پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

دانشگاه های رشته علوم آزمایشگاهی

چه دانشگاه هایی رشته علوم ازمایشگاهی را ارائه می دهند؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

رشته علوم آزمایشگاهی یکی از رشته های علوم تجربی می باشد، بسیاری از داوطلبن این گروه آزمایشی در زمان انتخاب رشته این رشته را برای ادامه تحصیل خود در دانشگاه انتخاب می کنند، این افراد در آزمایشگاه ها عمدتا به تشخیص بیماری ها و مشکلات جسمانی مراجعان می پردازد، اگر از علاقمندان به این رشته هستید در این مقاله با مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو همراه باشید تا با دانشگاه های رشته علوم آزمایشگاهی آشنا شوید.

فهرست مطالب

انتخاب دانشگاه

رشته علوم ازمایشگاهی با استفاده از خون یا مایعات بدن اقدام به تشخیص بیکاری ها و مشکلات بدن می نماید، افرادی که در این رشته تحصیل می کنند با توجه به نمونه برداری از خون و مدفوع شخص و بررسی این نمونه ها به تشخیص در رابطه با بیماری های فرد می پردازند، البته که تشخیص گذاری اصلی بر عهده پزشک می باشد و آزمایشگاه تنها در این راه به پزشک کمک می نماید.

دانشگاه های رشته علوم ازمایشگاهی

در کشور ما ایران دانشگاه های بسیاری هستند که هر ساله از بین داوطلبان گروه علوم تجربی در رشته علوم آزمایشگاهی دانشجو می پذیرند، عمدتا افرادی که علاقمند به تحصیل در این رشته هستند باید رتبه تراز خوبی را کسب کرده باشند تا بتوانند در یکی از دانشگاه های سراسری کشور پذیرفته شوند.

دانشگاه های رشته علوم ازمایشگاهی

دانشگاه های دولتی رشته علوم ازمایشگاهی

اکثر دانشگاه های دولتی علوم پزشکی کشور هر ساله در این رشته پذیرش دارند، این دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو شرایطی از جمله کسب رتبه مناسب را دارند و در عوض تسهیلات رایگانی در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند، در جدول زیر با دانشگاه ها و ظرفیت دانشگاه ها در رشته علوم آزمایشگاهی در سال 1401 آشنا خواهید شد.

نام دانشگاه ظرفیت نام دانشگاه ظرفیت
دانشگاه علوم پزشکي اصفهان 23 دانشگاه علوم پزشکي يزد 36
دانشگاه علوم پزشکي تبريز 35 دانشگاه علوم پزشکي تهران 45
دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي – تهران 50 دانشگاه علوم پزشکي مشهد 30
دانشگاه علوم پزشکي ايران 28 دانشگاه علوم پزشکي بندرعباس 25
دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي – بجنورد 20 دانشگاه علوم پزشکي اردبيل 22
دانشگاه علوم پزشکي همدان 35 دانشگاه علوم پزشکي زنجان 30
دانشگاه علوم پزشکي كرمان 20 دانشگاه علوم پزشکي بوشهر 20
دانشگاه علوم پزشکي شيراز 50 دانشگاه علوم پزشکي جيرفت 20
دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد 25 دانشكده علوم پزشكي آبادان 20
دانشگاه علوم پزشکي اروميه 25 دانشكده علوم پزشكي خمین 15
دانشگاه علوم پزشکي سبزوار 20 دانشگاه علوم پزشکي زابل 18
دانشگاه علوم پزشکي كاشان 30 دانشگاه علوم پزشکي ايرانشهر 18
دانشگاه علوم پزشکي بيرجند 25 دانشگاه علوم پزشکي گناباد 20
دانشگاه علوم پزشکي بابل 20 دانشگاه علوم پزشکي كرمانشاه 30
دانشگاه علوم پزشکي مازندران – ساري 25 دانشگاه علوم پزشکي كردستان – سنندج 25
دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز 28 دانشگاه علوم پزشکي شاهرود 20
دانشگاه علوم پزشکي قزوين 25 دانشگاه علوم پزشکي رفسنجان 22
دانشگاه گیلان (محل تحصیل لنگرود) 18 دانشگاه علوم پزشکي ياسوج 20
دانشگاه علوم پزشکي زاهدان 17 دانشگاه علوم پزشکي لرستان – خرم آباد 33
دانشگاه علوم پزشکي تربت حيدريه 20 دانشگاه علوم پزشکي ايلام 22
دانشگاه علوم پزشکي اراک 30 دانشگاه علوم پزشکي گلستان – گرگان 20
دانشکده علوم پزشکی سراب 25 دانشکده علو پزشکی مراغه 25
دانشکده علوم پزشکی سیرجان 20 دانشگاه علوم پزشکي قم 20
دانشگاه علوم پزشکی البرز 27 دانشگاه علوم پزشکي ارتش جمهوري اسلامي ايران 5
دانشگاه علوم پزشکی سمنان 22 دانشگاه علوم پزشکی جهرم 23
دانشگاه علوم پزشکي بقيه الله 5 دانشگاه علوم پزشکی دزفول 18
دانشگاه علوم پزشکی فسا 20 دانشگاه علوم پزشکی گراش 22
دانشگاه علوم پزشکی بم 20

دانشگاه علوم پزشکي بوشهر

دانشگاه علوم پزشکي بوشهر در سال 1369 با پذیرش 25 دانشجوی پزشکی فعالیت خود را اغاز نمود، رشته علوم آزمایشگاهی در دانشکده پیراپزشکی این دانشگاه ارائه می شود.

دانشگاه های رشته هلوم ازمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد

این دانشگاه نیز یکی از دانشگاه های رشته علوم آزمایشگاهی کشور می باشد که هر ساله از بین داوطلبان گروه ازمایشی علوم تجربی دانشجو می پذیرد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي شيراز (محل تحصيل استهبان و داراب)

دانشگاه علوم پزشکي شيراز در شهر استهبان دارای یک دانشکده پیراپزشکی می باشد، این دانشکده زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت می کند و هر ساله از بین داوطلبان در رشته علوم ازمایشگاهی دانشجو می پذیرد، دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این رشته پذیرش دارد.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای یک دانشکده پیراپیزشکی در شهر داراب میی باشد که در شرته علوم آزمایشگاهی پذیرش دانشجو دارد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي مشهد

این دانشگاه دارای 7 دانشکده، 16 مرکز تحقیقاتی، 28 بیمارستان و … می باشد، بنابراین یکی از دانشگاه های به نام کشور در زمینه علوم پزشکی و پیراپزشکی است، علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجتمع آموزش عالی سلامت کاشمر نیز که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می کند هر ساله در رشته علوم ازمایشگاهی پذیرش دانشجو دارد.

دانشگاه های علوم آزمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي ايران

دانشگاه علوم پزشکي ايران از دانشگاه های بسیار به نام کشور در شهر تهران می باشد، این دانشگاه فعالیت خود را از سال 1354 آغاز نموده است، رشته علوم ازمایشگاهی یکی از رشته های ارائه دهنده این دانشگاه می باشد.

دانشگاه های رشته علوم ازمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي – تهران

دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي از دانشگاه های بسیار به نام در شهر تهران می باشد، برای پذیرفته شدن در دانشگاه شهید بهشتی رتبه و تراز بسیار مناسبی نیاز است.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي تبريز

این دانشگاه در ابتدا فعالیت خود را با پذیرش 179 دانشجو در چندین رشته شروع نمود، این دانشگاه با دانشگاه تبریز یک دانشگاه بود اما پس از مدتی فعالیت خود را به صورت مستقل ادامه داد.

دانشگاه های رشته علوم آزمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي تهران

دانشگاه علوم پزشکي تهران ی دانشگاه در تهران می باشد که در اوایل صده 14 شمسی اغاز به کار نمود، این دانشگاه برترین دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي مازندران – ساري

پایه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سال 1354 با عنوان آموزشگاه عالی مامایی ساری بنا نهاده شد، این دانشگاه هر ساله از بین داوطلبان علوم تجربی در رشته علوم پزشکی دانشجو می پذیرد.

این دانشگاه یک دانشکده پیراپزشکی در شهرز آمل نیز دارد که در آن نیز پذیرش در رشته علوم آزمایشگاهی صورت می گیرد.

دانشگاه های علوم ازمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز

دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز در سال 1334 با نام دانشگاه گندی شاپور بنیان گذاری شد، این دانشگاه نیز از دانشگاه های رشته علوم ازمایشگاهی می باشد و هر ساله در این رشته پذیرش دانشجو دارد.

دانشگاه های رشته علوم ازمایشگاهیدانشگاه علوم پزشکي يزد

این دانشگاه در بهمن ماه 1362 آغاز به کار نموده است، این دانشگاه دارای 10 دانشکده می باشد که هر ساله در رشته های مختلف پذیرش دانشجو دارد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي اروميه

این دانشگاه در ابتدا زیر نظر آمریکایی ها با ریاست دکتر وحدانی تاسیس شد، این دانشگاه با گذشت سالیان طولانی به دانشگاه ارومیه تبدیل شد و در حال حاضر در بین دانشگاه های علوم پزشکی ایران فعالیت می کند.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي سبزوار

این دانشگاه در ابتدا فعالیت خود را با تاسیس دانشکده مامایی و پرستاری آغاز نمود، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هر ساله در رشته علوم آزمایشگاهی پذیرش دانشجو دارد.

دانشگاه های رشته علوم ازمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي بيرجند

این دانشگاه در ابتدا با پذیرش 50 دانشجو در رشته پزشکی و 30 دانشجو در رشته پرستاری اغاز به کار نمود، این دانشگاه در حال حاضر در رشته علوم ازمایشگاهی دانشجو می پذیرد.

دانشگاه های رشته علوم آزمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي البرز – کرج

دانشگاه علوم پزشکي البرز بیش از 11 سال است که فعالیت خود را زیر نظر وزارت بهداشت آغاز نموده است، یکی از رشته های این دانشگاه رشته علوم ازمایشگاهی می باشد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي همدان

این دانشگاه از سال 1351 آغاز به فعالیت نموده است، این دانشگاه دارای 10 دانشکده می باشد که هر ساله از بین داوطلبان علوم تجربی دانشجو می پذیرد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي كاشان

این دانشگاه از سال 1372 آغاز به کار کرد، این دانشگاه دارای 5 دانشکده و 10 مرکز تحقیقاتی می باشد و هر ساله در رشته علوم ازمایشگاهی پذیرش دانشجو دارد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي گيلان – رشت (محل تحصيل پيرا پزشکي لنگرود)

دانشگاه علوم پزشکي گيلان در سال 1365 آغاز به کار نموده است و دارای 8 دانشکده می باشد که یکی از دانشکده های آن دانشکده پیراپزشکی شرق گیلان در لنگرود می باشد که هر ساله در رشته های مختلف پذیرش دانشجو دارد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي سمنان

این دانشگاه بیش از 30 سال است که زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور فعالیت می کند، ابتدای فعالیت این دانشگاه با پذیرش 60 دانشجو در رشته پزشکی شروع شد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي بابل

دانشگاه علوم پزشکی بابل یک دانشگاه دولتی در شمال کشور می باشد که در سال 1362 آغاز به فعالیت نموده است، این دانشگاه دارای 8 دانشکده می باشد که رشته علوم ازمایشگاهی این در دانشکده پیرا پزشکی این دانشگاه ارائه می شود.

دانشگاه رشته علوم آزمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي كرمان

این دانشگاه در چندین شهر استان کرمان دارای دانشکده می باشد که هر کدام از آن ها با توجه به ازمون سراسری دانشجو می پذیرد.

دانشگاه علوم ازمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي اراک

این دانشگاه در سال 1365 در استان اراک بنا نهاده شد، این دانشگاه دارای 7 دانشکده می باشد، یکی از دانشکده های این دانشگاه دانشکده شازند می باشد، این دانشگته یکی از دانشگاه های رشته علوم آزمایشگاهی کشور می باشد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالی – بجنورد

دانشگاه علوم پزشکي بجنورد در سال 1370 تنها یک دانشکده پرستاری بود که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می کرد تا این که در سال 1387 توانست به عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی فعالیت خود را ادامه داد.

دانشگاه های علوم ازمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي تربت حيدريه

این دانشگاه حدود 9 سال است که در استان خراسان رضوی بنا نهاده شده است، فعالیت این دانشگاه در ابتدا تنها در رشته های مامایی و پرستاری آن هم زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود، این دانشگاه در سال 1393 فعالیت خود را به ضورت مستقل ادامه داد.

دانشگاه های رشته علوم ازمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي دزفول

این دانشگاه نیز از دانشگاه های تازه تاسیس می باشد که فعالیت خود را از سال 1387 در استان خوزستان آغاز نموده است، این دانشگاه یکی از دانشگاه های رشته علوم آزمایشگاهی می باشد.

دانشگاه رشته علوم ازمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي ايرانشهر

ایرانشهر یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان می باشد که دانشگاه علوم پزشکی این شهر با عنوان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در سال 1392 آغاز به کار نمود.

دانشگاه علوم ازمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي اصفهان

دانشگاه علوم پزشکي اصفهان دانشگاه سطح یک کشور در زمینه رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی می باشد، این دانشگاه دارای 10 دانشکده می باشد که هر ساله از بین داوطلبان علوم تجربی در رشته های مختلف پذیرش دانشجو دارد.

دانشگاه رشته علوم ازمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي گلستان – گرگان

دانشگاه علوم پزشکي گلستان در سال 1371 آغاز نموده است، در ابتدا فعالیت این دانشگاه زیر نظر دانشگاه مازندران بود و از سال 1376 به توانست به صورت مستقل فعالیت خود را ادامه داد.

دانشگاه علوم آزمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي قزوين

این دانشگاه در سال 1363 آغاز به کار نمود و فعالیت این دانشگاه در ابتدا با پذیرش 75 دانشجو در رشته پزشکی شروع شد، این دانشگاه در حال حاضر در رشته های بسیار مختلفی پذیرش دانشجو دارد.

دانشگاه های رشته علوم ازمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي زاهدان

دانشگاه علوم پزشکي زاهدان یکی از دانشگاه های علوم آزمایشگاهی می باشد که رتبه بندی ESI سال 2016 توانست رتبه 12 را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب نماید.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي كرمانشاه

این دانشگاه در ابتدا با عنوان مدرسه عالی پرستاری 25 شهریور کرمانشاه آغاز به کار نمود، در سال های متوالی این دانشگاه توانست ارتقا یابد و با نام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شناخته شد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي جيرفت

دانشگاه علوم پزشکي جيرفت از دانشگاه های تازه تاسی در استان کرمان می باشد، این دانشگاه در ابتدای شروع فعالیت خود زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کرمان پذیرش دانشجو داشت، اما یک سال پس از گذشت تاسیس آن توانست به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه دهد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي زنجان

دانشگاه زنجان یکی از دانشگاه های سطح بالای کشور در رشمینه علوم پزشکی می باشد، دانشکده پزشکی این دانشگاه یکی از بیست دانشگاه برتر کشور می باشد.

دانشگاه های رشته علوم ازمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي بم

این دانشگاه در سال 1389 زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تاسیس شد، دانشگاه علوم پزشکی بم دارای 3 دانشکده می باشد که در رشته علوم ازمایشگاهی نیز پذیرش دانشجو دارد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي رفسنجان

دانشگاه علوم پزشکي رفسنجان در سال 1369 در استان کرمان تاسیس شد، این دانشگاه نیز در ابتدا زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعالیت می کرد و توانست در سال 1371 به صورت مستقل فعالیت خود را ادامه داد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي قم

این دانشگاه در ابتدا با 3 دانشکده فعالیت خود را آغاز نمود، اما در حال حاضر این دانشگاه دارای 7 دانشکده می باشد و یکی از رشته های ارائه دهنده این دانشگاه رشته علوم آزمایشگاهی می باشد.

دانشگاه رشته علوم آزمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي بندرعباس

این دانشگاه یکی دیگر از دانشگاه های علوم ازمایشگاهی می باشد که فعالیت خود را از سال 1365 آغاز نمود، در ابنتدای فعالیت این دانشگاه 95 دانشجو در رشته های مامایی و پرستاری داشت اما امروزه این دانشگاه توانسته در رشته های بسیاری پذیرش دانشجو داشته باشد.

دانشگاه علوم آزمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي لرستان – خرم آباد

ابن دانشگاه در ابتدا تنها با عنوان یک دانشکده اقدام به پذیرش دانشجو می کرد اما با گذشت چند سال و نشان دادن توانایی خود توانست در سال 1372 فعالیت خود را با نام دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه دهد.

دانشگاه های رشته علوم آزمایشگاهی

دانشکده علوم پزشکي گراش

دانشکده علوم پزشکي گراش یک دانشگاه دولتی می باشد که در جنوب استان فارس واقع شده است و هر ساله در رشته علوم آزمایشگاهی پذیرش دانشجو دارد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي فسا

دانشگاه علوم پزشکي فسا دانشگاه سراسری می باشد که در سال 1356 آغاز به کار نمود، این دانشگاه دارای 4 دانشکده می باشد که هر ساله در رشته های مختلف پذیرش دانشجو دارد.

انتخاب دانشگاه

دانشكده علوم پزشكي سراب

دانشكده علوم پزشكي سراب در استان آذربایجان شرقی قرار دارد، این دانشکده هر ساله از بین داوطلبان گروه علوم تجربی دانشجو می پذیرد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي شاهرود

این دانشگاه در سال 1352 با عنوان آموزشگاه بهیاری فعالیت خود را اغاز نمود، در طی گذشت سال ها این دانشگاه توانست با عنوان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به فعالیت خود ادامه دهد.

انتخاب دانشگاه

دانشکده علوم پزشکي سيرجان

دانشکده علوم پزشکي سيرجان در سال 1389 با پذیرش 19 دانشجو در رشته فوریت های پزشکی در شهر سیرجان استان کرمان فعالیت خود را آغاز کرد، این دانشگاه را می توان یکی از چندین دانشگاه علوم ازمایشگاهی کشور دانست.

دانشگاه علوم ازمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي كردستان – سنندج

این دانشگاه از ابتدای فعالیت خود در سال 1365 با پذیرش 76 دانشجو در رشته های علوم آزمایشگاهی و پرستاری فعالیت خود را شروع کرد، بنابراین می توان نتیجه گرفت این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته علوم آزمایشگاهی می باشد.

دانشگاه رشته علوم آزمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي ايلام

این دانشگاه در سال 1995 میلادی آغاز به کار نمود و 14 دانشجو در رشته پرستاری داشت، این دانشگاه در حال حاضر دارای رشته های متفاوتی برای ارائه به دانشجویان دارد که یکی از آن ها رشته علوم ازمایشگاهی می باشد.

دانشگاه رشته علوم آزمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي اردبيل

دانشگاه علوم پزشکي اردبيل یکی از دانشگاه های معتبر در زمینه رشته های علوم پزشکی می باشد، رشته های ارائه دهنده این دانشگاه رشته مامایی، پزشکی، پرستاری و کاردانی علوم آزمایشگاهی و … بوده است اما امروزه این دانشگاه رشته های بسیار بیشتری برای ارائه به داوطلبان دارد.

دانشگاه های رشته علوم آزمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي ارتش جمهوري اسلامي ايران

دانشگاه علوم پزشکي ارتش جمهوري اسلامي ايران از سال 1372 با دستور ایت الله خامنه ای آغاز به کار نمود، این دانشگاه نیز با قبول شرایطی در رشته علوم آزمایشگاهی پذیرش دانشجو دارد.

انتخاب دانشگاه

دانشكده علوم پزشكي مراغه

دانشكده علوم پزشكي مراغه یک دانشگاه تازه تاسیس کمی باشد که تنها 10 سال است فعالیت خود را در زمینه پذیرش دانشجو شروع نموده است، این دانشکده تنها یک دانشکده پرستاری و مامایی می باشد که در رشته های پرستاری پیراپزشکی جذب دانشجو انجام می دهد.

دانشگاه های رشته علوم آزمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي زابل

دانشگاه علوم پزشکي زابل یکی از دانشگاه های علوم ازمایشگاهی می باشد که در اوایل سال های فعالیت خود در رشته های بسیار محدودی فعالیت داشت، اما در حال حاضر این دانشگاه دارای 5 دانشکده می باشد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي جهرم

دانشگاه علوم پزشکي جهرم در سال 1356 آغاز به کار نمود و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود، در ابتدا تنها با 40 دانشجو در رشته پزشکی فعالیت کرد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکي ياسوج

دانشگاه علوم پزشکي ياسوج در استان کهگیلویه و بویر احمد واقع شده است،این دانشگاه یکی از دانشگاه های سطح دو کشور می باشد.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه علوم پزشكي آبادان

دانشگاه علوم پزشكي آبادان از سال 1390 به بعد آغاز به فعالیت کردند، البته باید این مساله را در نظر گرفت که اولین دانشکده پرستاری ایران در آبادان تاسیس شده بود.

دانشگاه های رشته علوم آزمایشگاهی

دانشگاه علوم پزشکي گناباد

دانشگاه علوم پزشکي گناباد یکی از دانشگاه هایی می باشد که در رشته علوم ازمایشگاهی پذیرش دانشجو دارد، تنها داوطلبانی می توانند در این دانشگاه پذیرفته شوند که در کنکور رشته علوم تجربی شرکت کرده باشند.

انتخاب دانشگاه

دانشكده علوم پزشكي خمين

خمین یکی از شهر های استان مرکزی می باشد، در این شهر دانشكده علوم پزشكي خمين بنیان گذاری شده است که یکی اترز دانشگاه های رشته علوم ازمایشگاهی به حساب می اید.

انتخاب دانشگاه

دانشگاه های ازاد رشته علوم ازمایشگاهی

دانشگاه های ازاد از جمله دانشگاه های غیر دولتی کشور می باشد که داوطلبان در صو.رت پذیرفته شدن در آن ها موظف به پرداخت هزینه می باشند، در ایران این دانشگاه ها فعالیت خود را از سال 1361 آغاز نموده اند و تعداد بسیاری از داوطلبان تحصیلات دانشگاهی در این دانشگاه ها تحصیل کرده اند، در ادامه با دانشگاه های آزادی که رشته علوم ازمایشگاهی را ارائه می دهند آشنا می شوید.

دانشگاه های ازاد رشته علوم ازمایشگاهی نشانی
دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم پزشکی تبریز نشانی : تبريز، سه راهی اهر جاده باسمنج، دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم پزشکی تبريز
دانشگاه ازاد اسلامی واحد مرند نشانی : آذربایجان شرقی- مرند- میدان دانشگاه ، دانشگاه ازاد اسلامی واحد مرند
دانشگاه ازاد اسلامی واحد اذربایجان غربی نشانی : آذربایجان غربی، ارومیه، بلوار بسیج (جاده فرودگاه)، دانشگاه ازاد اسلامی واحد اذربایجان غربی
دانشگاه ازاد اسلامی واحد اردبیل نشانی : اردبیل – میدان بسیج – مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
دانشگاه ازاد اسلامی واحد کاشان نشانی : کاشان، بلوار قطب راوندی، خیابان استادان، دانشگاه ازاد اسلامی واحد کاشان
دانشگاه ازاد اسلامی واحد پزشکی تهران نشانی : تهران – خیابان شریعتی – خیابان شهید خاقانی – خیابان عطاری مقدم – بن بست دانش – دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران
دانشگاه ازاد اسلامی واحد مشهد نشانی : ستان خراسان رضوی، مشهد، قاسم آباد (شهرک غرب) -بلوار امامیه – تقاطع استاد یوسفی – پردیس دانشگاه -ضلع شرقى- سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
دانشگاه ازاد اسلامی واحد شاهرود نشانی : سمنان – شاهرود – تهران – شاهرود- بلوا دانشگاه – دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود
دانشگاه ازاد اسلامی واحد زاهدان نشانی : سیستان و بلوچستان، زاهدان، خیابان دانشگاه،مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان
دانشگاه ازاد اسلامی واحد کازرون نشانی : استان فارس. آدرس, کیلومتر ۵ جاده کازرون– بوشهر، دانشگاه ازاد اسلامی واحد کازرون
دانشگاه ازاد اسلامی واحد قم نشانی : قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، دانشگاه ازاد اسلامی واحد قم
دانشگاه ازاد اسلامی واحد کرمانشاه نشانی : رمانشاه – میدان فردوسی – شهرک متخصصین – انتهای بلوار فرهیختگان – دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه (مجتمع امام خمینی (ره) )
دانشگاه ازاد اسلامی واحد گرگان نشانی : استان گلستان. آدرس, استان گلستان، گرگان، بلوار شهید کلانتری، خیابان دانشگاه، دانشگاه ازاد اسلامی واحد گرگان
دانشگاه ازاد اسلامی واحد لاهیجان نشانی : استان گیلان، لاهیجان، خیابان کاشف شرقی، دانشگاه ازاد اسلامی واحد لاهیجان
دانشگاه ازاد اسلامی واحد الیگودرز نشانی : استان لرستان، جاده کمربندی ـ میدان دانشجو، دانشگاه ازاد اسلامی واحد الیگودرز
دانشگاه ازاد اسلامی واحد بروجرد نشانی : استان لرستان، بروجرد، میدان نواب- خیابان یادگار امام(ره)، دانشگاه ازاد اسلامی واحد بروجرد
دانشگاه ازاد اسلامی واحد بابل نشانی : استان مازندران، بابل، کیلومتر ۳ بابل به قائمشهر، دانشگاه ازاد اسلامی واحد بابل
دانشگاه ازاد اسلامی واحد تنکابن نشانی : , استان مازندران، تنکابن، کیلومتر ۳ جاده چالوس، دانشگاه ازاد اسلامی واحد تنکابن
دانشگاه ازاد اسلامی واحد چالوس نشانی : استان مازندران، چالوس، خیابان ۱۷ شهریور ، روبه روی مسجد امام حسین(ع)، دانشگاه ازاد اسلامی واحد چالوس
دانشگاه ازاد اسلامی واحد ساری نشانی : ساری، میدان خزر، کیلومتر 7 جاده دریا ( فرح آباد)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
دانشگاه ازاد اسلامی واحد اراک نشانی : استان مرکزی، اراک، میدان امام خمینی(ره)، بلوار امام خمینی (ره) ، شهرک دانشگاهی امیر کبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک

در صورت علاقه به کسب اطلاعات در زمینه دانشگاه رشته های دیگر می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید:

دانشگاه های رشته علوم تغذیه

دانشگاه های رشته فیزیوتراپی

دانشگاه های رشته پرستاری

انتخاب دانشگاه با مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

انتخاب رشته کنکور و انتخاب دانشگاه برای داوطلبان کنکور بسیار حائز اهمیت می باشد و داوطلبان باید نهایت دقت را برای انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر خود داشته باشند، کسب اطلاعات در رابطه با رشته های مورد علاقه و دانشگاه های مختلف می تواند در زمان انتخاب رشته بسیار کمک کننده باشد، مشاوران ما در مرکز مشاوره تخصصی اکو می توانند پاسخگوی تمام سوالات داوطلبان عزیز باشند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا