پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منمعرفی کتاب

معرفی محصولات انتشارات خیلی سبز

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
2/5 - (1 امتیاز)

انتشارات خیلی سبز یکی از معروف ترین انتشارات ارائه دهنده کتاب های کنکور است. کتاب های کنکور تجربی و ریاضی انتشارات خیلی سبز تا به امروز توانسته اند جایگاه خود را در میان کتاب های کمک درسی باز کنند. هرچند خیلی سبز کمی در ارائه کتاب های کنکور انسانی کوتاهی کرده است و تقریبا میتوان گفت در این زمینه کتاب های کاملی ارائه نداده است. محتوای محصولات انتشارات خیلی سبز عموما با خلاقیت در نوشتار به انضمام تصاویر کاریکاتوری طراحی و چاپ شده اند که از مهمترین علت های معروف شدن این انتشارات خلاق در درجه اول بود.

فهرست مطالب

محصولات انتشارات خیلی سبز در ابتدا منحصرا برای کنکور و دانش آموزان دبیرستانی یا همان متوسطه دوم طراحی شده بود. اما با پیشرفت کاری این انتشارات ، کتاب هایی برای پایه دبستان و متوسطه اول یا همان راهنمایی نیز تولید و به بازار عرضه کرد. در ادامه این مقاله با بهترین مشاوره کنکور و تحصیلی در کرج همراه باشید.

انتشارات خیلی سبز و محصولات متفاوت آن

یکی از افتخارات انتشارات خیلی سبز متفاوت بودن سبک انتشار کتاب هایش بوده و هست. اگر به محصولات انتشارات خیلی سبز و حتی اسم این انتشارات نگاهی بیاندازیم ، به راحتی میتوانیم کمدی و طنز را در کنار ارائه متفاوت اطلاعات و محتوای آموزشی را لمس کنیم. مثلا اخیرا خیلی سبز یک کتاب جدید با عنوان دانیمون منتشر کرده است. این کتاب ها که به گفته خودشان درس بازی است، برای هر پایه به صورت جداگانه تالیف شده است.

معرفی محصولات انتشارات خیلی سبز

در کتاب های دانیمون انتشارات خیلی سبز دانش آموزان باید به آدم فضایی ها کمک کنند تا به سوالات مختلف پاسخ دهند و به سفینه شان برگردند. این سوال ها همان سوال های درسی است که از دانش آموزان پرسیده میشود!

خب این ایده قبلا اجرا نشده و انتشارات خیلی سبز احتمالا جسارت زیادی دارد برای اینکه هزینه محتوا نویسی و چاپ و انتشار این حجم از کتاب ها را برای هر پایه بپردازد و حتی نداند که این ایده موفق میشود یا خیر. اما هدف ما از ارائه این مطلب نشان دادن ایده های مختلفی است که در محصولات منتشر شده خیلی سبز دیده میشود. این خلاقیت و نوآوری در کتاب های کنکور خیلی سبز نیز مشاهده میشود.

بیشتر بخوانید: معرفی محصولات انتشارات گاج

کتاب های کنکور و پایه خیلی سبز

اگر بخواهیم هرکدام از کتاب های منتشر شده توسط انتشارات خیلی سبز را اختصاصا معرفی کنیم احتمالا اواسط مقاله حوصله تان سر میرود چون خیلی از کتاب های منتشر شده برای دوره های ابتدایی و راهنمایی و خیلی دیگر نیز برای امتحان های تشریحی تولید شده اند. به طور کلی انشارات خیلی سبز سری کتاب های زیر را منتشر کرده است که بهترین و مهمترین آنها را به ویژه کتاب های کنکور تجربی و ریاضی خیلی سبز را اختصاصا معرفی میکنیم. البته انسانی ها را یادمان نرفته ، درباره کتاب های کنکور انسانی خیلی سبز نیز هرآنچه که بتوانیم راهنماییتان خواهیم کرد. شما با مرکز مشاوره تخصصی کنکور و تحصیلی آکو همراه هستید. سری محصولات خیلی سبز به شرح زیر است:

  • کتاب های چند کنکور خیلی سبز
  • محصولات جمع بندی انتشارات خیلی سبز
  • کتاب های دانیمون خیلی سبز
  • کتاب های موضوعی کنکور و پایه
  • کتاب های جامع کنکور تجربی و ریاضی خیلی سبز
  • کتاب های جیبی
  • کتاب های متوسطه اول و ابتدایی
  • کتاب های آزمون
  • ککتاب های شب امتحان خیلی سبز
  • کتاب های نردبام
  • کتاب های کار خیلی سبز
  • کتاب های مشاوره کنکور خیلی سبز
  • کتاب های تیزهوشان
  • کتاب های چیزمیز
  • کتاب های صوتی و تصویری خیلی سبز

کتاب های کنکور تجربی و ریاضی انتشارات خیلی سبز

خب در کنکورهای تجربی و ریاضی به ترتیب 8 و 7 درس به طور پیش فرض مورد سوال قرار میگیرد. این درس ها همانطور که همه ما میدانیم شامل دو دسته درس هستند. دروس عمومی کنکور تجربی و ریاضی که شامل ادبیات ، عربی ، دین و زندگی و زبان میشود. 4 درس باقی مانده در آزمون کنکور تجربی ، دروس اختصاصی هستند که در رشته تجربی شامل ریاضی و فیزیک و شیمی و زیست میشود. و در کنکور ریاضی دروس اختصاصی شامل ریاضی و فیزیک و شیمی میشود.

 بنابراین منطقی است که انتشارات خیلی سبز برای همه این درس های کنکور تجربی کتاب های اختصاصی طراحی و منتشر کرده باشد.

به علاوه میدانید که این کتاب ها باید محتواهای آموزشی متفاوتی داشته باشند مثلا یک کتاب برای آموزش مبحث به مبحث درس زیست در کنار تست های مرتبط باشد و کتاب دیگری نیز فقط برای تست زنی طراحی شده باشد و به ارائه انواع تست های موضوعی ، ترکیبی ، مسئله و … در درس زیست پرداخته باشد. یا مثلا یک کتاب فقط به توضیح شکل ها و نمودار های موجود در کتاب درسی پرداخته باشد. درباره محصولات و کتاب های مختلف کنکور رشته های تجربی و ریاضی انتشارات خیلی سبز در ادامه بخوانید.

برای مطالعه درباره کتاب های کنکور انسانی انتشارات خیلی سبز به انتهای مقاله مراجعه کنید.

کتاب های شب امتحان عمومی و اختصاصی خیلی سبز

یکی از پرطرفدار ترین کتاب های عمومی که مورد توجه دانش آموزان کنکوری قرار گرفته، سری کتاب های شب امتحان است. این کتاب ها برای رشته های تجربی و انسانی و ریاضی به صورت اختصاصی طراحی شده است. با وجودیکه این سری از محصولات انتشارات خیلی سبز مدت کوتاهی است که وارد بازار شده اند اما توانسته اند محبوبیت ویژه ای در میان دانش آموزان کسب کنند.

در این کتاب ها همانطور که مشخص است برای دانش آموزانی که نیاز به نمونه سوالات امتحانی دارند، محتوا نوشته شده است. آزمون های نیم سال اول و نمونه ازمون های نهایی و سراسری کشوری در کنار آزمون های طبقه بندی شده در این کتاب ها قرار گرفته اند.

در این کتاب ها درسنامه های کاملی مناسب برای شب امتحان قرار گرفته است و پاسخ آزمون ها نیز به صورت تشریحی در انتهای کتاب آمده است. پکیج کتاب های شب امتحان خیلی سبز تا به امروز تقریبا برای همه پایه ها حتی در رشته انسانی چاپ شده است و دانش آموزان میتوانند از طریق کتاب های شب امتحان را از وبسایت خیلی سبز خریداری کنند.

سری کتاب های شب امتحان خیلی سبز

نقطه ضعف کتاب های شب امتحان خیلی سبز

کتاب های شب امتحان دارای ایراد خیلی بزرگی هستند و آن هم عدم کنکوری بودن این سری از محصولات خیلی سبز است. البته نمیتوان آنرا نقطه ضعف دانست چون بهرحال هدف از انتشار این کتاب ها کمک به دانش آموزان در شب امتحان های تشریحی بوده است. اما با توجه به اینکه کنکوری ها باید برای خرید بهترین کتاب های کنکور تجربی و انسانی و ریاضی از انتشارات خیلی سبز و سایر انتشارات تمرکز کنند، احتمالا هزینه این کتاب ها میتواند برایشان مشکل ساز باشد.

کتاب های تست جامع کنکور تجربی و ریاضی خیلی سبز

شاید با شنیدن نام کتاب های تست جامع کنکور خیلی سبز این سوال در ذهن شما نقش ببندد که آیا این کتاب ها فقط شامل تست های کنکور و یا تست های تالیفی در درس های مختلف است؟ یعنی باید به صورت جداگانه درسنامه هم تهیه کنم؟ اگر پاسخنامه تشریحی در کتاب ها نباشد چه؟ باید بگوییم که این نگرانی های شما کاملا بی مورد است چون مولفین کتاب های تست جامع خیلی سبز فکر همه جا را کرده اند.

در کتاب های تست جامع خیلی سبز علاوه بر تست و پاسخ های تشریحی ، درسنامه های کامل و جامعی نیز قرار گرفته است. تا حدی که حتی دانش آموزان بدون نیاز به معلم میتوانند با استفاده از کتاب های جامع کنکور خیلی سبز برای یادگیری و تست زنی پیش از کنکور آماده شوند. یکی از نقاط قوت این کتاب های کنکور خیلی سبز ، نشاندار بودن تست های مهمتر برای جکع بندی در برخی از سری های این کتاب ها است.

کتاب های جامع تست کنکور انسانی و ریاضی و تجربی خیلی سبز

نقاظ ضعف کتاب های جامع تست کنکور خیلی سبز

کتاب های تست جامع کنکور خیلی سبز در کنار تمام ویژگی های مثبتی که دارند، مثل همه کتاب های کمک درسی ،  نقطه ضعف نیزدارند . نقطه ضعف کتاب های تست کنکور خیلی سبز اولا کامل نبودن این سری کتاب ها برای کنکور انسانی است و توجه وافر محصولات انتشارات خیلی سبز به کنکور تجربی و ریاضی تقریبا مشهود است. ثانیا کمتر بودن تست های کنکور سالهای گذشته و تلفیق آنها با تست های تالیفی و آزمون های آزمایشی کمی از قابل اتکا بودن تست های این کتاب ها کاسته است.

هرچند برای رفع این خلع دانش آموزان میتوانند کتاب های 10 سال کنکور قلمچی را برای تست زدن تهیه کنند.

محبوب ترین کتاب های تست جامع کنکور انسانی و ریاضی و تجربی خیلی سبز

محبوبترین های سری جامع کنکور خیلی سبز را کتاب های  دروس عمومی کنکور شامل میشوند. یعنی: فارسی جامع خیلی سبز (جلد اول، جلد دوم)، عربی جامع خیلی سبز، دین و زندگی جامع خیلی سبز (جلد اول، جلد دوم) و زبان انگلیسی جامع خیلی سبز

کتاب هایی که در انتشارات خیلی سبز برای کنکور تجربی بسیار مورد استقبال بوده اند شامل کتاب های زیست شناسی و شیمی جامع کنکور تجربی میشوند که توانسته اند در این درسها برای دانش آموزان قوی تر موثر واقع شوند.

محصولات محبوب جامع تست کنکور انتشارات خیلی سبز در رشته ریاضی فقط شامل شیمی کنکور و حسابان کنکور ریاضی میشود. به طور کلی خیلی سبز در انتشار کتاب های رشته تجربی موفق تر عمل کرده است.

در میان کتاب های جامع کنکور خیلی سبز برای رشته انسانی فقط کتاب های زیر به چاپ رسیده اند. که این سری به علت ناقص بودن محتوا چندان هم مورد توجه دانش آموزان کنکوری رشته انسانی قرار نگرفته اند.

  • ریاضی و آمار جامع انسانی خیلی سبز
  • اقتصاد کنکور (دهم) خیلی سبز
  • علوم و فنون جامع کنکور خیلی سبز
  • تاریخ جامع کنکور خیلی سبز
  • جغرافیا جامع کنکور خیلی سبز
  • عربی جامع انسانی خیلی سبز
  • جامعه شناسی جامع کنکور خیلی سبز
  • فلسفه و منطق کنکور خیلی سبز

کتاب های موضوعی هفت خان جمع بندی کنکور خیلی سبز

کتاب های موضوعی ادبیات کنکور تجربی و ریاضی خیلی سبز - زبان فارسی

کتاب های هفت خان خیلی سبز از جمله محصولات موضوعی کنکور این انتشارات هستند که به صورت اختصاصی برای آموزش مباحث مختلف ادبیات عمومی کنکور تجربی و ریاضی و ادبیات تخصصی کنکور ریاضی طراحی شده است. درواقع میتوان گفت کتاب های هفت خان کتاب هایی هستند که بر اساس ایده کتاب های موضوعی ادبیات نشر الگو محتواسازی و منتشر شدند. سری کتاب های هفت خان ادبیات کنکور انتشارات خیلی سبز در چهارموضوع در بازار عرضه شده اند.

  • قرابت معنایی هفت خان خیلی سبز
  • دستور زبان خیلی سبز
  • آرایه های ادبی هفت خان
  • لغت ، املا و تاریخ ادبیات خیلی سبز

نقاط قوت و نقاط ضعف سری کتاب های ادبیات کنکور هفت خان خیلی سبز

در محصولات هفت خان اولا درسنامه های کامل و جامعی در هر مبحث تعبیه شده است. و هدف از انتشار این کتاب های موضوعی در خیلی سبز اساسا آموزش مبحثی ادبیات برای داوطلبان کنکور انسانی و ریاضی و تجربی است. هرچند درسنامه های کتاب های هفت خان را نمیتوان خیلی جامع دانست اما با توجه به ذکر مثالهای مرتبطی که در این درسنامه ها در خلل ذکر نکات کنکوری آمده است ، میتوان آن را یک درسنامه با سطح متوسط دانست.

البته سری تست های موضوعی بعد از هر درسنامه و آزمون های جامع ارائه شده و تست های ترکیبی انتهای هردرس میتواند به تفهیم یادگیری کمک کند. اما به علت خلاصه و نکته ای بودن درسنامه های این کتاب ها ، نمیتوان به تنهایی برای شروع یادگیری از آن استفاده کرد.

به طور کلی کتاب های موضوعی هفت خوان ادبیات کنکور انتشارات خیلی سبز از نظر سطح تست ها و درسنامه و میزان آموزش صحیح در سطح کتب موضوعی نشر الگو هستند.

سایر کتاب های موضوعی انتشارات خیلی سبز

باتوجه به اینکه کتاب های موضوعی هفت خان بسیار مورد توجه داوطلبان قرار گرفت ، انتشارات خیلی سبز برای تولید محصولات موضوعی سایر درس ها نیز ترغیب شد. هرچند این کتاب ها برای چند درس محدود منتشر شده و سری جدید محصولات موضوعی چندان مورد استقبال قرار نگرفتند ، اما لازم میدانیم کتاب های موضوعی این انتشارات را نیز حداقل در حد اسم معرفی کنیم.

محصولات موضوعی انتشارات خیلی سبز

  • کتاب پیام آیات دین و زندگی
  • درک مطلب عربی
  • زیست شناسی تصویری
  • زیست گیاهی خیلی سبز
  • مسائل شیمی خیلی سبز

سری کتاب های فصل آزمون خیلی سبز

کتاب های فصل آزمون خیلی سبز کتاب های مخصوص دروان جمع بندی دانش آموزان است. این کتاب ها فاقد درسنامه هستند و صرفا برای دانش آموزانی که در کلاس های کنکور شرکت میکنند یا به صورت جداگانه با استفاده از درسنامه ها و منابع دیگر موضوع را آموزش دیده و به اندازه کافی تست زده اند مناسب است.

کتاب های فصل آزمون در حجم کم و به صورت خلاصه تالیف و چاپ شده اند تا دانش آموزان کنکوری بتوانند در مدت کوتاه مباحث مربوط به سه پایه را جمع بندی کنند. آزمون ها و تست های جامع طراحی شده در کتاب های فصل آزمون با توجه به اهمیت هر مبحث در سوالات کنکور طراحی شده است و پاسخنامه تشریحی برای تست ها نیز در انتهای کتاب آورده شده است.

نقطه ضعف سری محصولات فصل آزمون انتشارات خیلی سبز عدم وجود درسنامه و  البته کامل نبودن سری کتاب های کنکور فصل آزمون خیلی سبز برای همه دروس کنکور تجربی و ریاضی و انسانی است.

محتوای موجود در کتاب های فصل آزمون

همانطور که گفته شد این کتاب های برای جمع بندی کنکور استفاده میشوند و مختوای کتاب های فصل آزمون خیلی سبز اختصاصا برای این موضوع طراحی شده اند. آزمون های تعبیه شده در کتاب های فصل آزمون عبارتند از:

  • آزمون های استاندارد (تست های تالیفی و ترکیبی از متن کتاب درسی)
  • آزمون های موضوعی برای جمع بندی مطالب
  • آزمون های به سوی 100 ( با سوال های سطح بالاتر برای دانش آموزان قوی تر)

مباحث منتشر شده در کتاب های فصل آزمون

کتاب های فصل آزمون خیلی سبز در دروس زیست کنکور تجربی ، شیمی کنکور تجربی و ریاضی و حسابان کنکور تجربی و ریاضی و هندسه کنکور منتشر شده اند. متاسفانه سری کتاب های فصل آزمون خیلی سبز برای دروس کنکور انسانی تا کنون به چاپ نرسیده است.

کتاب های فصل آزمون انتشارات خیلی سبز

کتاب های هفت چیز کنکور انتشارات خیلی سبز

کتاب های هفت چیز کنکورخیلی سبز درمیان خیل کتاب های کنکور تجربی و ریاضی و انسانی این انتشارات کمی مظلوم واقع شده اند. زیرا باوجودیکه این کتاب ها با محتوای نسبتا مناسب برای درس های عمومی و اختصاصی کنکور تجربی تولید و روانه بازار شدند اما فقط هفت چیز زمین شناسی کنکور تجربی انتشارات خیلی سبز از میان این محصولات مورد توجه قرار گرفت.

البته میتوان دلیل توجه ویژه داوطلبان به کتاب هفت چیز زمین شناسی خیلی سبز را تا حدودی درک کرد. زیرا درس زمین شناسی عموما در میان کنکوری های مورد توجه قرار نمیگیرد و کتاب جداگانه ای برای تست های موضوعی و درسنامه کامل کنکوری در میان محصولات انتشارات مختلف ندارد. به همین دلیل این کتاب با تست هی خوب تالیفی و کنکور خود در کنار درسنامه کامل و جمع و جور خود توانست جای خود را حسابی در میان کتاب های حجیم و عظیم درسهای تخصصی کنکور باز کند.

فراموش نکنید که درس زمین شناسی برای رشته داروسازی در کنکور تجربی خیلی مهم است پس خرید کتاب هفت چیز زمین شناسی خیلی سبز میتواند در موفقیت در کنکور تجربی به شما کمک کند.

کتاب هفت چیز زمین شناسی کنکور تجربی خیلی سبز

کتاب های نردبام از انتشارات خیلی سبز

با توجه به محتوای تعبیه شده در سری کتاب های نردبام خیلی سبز ، به نظر میرسد محصولات نردبام انتشارات خیلی سبز برای دانش آموزانی با سطح بالاتر از عادی و تیزهوشان طراحی شده است. این توجه به سطح دانش آموزان در تالیف کتاب یکی از نقاط قوت انتشارات خیلی سبز است. تست های خلاقانه بالاتر از سطح کتاب و سوال های چالش برانگیز میتواند انگیزه و عتلاقه دانش آموزان را بر انگیزد.

کتاب های نردبام خیلی سبز برای آمادگی کنکور دانش آموزان قویتر در پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم طراحی شده اند.

نقاط قوت و ضعف سری کتاب‌های کنکور نردبام خیلی سبز

بزرگترین شکافی که در این سری محصولات انتشارات خیلی سبز دیده میشود ، عدم چاپ کتاب های نردبام کنکور خیلی سبز برای رشته انسانی است. هرچند کتاب های نردبام خیلی سبز برای همه درس های کنکور تجربی و ریاضی نیز چاپ نشده اند اما اکثر درس های عمومی و اختصاصی این گروه های آزمایشی در این سری کتاب ها جا گرفته اند.

مجموعه محصولات نردبام کنکور خیلی سبز

نکته منفی دیگر درباره کتاب های نردبام ، عدم تناسب این کتاب با مطالب سطح کتاب و بالاتر بودن سطح تست های مطرح شده از متن کتاب درسی است. هرچند همانطور که گفته شد ، این کتاب ها برای دانش آموزان قویتر و تیزهوشان برای آمادگی بیشتر و البته انگیزه بخشی برای درس خواندن بیشتر طراحی شده اند ، اما نقطه منفی آن عدم تناسب محتوا با سطح عموم دانش آموزان است.

طبق گفته ناشران محصولات نردبام در انتشارات خیلی سبز ، نردبام برای رتبه های زیر 100 مناسب است!

کتاب های شگفت انگیز خیلی سبز

کتاب های شگفت انگیز انتشارات خیلی سبز با سه هدف طراحی شده اند. اولا آمادگی برای امتحانات تشریحی ، دوما آمادگی برای امتحان های تستی و به طور کلی آموزش کامل و مفهومی دروس. میتوان گفت کتاب های شگفت انگیز خیلی سبز هم برای کنکوری ها و هم برای دانش آموزان پایه کار آمد است. درسنامه های مفصل و طولانی همراه با مثال در متن ، در کنار سوال های تشریحی و تستی بعد از هر درسنامه به دانش آموزان این فرصت را میدهد که با خرید یک کتاب از سایر کتاب های تستی و تشریحی و درسنامه و موضوعی خلاص شوند.

اما با توجه به تجربه شخصی و نظرات کارشناسان نقد و بررسی کتاب ، یا داشتن کتاب های شگفت انگیز نمیتوان از کتاب های تست و جمع بندی بی نیاز شد. خب این ضعف در محتوای کتاب های شگفت انگیز خیلی سبز چند دلیل خیلی واضح دارد.

نقد و بررسی محصولات شگفت انگیز خیلی سبز

کتاب های شگفت انگیز خیلی سبز برای کنکور انسانی و ریاضی و تجربی

اولا اینکه تعداد و کیفیت تست های مطرح شده در کتاب های شگفت انگیز نمیتواند دانش آموز را به تسلط کافی برای تست های پیچیده و ترکیبی کنکور برساند. در مرحله دوم درسنامه خیلی طولانی و ریز به ریز این کتاب وقت زیادی را از دانش آموز کنکوری میگیرد. که همین باعث کند شدن روند درس خواندن و هدر رفتن زمان با ارزش داوطلب در سال کنکور میشود. به علاوه آن مشکل همیشگی انتشارات خیلی سبز با انتشار کتاب های کنکور انسانی نیز در سری محصولات شگفت انگیز نیز برقرار است.

به طور کلی کتاب های شگفت انگیز خیلی سبز برای دانش آموزانی با سطح متوسط رو به پایین که درحال حاضر میخواهند برای امتحان های نهایی یا تشریحی مدرسه تلاش کنند مناسب تر است.

کتاب های کنکور انسانی انتشارات خیلی سبز

همانطور که دیدید در اکثر محصولات انتشارات خیلی سبز جای کتاب های رشته انسانی به وضوح خالی بود. اما این انتشارات ادعا کرده است که کتاب های خیلی خفنی را برای کنکور انسانی در دست تولید دارد و میتواند این خلاء را برای داوطلبان پر کند. اما نکته ای که داوطلبان انسانی باید بدانند این است که ، برای داشتن رتبه خوب در رشته انسانی ، متن کتاب درسی از هر کتاب کمک درسی مهم تر است. چراکه درس های کنکور انسانی عموما حفظی و تفهیمی هستند و متن کتاب اهمیت زیادی در آن دارد.

بهترین کتاب های کنکور انسانی انتشارات خیلی سبز

در میان تمام کتاب های کنکور انسانی خیلی سبز ، سری محصولات چند کنکور بسیار در میان داوطلبان پر طرفدار بوده است. این کتاب ها که عموما به صورت جامع و به منظور جمع بندی هستند ، با داشتن 3400 تست کنکور ، برای تمامی دانش آموزان از جمله داوطلبان ضعیف ، متوسط و قوی مناسب هستند.

کتاب های کنکور انسانی خیلی سبز

یکی دیگر از سری محصولات انتشارات خیلی سبز که مورد توجه داوطلبان کنکور انسانی بوده است ، کتاب های جامع تست انسانی هستند. با توجه به ویژگی هایی که پیش از این در مقاله ذکر شد ، این کتاب ها برای داوطلبان کنکور انسانی میتوانند از منابع اصلی باشند.

کتاب های جامع تست کنکور انسانی خیلی سبز

سری کتاب های جامع کنکور انسانی خیلی سبز شامل درس های زیر میشوند. البته قول تکمیل سری محصولات رشته انسانی از طرف انتشارات خیلی سبز داده شده است.

  • ریاضی و آمار پایه
  • فلسفه و منطق پایه
  • اقتصاد و روانشناسی
  • انگلیسی و فارسی (عمومی)

کتاب های پایه و تیزهوشان خیلی سبز

باید گفت که انتشارات خیلی سبز در زمینه کتاب های تیزهوشان خوب عمل کرده است و تقریبا کاملترین مجموعه محصولات تیزهوشان را در بازار دارد. در خصوص کتاب های کار اما نتوانست خیلی موفق باشند. هرچند که کتار های کار خیلی سبز برای تمامی پایه ها و درس ها منتشر شد!

به طور کلی میتوان زمینه کاری اصلی انتشارات خیلی سبز انتشار کتاب های کنکور دانست و در میان گروه های آزمایشی ، کنکور تجربی درمیان کتاب های کنکور خیلی سبز از همه بیشتر مورد توجه بوده است. اما به هر حال درباره محصولات پایه و تیزهوشان خیلی سبز نیز اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت.

کتاب های کار انتشارات خیلی سبز

کتاب های کار همانطور که از اسمشان پیداست ، متناسب با کتاب درسی و برای تمرین بیشتر تولید و منتشر شده اند. این کتاب ها درسنامه یا حتی پاسخنامه ندارند و حتما باید در حضور دبیر حل شوند تا جواب صحیح دانش آموز تایید شود. مبنای تولید کتاب های کار کنکور و تست نیست و برای داوطلبان کنکور توصیه نمیشود. بلکه این سری محصولات انتشارات خیلی سبز مناسب دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه دوم است.

 البته نمیتوان تاثیر کتاب های کار خیلی سبز را بر تسلط مفاهیم و داشتن امتحان های نهایی بهتر انکار کرد.

محصولات کتاب کار خیلی سبز

کتاب های ماجراهای منو درسام برای 20 گرفتن

این سری کتاب ها نیز در دسته محصولات پایه انتشارات خیلی سبز هستند. همانطور که احتمالا میدانید ماجرای منو درسام اسم خاصی است که از انتشارات خیلی سبز انتظار میرود. این کتاب ها برای کنکور مناسب نیستند. هرچند سوالات چهارگزینه ای در میان سری سوالات کتاب ماجراهای منو درسام خیلی سبز پیدا میشود ، اما از نظر تعداد و سطح سوالات عموما برای فصل امتحانات در نظر گرفته شده اند. ماجراهای من و درسام برای دانش آموزان با سطح متوسط کتاب خوبی است. دانش آموزان قویتر بهتر است از کتاب های نردبام خیلی سبز استفاده کنند. ضمنا این کتاب درسنامه چندان قوی هم ندارد و فقط نکات مهم در درسنامه ها تدریس شده است.

ماجراهای من و درسام خیلی سیز

کتاب های تیز هوشان انتشارات خیلی سبز

همانطور که میدانید یکی از آرزوهای هر خانواده ای قبول شدن فرزندش در مدارس تیزهوشان یا همان سمپاد است که در هر شهر شعبه دارد . در مدارس تیزهوشان سطح مطالب ارائه شده به دانش آموزان بالاتر است و دانش آموز یا باید واقعا تیزهوش باشد که در این مدارس تحصیل کند و یا اینکه تلاش زیاد و مستمر برای یادگیری داشته باشد. از حق نباید گذشت و دحقیقت این است که دانش آموزان مدارس تیزهوشان واقعا نتایج بهتری در کنکور میگیرند.

کتاب های تیزهوشان انتشارات خیلی سبز به دو دسته تقسیم میشوند. که برای دوپایه ششم ابتدایی به دوره متوسطه اول و از نهم به مدارس تیزهوشان متوسطه دوم طراحی شده اند.

کتاب های تیزهوشان پایه ششم خیلی سبز

کتاب های سه گانه هوش برای داوطلبان مدارس تیزهوشان متوسطه اول طراحی شده اند. در این کتاب ها به مهارت هوش کلامی و درک مطلب اهمیت فراوانی داده شده است. کارشناسان بر این باورند که در آزمون های تیزهوشان سالهای اخیر این دو مبحث به طور ویژه ای مورد توجه طراحان سوال بوده است.

در این کتاب ها 45 تیپ هوش کلامی با درسنامه های تخصصی آموزش داده شده است و تست ها و آزمون های مرتبط با آن دتعبیه شده است. در این کتاب 1320 سوال از آزمون های تیزهوشان سالهای گذشته ، تست های تالیفی و هرآنچه امکان دارد در آزمون از دانش آموزان سوال شود، آمده است. پاسخنامه تشریحی و نمونه سوالهای حل شده در درسنامه میتواند به دانش آموزان ضعیف تر کمک کند.

گانه هوش

کتاب آزمون تیزهوشان پایه نهم خیلی سبز

کتاب مخصوص آزمون تیزهوشان نهم به متوسطه دوم در انتشارات خیلی سبز ، کتاب هوش مالتیپل نام گذاری شده است. به گفته خود این انتشارات ، کتاب های هوش مالتیپل بر اساس آخرین ایده اولوژی های روانشناسی تهیه شده است و توانایی درک مطلب ، مهارت های کلامی ، توانایی تحلیل و استدلال ، هوش تصویری و هوش ریاضی را به دانش آموز می آموزد.

درسنامه های مرتبط با آموزش مهارت های گفته شده ، درکنار مثال های حل شده و تست های مرتبط میتواند تمام نیاز های یک داوطلب را رفع کند. در این کتاب ها تست های آزمون ورودی مدارس تیزهوشان از سال 85 تا به امروز به همراه پاسخ تشریحی تعبیه شده است.

مالتیپل

نظر کارشناسی مرکز مشاوره کنکور آکو درباره محصولات انتشارات خیلی سبز

به طور کلی انتشارات خیلی سبز محصولات خوبی به ویژه در زمینه کتاب های کمک درسی کنکور منتشر کرده است. اما نمیتوان گفت که همه کتاب هایی که برای کنکور ریاضی و انسانی و تجربی توسط خیلی سیز چاپ شده است برای سال کنکور شما مناسب هستند. چون به عقیده مشاورین متخصص کنکور آکو ، برای هر دانش آموز با توجه به سطح علمی ، روش درس خواندن او ، ساعت درس خواندن و توانایی یادگیری وی ، باید کتاب خاصی درنظر گرفته شود و نمیتوان به اصطلاح برای همه یک نسخه پیچید.

اما امیدواریم آنچه درباره کتاب های کنکور انسانی و ریاضی و تجربی و سایر محصولات انتشارات خیلی سبز گفتیم حداقل کمی مسیر شما را در رسیدن به موفقیت هموار کرده باشد.

میتوانید تمامی محصولات انتشارات خیلی سبز را از طریق فروشگاه اینترنتی خیلی سبز با تخفیف ویژه خریداری کنید.

مشاوه تحصیلی آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا