پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

معرفی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

دانشگاه علوم پزشکی قزوین

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال 1363 تاسیس شده و در استان قزوین واقع شده است، فعالیت این دانشگاه از سال 1364 با پذیرش دانشجویان پزشکی شروع شد،  این دانشگاه زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و پزشکی فعالیت می کند و از طریق آزمون سراسری به پذیرش دانشجو می پردازد، در ادامه مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو به معرفی دانشگاه علوم پزشکی قزوین می پردازد.

معرفی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

دانشگاه علوم پزشکی قزوین یک دانشگاه نسبتا قدیمی در زمینه پزشکی می باشد و فعالیت خود را تا به امروز به خوبی به انجام رسانده و دانشجویان بسیاری نیز در این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، در این مقاله با رشته های دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز آشنا می شوید.

دانشکده ها و رشته های دانشگاه علوم پزشکی قزوین

این دانشگاه یک دانشگاه علوم پزشکی زیر نظر وزارت بهداشت می باشد و از دوره کاردانی تا دکتری به پذیرش دانشجو می پردازد، در ادامه با دانشکده و رشته های این دانشگاه آشنا می شوید.

دانشکده ها رشته ها
دانشکده پزشکی پزشکی
دانشکده دندان پزشکی دندان پزشکی
دانشکده پرستاری و مامایی پرستاری – مامایی
دانشگاه بهداشت مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی – بهداشت حرفه ای – بهداشت محیط – بهداشت عمومی – بهداشت ایمنی و محیط و آموزش بهداشت
دانشکده پیراپزشکی اتاق عمل – هوشبری – علوم آزمایشگاهی – فوریت های پزشکی – بیوتکنولوژی

رشته های دانشگاه علوم پزشکی قزوین

رشته های دانشگاه علوم پزشکی قزوین بدون کنکور

این دانشگاه در برخی رشته به پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می پردازد البته که در رشته های پرطرفدار پذیرش با آزمون سراسری صورت می گیرد اما در برخی رشته بدون کنکور نیز امکان تحصیل در این دانشگاه وجود دارد که برای اطلاع از این رشته ها باید در زمان انتخاب رشته کنکور به دفترچه انتخاب رشته کنکور علوم تجربی مراجعه کنید.

برای آشنایی با دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور می توانید مقاله های زیر را مطالعه کنید:

معرفی دانشگاه علوم پزشکی البرز 

معرفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معرفی دانشگاه علوم پزشکی ایران

نمونه کارنامه قبولی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

رتبه کشوری: 6210                رتبه در سهمیه: 1550        سهمیه قبولی : منطقه یک              رشته قبولی: پزشکی

نام درس

درصد
ادبیات فارسی

42

عربی

56
معارف

62

زبان

53
زمین شناسی

0

ریاضیات

15
زیست شناسی

39

فیزیک

52
شیمی

49

رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

دانشگاه علوم پزشکی قزوین همانطور که از اسمش پیداست دانشگاهی در حوزه رشته های پزشکی می باشد، این دانشگاه تا به الان 1008 مقاله داخلی و 3063 مقاله بین المللی منتشر نموده است، این دانشگاه در سال 1400 توانسته بین دانشگاه های علوم پزشکی رتبه 26 و در بین کل دانشگاه های کشور رتبه 241 را از آن خود کند. حال بهتر است درباره رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جهان بدانید.

دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بین دانشگاه های جهان نیز دارای رتبه علمی می باشد و هر ساله نیز از نظر علمی توانسته رتبه خود را ارتقا دهد، در سال 2014 این دانشگاه در بین دانشگاه های کشور توانست رتبه 6796 را از آن خود کند و تا به امروز توانسته این رتبه را به 3698 ارتقا دهد.

آدرس دانشگاه علوم پزشکی قزوین

امکانات دانشگاه علوم پزشکی قزوین

یکی از امکانات این دانشگاه کتابخانه مجهز و کامل این دانشگاه می باشد که دانشجویان این دانشگاه می توانند از آن به صورت حضوری و آنلاین استفاده کنند.

از دیگر امکانات این دانشگاه می توان به آزمایشگاه های مجهزی که اشاره کرد که در هر دانشکده وجود دارد و دانشجویان این دانشگاه می توانند از این آزمایشگاه ها استفاده کنند.

خوابگاه نیز بحث بسیار مهمی در دانشگاه های دولتی می باشد زیرا که بسیاری از دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه غیر بومی هستند و دانشگاه باید برای این افراد خوابگاه های دانشجویی ترتیب بدهد.

خوابگاه های این دانشگاه بسیار مجهز می باشند و دانشجویان بسیاری از کار های خود را بدون اینکه از خوابگاه خارج شوند می توانند انجام دهند، در ادامه با برخی از این امکانات آشنا می شوید.

سایت کامپیوتر در خوابگاه این دانشگاه توانسته برخی از مسائل دانشجویان را حل و فصل نماید.

وجود سالن ورزش و بوفه و سیستم های گرمایشی و سرمایشی نیز از امکانات این خوابگاه ها می باشد.

سالن مطالعه و سالن تلوزیون نیز در این خوابگاه ها وجود دارد.

خوابگاه گلستان انقلاب – خوابگاه نرگس – خوابگاه کوثر – خوابگاه بوستان انقلاب – خوابگاه شهید سلیمانی – خوابگاه دشماره هفت ویژه متاهلین – خوابگاه خلیج فارس از خوابگاه های این دانشگاه می باشند.

وجود سلف در دانشگاه علوم پزشکی قزوین از دیگر امکانات این دانشگاه می باشد.

مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز مانند بیشتر دانشگاه های سراسری چند مرکز تحقیقاتی دارد که در ادامه با این مراکز تحقیقاتی آشنا می شوید:

  1. مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی
  2. مرکز تحقیقات SHD
  3. مرکز رشد فناوری زیست پزشکی
  4. مرکز تحقیقات بیماری های متابولیک
  5. مرکز تحقیقات رشد کودکان
  6. مرکز تحقیقاتی پیشگیری از پوسیدگی دندان

بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی البرز

تمام دانشگاه های علوم پزشکی چند بیمارستان زیر نظر خود دارد که دانشجویان خود را برای گذراندن دوره های کارورزی و انترنی باید  به این دانشگاه ها مراجعه کنند، بیمارستان هایی که دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قزوین می توانند به آن مراجعه کنند به شرح زیر می باشد:

رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

  1. بیمارستان 22 بهمن (روانی)
  2. بیمارستان شهدا – آبیک
  3. بیمارستان شهید رجایی (سوانح و حوادث
  4. بیمارستان ولایت
  5. بیمارستان بوعلی سینا
  6. بیمارستان امیرالمومنین
  7. بیمارستان شفا
  8. بیمارستان زنان و زایمان کوثر
  9. بیمارستان قدس

آدرس دانشگاه علوم پزشکی قزوین

آدرس دانشگاه علوم پزشکی قزوین : قزوین – بلوار شهید باهنر – دانشگاه علوم پزشکی قزوین

تلفن مدیریت آمار و فناوری اطلاعات : 02833344631

شماره تماس داخلی: 5-33336001

لوکیشن دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گوگل مپ

انتخاب رشته کنکور سراسری با مرکز انتخاب رشته آکو

در این مقاله به معرفی دانشگاه علوم پزشکی قزوین پرداختیم و تا حدودی با این دانشگاه آشنا شدید در ادامه باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که دانشگاه علوم پزشکی قزوین یک دانشگاه معتبر در زمینه علوم پزشکی می باشد و از این نظر که شهر نزدیکی به تهران – کرج – زنجان و گیلان می باشد پس داوطلبان بسیاری در صدد پذیرش در این دانشگاه هستند، البته که باید به امکانات و موقعیت این دانشگاه نیز توجه داشت تا با توجه به رتبه بتوان بهترین انتخاب را انجام داد.

در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری مشورت با یک مشاور که در این زمینه خبره باشد بسیار ضروری است، مشاوران ما در مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو سال ها در این زمینه فعالیت داشته اند و می توانند داوطلبان عزیز را در زمان انتخاب رشته به خوبی راهنمایی کنند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا