پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منانتخاب رشته نهم

چرا رشته انسانی و اهمیت آن چیست؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

بسیاری سوال می‌پرسند که چرا رشته انسانی را باید انتخاب کرد. اصلاً آیا این رشته آینده خاصی دارد؟ پول برای پزشکی بعد مهندسی هست، پس اینده رشته انسانی تباه خواهد بود؟ تمامی این سؤالات شاید یک دهم تمام دغدغه‌های افرادی باشد که رشته انسانی را در سال دهم انتخاب می‌کنند یا در سال کنکور انتخاب رشته‌ای در بین موارد رشته انسانی دارند.

در ادامه با مرکز مشاوره تخصصی تحصیلی کنکور آکو همراه باشید تا یشتر از پیش این رشته را برای شما باز کنیم و به نتیجه مطلوب شما را نزدیک سازیم.

انتخاب رشته انسانی نهم به دهم

بسیاری از نفرات که اسم رشته انسانی را می‌شنوند، با خود بیان می‌کنند که فرد نتوانسته در کارنامه تحصیلی نهم رتبه بیاورد یا فراری از ریاضی هست. واقعیت این نخواهد بود. برای یکبار شده هم دست از تفکرات عصر قدیم دست بردارید و نوین فکر کنید.

مشاوره انتخاب رشته انسانی نهم به دهم و مشاوره تحصیلی کنکور و قبولی در رشته های برتر انسانی - مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو

در حقیقت این رشته، دلیلی بر وجود جوامع است. شاید پزشک سلامت جسمانی و حتی روانی افراد را به وجود آورد و حتی مهندسان باعث به وجود آمدن علوم نوین شده باشند، اما سوال اصلی که به جود می‌آید که اگر کسی نباش تا این موارد را در مقیاس کشور و حتی جهانی مدیریت کند، چه معضلاتی به وجود خواهد آمد؟

دیگر درآمدی برای دکتر رفتن یا هزینه کردن برای اکتشافات وجود نخواهد داشت. در حقیقت این رشته همانند مغز عمل می‌کند و در هر حالتی سعی می‌کند که همه چیز را در کنار یکدیگر بگذارد و به نتیجه مطلوب برساند.

تاثیر خصوصیات فردی در انتخاب رشته

حالا که با اهمیت کلی آن آشنا شدید، بگذارید کمی بیشتر برایتان این موضوع را باز کنیم. شاید دورنگار رشته را به صورت کلی بیان کرده‌ایم، اما واقعاً خصوصیات افرادی که به این رشته می‌روند، چه کسانی هستند؟

افرادی در این رشته عموماً تحصیل می‌کنند که افراد اهل منطق هستند و استدلال کردن را دوست دارند. این افراد از ریاضی متنفر نیستند، بلکه از فرمول‌ها فرار می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین مواردی که در این حوزه مطرح می‌شود، رشته حسابداری است که ریاضیات دارد. البته پیچیدگی‌های رشته مهندسی را به همراه ندارد.

مشاوره انتخاب رشته انسانی نهم به دهم و مشاوره تحصیلی کنکور و قبولی در رشته های برتر انسانی - مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو

مورد دیگر اهل صحبت بودن این افراد است. در حقیقت این گروه همواره به دنبال برخی از امور هستند که صحبت کردن در آن ارجحیت دارد. البته به معنای پر حرفی نخواهد بود. بلکه به معنای سخن وری از روی ذکاوت است.

این گروه بیشتر اهل چینش و مدیریت افراد هستند تا اینکه بتوانند جزئی از یک نقشه باشند و همین باعث می‌شود که روحیه شجاعانه و ریسک‌پذیرتری به نسبت داشته باشند.

دروس و کنکور رشته انسانی

قسمتی دیگر از سوال چرا رشته انسانی را برخی انتخاب می‌کنند، باید بیان کرد که این رشته از نظر سوالی در کنکور شاید به نظر برسد که آسان است، اما به این اندازه نیز بی دردسر نخواهد بود.

این درس دارای بی شمار کتاب خواهد بود که از هر کدام تنها 1 الی 2 سوال می‌آید. پس یکی از جذابیت‌ها این است که شما وقتی یک درس یا کتاب را نمی‌خوانید، تعداد زیادی سوال را از دست نخواهید داد. از طرفی باید به این مسئله اشاره کرد که مباحث کاملاً درکی خواهد بود. یعنی این که برای حل سوالات باید استدلال کنید.

شاید برخی این رشته را کاملاً حفظی بدانند، در حالی که به هیچ وجه به این صورت نخواهد بود و باید دلیل آورد. نکته بعدی که در مورد این رشته باید بیان کرد موضوع کنکور خواهد بود. جایی که رقابت به شدت ریاضی و تجربی برای کرسی‌های خوب نیست و با تلاشی معقول قادر هستید که در بهترین رشته‌ها اقدام به تحصیل کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش انتخاب رشته کنکور 

مورد بعدی که اهمیت دارد، موضوع سوالات کنکور است. در این رشته سوالات چیزی به نام سخت وجود ندارد و همه چیز در مفهومی بودن و پیچیدگی خلاصه خواهد شد.

بازار کار رشته انسانی 

چرا رشته انسانی؟ سوالی که در بازار کار نیز ترجمه خیلی خوبی خواهد داشت. در حقیقت این رشته خواهد بود که همه چیز را به هم ربط می هد. دوست دارید که چه کاری را انجام دهید. این رشته در هرجایی به عنوان رابط خواهد بود.

مشاوره انتخاب رشته انسانی نهم به دهم و مشاوره تحصیلی کنکور و قبولی در رشته های برتر انسانی - مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو

یکی از اصلی‌ترین شاخه‌های آن را می‌توان مدیریت نامید. رشته‌ای مشهور در ایران که کمتر کسی واقعاً آن را بلد است و قادر به کار کردن در آن خواهد بود. امروزه یکی از مهم‌ترین ارکان خواهد بود که جامعه به آن نیاز دارد تا بتواند به سمت صنعتی شدن گام بردارد.

نکته مهم دیگر در این حوزه رشته‌های تجارت خواهد بود. در حقیقت این رشته خواهان بسیاری دارد. از انواع و اقسام ان می‌توان به رشته‌های اقتصاد و زیر مجموعه‌های مختلف آن اشاره کرد که افراد مختلف توسط آن به ریاست شرکت‌های بزرگ دست پیدا می‌کنند. به علاوه می‌توان این رشته را به عنوان راه نجاتی در زندگی امروزه بر شمرد.

یک رشته پرطرفدار و مهم دیگر رشته انسانی وکالت و قضاوت خواهد بود. عاملی مهم که در پاسخ چرا رشته انسانی، می‌آید. در حقیقت این رشته است که توانسته تمامی موارد مختلف را در کنار یکدیگر جمع آوری کند و به نتیجه مطلوب برساند. سنگ محکی برای ایجاد تعادل در نظام بشری این رشته خواهد بود.

مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو درباره انتخاب رشته انسانی دهم میگوید

چرا رشته انسانی، سوالی است که از هر منظری دارای بررسی خواهد بود. در حقیقت این رشته از مواردی است که قادر خواهید بود در هر شکلی به آن بپردازید و نکات مثبت آن را ببینید. این رشته به هیچ وجه تک بعدی نیست و بازار خوبی دارد. از منظر درس خواندن نیز می‌توان گفت که این درس نه در زمره موارد سخت و نه در موارد آسان جای می‌گیرد. در حقیقت در جایی در این بین است که می‌توان با استدلال به نتیجه رسید.

کافی است که عینک بدبینی را بردارید و با نگاهی باز به این مسئله بنگرید. از طرفی حواستان باشد که نقش کلیدی در دنیای مدرن را این رشته بازی خواهد کرد و از این رو وجودش بسیار حائز اهمیت است.

تعادل عاملی کلیدی است که در این رشته قادر هستید به آن دست پیدا کنید. در حقیقت این که این درس دامنه زیادی دارد، از زمان تحصیل نیز کاملاً مشخص است. اما نکته مهم این است که همه این موارد تا حدود زیادی از تفکر و تعقل سرچشمه می‌گیرند.

مرکز مشاوره تخصصی کنکور در کرج

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا