنفس خودت رو ببر بالا و سعی کن خودت رو دوست داشته باشی. مثلا در سال کنکور میتونی این انرژی مثبت رو با افزایش ساعت مطالعه ات به خودت بدی. بهترین راهکار صحبت با یه مشاور هست اما راهکار های افزایش اعتماد بنفس رو هم بخونی بد نیست.

مشاوه تحصیلی آکو

راهکار های افزایش اعتماد بنفس در کنکور

به طور کلی سه عامل اصلی که بر اعتماد بنفس هر فرد تاثیر داره، اول و مهم تر از همه خود فرد و تفکر او درباره خودش به علاوه عملکرد در طول مدت زمان مشخص و یا در زمان بحرانیمث کنکور. در مرحله دوم خانواده و برخورد آنها در مقابل ما و سوم فضایی که بیشترین زمان را در آن میگذرانیم مثل مدرسه یا کلاس های کنکور که با دوستانمان وقت میگذرانیم. کم یا ناقص بودن یکی از این عوامل است که باعث کاهش اعتماد بنفس و حسودی و چشم و هم چشمی با فامیل یا دوستان در سال کنکورمون میشه. برای بالا رفتن اعتماد بنفست این کار ها رو انجام بده:

  • از کسانی که تورو مدام مسخره میکنن و دست کم میگیرنت به شدت دوری کن حالا چه خواهرت چه دوست یا همکلاسیت باشه.
  • شجاع باش و از انجام دادن کارهای سخت نترس
  • هدف های کوچک برای خودت تعیین کن و سعی کن حتما بهشون برسی تا بعدا باهم سراغ هدف بزرگتری مثل شکستن شاخ کنکور بریم!
  • ورزش و پیاده روی در سال کنکور رو فراموش نکن
  • معنای اعتماد بنفس رو مدام برای خودت تکرار کن و بدون توی هر شرایطی دوست داشتنی هستی
  • به خودت یادآوری کن که همه رتبه های برتر کنکور قبل از موفقیت طعم شکست رو چشیده بودن. درست مثل اعجوبه کنکور رستگار رحمانی
  • اولین گام رو همین الان بردار معطل نکن برای رسیدن به اهدافت

مشاوره تخصصی سهیل حاج کرم برای رساندن شما به بهترین ها در کنکور

نمیدونم اولین باره که وارد سایت تخصصی مشاوره کنکور آکو شدی یا قبلا هم همراه ما بودی! اما فراموش نکن که تمام تلاش ما موفق شدن توئه. میدونم الان چون فکر میکنی داری حسادت میکنی و چشم و هم چشمی با فامیل و دوست و آشنا امسال که سال کنکورت هست رو برات تلخ کرده ، اما من برای بهتر شدن حالت یه پیشنهاد دارم. برات یک جلسه مشاوره کنکور رایگان میذارم تا این مشکلاتت رو تخصصی بررسی کنیم و برای جلوگیری از عواقب بد چشم و هم چشمی و حسادت در سال کنکور و انتخاب رشته به هم کمک کنیم. پس معطل نکن همونطور که گفتم اولین قدم رو همین الان برای موفقیت خودت بردار.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا