پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منتکنیک های کنکور

شروع صفر کنکور از بهمن

برنامه ریزی برای کنکور از بهمن

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

شروع صفر کنکور از بهمن، چیزی که در ذهن بسیاری از افراد آمده است. در حقیقت این مسئله یکی از نکاتی است که همه افراد را به خود جذب می‌کند. آیا واقعاً امکان‌پذیر است؟ می‌توان از بهمن استارت زد و به نتیجه رسید؟

با خودتان رو راست باشید. اگر می‌خواهید آهسته بروید و با خواندن نق بزنید که نمی‌شود، خودتان را خسته نکنید. پس اگر امید دارید که می‌توانید تلاش کنید و به نتیجه مد نظرتان دست پیدا کنید، بهتر است که این مقاله را از دست ندهید و به مطالعه برای کنکور و شورع دوباره از بهمن و اسفند ادامه دهید. مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو همراه شماست.

شروع صفر کنکور از بهمن

برای این که از بهمن آغاز کنید باید حساب شده اقدام کنید. اولین مبحث در این باره این خواهد بود که باید ببینید دارایی‌های شما چیست؟ در حقیقت برای این که بخواهید شروع کنید این قسمت بیشترین اهمیت را دارد. دارایی چیست و مقصود ما چیست؟

به مطالبی دارایی گفته خواهد شد که شما کاملاً بلد هستید یا با اندکی مطالعه برایتان یادآوری خواهد شد. در یک کلام یعنی باید بتوانید این بخش را بخوانید و پاسخگو باشید.

شروع صفر کنکور از بهمن و اسفند

به نظر بسیاری از افراد که قصد دارند شروع کنند، این بخش تقریباً 0 خواهد بود یا درصد کمی دارد. درست است که هر چه این میزان بیشتر باشد، بهتر است اما نا امید نشوید. حالا که این بخش را جدا کردید، وقت آن است که موارد دوم و سوم را جداسازی کنید.

موارد دوم آن دسته مطالبی است که شما برایتان آشنا است ولی به هیچ وجه درکی از آن ندارید، اما به طور کلی جز مباحث سخت کنکور نیست. البته موارد پایه‌ای و مطالبی که در قسمت اولیه باید یاد بگیرید، در صورتی که بلد نیستید، در این قسمت قرار خواهد گرفت.

مورد سوم نیز گروه سوالاتی است که به هیچ وجه بلد نیستید و حتی پیش نیاز آن را نیز نمی‌دانید. با تمام این تفاسیر، این بخش بندی مهم‌ترین عامل خواهد بود. هر چقدر ریزتر بخش بندی کنید، در نتیجه، مطالعه راحت‌تری در انتظارتان خواهد بود.

شروع به برنامه ریزی برای کنکور از بهمن

شروع صفر کنکور از بهمن، زمانی معنا دارد که برنامه نوشته شود. لطفاً جوگیر نشوید. نه قرار است یک شبه اتفاقی بیفتد و نه شما توانایی آن را دارید. در حقیقت شاید یک هفته و آن هم با روزی 6 ساعت درس خواندن مشکلی نداشته باشید، اما بعد از آن اثراتش آرام آرام خودنمایی خواهد کرد. دقیقاً مثل ورزشکاری که گرم نکرده و وارد زمین فوتبال می‌شود. حال برای اینکه تمام این شرایط را پشت سر بگذارید، باید چند مورد را رعایت کنید. اول از همه آن که  واقع بینانه برنامه ریزی کنید. سطح شما چقدر است؟روزی سه ساعت را می‌توان پایه خوبی قرار داد. باز اگر فکر می‌کنید که زیاد است با روزی دو ساعت و نیم آغاز کنید.

در این بازه زمانی قادر هستید که یک درس عمومی و دو درس اختصاصی را مطالعه کنید. حال سوالی که بسیاری می‌پرسند این است که از کجا آغاز کنیم؟

شروع درس‌ها

برای آغاز خواندن، بهتر است که بدانید، عمومی‌ها در وهله دوم و اختصاصی‌ها در وهله اول قرار دارد. حال در این باره باید بیان کرد که شما الان اول از همه باید ترم دوم سال دوازدهم بخش اختصاصی را بخوانید. البته این مورد بستگی به این دارد که استاد دارید یا خیر. در صورتی که جواب خیر بود و خودتان مطالعه می‌کردید، بهتر است که ابتدا مباحث پایه ای آن را بخوانید.

شروع برای کنکور از بهمن و اسفند

البته توصیه می‌کنیم که به طور منظم دروس عمومی همچون ادبیات، زبان، دینی و قسمت ترجمه عربی سال دوازدهم را آغاز کنید. با این کار قادر هستید که به موفقیت نزدیک شوید. حال با توجه به این که خط و مشی شروع را متوجه شدید، وارد مرحله بعدی خواهیم شد.

عید و مطالعه برای کنکور

موقعیتی مهم که درباره آن و اهمیتش برای کسانی که شروع صفر کنکور از بهمن داشته اند، در مقالات همین سایت بسیار صحبت کرده ایم. حواستان باشد که این دوران وقت خواندن تمام آن چیزی است که به عنوان دروس پایه بیان می‌شود. در این دوران با یک برنامه منسجم می‌توانید درس بخوانید. در عید حواستان باشد که علاوه بر مطالعه و برنامه ریزی، باید حواستان جمع باشد و با دقت بالا مطالعه کنید.

پسا عید و روزهای سرنوشت ساز

بعد از پایان سوت عید، حدود 90 روز مهم آغاز خواهد شد. در حقیقت این شما هستید که همه چیز را تعیین خواهید کرد. بعد از این دوران باید شروع به بهبود دو مورد کنید. اول از همه آن که باید نواقص موجود در عید را لابلای مطالعاتتان بخوانید. نکته دوم خواندن ادامه دروس سال دوازدهم خواهد بود. بدین ترتیب قادر هستید که به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

البته بعد عید یک نکته مهم روحیه خواهد بود. اگر به مانند روز اول امید داشته باشید، موفق خواهید بود. در این روزها دو نکته برای تمام طول مطالعه مهم است. اول این که باید تست زیاد بزیند. تست‌ها باید ساده و متوسط و چالشی باشد. در تست زنی بهتر است که موارد اشتباه دفعه پیش را حتما بزنید.

دوره

نکته مهم دیگر دوره کردن در خرداد ماه است. این کار را در قالب آزمون‌های 3 روز یک بار می‌توانید انجام دهید. این قسمت بسیار با اهمیت است و باید در فواصل بین دو آزمون قسمت‌های نواقص را بخوانید تا بتوانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

شروع صفر کنکور از بهمن

حذف کردن یا خواندن همه مطالب

موضوعی که در هنگام برنامه ریزی نیز اذیتتان خواهد کرد، بحث حذف کردن یا نکردن خواهد بود. موردی که برخی از همان اول انجام می‌دهند. مشاوران تیم آکو برای کسانی که شروع صفر کنکور از بهمن دارند، توصیه دارد که مطالب را از همان لحظه اول کنار نگذارید.

ابتدا دروس را دسته بندی کنی. پس از تعیین دروس از نظر بلد بودن، یک ستون روبروی آن بکشید و ارزش هر مبحث را با توجه به سوالاتش در کنکور مشخص کنید. هر چقدر از نظر ارزش گذاری ضعیف‌تر بود در مرحله آخر مطالعاتی قرار دهید.

با توجه به نوع مطالعه و روند خواندنتان، در انتها تصمیم بگیرید که می‌رسید آن درس را مطالعه کنید یا باید حذفش کنید. با این کار حتی اگر حذف نیز انجام دهید، خیالتان راحت خواهد بود که درصد کمی را کنار گذاشته اید.

تست یا تشریح خواندن

مسئله دیگر که باید حواستان باشد این است که نیازی نیست به فکر خواندن تشریحی باشید. در هنگام مطالعه دروس دوازدهم و به خصوص دروس تخصصی آن، شباهت زیادی بین تشریحی و تستی هست و با تغییرات اندکی قادر هستید که از پس امتحانات خرداد ماه برآیید. در حقیقت موفقیت نزدیک خواهد بود.

پس ذهن خود را بین تشریح و تست قرار ندهید و هدفتان را کنکور بگذارید. دروس عمومی که به طور کلی تشریحی را پوشش خواهند داد.

اضافه کردن زمان

موضوعی جذاب برای هر فردی خواهد بود. فکر کنید که با دو الی 3 ساعت در روز آغاز کرده اید و حجم مطالب نیز بالا است. حال باید چگونه مدت مطالعه را بالا برد. برای این کار کافی است که تنها در روز 3 الی 4 دقیقه تایم مطالعه مفید را افزایش دهید. مفید یعنی واقعاً خوانده باشید.

اگر در هر روزمطالعه، این میزان دقیقه را درس بخونید، در طول یک هفته به میزان مطالعه شما حدود 28 دقیقه افزوده خواهد شد و قادر هستید که به راحتی در ماه چیزی حدود 2 ساعت تایم مطالعاتی خود را بهبود ببخشید.

این کار تمامی فشارها را از روی شما بر خواهد داشت و خودتان نیز متوجه آن نمی‌شوید. در حقیقت در نزدیکی عید، به یک تایم استاندارد برای این مطالعه در این دوران رسیده اید که همه چیز را به نتیجه خواهد رساند. همان طور که می‌بینید این یکی از ده‌ها تکنیک تیم مشاوران آکو برای کسانی است که قصد شروع صفر کنکور از بهمن را دارند.

راه موفق شدن آسان است، اما چون تجربه نکرده اید و شرایط خاص هست، کمی ترسناک به نظر می‌آید. به هیچ وجه دست به اضافه کردن تایم‌های بیش از 5 دقیقه، آن هم به صورت یکباره نزنید. شاید تایم بالا برود و در اویل حتی نتیجه بگیرید، اما در بازه 6 ماهه خسته خواهید شد و انرژی خود را کم کم از دست خواهید داد. مهم‌ترین عامل نتیجه گرفتن، رشد آرام خواهد بود.

اردو مطالعاتی عید نوروز کنکور

نقش مشاوران در شروع صفر کنکور از بهمن

مشاوران را می‌توان نقش اول این دوره بیان کرد. کسی که برنامه ریزی دقیق را برای شما انجام می‌دهد. حقیقتی است که در این دوران جای یک اشتباه ساده را نخواهید داشت و باید بهترین عملکرد را از خودتان ثبت کنید. تمام موارد بیان شده بخشی از ابهامات بود که بیان کردیم، در حالی که ممکن است در عید و بعد آن تردیدهای بسیار زیادی برای شما به وجود آمده باشد.

شروع صفر کنکور از بهمن و مشاوران

این مشاور است که علاوه بر برنامه ریزی درسی تلاش خواهد کرد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. علاوه بر این موارد مشاور می‌تواند همه چیز را به درستی ببیند. چیزی که شاید شما نتوانید آن را بخوانید و باعث شود که از درسی که ضعیف هستید، دوری کنید. در حالی که مشاور حواسش بوده و آن را در برنامه شما قرار خواهد داد. مشاور در مورد تست‌ها نیز می‌تواند برایتان بالانس به وجود آورد.

سخن آخر مشاوره کنکور آکو درباره شروع کنکور از بهمن

شروع صفر کنکور از بهمن، چیز ترسناک یا غیر ممکنی نخواهد بود و فقط پیش روی مهم است. از طرفی دیگر باید بتوانید همه چیز را در حالت متعادل قرار دهید. حواستان باشد که این که چه میزان بلد هستید، مهم است، اما همه چیز نخواهد بود. با خواندن و تلاش بیشتر قادر هستید که به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید. همچنین این نکته را باید در نظر گرفت که برنامه ریزی و مشاور حرف اول را در این بین خواهد زد.

از طرفی باید بیان کرد که این برنامه قرار است یک بازه 6 ماهه را طی کند، پس انرژی خود را تقسیم کنید و به هیچ وجه به خودتان فشار اضافه نیاورید. افزایش زمان مطالعه اهمیت دارد، اما کیفیت باید اولویت اولتان باشد. این را بدانید که شما فرصت مطالعه بار دهم را نخواهید داشت. پس باید در هر دفعه مطالعه به گونه ای عمل کنید که با همان دور اول گویا 4 بار آن را خوانده اید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا