پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

کنکور 1403 الکترونیکی می شود هوش مصنوعی هم وارد شد

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

برای پاسخ به این سوال که کنکور 1403 الکترونیکی می شود یا خیر باید شما را به خبری که در روز 14ام تیرماه 1402 برای سازمان سنجش برگزاری شده است ارجاع دهیم.

1403 الکترونیکی می شود

در این خبر از تصویب طرح کلان ملی آزمون های الکترونیکی از زبان وزیر علوم و تحقیقات و فناوری صحبت شده است. دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم و تحقیقات و فناوری اذعان کرد که طرح کلان ملی آزمون های الکترونیکی به تصویب رسیده است.

بر اساس این طرح که جزوی از تغییرات کنکور 1403 است ممکن است در برخی از آزمون ها و در برخی مناطق برگزار شوند تا ایرادات و نواقص آن ها برطرف گردد. پس از بهبود و رفع ایرادات و اگر اطمینان لازم حاصل شد می توان برای آزمون های کل کشور از این سیستم استفاده کرد.

استفاده از هوش مصنوعی در آزمون های الکترونیکی

علاوه براین وزیر علوم افزود در این طرح علاوه بر اینکه از کنکور 1403 الکترونیکی می شود، از هوش مصنوعی نیز در آزمون ها استفاده خواهد شد. همچنین آزمون‌های الکترونیک موجب دقت، صحت و سرعت عمل بالا شده و از هدر رفت منابع جلوگیری می‌شود زیرا دیگر نیازی به کاغذ، چاپ و حمل و نقل نیست.

پیش تر درباره ی این موضوع که احتمال بازگشت دروس عمومی به کنکور 1403 وجود دارد نیز صحبت کرده بودیم. همچنین امکان مثبت شدن تاثیر معدل نیز در کنکور 1403 وجود دارد ولی همه چیز تا پایان شهریور 1402 مشخص خواهد شد.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا