نرم افزار انتخاب رشته

02633408944

انتخاب رشته کنکور سراسری

وضعیت نظام وظیفه در کنکور

وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد در کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

داوطلبان مرد برای ادامه تحصیل در دانشگاه و ثبت نام در آزمون سراسری ۱۴۰3 باید دارای یکی از شرایط اعلام شده از طرف سازمان سنجش و آموزش کشور در مورد خدمت سربازی خود باشند، در ادامه این خبر با مرکز مشاوره آکو همراه باشید.

کدهای نظام وظیفه در کنکور

کدهای نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور

برای ثبت نام در کنکور سراسری باید در بخش نظام وظیفه یکی از کدهای زیر را وارد کنید. همچنین می توانید در این بخش از شرایط مدارک تحصیلی کنکور با خبر شوید.

لیست شماره و کدهای نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری
کد 1داشتن کارت پایان خدمت
کد 2دارا بودن كارت معافيت دائم هوشمند (كفالت، پزشكی، ايثارگران و موارد خاص)
کد 3مشمولان دارای برگ معافيت موقت هولوگرام دار بدون غيبت (پزشكی، كفالت) در مدت اعتبار آن.
تبصره: در صورت قبولی اين افراد بايد مجوز لازم جهت ثبت نام در دانشگاه را از معاونت وظيفه عمومی محل استقرار دانشگاه اخذ نمايند.
کد 4مشمولان محصل سال آخر دوره متوسطه که در سال تحصيلی 1402-1403 معافيت تحصيلی دانش آموزی اخذ نموده و تا تاريخ 1403/06/31 در سنوات مجاز تحصيلی (حداکثر تا 20 سالگی تمام) فارغ التحصيل می شوند.
کد 5دانش آموزانی كه قبل از سن مشموليت (قبل از 18 سالگی تمام) موفق به دريافت ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 شده باشند، به شرط نداشتن غيبت.
کد 6كاركنان وظيفه (سربازان در حال خدمت) بدون غيبت اوليه دارای مدرک پيش دانشگاهی و يا ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 حضوری و پيوسته (دانش آموزان عادی) به شرطی كه در مقطع كارشناسی و بالاتر پذيرفته شوند.
کد 7كاركنان وظيفه ای كه خدمت دوره ضرورت آنان تا تاريخ 1402/06/31 به پايان ميرسد (اين دسته از افراد بايد به هنگام ثبت نام در دانشگاه، گواهی يا كارت پايان خدمت ارائه نمايند).
کد 8كاركنان پايور شاغل در نيروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نيروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصيل.
کد 9دانشجويان انصرافی در صورتی كه در سنوات اوليه تحصيلی، موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون، انصراف داده و همچنين از تاريخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذيرش در دانشگاه و رشته جديد بيش از يکسال سپری نشده باشد. مضافا مشروط به اينكه قبلا (از تاريخ 1390/08/22 به بعد) از امتياز يکبار انصراف استفاده نكرده باشند.
کد 10فارغ التحصيلان مقطع کاردانی فقط می توانند در رشته هايی در مقطع کارشناسی پيوسته تحصيل نمايند که برابر اعلام وزارتخانه های علوم و بهداشت، آن رشته (رشته تحصيلی مقطع کاردانی) مقطع کارشناسی ناپيوسته بالاتر ندارد.

این داوطلبان باید دارای کارت پایان خدمت هوشمند، کارت معافیت دائم هوشمند، برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت، محصلان سال آخر دوره متوسطه سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ که معافیت تحصیلی اخذ کرده اند و تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ یعنی تا آخر ۲۰ سالگی سنوات مجاز تحصیلی دارند، داوطلبانی که قبل از ۱۸ سالگی تمام موفق به دریافت دیپلم شده اند می توانند در آزمون سراسری ۱۴۰۲ ثبت نام نمایند.

وضعیت نظام وظیفه در کنکور

دانش آموزان پسری که قبل ۱۷ سالگی یعنی قبل از این که به سن قانونی برسند دیپلم خود را دریافت می کنند اگر بتوانند شش ماه پس از رسیدن به سن قانونی خود وارد دانشگاه شوند می توانند تحصیل خود را ادامه دهند، این افراد باید در آن شش ماه خود را معرفی کنند تا یا به خدمت سربازی اعزام شوند یا برگ اعزام بدون غیبت را دریافت نمایند.

سربازان در حال خدمتی که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند و یا دیپلم نظام آموزشی جدید را دارند، افرادی که دوره خدمت آن ها تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ به پایان می رسد، کارکنان شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت نیز می توانند در آزمون سراسری ۱۴۰۲ ثبت نام نمایند.

افرادی که غیبت دارند نمی توانند در این آزمون شرکت نمایند. این افراد حتی اگر در آزمون ثبت نام نمایند و قبول هم شوند نمی توانند در دانشگاه ثبت نام نمایند.

همچنین اتباع عزیز می توانند از شرایط نظام وظیفه خود در مقاله شرایط قبولی دانشگاه و مدارک ثبت نام اتباع غیر ایرانی مطلع شوند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن