پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشتهرشته های دانشگاهی تجربی

مهندسی فضای سبز

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

مهندسی فضای سبز با ایجاد فضای سبز در شهرها و محله ها، ساختن بوستان ها و پارک ها٬ کاشت درختان و زیباسازی پارک ها و فضاسازی آنها، حفاظت از تنوع حیاتی حیوانات و گیاهان و … باعث می گردد تا نیاز انسان به فضای سبز تامین شود. هدف از ایجاد فضای سبز در سطح شهر برای بهبود سازی کیفیت زندگی در شهرها زیبایی شهر و دستگاه تنفس شهر است. از سوی دیگر ایجاد فضای سبز به سلامت روان و جسم انسان های ساکن شهر کمک می کند.

دروس رشته فضای سبز

دروس پایه و اصلی:

ریاضیات‌ عمومی‌، گیاه‌شناسی‌، اکولوژی‌، فیزیک‌ عمومی‌، زیست‌شناسی‌، آمار و احتمالات‌، جامعه‌ شناسی‌ عمومی‌، آشنایی‌ با کامپیوتر.

آبیاری‌ عمومی‌، درختان‌ و درختچه‌های‌ زینتی‌، رسم‌ فنی‌، چمن‌کاری‌، طراحی‌ و نقشه‌برداری‌، اصول‌ باغبانی‌، خاک‌شناسی‌ عمومی‌، گلکاری‌، گیاهان‌ آپارتمانی‌، حاصلخیزی‌ خاک‌ها و کودها، انسان‌ و محیط‌ زیست‌، عکس‌های‌ هوایی‌، هوا و اقلیم‌شناسی‌.

دروس اختصاصی:

بیان‌ تصویری‌، اصول‌ طراحی‌، تاریخ‌ معماری‌ و مهندسی‌ فضای‌ سبز، مصالح‌ و روش‌های‌ ساختمانی‌، طراحی‌ سیستم‌های‌ آبیاری‌، کاربرد کامپیوتر در فضای‌ سبز، طراحی‌ کاشت‌ گیاهان‌ زینتی‌، طراحی‌ فضاهای‌ شهری‌، سازه‌ها در فضای‌ سبز، طراحی‌ محوطه‌های‌ ویژه‌، مدیریت‌ فضای‌ سبز، کارآموزی‌، جلسه‌ بحث‌، پروژه‌.

سهیل حاج کرم مشاور کنکور

کارنامه قبولی فضای سبز

رتبه قبولی رشته فضای سبز در هر یک از دانشگاه ها متفاوت است. جدول زیر نمونه کارنامه های قبولی سال 99 در مناطق مختلف است. با مشاهده این جدول می توانید به طور حدودی تخمین بزنید که در کدام دانشگاه ها میتوانید قبول شوید.

کارنامه مهندسی فضای سبز
کارنامه قبولی رشته مهندسی فضای سبز سال 99

دانشگاه های پذیرنده رشته مهندسی فضای سبز

از جمله دانشگاه های پذیرنده رشته فضای سبز می توان نام برد از: دانشگاه فردوسی – مشهد٬ دانشگاه تهران – محل تحصیل کرج٬ موسسه غیرانتفاعی بینالود – مشهد٬ دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) – قزوین٬ دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی – اسدآباد همدان٬ دانشگاه ملایر٬ دانشگاه تبریز٬ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین – ملاثانی اهواز٬ دانشگاه هرمزگان – بندرعباس (محل تحصیل میناب)٬‌ دانشگاه سیستان و بلوچستان – زاهدان٬ دانشگاه زابل٬ دانشگاه محقق اردبیلی – اردبیل٬ موسسه غیرانتفاعی قدر – رشت (کوچصفهان)٬ موسسه غیرانتفاعی هراز – آمل

بازار کار رشته مهندسی فضای سبز

محیط زندگی و اطراف ما نیازمند فضای سبز و بهبود محیط زیست است. از این رو فضای سبز شهرداری ها و سازمان پارکها یکی از اصلی ترین مراکز جذب فارغ التحصیلان این رشته می باشد. متخصصان این رشته می توانند در زمینه های زیر مشغول به کار شوند.

  • فعالیت در سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ها
  • به عنوان طراح٬ مدیر٬ ناظر و مجری فضای سبز موسسات خصوصی و دولتی و محوطه های اداری و مسکونی
  • به عنوان مربی هنرستان های کشاورزی
  • به عنوان مجری امور تحقیقات وزارت کشور٬ وزارت جهاد کشاورزی٬ وزارت مسکن و شهرسازی

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در مقاله معرفی رشته حفاظت اطلاعات سعی کردیم دید جامع و کاملی از رشته اپتومتری را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سوالات شما باشند. همچنین می‌توانید سوالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

گرایش های رشته مهندسی فضای سبز کدام است؟

مهندسی طراحی محیط زیست٬ معماری منظره٬ طراحی شهری٬ برنامه ریزی شهری

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا