پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

زندگی نامه بزرگان کنکور

معرفی استاد علیرضا عربشاهی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
2.6/5 - (5 امتیاز)

در این مقاله به معرفی استاد علیرضا عربشاهی خواهیم پرداخت. اگر مایل به دیدن سایر اساتید فیزیک هستید به سایت آموزشگاه پرسا مراجعه کنید. با بررسی های کارنامه های کنکور در سال های اخیر متوجه میشویم که حدود ۴۰ درصد از شرکت کنندگان کنکور فیزیک را منفی میزنند. به طور باورنکردنی از هر ۱۰۰ نفر شرکت کننده در کنکور تنها ۳ نفر می تواند فیزیک را بالای ۵۰ بزند.

با بررسی این آمارها و نگاه کردن به آمارهایی که در سال های اخیر از این درس به دست آمده است همه فکر میکنند درس فیزیک یکی از سخت ترین درس ها در رشته تجربی و ریاضی است و در بسیاری از مواقع از مطالعه درست آن برای کنکور دست میکشند این در حالی است که بعضی از دانش آموزان با بررسی روش های مطالعه این درس و راه حل های ممکن برای کسب درصد بهتر در این درس خود را از بقیه رقبا به راحتی جلو می اندازند.

1

درس فیزیک در رشته تجربی با ضریب ۶ و در رشته ریاضی با ضریب هنه یکی از دروس مهم در کنکور است. در صورتی که دانش آموز در طی دوران کنکور خود مطالعه این درس را به صورت پایه و اساسی انجام بدهد می‌تواند نتیجه بسیار خوبی از آن در کنکور کسب کند. برخی از دانش آموزان با مطالعه درسنامه های کتاب های کمک آموزشی موجود در بازار و برخی دیگر با دیدن ویدیو های آموزشی یا شرکت در کلاسهای کنکور می توانند نتیجه دلخواه خود را از این درس به دست آورند.

انتخاب کلاس فیزیک یکی از سخت ترین و چالشی ترین کارهایی که دانش آموزان در سال کنکور باید انجام بدهند. بررسی اساتید مختلف فیزیک و سابقه تالیفی و تدریسی آنها می‌تواند در این زمینه به دانش آموزان بسیار کمک می‌کند در این مقاله قصد داریم یکی از برترین دبیران فیزیک کنکور را که تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارند معرفی کنیم استاد علیرضا عربشاهی یکی از برترین دبیران کنکور هستند که از سال ۱۳۴۸ شروع به تدریس کردند. در ادامه بیشتر با ایشان آشنا میشویم.

استاد علیرضا عربشاهی

استاد عربشاهی فارغ التحصیل رشته مکانیک از دانشگاه علم و صنعت هستند که از سال ۱۳۴۸ با ورود به دانشگاه کار تدریس را شروع کردند و در حال حاضر یکی از برترین و پرتجربه ترین دبیران فیزیک در کشور به حساب می آید. استاد عربشاهی پس از اتمام دوران تحصیل خود به طور حرفه‌ای وارد مسیر تدریس شدند و مدرس برتری آموزشگاه های تهران و شهرهای اطراف بودند.

46193597 4529 b 7398

همینطور ایشان در دانشگاه شهید رجایی نیز به تدریس درس فیزیک های یومی نیز پرداختند. از دیگر سوابق تدریس ایشان می توان به تدریس در برنامه های صدا و سیما در دهه های ۶۰ و ۷۰ همینطور تدریس در دبیرستان‌های علامه حلی فرزانگان صبا و ابوریحان نیز اشاره کرد. استاد عربشاهی موسسه انتشارات راه اندیشه و موسسه کلاسینو نیز می باشد.

سوابق تالیفی و تدریسی

  • استاد دانشگاه شهید رجایی – طراح امتحانات نهایی، تدریس در دبیرستان های علامه حلی ، فرزانگان ، ابوریحان ، دکتر هشترودی ، صبا و مدارس دیگر
  • معلم پروازی شهرهای بندرعباس ، اصفهان و شیراز، تدریس در آموزشگاه های هدف و راه اندیشه ، بنیانگذار راه اندیشه و کلاسینو
  • تالیف کتاب های فیزیک راه اندیشه

نحوه برگزاری کلاس ها

در حال حاضر کلاس های استاد در مجموعه کلاسینو به صورت آنلاین برگزار میشود. در این کلاس ها مطالب به صورت پایه آموزش داده می‌شود و می‌توان گفت برای دانش آموزان سطح مبتدی قابل استفاده است. در نظرسنجی ها و بررسی های موجود نشان داده شده است که روند کلاس های استاد عربشاهی کمی یکنواخت بوده و می‌تواند برای دانش آموزانی که سطح بالایی در درس فیزیک دارند خسته کننده باشد.

اما به طور کلی دانش آموزان در این کلاس ها به صورت کاملا مفهومی مطالب فیزیک را آموزش می بینند و روش مطالعه اصولی فیزیک را هم یاد می دهند. بیشترین سوالاتی که در کلاسهای استاد خرمشاهی بررسی می‌شود به صورت تشریحی بوده و به ندرت از راه تستی به پاسخ میرسند. میتوان اینطور گفت که متاسفانه در این کلاس ها نکته ی تستی خاصی بیان نمیشود‌. بارزترین ویژگی ها در کلاس های استاد عربشاهی شروع تدریس از سطح کاملا مقدماتی است و پرداختن به نکات کتاب درسی می باشد.

کیفیت کلاس ها

به طور کلی درباره نحوه برگزاری کلاس ها و کیفیت ارائه شده تدریس در این کلاس ها باید به این موضوع اشاره کرد که تنوع تست هایی که در کلاس حل می‌شود بالاست اما متاسفانه سطح ساده در حد متوسط است در تست سخت در کلاس حل می‌شود که می‌تواند برای دانش آموز هایی که درصدهای بالا می اندیشند کمی کسل کننده و ناخوشایند باشد.

یکی از نکات منفی که در کلاس های استاد عربشاهی به چشم می‌خورد این است که طلب تست در آزمون هایی که در کلاس برگزار می‌شود رعایت شده اما سبک کنکور چند سال اخیر در آن رعایت نشده است. برای رفع اشکال دانش آموزان می توانند حین تدریس مشکلات خود را از طریق نوشتن کامل بپرسند و دبیر به خوبی از ابتدا مفصل را توضیح می دهد تا به طور کامل اشکال فرد برطرف شود از لحاظ ارتباط معلم با دانش آموز نیز بازخورد خوبی ارائه شده است.

گروه آموزشی استاد علیرضا عربشاهی

گروه آموزشی مهندس علیرضا عربشاهی در راستای ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و همچنین کمک به دانش آموزان برای انتخاب دبیران خود بنا شده است. دانش آموزان در این سایت می توانند رزومه و سابقه تدریسی بسیاری از دبیران کنکور در سراسر کشور را ببینند و با توجه به نیازهای خود دبیر مورد نظر خود را انتخاب کنند.

13850827 8630 b 1170

همینطوری یکی دیگر از ویژگی هایی که در این سایت وجود دارد این است که دانش آموزان می توانند با اساتیدی که در این گروه آموزشی فعالیت دارند به صورت خصوصی و نیمه خصوصی کلاس بردارند. همینطور شما میتوانید نمونه تدریس های این اساتید و همچنین نمونه تدریس استاد علیرضا عربشاهی را در این سایت مشاهده کنید.

سخن آخر مشاوره تحصیلی آکو درباره استاد علیرضا عربشاهی

استاد علیرضا عربشاهی یکی از باتجربه ترین اساتید فیزیک کنکور می باشند که حتما دانش آموزان یادگیری زیادی را از کلاس های درسی ایشان خواهند داشت. اگر برای انتخاب اساتید کنکور و یا انتخاب رشته به مشاور نیاز داشتید با مشاوران تلفنی آکو در تماس باشید.

اینستاگرام آکو بطور فعال با قراردادن پست های آموزشی و نکات کنکوری سعی دارد تا به یادگیری دانش آموزان کمک کند.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. عربشاهی اصلا بدرد نمیخوره حوصله سر بره
    من اول عربشاهی کلاسینو نوشتم پشیمون شدم کامیار خوبه برا فیزیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا