مشاور من

شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳-۱۴۰۴

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳-۱۴۰۴ چقدر است؟ در مقاله های قبلی شهریه رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را بررسی کردیم و حالا قصد داریم تا رشته های پزشکی این دانشگاه را مورد بررسی قرار دهیم. رشته های پزشکی دانشگاه آزاد شامل رشته دندان پزشکی، داروسازی، دامپزشکی، پزشکی و … می باشد.

همراه مشاوره تحصیلی آکو باشید و برای دریافت مشاوره رایگان تا دو هفته به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید با شماره تلفن ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ تماس بگیرید.

شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳-۱۴۰۴

چهار رشته پزشکی دانشگاه آزاد یعنی رشته های دندان پزشکی، پزشکی، داروسازی و دامپزشکی جزو پرطرفدارترین رشته های این دانشگاه هستند که هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان برای تحصیل در این رشته ها اقدام می کنند. پدیرش این رشته ها بدون کنکور امکان پذیر نیست و داوطلبان باید حتما در آزمون کنکور شرکت کنند و برای ثبت نام در دانشگاه آزاد هم شهریه پرداخت کنند. در ادامه شهریه هر یک از این رشته ها را همراه با فرمول محاسبه شهریه برای یک ترم 18 واحدی بررسی می کنیم.

شهریه دندانپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

فرمول محاسبه یک ترم رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ با توجه به ۱۸ واحد درسی به این صورت است:

شهریه یک ترم = شهریه ثابت + (شهریه متغیر هر واحد درسی * ۱۸). طق این فرمول شهریه یک ترم رشته دندان پزشکی چیزی حدود 281,325,660 میلیون ریال می شود. این نکته نیز حائز اهمیت است که شهریه رشته دندان پزشکی در دانشگاه آزاد طرفیت مازاد خودگردان با پردیس های خودگردان یکی است.

تعداد واحدهای درسیشهریه ثابتشهریه متغیر(به ازای هر واحد درسی)
18 واحد نظری و عملی250,124,0283,900,204

شهریه داروسازی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

فرمول محاسبه یک ترم رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ با توجه به ۱۸ واحد درسی به این صورت است:

شهریه یک ترم = شهریه ثابت + (شهریه متغیر * ۸). طبق این فرمول حداقل شهریه یک ترم داروسازی دانشگاه آزاد با احتساب 8 واحد درسی 220,985,803 میلیون ریال و حداقل 281,400,801 میلیون ریال است. هزینه شهریه این رشته هم مانند دندان پزشکی در واحدهای خودگردان و پردیس های خودگردان یکسان است و تنها با شرکت در کنکور تجربی می توانید برای پذیرش در رشته داروسازی اقدام کنید.

تعداد واحدحداقل/حداکثر شهریه ثابتحداقل/حداکثر شهریه متغیرحداقل/حداکثر شهریه ثابت و متغیر در کل
18 واحد196,480,188 ریال تا 250,195,630 ریال3,063,203 ریال تا 3,900,648 ریال251,617,843 ریال تا 320,407,289

شهریه رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

شهریه رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد برای سال جدید بطور میانگین بین 15 تا 17 میلیون تومان می باشد. البته این عدد کل هزینه شهریه ثابت و متغیر بوده و تنها مربوط به شهریه ثابت و متغیر می باشد. علاوه بر این هزینه هایی مثل خدمات آموزشی و بیمه هم وجود دارد که چیزی حدود 321 هزار تومان آن مربوط به خدمات بهداشتی و 94 هزار تومان هم مربوط به هزینه بیمه در هر ترم می شود.

7

توجه داشته باشید که تمامی هزینه های گفته شده حدودی هستند و دانشجویان مبلغ نهایی و اصلی را در زمان ثبت نام مشاهده می کنند. برای این که از هزینه شهریه های دانشگاه آزاد مطلع شوید و برای ثبت نام اقدام کنید به سایت زسمی دانشگاه آزاد یعنی iau.ir مراجعه کنید.

مشاوره تحصیلی آکو

توجه داشته باشید که هزینه های شهریه هریک از دانشگاه ها هر ساله در حال تغییر است و برای این که بدون استرس و با توجه به شرایطی که دارید انتخاب رشته کرده و بهترین دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنید پیشنهاد می کنیم با مشاوران حرفه ای گروه آکو حتما در ارتباط باشید. شما برای آشنایی با مشاوران ما می توانید به بخش تیم ما سر بزنید.

مشاوران آکو با اتکا به تجربیات و دانشی که دارند شما را راهنمایی می کنند که با توجه به شرایط و مقطع تحصیلی که هستید چه رشته و چه دانشگاه هایی می توانید قبول شوید و با چه روشی باید برنامه ریزی درسی کنید تا به هدفتان برسید.

برای دنبال کردن جدیدترین اخبار کنکور و تحصیلی به اینستاگرام آکو بپیوندید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن

به مناسبت آغاز سال تحصیلی 2 هفته کلیه خدمات مشاوره تحصیلی برای همه رایگان شد.