پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحصیل در خارج

0 تا 100 مهاجرت تحصیلی انگلستان از اپلای تا دانشجویی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

انگلستان از جمله کشور هایی است که دارای بالاترین کیفیت های آموزشی است و مهاجرت تحصیلی انگلستان یکی از بهترین شرایط را برای دانشجویان از سراسر دنیا دارا است. با تحصیل در دانشگاه های این کشور بروز ترین امکانات در دسترستان قرار خواهد گرفت. به علاوه با تحصیل در دانشگاه انگلیس میتوانید در انجام پروژه های پژوهشی و علمی که از نظر رتبه جهانی بالاترین سطح را دارند شرکت کنید.

تحقیقات علمی پژوهشی انگلستان و رتبه دانشگاه هایی مثل آکسفورد یا کمبریج در  رتبه اول دنیا قرار  دارد و از نظر سطح علمی حتی از امریکا نیز پیشی گرفته است. معیار این رتبه بندی بر اساس قدرت نظام آموزشی ، دسترسی ، رهبری و زمینه های اقتصادی است. یک آمار جالب را درباره سطح علمی دانشگاه های انگلستان مشاهده میکنید:

موسسه های تحقیقتاتی درکشور انگلستان تا به امروز 107 برنده جایزه نوبل را با ملیت های مختلف تربیت کرده اند و دانشگاه های بریتانیا با کسب امتیاز ۹۸/۵ درصد رتبه دوم را برای مهاجرت تحصیلی انگلستان به دست اورده اند.

 از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان میتوان دانشگاه هایی همچون کمبریج ، منچستر و امپریال کالج لندن اشاره کرد که در بین ۱۰ دانشگاه نوآور اروپا قرار دارند. در ادامه درباره شرایط ادامه تحصیل در انگلستان و مهاجرت تحصیلی به این کشور را همراه با هزینه ها و شرایط تحصیل در انگلستان مشاهده خواهید کرد.

شرایط تحصیل در انگلستان  را با مشاور تحصیلی بخوان و بدان

مهاجرت تحصیلی انگلستان برای دانشجویان ایرانی

اگر شما فردی هستید که علاقمند در حوزه ی تحقیق و پژوهش هستید و کنجکاوی برای کشف حقایق جدید پزشکی و علمی دارید شرایط تحصیل در انگلستان برای شما مناسب است زیرا این کشور رتبه دوم را در زمینه تحقیقات پزشکی به خود اختصاص داده.

یکی از بهترین ویژگی های تحصیل در دانشگاه انگلیس این است که با توجه به اعتبار آموزشی این کشور  و ارزشمند بودن مدرک تحصیلی شما پس از فارغ التحصیلی به راحتی می توانید سایر کشور ها را برای کار انتخاب کنید.

و یکی دیگر از مزایای مهم دانشگاه های این کشور این است که مدت زمان تحصیل کوتاه تر است به صورتی که شما برای کسب مدرک لیسانس ۳ سال و برای فوق لیسانس ۱ سال و برای دکترا ۳ سال مشغول به تحصیل می شوید. این درحالی است که برای تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری در ایران باید حداقل 6 سال و آن هم به شرط داشتن معدل بالا و قبولی بی واسطه در دانشگاه وقت بگذرانید.

مزایای تحصیل در دانشگاه انگلیس

شرایط تحصیل در انگلستان به گونه ای است که شما کوتاه ترین مسیر ممکن را برای ورود به بازار کار طی می کنید و هم نسبت به سایر کشور ها با کوتاه تر شدن مدت زمان تحصیل شما هزینه ی کمتری را صرف شهریه  می کنید.

تحصیل در دانشگاه انگلیس

و نکته ی دیگری که برای بسیاری از دانشجویان برای مهاجرت به انگلستان پر اهمیت است اجازه ی کار در حین تحصیل است که شما می توانید به مدت ۲۰ ساعت در هفته و بدون پرداخت مالیات مشغول به کار شوید. هرچند باتوجه به هزینه تحصیل در انگلستان و سایر هزینه های مصرفی در این کشور باید به فکر سرمایه کافی برای سالهای تحصیل خود باشید.

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند برایشان بسیار مهم است که به راحتی بتوانند به خانواده و عزیزانشان سر بزنند و با توجه به فاصله ی کم ایران تا انگلستان(نسبت به کشور هایی مثل آلمان، کانادا یا آمریکا) این شرایط نیز محیا می شود و حتی هزینه رفت و آمد را نیز کاهش میدهد. 

به علاوه علاقه مندان حتی زیر 18 سال نیز میتوانند برای تحصیل در انگلستان اقدام نمایند و علاوه بر آن داشتن رزومه تحصیلی عجیب و غریب برای تحصیل پزشکی در انگلستان لازم نیست و میتوانید با شرکت دوساله در دوره های کالج انگلستان به راحتی وارد دانشگاه شوید.

تفاوت بین کالج و دانشگاه برای تحصیل پزشکی در انگلستان

شما زمانی که در کالج هستید بیشتر آموزش ها به صورت فنی و مهارتی است و دریافت مدرک ها به صورت کمتر از یک سال، یک ساله و یا دوساله است. به علاوه با تحصیل در کالج مدت زمان اجازه کار کمتری خواهید داشت که خب طبیعتا بر شرایط پرداخت هزینه تحصیل در انگلستان تاثیر گذار خواهد بود.

اما خب خبر خوب درباره شروع دوره های کالج اینکه شما می توانید کمک هزینه تحصیلی را نیز دریافت کنید و باتوجه به اینکه دروس آسان تر و فشار درسی پایین تر است فرصت بیشتری برای یادگیری زبان و سازگاری با محیط جدید در ابتدای مهاجرت تحصیلی انگلستان خواهید داشت.

اما تحصیل در دانشگاه انگلیس چگونه است؟ شما زمانی که در دانشگاه تحصیل می کنید مهارت ها آموزشی ، تحلیلی  و آموزشی گسترده را فرا می گیرید و مدت رمان تحصیل از کارشناسی تا دکتری است. مجوز اجازه کار پس از تحصیل ۸ ماه تا ۳ سال است  و شما می توانید همانند کالج کمک هزینه نیز دریافت کنید.

شرایط تحصیل در انگلستان

دوره کارشناسی د ردانشگاه های انگلستان 

دوره های کارشناسی در دانشگاه انگلیس سه ساله هستند و در انتهای دوره کارشناسی به شما یکی از دو مدرک Honours و یا ordinary تعلق می گیرد که ارزش مدرک Honours بیشتر است. معیار دریافت هریک از این مدارک نمرات کسب شده، میزان فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی و مقالات علمی ارائه شده توسط دانشجو است.

همانطور که در ابتدا درباره مهاجرت تحصیلی انگلستان گفتیم، این کشور یکی از پژوهش محور ترین کشور ها در دنیاست.

دوره ارشد در انگلستان 

این دوره یک ساله و دارای سه مقطع master,post-graduate, graduate است که دوره master معادل فوق لیسانس می شود. درواقع میتوان گفت شما در تمامی دوره های دانشگاهی در دانشگاه های انگلستان باتوجه به میزان تلاش خود مدرک دریافت میکنید و برخلاف مدرک گرایی که در کشور خودمان وجود دارد، در دانشگاه های انگلیس با یک علم گرایی شدید مواجه خواهید شد و باتوجه به میزان تلاش و علاقه مندی میتوانید وارد بازار کار مرتبط شوید.

دوره ی دکترا در انگلستان 

مدت  زمان تحصیل در مقطع دکتری (PHD) سه سال است که شما در  این مدت  یا صرفا مشغول پژوهش phd , Dphill و یا پژوهش و کار (Professional Doctorates) می شوید. بار علمی منتقل شده در مقطع دکتری دانشگاه های انگلستان عموما به صورت عملی و تحقیقاتی است و دارندگان مدرک دکتری با تجربه خیلی زیادی در زمینه تحقیق و پژوهش وارد بازار کار میشوند.

تحصیل پزشکی در انگلستان 

تحصیل در این رشته ها  در بین دانشجویان بسیار پر رقابت و چالش بر انگیز است به صورتی که هر ساله ۷۵۰۰۰ داوطلب در آزمون شرکت می کنند و فقط ۸۶۰۰ نفر پذیرفته می شوند اما باید بدانید که همواره انگلستان از بهترین کشور ها برای تحصیل رشته پزشکی و پیراپزشکی می باشد. 

تحصیل پزشکی در انگلستان

از جمله مزایای تحصیل پزشکی در انگلستان دریافت بورس و یا فاند از سال دوم برای دانشجویان است و بیش از ۸۰ درصد دانشجویان موفق به دریافت بورس و یا فاند می شوند. یعنی شما نه تنها در دانشگاه های دولتی انگلستان درس میخوانید بلکه برای جلوگیری از ایجاد مشکلات مالی برای دانشجو و تمرکز بر درس خواندن و پیشرفت علمی (و نه کسب درآمد) مبلغی بابت زندگی روزمره به دانشجویان پرداخت میشود.

  البته توجه داشته باشید که قبولی و تحصیل رشته پزشکی در انگلستان به این راحتی ها نیست و پیش از ورود به دوره های پزشکی باید لیسانس یا همان دوره سه ساله علوم پایه را در دانشگاه مربوطه گذرانده باشید اما خب این یک مزیت است که در ازای درس خواندن پول دریافت کنید در کنار اینکه در مجهز ترین دانشگاه های دنیا در حال تحصیل هستید.

 دوره پزشکی در انگلستان ۵ سال است ۲ سال اول به صورت آکادمیک و ۳ سال هم کلینیکال  است و سپس وارد یک دوره ی ۲ ساله ی تکمیلی در بیمارستان خواهید شد که مهمترین بخش برای دریافت مدرک پزشکی از دانشگاه خواهد بود.

افرادی که میخواهند وارد دوره تخصص شوند ۳ تا ۸ سال باتوجه به توانایی های فردی دانشجو و میزان فعالیت علمی زمان به آن اختصاص داده می شود. 

تحصیل در رشته دندان پزشکی کشور انگلستان یه دوره ۵ ساله است ک ممکن است با دروس پیش نیاز ۶ سال طول بکشد و سپس دانشجویان وارد یک دوره کار اموزی یک ساله می شوند تا به یک دندان پزشک  تبدیل شوند. دوره تخصص در این رشته بین ۳ تا ۵ سال است.

توجه داشته  باشید که بدون کاراموزی چه در رشته پزشکی و چه در دوره های دندان پزشکی به فرد اجازه  فعالیت داده نمی شود 

شرایط ورود به رشته پزشکی در انگلیس 

نمره ایلتس ۷ به بالا که حقیقتا کار راحتی نیست به ویژه اینکه باید آیلتس تخصصی برای رشته پزشکی را شرکت کنید که باتوجه به دروسی که قرار است در دانشگاه با آنها مواجه شوید سوالات آزمون را طراحی میکنند. اما بجز داشتن مدرک زبان که تقریبا برای هر نوع مهاجرتی چه مهاجرت تحصیلی به انگلستان و چه مهاجرت شغلی و سرمایه گذاری لازم است سایر شرایط نیز برای تحصیل پزشکی در انگلستان لازم هستند.

  • داشتن حداقل مدرک دیپلم در ایران با نمرات متوسط رو به بالا
  • کسب نمره AAAدر مقطع A-level
  • قبولی در آزمون ukcat با Bmat بسته به نوع دانشگاه 

خبر خوب اینکه دانشجویانی که هنوز به ۱۸ سال نرسیده اند اولا باید ابتدا دوره های کالج را بگذرانند و دوما برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان نیاز به مدرک زبان ندارند.

دانشجویانی که زیر ۱۸ سال هستند ابتدا باید یک دوره کالج A-level را بگذرانند و با کسب نمره ی مناسب در آزمون Bmat یا  uk cat و سپس مصاحبه می شوند و می توانند با توجه به نمره وارد رشته پزشکی و یا دندان پزشکی شوند. 

مهاجرت به انگلستان برای رشته پزشکی و دندانپزشکی

برترین دانشگاه ها برای رشته پزشکی دانشجویان بین المللی در کشور انگلستان 

خب همه ما درباره بهترین دانشگاه های انگلستان و شرایط تحصیل در انگلستان چیزهایی شنیده ایم اما اگر بخواهیم از نظر درک تفاوت های فرهنگی، میزان پیشرفت و سطح دانشگاه بهترین ها را برای تحصیل پزشکی در انگلستان به شما معرفی کنیم میتوان ترتیب زیر را یک دسته بندی عادلانه دانست.

  1. دانشگاه آکسفورد 
  2. دانشگاه کمبریج 
  3. دانشگاه منچستر 
  4. امپریال کالج لندن 
  5. دانشگاه بریستون 

هزینه تحصیل در انگلستان برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی

هزینه تحصیل در انگلستان

هزینه تحصیل در این رشته ها بین ۱۸ تا ۴۵ هزار پوند به صورت سالیانه است که بسته به نوع رشته و دانشگاه می تواند متغیر باشد. البته این هزینه باتوجه به تغییرات قیمت ارز در کشور ما، چندان ثابت نیست اما در سال اردیبهشت ماه 1402 و باتوجه به نرخ 66 هزار تومانی پوند از حدود یک میلیارد و 200 تا دو میلیارد و 900 به صورت سالیانه متفاوت خواهد بود.

البته این هزینه صرفا برای تحصیل در دانشگاه است و هزینه مهاجرت تحصیلی انگلستان شامل خورد و خوراک و مسکن و … نیز میشود که برای هر شهر متفاوت خواهد بود اما به طور میانگین میتوان به صورت زیر هزینه های یک ماه زندگی یک نفر را در انگلستان تخمین زد:

  • هزینه ی مسکن ۱۰۰۰ $تا۱۵۰۰$:  (بسته به شهر  هزینه ها متفاوت است )
  • میانگین هزینه ی مواد غذایی ضروری: ۲۳۰$ تا۱۹۵$ 
  • میانگین هزینه ی پوشاک: ۲۰۰$ 

 این هزینه ها با توجه به سبک زندگی فرد ممکن است کمتر و یا زیاد تر باشد!

برای اطلاعات بیشتر و رزور وقت برای مشاوره تحصیلی به انگلستان میتوانید از طریق شماره 02633408944 با ما ارتباط برقرار کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا