پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

برگزاری اختصاصی کنکور دانشگاه فرهنگیان از سال 1403

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4.2/5 - (4 امتیاز)

خبر برگزاری کنکور دانشگاه فرهنگیان از سال 1403 از طریق تلویزیون رسمی کشور در تاریخ 16 اردیبهشت 1402 اعلام شد. در این گزارش که بعد از مراسم تقدیر از معلمان نمونه کشوری 1402 گرفته شد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که برنامه برگزاری کنکور اختصاصی برای دانشگاه های فرهنگیان در دستور کار سازمان سنجش است که به احتمال زیاد از سال 1403 برگزار شود.

وی علت اتخاذ این تصمیم را تعداد زیاد داوطلبان ورود به دانشگاه های فرهنگیان و البته نیاز آموزش و پرورش کشور به نیروهای تازه نفس، متعهد و علاقه مندی است که بتوانند بیش از پیش خلاقیت و آموزش موثر را در کشور گسترش دهد.

علاوه بر آن سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام بدون کنکور استعداد های درخشان کشوری در مقام معلمی برای بالا بردن سطح کیفی آموزش در مدارس دولتی خبر داد. گذراندن دوره های کارورزی در دانشگاه های فرهنگیان و فعالیت در مدارس مخصوص به دانشجو معلم ها برای شروع یک تجربه موفق در تدریس از برنامه های دیگر این وزارتخانه برای سالهای آینده بود.

او ادعا کرد که برای ارتقاء سطح آموزشی و علمی مدارس دولتی نگرانیم و میدانیم مشکل جامعه سطح پایین مدارس برای عموم دانش آموزان است، بیان کرد که اولین راهکار مد نظر استخدام دانشجوها و دانش آموزان استعداد های درخشان، المپیادی ها، رتبه های برتر مدارس خاص و مقام های کشوری و بین المللی در وزارت آموزش و پرورش است.

طبق آخرین اخبار اعلام شده دانشجویان برتر دانشگاه های کشور قرار است در سال های آینده به صورت ویژه ای برای ادامه تحصیل و ورود به بازار کار مورد توجه باشند.

قبولی بدون کنکور دانشجویان برتر دانشگاه ها به مقطع ارشد

مشاوره تحصیلی آنلاین

کنکور دانشگاه فرهنگیان 1403 چگونه خواهد بود؟

هنوز جزئیات دقیقی درباره نحوه برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان( آزمون حضوری یا الکترونیکی)، میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ویژه دانشگاه فرهنگیان و حتی جزئیات انتخاب رشته برای این آزمون اعلام نشده است. اما بر اساس گفته های شب گذشته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش احتمال میرود که برای ورود دانشگاه فرهنگیان یک آزمون برگزار شود و دانش آموزان و داوطلبان دیگر نیازی به شرکت در کنکور سراسری برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان نداشته باشند.

به علاوه براساس روال عادی قبولی در کنکور دانشگاه های تربیت معلم به منزله استخدام نیست و برگزاری مصاحبه های علمی و عملی از مراحل اصلی قبولی کنکور دانشگاه فرهنگیان است. که براساس آخرین خبر های منتشر شده این مرال به طرز چشم گیری تغییر کرده است.

برای اطلاعات بیشتر با صفحه رسمی مشاوره تحصیلی کنکور آکو همراه باشید.

مراحل برگزاری مصاحبه های علمی و عملی ورود دانشگاه فرهنگیان

هنوز نمیتوان نظر قطعی درباره این شرایط جدید داد و هرآنچه میخوانید در حد تئوری های اعلام شده توسط مراجع ذی صلاح است. اما به هرال دانستن نقطه نظرات مسئولین از نحوه برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان میتواند تا حدودی ما را راهنمایی کند.

ظاهرا درباره قبولی دانش آموزان و داوطلبان در آزمون دانشگاه فرهنگیان 1403 شرایط سنی و سلامت جسمی و روحی و روانی خیلی سخت گیرانه تر خواهد بود و داوطلبان قبل از شرکت در مصاحبه علمی میبایست مدارک خود را به تایید وزارت علوم برسانند.

درباره توانایی های فردی در مرحله دوم تصمیم گیری میشود و با ضور دبیران برتر هر مقطع توانایی های علمی ، سلامت روان، توان فردی و دانش و علاقه وی سنجیده میشود.

مرحله بعدی مصابه عقیدتی سیاسی است که به گفته دانشجویان دانشگاه های تربیت معلم این روز ها خیلی سختگیرانه نیست و برای قبول شدن در آن نیازی به تظاهر و دروغ بافی نیست.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا