پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشتهرشته های دانشگاهی ریاضی

معرفی رشته مهندسی ماشین آلات دریایی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

مهندسی دریایی از رشته های دانشگاهی است که از طریق شرکت در کنکور ریاضی می توانید به مطالعه این رشته پردازید. این مقاله را به معرفی رشته مهندسی ماشین آلات دریایی اختصاص داده ایم. رشته مهندسی ماشین آلات دریایی در دانشگاه های دولتی, آزاد و پردیسان برای دانشجویان ارائه می شود. همچنین رشته مهندسی ماشین آلات دریایی تشابهات زیادی با رشته مکانیک دارد که می توانید این رشته و معرفی سایر رشته های دانشگاهی را در سایت آموزشگاه پرسا مطالعه کنید.

رشته مهندسی ماشین آلات دریایی

همانطور که گفتیم رشته مهندسی دریایی برای متقاضیان کنکور ریاضی است. بعد از آن که متقاضیان در کنکور شرکت کردند در فرم انتخاب رشته, مهندسی ماشین آلات را انتخاب کرده و با مطالعه دفترچه انتخاب رشته می توانند از ظرفیت دانشگاه ها و دوره ها مطلع شوند. هدف از ارائه این رشته, تربیت کارشناسانی است که بتوانند به طراحی و محاسبه اجزائی بپردازند که کارشان حرکت در سیالات و دینامیک است.

رشته مهندسی دریایی در طول 8 ترم ارائه شده و در مجموع دانشجویان موظف به گذراندن 140 واحد درسی هستند. اگر بخواهیم این واحدهای درسی را بررسی کنیم, به این صورت است که: درس های پایه 22 واحد, درس های اصلی 42 واحد, درس های عمومی 20 واحد, درس های تخصصی 41 واحد, درس های انتخابی 16 واحد هستند.

اگر به رشته های دریایی علاقه دارید معرفی رشته مهندسی دریانوردی را مطالعه کنید. این رشته نیز یکی از رشته های مربوط به کنکور ریاضی است و مشابهاتی با رشته مهندسی ماشین آلات دریایی هم دارد.

31

تحصیل در رشته مهندسی ماشین آلات دریایی

افرادی که در این رشته تحصیل کرده اند, می توانند در مقاطع بالاتر کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکتری نیز به ادامه تحصیل پردازند. لازم به ذکر است که در دانشگاه های سراسر ایران این رشته ارائه می شود. این دانشگاه ها عبارتند از:

نام دانشگاهنوع رشتهنام شهرظرفیتجنسیتنوع آزمون
دانشگاه صنعت نفتروزانهمحمود آباد25هردوبا آزمون
دانشگاه علوم و فنون دریاییروزانهاصفهان45مردبا آزمون
دانشگاه علوم و فنون دریاییروزانهچابهار2مردبا آزمون

توانایی های مورد نیاز

بعد از آن که از علاقه و اشتیاق خود به رشته مهندسی دریایی مطمئن شدید, خوب است در نظر بگیرید که برای ادامه تحصیل در این رشته بهتر است در درس های اصلی ریاضی و فیزیک قوی باشید. همچنین چون تعداد زیادی از منابع این رشته به زبان نگلیسی هستند, مسلط بودن به زبان انگلیسی می تواند خیلی در روند یادگیری و حتی کار کردنتان موثر واقع شود. به همین دلیل می توانید مقاله جزوه زبان انگلیسی پایه دوازدهم را مطالعه کنید. یکی از مهم ترین نکاتی که در این رشته باید در نظر داشته باشید, مدت زمان طولانی کار بر سطح دریا می باشد. پس باید به چنین شرایطی نیز علاقه داشته باشید.

چه مهارت هایی را در این رشته یاد می گیرید؟

در این مبحث مهارت ها و وظایفی را که در رشته مهندسی ماشین آلات دریایی یاد می گیرید را بررسی خواهیم کرد. وظایفی مانند:

  • تعمیر و نگهداری از موتور کشتی
  • طراحی کشتی, قایق و …
  • هدایت کشتی
  • برقراری امنیت
  • نظات بر امور فنی
  • نظارت بر نحوه کار کردن موتور, تجهیزات و …
  • نظارت بر روند پروژه ها
  • نظارت بر ایمنی تجهیزات

گرایشات رشته مهندسی ماشین آلات دریایی

رشته مهندسی دریا جزو رشته هایی است که تحصیل و کار در آن پر از اتفاقات و چالش های گوناگون است. زیرا در این رشته از مرحله نگهداری تا تولید, نگهداری و توسعه ابزار و ماشین آلات مورد نیاز آموزش داده می شود. بعد از آموزش و تحصیل در این رشته شما می توانید در محیط های بخصوص دریایی به کار مشغول شوید. البته کار شما بستگی به آن دارد که کدام از گرایشات این رشته را بطور تخصصی دنبال کرده باشید. رشته مهندسی دریا دارای سه گرایش: مهندسی, گرایش دریانوردی و گرایش کشتی سازی است.

بازار کار رشته مهندسی ماشین آلات دریایی

رشته مهندسی ماشین آلات دریایی جزو رشته هایی است که افراد کمتری به تحصیل در آن می پردازند. بازار کار ای رشته از موقعیت تقریبا خوبی برخوردار است و فارغ التحصیلان می توانند با توجه به تخصصی که دارند در مراکز مختلف مشغول به کار شوند. برای مثال افراد متخصص در این رشته می توانند در مرکزهای تعمیراتی, کارخانه ها مشغول به کار شوند. علاوه بر مشاغل ذکر شده متخصصان بعد از کسب تجربه کافی به عنوان افسر در کارخانه ها یا صنایع دریایی, به کار تعمیر و نگهداری و تولید می توانند بپردازند.

سخن آخر مشاوره تحصیلی آکو

رشته مهندسی ماشین آلات دریایی جزو رشته های خوب و پردرآمدی است. تحصیل در این رشته سختی ها و چالش هایی دارد زیرا با قوانین و استانداردهای بین المللی در ارتباط است.اما نکته مثبت آن هم درآمد خوبی است که شاغلان در این رشته دارند. برای آن که بتوانید به درستی کرکرده و جنبه های مثبت و منفی را درنظر بگیرید خوب است با مشاوران تحصیلی در ارتباط باشید. مشاوران آکو باسوابق و تجربه ای که دارند, در مسیر انتخاب رشته و … می توانند بسیار موثر باشند.

همچنین می توانید در کانال تلگرام آکو عضو شده و سوالات مشاوره ای خود را بپرسید. در اینستاگرام آکو نیز جدیدترین اخبار تحصیلی را دنبال کنید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا